Pagina 5 van 23 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 441

Onderwerp: Een twintig klepper in m'n geliefde CQ

  1. #81
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    K heb nog een compleet cruise control liggen exclusief de bdrading, daar is het project eigenlijk spaak op gelopen. Zal eens kijken of we er ooit nog mee verder gaan, zoniet kan het de deur uit.
    Sander: Als Stragenmitsuko bij je gesjopt heeft en er is nog wat over dan hou ik me altijd aanbevolen! :mrgreen:

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Heheheheehe, daar hoef ik niet voor te kijken. Die kun je afvoeren. Lijkt bij de schroefdraad van de kogel trouwens ook wel krom te zijn?
    Dacht ik ook al .
    Gek he , ik kan me niet herinneren dat ik aan die kant ooit iets voor heb gehad . Ook had ik geen scheve bandenslijtage .

    Als ik geen rechte meer heb, heb jij er één op overschot ?

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  3. #83

    Standaard

    't is in orde , ik heb er nog eentje gevonden .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #84

    Standaard

    hier zie je de "officiele " koppel toerengrafiek van de 7A .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  5. #85

    Standaard

    Ter vergelijking , de AAR motor , analoog aan de 10 kleppers uit de
    latere coupe .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #86
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    stragenmitsuko toevallig ook nog een grafiekje liggen van een 10v turbo mc?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    stragenmitsuko toevallig ook nog een grafiekje liggen van een 10v turbo mc?
    Neu , sorry .
    Nooit een MC gehad , en ook geen gegevens ervan .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  8. Ad
  9. #88

    Standaard

    Grrr , al bijna een hele week aan het wachten op nieuwe rubbertjes voor de hoofdrempomp .
    Ze kennen bij de hoofdverdeler van Ate de nummers niet die in de rubbers gedrukt staan .
    Het is nochtans een Ate pomp .

    Vandaag even het koppelings / versnellingsbak probleem bekeken .

    De KV maakt gebruik van de 016 transmissie die ook in de oer-q , de 100/200 quattro en de 80 quattro gebruikt wordt .
    Met de komst van de post 87 CQ komt er ook een andre transmissie ,
    de 01E . oa met torsen center diff .
    De prise as van deze bakken is volledig anders .

    De 016 bak heeft een lange dunne as , die doorloopt tot in de krukas .
    In de krukas zit een naaldlager waar de versnellingsbakas in past .

    De 01E bak heeft een korte dikke as die pakt in een lager dat in het vliegwiel zit . Vandaar zit in de 7A krukas geen lager .
    De boring is wel voorzien .

    Gelukkig is met een beetje creativiteit één en ander wel aan te passen .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #89

    Standaard

    De naaldlager kan eenvoudig in de 7A krukas geplaatst worden .
    De boring is er , het is maar in te persen .


    Het 7A vliegwiel moet gebruikt worden , daar dit voorzien is van een
    pen die het TDC aangeeft . Zonder deze pen weet de motor niet wanneer ie moet gaan ontsteken .
    Het KV vliegwiel heeft deze pen niet , en ook de bijbehorende boring niet .

    Op de foto 2 vliegwielen zie je links de 7A lager zitten .
    Deze kan eruit geduwd worden , en dan ontstaat een boring die iets kleiner is in diameter dan de boring in het KV vliegwiel links .
    Goed , dan kan de prise as van de 016 bak door het vliegwiel tot in de krukas .

    Tot slot nog de koppeling zelf .
    Op de foto rechtsonder de plaat van de 7A , midden boven die van de CQ en linksonder die van een oer-q .
    De boring van de 7A is veel te groot , die draait zot over de prise as .
    De plaat van de KV is te klein in diameter .
    Gelukkig heb ik nog een oer-q koppelingsplaat . Die heeft de juiste diameter , én de juiste boring met vertanding .


    Dus samengevat :
    Nieuw naaldlager in de krukas van de 20V.
    Lager uit het 20V vliegwiel verwijderd
    20V vliegwiel blijft behouden
    Koppelingsplaat uit een oer-q .
    Drukgroep blijft van de 20V .


    Over een puzzel gesproken .


    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #90
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Over een puzzel gesproken .
    wat een werk zeg, maar iets verteld me dat je het tof vind om puzzels op te lossen
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  12. #91
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Aan dit soort dingen moet ik altijd denken als iemand zegt dat-ie best handig is en of-ie zelf een motor kan wisselen voor een ander type.

    Ja, hoor... :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #92
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Goed bezig Patrick!
    Koekje erbij?

  14. #93

    Standaard

    :shock: :shock: :shock: :shock:

    Sodejuh, mijn respect voor je project groeit ff met 200%. Je moet het allemaal maar uitvogelen Goed bezig!!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  15. #94
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  16. #95

    Standaard

    Nog altijd geen antwoord over de rubber cups voor de rempomp .
    Met andere woorden de heren weten nog altijd niet of ze de
    benodigde onderdelen kunnen leveren .

    Vandaag geprobeerd om de benzineleidingen aan te passen aan de de nieuwe positie . De toeveoerleiding is helaas bij het rechtbuigen geknikt .
    Morgen dan maar helemaal demonteren , zodat ik een plooitang kan gebruiken .
    Het was best een poging waard natuurlijk , maar uit de hand herbuigen van leidingen lukt meestal niet . Zeker niet als je er slecht bij kan .

    Dit is ongeveer het laatste van de voorbereidende werken .
    Waarschijnlijk trek ik samen met de benzineleidingen ook een lpg leiding ,
    voor de toekomst .
    En dan wordt het stilaan tijd om aan inbouwen te gaan denken .


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  17. #96

    Standaard

    Ik ben heeeeeeeeeel benieuwd 8)

    MBT de rubbers: in het slechtste geval moet je een "nieuwe" pomp scoren?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #97

    Standaard

    Nee , eigenlijk was er met m'n pomp niets mis .
    Maar vermits supergroot onderhoud en alles ligt nu toch uit mekaar .

    In het slechtste geval gaat de pomp er terug in met
    de oude rubbertjes . Met mogelijk het risico dat ie op
    20.000 gaat lekken of zo .
    Stom natuurlijk , maar een nieuwe pomp kost 175€ , en ik
    vind het nog stommer om een goede pomp door een nieuwe
    te vervangen .

    Ik kan er alleen niet bij dat die fabrikant zijn eigen productienummers
    niet herkend . Er staat duidelijk op die cups Ate 22.2 .....enz .
    En bij audi is uiteraard géén revisieset beschikbaar .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  19. #98
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.561
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Ter vergelijking , de AAR motor , analoog aan de 10 kleppers uit de
    latere coupe .
    Hmm, dat zijn exact de zelfde cijfers als de NG. Wat is dan het wezelijke verschil tussen de NG en de AAR ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  20. #99

    Standaard

    Voor zover ik weet , wie ben ik natuurlijk , is het exact dezelfde motor .
    Zelfde inlaat , zelfde k-shit-jetronic , zelfde mortorsturing .

    Zouden ze een ander motornummer gebruiken omdat het om een andere wagen gaat ?

    Tom , 340 , een van de andere kenners misschien ???

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #100
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Klopt, was me ook al eens opgevallen dat die motors identiek zijn ..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

Pagina 5 van 23 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •