Dacht ik ook al .Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
Gek he , ik kan me niet herinneren dat ik aan die kant ooit iets voor heb gehad . Ook had ik geen scheve bandenslijtage .
Als ik geen rechte meer heb, heb jij er één op overschot ?
Pat
Sander: Als Stragenmitsuko bij je gesjopt heeft en er is nog wat over dan hou ik me altijd aanbevolen! :mrgreen:Oorspronkelijk geplaatst door sander
Dacht ik ook al .Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
Gek he , ik kan me niet herinneren dat ik aan die kant ooit iets voor heb gehad . Ook had ik geen scheve bandenslijtage .
Als ik geen rechte meer heb, heb jij er één op overschot ?
Pat
Grrr , al bijna een hele week aan het wachten op nieuwe rubbertjes voor de hoofdrempomp .
Ze kennen bij de hoofdverdeler van Ate de nummers niet die in de rubbers gedrukt staan .
Het is nochtans een Ate pomp .
Vandaag even het koppelings / versnellingsbak probleem bekeken .
De KV maakt gebruik van de 016 transmissie die ook in de oer-q , de 100/200 quattro en de 80 quattro gebruikt wordt .
Met de komst van de post 87 CQ komt er ook een andre transmissie ,
de 01E . oa met torsen center diff .
De prise as van deze bakken is volledig anders .
De 016 bak heeft een lange dunne as , die doorloopt tot in de krukas .
In de krukas zit een naaldlager waar de versnellingsbakas in past .
De 01E bak heeft een korte dikke as die pakt in een lager dat in het vliegwiel zit . Vandaar zit in de 7A krukas geen lager .
De boring is wel voorzien .
Gelukkig is met een beetje creativiteit één en ander wel aan te passen .
De naaldlager kan eenvoudig in de 7A krukas geplaatst worden .
De boring is er , het is maar in te persen .
Het 7A vliegwiel moet gebruikt worden , daar dit voorzien is van een
pen die het TDC aangeeft . Zonder deze pen weet de motor niet wanneer ie moet gaan ontsteken .
Het KV vliegwiel heeft deze pen niet , en ook de bijbehorende boring niet .
Op de foto 2 vliegwielen zie je links de 7A lager zitten .
Deze kan eruit geduwd worden , en dan ontstaat een boring die iets kleiner is in diameter dan de boring in het KV vliegwiel links .
Goed , dan kan de prise as van de 016 bak door het vliegwiel tot in de krukas .
Tot slot nog de koppeling zelf .
Op de foto rechtsonder de plaat van de 7A , midden boven die van de CQ en linksonder die van een oer-q .
De boring van de 7A is veel te groot , die draait zot over de prise as .
De plaat van de KV is te klein in diameter .
Gelukkig heb ik nog een oer-q koppelingsplaat . Die heeft de juiste diameter , én de juiste boring met vertanding .
Dus samengevat :
Nieuw naaldlager in de krukas van de 20V.
Lager uit het 20V vliegwiel verwijderd
20V vliegwiel blijft behouden
Koppelingsplaat uit een oer-q .
Drukgroep blijft van de 20V .
Over een puzzel gesproken .
Pat
Nog altijd geen antwoord over de rubber cups voor de rempomp .
Met andere woorden de heren weten nog altijd niet of ze de
benodigde onderdelen kunnen leveren .
Vandaag geprobeerd om de benzineleidingen aan te passen aan de de nieuwe positie . De toeveoerleiding is helaas bij het rechtbuigen geknikt .
Morgen dan maar helemaal demonteren , zodat ik een plooitang kan gebruiken .
Het was best een poging waard natuurlijk , maar uit de hand herbuigen van leidingen lukt meestal niet . Zeker niet als je er slecht bij kan .
Dit is ongeveer het laatste van de voorbereidende werken .
Waarschijnlijk trek ik samen met de benzineleidingen ook een lpg leiding ,
voor de toekomst .
En dan wordt het stilaan tijd om aan inbouwen te gaan denken .
Pat
Nee , eigenlijk was er met m'n pomp niets mis .
Maar vermits supergroot onderhoud en alles ligt nu toch uit mekaar .
In het slechtste geval gaat de pomp er terug in met
de oude rubbertjes . Met mogelijk het risico dat ie op
20.000 gaat lekken of zo .
Stom natuurlijk , maar een nieuwe pomp kost 175€ , en ik
vind het nog stommer om een goede pomp door een nieuwe
te vervangen .
Ik kan er alleen niet bij dat die fabrikant zijn eigen productienummers
niet herkend . Er staat duidelijk op die cups Ate 22.2 .....enz .
En bij audi is uiteraard géén revisieset beschikbaar .
Pat
Hmm, dat zijn exact de zelfde cijfers als de NG. Wat is dan het wezelijke verschil tussen de NG en de AAR ?Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
Voor zover ik weet , wie ben ik natuurlijk , is het exact dezelfde motor .
Zelfde inlaat , zelfde k-shit-jetronic , zelfde mortorsturing .
Zouden ze een ander motornummer gebruiken omdat het om een andere wagen gaat ?
Tom , 340 , een van de andere kenners misschien ???
Pat