Sow, da's een fijn klusje... :?
Looking good! 8)
buhh vreselijk.. dat afbikken met de beitel is een rotklus zeg...
wist je dat bodycoating oplost in motorolie?
als je geen haast hebt, zaak insmeren, weekje wachten, evt nog een beetje bij vetten, en na nog een tijdje wachten kun je met een houten spatel alles er zo af krabben.
Gisteravond waren Maarten en ik op weg naar het oosten des lands. Er stond wat moois op onze planning.
we mochten de enige SQ in nederland van dichtbij bekijken en metingen op verrichten. Dat was te gek om de sq van zo dichtbij tot in detail te kunnen bekijken. Het eerste wat me opviel was dat de lak direct over de carbon/kevlar panelen is gespoten. De structuur van de panelen zie je duidelijk door de lak heen. Nu is dat bij elke andere auto een bezwaar..behalve bij een sport quattro! Vervolgens hebben we detail meetingen onder de auto genomen. Op het eerste gezicht is de sq gebruikt in weer en wind. Dat is wel zonde dat de vorige eigenaar daar niet voorzichtiger mee is omgesprongen. Her en der waren al wat roestplekjes te vinden en kwamen er al aandachtspuntjes naar voren. De huidige eigenaar gaat daar wel werk van maken. Van de specifieke SQ parts hebben we de maten genomen. Zoals de unieke constructie van de control armen die naar de voorkant van de auto lopen. Deze zal ik op mijn sq ook moeten fabrieken. Het interieur is super luxe uitgevoerd. Alles zit er netjes in en is strak afgewerkt. Het dashboard hebben voornamelijk gemeten. Ik ben van plan een CQ dash en audi 200 dash te verbouwen tot een SQ dash. De stoelen zijn natuurlijk te gek. En wat frapant is is dat de achterbank dicht tegen de stoelen aanzit, maar de bodem daaronder loopt nog verder door naar de stoelen. Daardoor zit je wel erg ver naar voren in de SQ. Het meten en keuvelen ging zo 3 uur door. Bij vertrek hebben we nog een rondje gereden in de sq. De vering is met korte hobbels wat stoterig, maar verder is de sq zéér solide gebouwd. De wegligging is uiteraard bizar met die spoorbreedte en banden. Na de olie op temperatuur te hebben gebracht kon het gas erop. Zoals ik gewend ben moet je geduldig wachten op turbodruk, maar dat word rijkelijk beloont met een klap in je rug. Je komt goed mee met het verkeer zeg maar
De ho-ijzers zijn subliem. Rondom 300 mm schijven met AP racing klauwen werken perfect. Het was een geslaagde avond met een mooie afsluiting en een hoop nieuwe ideen op gedaan. Het is ook een gigantische moreele boost om de sq snel in de benen te hebben.
Is dit de oude van Rico v/d Pol....?
Kleur daarvan is ook echt super.....
Heb een grote partij plaatjes online staan, bijna alleen technisch trouwens.
http://www.maartenmoerman.nl/wordpre...6&path=SQ-meet
Ken je deze Firma al Jeffer http://www.caprotech.nl/
Deze Firma maakt zeer hoogwaardige middelen welke roest echt stoppen en voorkomen zonder veel werk je kunt het ook in kleur krijgen en speciaal voor de holleruimten
Ik heb deze Tip van een beroeps lasser die dit spul vaakt gebruikt als nabewerking ,het is maar een tipje :-D
Betekent dit ook dat we de "echte" SQ op meetings gaan zien...?
De huidige eigenaar is niet zo'n AF-er dus ik denk niet dat je 'm op 'onze' meetings gaat zien.Oorspronkelijk geplaatst door leon
Hij's echter wel op bijna elke ACGN-meeting dus de leden daarvan zouden 'm zomaar eens in het echie kunnen bewonderen
Audiforum of wat anders, maakt niet uit...Wil hen graag een keer in het echt zien...