Pagina 11 van 23 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 441

Onderwerp: Een twintig klepper in m'n geliefde CQ

  1. #201

    Standaard

    Het ligt niet stil , maar het kruipt langzaam vooruit .
    IK haal met moeite nog één avondje per week sleutelen .
    De rest is volzet .

    Momenteel ben ik benzineleidingen aan het leggen .
    Plooien en aanpassen .
    Leidingen aan het bijleggen voor lpg .
    Electriciteit aan het passen en aanpassen .
    Meer puzzelen eigenlijk dan sleutelen .

    Weinig spectaculair , en ook weinig fotogeniek .
    Een foto van een leiding zegt nu eenmaal niet veel .
    Vandaar de -tijdelijke - stilte .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Blauw geeft extra pk's, Pat! Niet zoveel als geel, maar toch wat extra.

    Succes met je project, ik ben ook erg benieuwd naar de vorderingen.
    *gooi van een afstand een pot blauwe verf onder de motorkap*

    Zeg Pat, mooi project heb je hier zeg......veel werk man....dit zijn nu van die dingen die ik prachtig vind om te zien/volgen, maar ik zou er zelf NOOOOOOOOIT aan durven beginnen....Suc6 verder!

    Groeten

  3. #203

    Standaard

    1 ding vat ik niet. je legt er een mooie 20V voor meer vermogen en meer verbruik en een LPG leiding om vermogen te verliezen en zuinig te rijden.
    Waarom deze mooie 20V in combinatie met LPG??? :cry:
    Cleef

  4. #204

    Standaard

    Lpg met vloeistofinjectie geeft méér vermogen .
    Slechts enkele % , maar toch .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  5. #205

    Standaard

    Bah , het herleggen van de brandstofleidingen wil niet goed lukken .

    IK heb eerst de oude leidingen terug rechtgeplooid , en op één ervan een andere koppeling gezet . De 20V return leiding is namelijk andere schroefdraad .

    Maar het opnieuw plooien en buigen lukt niet .
    De leidingen zijn zo bros dat ze ofwel breken ofwel knikken .
    Zelfs met een plooitangetje .

    En het feit dat de motor in de weg zit maakt het ook al niet makkelijker .

    Maandag maar eens kijken of ik dat nieuw aan de lopende meter kan krijgen . Eventueel in stainless . Dan moet ik wel iets verzinnen om de aansluiting er terug aan te maken .
    Het is analoog aan een aansluiting van een remleiding . Alleen wat groter natuurlijk .



    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #206

    Standaard

    en warm stoken wil ook niet zeker?

  7. #207

    Standaard

    Mat koper zou dat gaan , warm stoken en afschrikken , dan wordt het metaal terug zacht .

    Met staal zou ik moeten warmstoken en dan direct plooien .
    Vermits het meeste plooiwerk "uit de hand " gebeurd gaat het
    niet echt gaan zonder m'n handen te verbranden .

    Nee , die leidingen moeten ergens te krijgen zijn . Ik zal ze wel vinden .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  8. Ad
  9. #208

    Standaard

    maar zijn het de complete leidingen vanaf de benzinetank naar de motor ruimte?

    kun je dan niet beter het laatste stuk van flexibele leiding maken?

  10. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi 90
    maar zijn het de complete leidingen vanaf de benzinetank naar de motor ruimte?

    kun je dan niet beter het laatste stuk van flexibele leiding maken?
    Idd , vanaf de benzine tank , benzine pomp en lpg tank drie nieuwe leidingen naar de motorruimte .

    Ik wil dat alles eruitziet zoals het origineel was , zodat ik geen gedonder krijg op de keuring . En voor brandstofleiding hou ik niet van flexibels .

    En ik heb bevestigingsprofielen gehaald van een latere Audi 100, die hebben standaard drie leidingen . Dan zien ze op de keuring niet dat er een lpg leiding bij is .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #210
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Wat zijn de maten van die leiding?


    Ik kan dan eens kijken naar rvs pijp (op m'n werk gebruikt ik ook pijpjes van ø4x1...rvs)
    One liter, driver's licence eater...


  12. #211
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Vogges maijn zijn die paipjes 8mm uit m'n blote bolleke.
    Koekje erbij?

  13. #212
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    En wa's de binnendiameter dan :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  14. #213

    Standaard

    binnenkant 6mm , buitenkant 8mm.

    Weet jij hoe je zo'n kraag aan het uiteinde kunt makeen ?

    Zal wel spec tools voor bestaan zeker ?
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  15. #214
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Ehhh....... :oops: .
    Ik heb ooit eens een stukje van die leiding vervangen door een stukje flexibele brandsofleiding (RVS gewapend). Was een gewonde standaard maat die met knelkoppelingen aan de pijp bevestigd werd.
    Is inmiddels alweer drie keer door de APK gekomen.
    Koekje erbij?

  16. #215

    Standaard

    is idd een speciale tool voor.

  17. #216
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb dat wel eens een collega zien doen... met koperpijp.

    Een klem met een conus die je in de pijp draait.. deze krijgt dan een uiteinde als een trompet.. (Flaren noemde hij het..)
    En dat vormde een soort flens waar zo'n uiteinde op gemonteerd kon worden.
    Gereedschap had hij bij een loodgieter geleend..

    Zouden die uiteinden niet als een soort knel-koppelingen te krijgen zijn?
    One liter, driver's licence eater...


  18. #217
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Gespecialiseerde bedrijven in autogereedschap kunnen dit leveren, voor verschillende maten. Inderdaad, het heet flaren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #218

    Standaard

    Ok , dat flaren , of "een aap trekken" zoals wij dat noemen ken ik .
    De officiele benaming is een SAE koppeling .

    De juiste tool hiervoor heb ik als ervaren lpg rot al jaren .
    Dit maakt echter een trechter van 120° .
    Een vrouwtje als het ware .

    De koppeling aan de benzineleiding is echter een mannetje .
    Dus het omgekeerde , het gedeelte waar de trechter op past als het ware . Alsof men eerts een grote trechter getrokken heeft , en dan de randen terug naar binnen geplooid .


    Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn .

    Op alle antwoorden ivm met flexibels , snijkopppelingen en dergelijke :
    Ik weet dat het kan , en dat het werkt . Maar voor benzineleidingen onder
    7 bar druk doe ik dat niet .
    De leiding moet uit 1 stuk , en de koppelingen moeten eraan zitten .
    Als het echt niet anders kan wil ik nog hardsolderen met zilver of tig lassen overwegen . Maar liever niet .
    Het zou niet de eerste getunde auro zijn die in een vuurpoel verandert .
    Better safe then sorry zeggen de amerikanen .
    Als het op brandstof aankomt ben ik pietje precies .

    Tis trouwens toch te duur spul ook om te laten weglekken

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  20. #219

    Standaard

    Oops , verkeerde foto

    Zo ziet het einde van de brandstofleiding eruit .

    Elsof er een bicone aangetrokken is .
    Net zoals een remleiding .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #220

    Standaard

    Hoera , ik heb de juiste leidingen gevonden .
    Bij de .... chauffagist nota bene .
    Die leidingen worden gebruikt om mazoetbranders mee aan te sluiten .
    Is te krijgen op rol aan de lopende meter , en kost 88 cent/meter .
    Geen enkele autoonderdelen shop of persluchtshop of hydraulicaspecialist
    kon me helpen .


    Vermits ik een din kraag niet kan maken , ga ik alles ombouwen naar SAE koppelingen .
    Moest er iemand een technische fiche hebben van sae kragen en koppelingen en moeren , van harte welkom . Waarschijnlijk ga ik toch enkele koppelingen moeten namaken op de draaibank .


    Oh ja , en verklaar me maar gek hoor , dat doet mijn vrouw ook .
    Maar de motor + bak gaat er terug uit .
    Anders lukt het me niet om die leidingen deftig te plaatsen .
    Gelukkig is er nog niet teveel aangesloten van slangen en kabels .
    Gewoon subframe los , en de hele zooi even in de put laten zakken .


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

Pagina 11 van 23 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •