Allereerst, de ACE heeft een KE motronic, en geen Jet-tronic.
Ferry had er ook injectoren bij die volgens hem ineens in mijn kop zouden passen. Waarom zou ik mijn eigen gaskleppenhuis niet kunnen gebruiken?
De lambda sensor , kan ik daar ook de huidige voor gebruiken, want anders komt er nog eens 150 euro bij.
Wat is er mis met de lucht en koelwater sensoren van audi, want die heb ik nog een aantal liggen.
Als ik over zou gaan op MS, hoe zit het dan met de ontsteking, kan ik dan de huidige bobine en stroomverdeler blijven gebruiken, of heb ik dan 4 losse bobines nodig zoals bij een KMS en Ontronic?
De spinnekop komt dan in zijn geheel te vervallen, dus het plaatsen van een open luchtfilter is dan ook een stuk makkelijker.
@Joris, het is idd de ace uit de competition van jullie, en ik vond het kleppendeksel nu juist blits overkomen. Nu alleen de olielekkage nog verhelpen.
Zover als ik het kon beoordelen lekt ie tussen onderblok en de kop.
Maar wat ik nog het vervelendste vind is dat hij niet op temperatuur wil komen. Ik dacht juist dat de multi-kleppers juist erg snel warm werden, daarom heb ik ook een radiateur met dubbele vin geplaatst.
Had net een heel verhaal geplaatst, nou voorruit nog een keer:
1. ik beweer ook niet dat het een jet-ronic is ;-)
2. injector van ferry zouden idd passen, maar je moet nog de flowrate van deze dingen bekijken, en je hebt nog steeds de injector zittingen nodig:
3. gasklep huis moet een potmeter hebben, die heeft je huidige niet, 30v/v6 wel, maar je kunt er natuurlijk 1 op de huidige fabriceren.
4. lambda die je nu hebt is 'narrow band'. Een diy lambda controller kun je zelf maken voor de megasquirt, kost een paar tientjes, een wideband lambda is ook wel te krijgen voor een paar tientjes. Zoals gezegd, de kdfi heeft al een lambda controller, dus hoef je alleen de probe te kopen. Met een narrowband lambda is het heel lastig tunen!.
5. lucht en koelwater sensor kun je denk ik wel gebruiken, maar wederom niet out of the box. En tja, voor een paar euro uit een opel schroeven scheelt wat gezeikt...
6: Onsteking; die kun je gewoon aansturen vanuit ms. Signaar van de verdeler/hall naar de ms, en de ms kan dan de ontsteking doen. Je verder is al electronisch geregeld.
7. luchtfilter is idd wat handiger te plaatsen.
Dergelijke ombouw is al vaak gedaan op de volkswagen forums:
http://forums.vwvortex.com/showthrea...ght=megasquirt
http://forums.vwvortex.com/showthrea...ght=megasquirt
De competition radiateur met vinnen past niet in de type 81 neus, hij is daar te hoog voor. Ik heb nu een dubbele vin gehaald uit een sloper waar airco inzat.
@Theeuwke: ik zal eens op zoek gaan naar duidelijke aansluitschema's, die ik ook een beetje snap, en als het me dan een beetje duidelijk word kan ik altijd nog de beslissing nemen om hem om te bouwen.
Ik heb het voorlopig nog druk genoeg met de carroserie, en de achterwiel ophanging.
Van voren is de auto nagenoeg klaar qua onderstel. Er zijn nieuwe rubbers in het subframe gekomen, de draagarmrubbers zijn vervangen door een soort van powerflex bussen, de spoorstangen zijn vervangen en ik heb ook de stuurbekrachtiging van de competition overgezet in de 80.
Ook de uitlaat moet nog ondedrhanden genomen worden. Ik heb de downpijp van de ACE er nog op zitten, en die komt bij een type 81 dus een beetje laag uit. Omdat de wagen zo'n 6 cm verlaagd is, en op kleinere wielen staat, hangt deze dus zo'n 4-5 cm boven de straat.
Maar dit word nog mee aangepakt wanneer er een compleet nieuwe uitlaat onder komt.
http://link.marktplaats.nl/386066504 die dus, is wel wat minder dik dan die je nu voorin hebt.
http://link.marktplaats.nl/377351652 of deze? Dat lijkt er meer op, alleen geen uitschuifbaar zitvlak.
4 zou wel mooier zijn imho.
De eerste idd, al zie ik nu pas dat de wang wel erg afwijkt van de mijne. De tweede lijkt er meer op, maar staat hier nogal uit de buurt.
4 Is wel mooier, maar dan heb ik geen plaats voor de gordels die ik er graag in wil zetten.
@quattronl, de stoel is voor mijn zoon, voor de honden hebben we de S6 achterbak.
Dit zat er eerst in interieur.jpg
Even voor degenen die niet weten wat er nu in zit:
Hee gaaf zeg. Ik heb al eens horen prutellen bij jullie, het was alleen afstellen en wat kleine dingen toch?
Zal wel gaan als de brandweer straks.
Oja, geef maar effe een gil als de carburateur weer terug moet hé, die heb ik hier nog steeds (dankbaar) in bewaring.
@Mario.... Herken je die 'grijze' Coupé niet dan? Foei!
Thnx Herby, en de velgen die eronder zitten zijn inderdaad verbreed staal. Voor is het meen ik 7,5J met 195-40-14 banden, en achter 9J met 225-5-14 er op.
@Theeuwke, ze zitten inderdaad heerlijk, en je word goed op z'n plaats gehouden. Vanavond ook nr 3 op wezen halen. De wangen en bekleding zijn identiek, allen heeft hij geen uitschuifbare zitting. Maar hij heeft daaintgen wel weer een oppompbare lendesteun.
Met de carroserie zit het nog niet echt mee. Rechtonder op de kont is er ondertussen een nieuwe plaat ingezet, en staat hij rechtsachter weer gedeeltelijk in de spuitplamuur na het herstellen van diverse roestschade.
Alleen nu is gebleken dat de rand van de kofferbak, waar de slotvanger van de achterklep zit, ook behoorlijk aan het doorroesten is. Alleen is dit een probleem bij de meeste 80's en 90's van die bouwjaren, dus het vinden van een geschikte donor valt niet mee.
Zaterdag had ik nog wel even bij Coen gekeken, maar die 2 die hij had staan waren in dezelfde staat als de mijne.
Ik denk dat ik op het werk maar zelf iets in elkaar ga knutselen.
bekend plekkie, Is het niet aan te helen met stripstaal-overlap?
Sja... slechte plekken eruit en stukken plaatstaal (strip) er als overlap op/over lassen. Hoe leg je dat uit?