Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: Hij rijdt (eindelijk) weer!

  1. #21
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Je hebt een 4-cylinder, dat maakt het een heel stuk makkelijker.
    ace is ke-jetronic, dus alles behalve plug en play.
    Je hebt nodig:
    - 4x injectoren, liefst de 'smalle' van bosch.
    - 4x injector cups, als je de smalle injectoren van bosch gebruikt, dun je de injector cups van een digifant blok gebruiken.
    - fuel rail (van een 16v vw ABF oid ? ).
    - gasklep huis met potmeter, je kunt die van een V6/20V gebruiken.
    - megasquirt met kabelboom. Je kunt ook voor een KDFI gaan, die is goedkoper, heeft een betere behuizing, en er zit al een wideband lambda controller op.
    - lambda sensor, liefst wideband.
    - lucht en koelwater temp. sensor (GM, dus van een of andere opel).
    Ik zou zeggen kijk eens op de vw forums.
    Voordeel is dat je meer controle hebt over het geheel, en dan waarsch. de boel wat makkelijker netter hebt lopen, maar het kost natuurlijk wel tijd.
    Allereerst, de ACE heeft een KE motronic, en geen Jet-tronic.
    Ferry had er ook injectoren bij die volgens hem ineens in mijn kop zouden passen. Waarom zou ik mijn eigen gaskleppenhuis niet kunnen gebruiken?
    De lambda sensor , kan ik daar ook de huidige voor gebruiken, want anders komt er nog eens 150 euro bij.
    Wat is er mis met de lucht en koelwater sensoren van audi, want die heb ik nog een aantal liggen.

    Als ik over zou gaan op MS, hoe zit het dan met de ontsteking, kan ik dan de huidige bobine en stroomverdeler blijven gebruiken, of heb ik dan 4 losse bobines nodig zoals bij een KMS en Ontronic?
    De spinnekop komt dan in zijn geheel te vervallen, dus het plaatsen van een open luchtfilter is dan ook een stuk makkelijker.

    @Joris, het is idd de ace uit de competition van jullie, en ik vond het kleppendeksel nu juist blits overkomen. Nu alleen de olielekkage nog verhelpen.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  2. #22
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Allereerst, de ACE heeft een KE motronic, en geen Jet-tronic.
    Ferry had er ook injectoren bij die volgens hem ineens in mijn kop zouden passen. Waarom zou ik mijn eigen gaskleppenhuis niet kunnen gebruiken?
    De lambda sensor , kan ik daar ook de huidige voor gebruiken, want anders komt er nog eens 150 euro bij.
    Wat is er mis met de lucht en koelwater sensoren van audi, want die heb ik nog een aantal liggen.

    Als ik over zou gaan op MS, hoe zit het dan met de ontsteking, kan ik dan de huidige bobine en stroomverdeler blijven gebruiken, of heb ik dan 4 losse bobines nodig zoals bij een KMS en Ontronic?
    De spinnekop komt dan in zijn geheel te vervallen, dus het plaatsen van een open luchtfilter is dan ook een stuk makkelijker.

    @Joris, het is idd de ace uit de competition van jullie, en ik vond het kleppendeksel nu juist blits overkomen. Nu alleen de olielekkage nog verhelpen.
    Oja, ook een vervelend euvel... Hoop dat je het een beetje makkelijk vindt.

    Kleppendeksel matcht dan wel weer met de veerpootbrug

  3. #23
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Zover als ik het kon beoordelen lekt ie tussen onderblok en de kop.
    Maar wat ik nog het vervelendste vind is dat hij niet op temperatuur wil komen. Ik dacht juist dat de multi-kleppers juist erg snel warm werden, daarom heb ik ook een radiateur met dubbele vin geplaatst.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  4. #24
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Allereerst, de ACE heeft een KE motronic, en geen Jet-tronic.
    Ferry had er ook injectoren bij die volgens hem ineens in mijn kop zouden passen. Waarom zou ik mijn eigen gaskleppenhuis niet kunnen gebruiken?
    De lambda sensor , kan ik daar ook de huidige voor gebruiken, want anders komt er nog eens 150 euro bij.
    Wat is er mis met de lucht en koelwater sensoren van audi, want die heb ik nog een aantal liggen.

    Als ik over zou gaan op MS, hoe zit het dan met de ontsteking, kan ik dan de huidige bobine en stroomverdeler blijven gebruiken, of heb ik dan 4 losse bobines nodig zoals bij een KMS en Ontronic?
    De spinnekop komt dan in zijn geheel te vervallen, dus het plaatsen van een open luchtfilter is dan ook een stuk makkelijker.

    @Joris, het is idd de ace uit de competition van jullie, en ik vond het kleppendeksel nu juist blits overkomen. Nu alleen de olielekkage nog verhelpen.
    Had net een heel verhaal geplaatst, nou voorruit nog een keer:
    1. ik beweer ook niet dat het een jet-ronic is ;-)
    2. injector van ferry zouden idd passen, maar je moet nog de flowrate van deze dingen bekijken, en je hebt nog steeds de injector zittingen nodig:

    3. gasklep huis moet een potmeter hebben, die heeft je huidige niet, 30v/v6 wel, maar je kunt er natuurlijk 1 op de huidige fabriceren.
    4. lambda die je nu hebt is 'narrow band'. Een diy lambda controller kun je zelf maken voor de megasquirt, kost een paar tientjes, een wideband lambda is ook wel te krijgen voor een paar tientjes. Zoals gezegd, de kdfi heeft al een lambda controller, dus hoef je alleen de probe te kopen. Met een narrowband lambda is het heel lastig tunen!.
    5. lucht en koelwater sensor kun je denk ik wel gebruiken, maar wederom niet out of the box. En tja, voor een paar euro uit een opel schroeven scheelt wat gezeikt...
    6: Onsteking; die kun je gewoon aansturen vanuit ms. Signaar van de verdeler/hall naar de ms, en de ms kan dan de ontsteking doen. Je verder is al electronisch geregeld.
    7. luchtfilter is idd wat handiger te plaatsen.
    Dergelijke ombouw is al vaak gedaan op de volkswagen forums:
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ght=megasquirt
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ght=megasquirt
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 13-10-10 om 22:22.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #25
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Zover als ik het kon beoordelen lekt ie tussen onderblok en de kop.
    Maar wat ik nog het vervelendste vind is dat hij niet op temperatuur wil komen. Ik dacht juist dat de multi-kleppers juist erg snel warm werden, daarom heb ik ook een radiateur met dubbele vin geplaatst.
    Warmte viel wel mee. De dubbele vin had je ook wel van ons kunnen hebben, die ligt er nog...

    Succes nogmaals in elk geval.


  6. #26
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    De competition radiateur met vinnen past niet in de type 81 neus, hij is daar te hoog voor. Ik heb nu een dubbele vin gehaald uit een sloper waar airco inzat.

    @Theeuwke: ik zal eens op zoek gaan naar duidelijke aansluitschema's, die ik ook een beetje snap, en als het me dan een beetje duidelijk word kan ik altijd nog de beslissing nemen om hem om te bouwen.

    Ik heb het voorlopig nog druk genoeg met de carroserie, en de achterwiel ophanging.

    Van voren is de auto nagenoeg klaar qua onderstel. Er zijn nieuwe rubbers in het subframe gekomen, de draagarmrubbers zijn vervangen door een soort van powerflex bussen, de spoorstangen zijn vervangen en ik heb ook de stuurbekrachtiging van de competition overgezet in de 80.

    Ook de uitlaat moet nog ondedrhanden genomen worden. Ik heb de downpijp van de ACE er nog op zitten, en die komt bij een type 81 dus een beetje laag uit. Omdat de wagen zo'n 6 cm verlaagd is, en op kleinere wielen staat, hangt deze dus zo'n 4-5 cm boven de straat.
    Maar dit word nog mee aangepakt wanneer er een compleet nieuwe uitlaat onder komt.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  7. #27

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    @Quattrostyle, de stoelen zitten er al een hele tijd is, en ik ben nog op zoek naar nog 1 zo'n zelfde. Zitten wel lekker strak.
    wil je er 4 inbouwen dan? Heb nog wel meerdere gehad. Zal het in de gaten houden voor je.
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #28
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    wil je er 4 inbouwen dan? Heb nog wel meerdere gehad. Zal het in de gaten houden voor je.
    Nee 3. Achter in het midden komt er eentje, want we zijn hier maar met z'n drieen. Dan kan ik ook gelijk 4- of 6-punts gordels plaatsen.
    Woensdag ga ik kijken naar een stoel hier in de buurt die er erg op lijkt.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  10. #29

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    http://link.marktplaats.nl/386066504 die dus, is wel wat minder dik dan die je nu voorin hebt.
    http://link.marktplaats.nl/377351652 of deze? Dat lijkt er meer op, alleen geen uitschuifbaar zitvlak.

    4 zou wel mooier zijn imho.
    Laatst gewijzigd door quattrostyle; 19-10-10 om 15:52.
    my first quattro was a wilkinson

  11. #30
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Nee 3. Achter in het midden komt er eentje, want we zijn hier maar met z'n drieen.
    Mooie stoel voor een hond

  12. #31
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    http://link.marktplaats.nl/386066504 die dus, is wel wat minder dik dan die je nu voorin hebt.
    http://link.marktplaats.nl/377351652 of deze? Dat lijkt er meer op, alleen geen uitschuifbaar zitvlak.

    4 zou wel mooier zijn imho.
    De eerste idd, al zie ik nu pas dat de wang wel erg afwijkt van de mijne. De tweede lijkt er meer op, maar staat hier nogal uit de buurt.

    4 Is wel mooier, maar dan heb ik geen plaats voor de gordels die ik er graag in wil zetten.

    @quattronl, de stoel is voor mijn zoon, voor de honden hebben we de S6 achterbak.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  13. #32
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Dit zat er eerst in interieur.jpg
    Even voor degenen die niet weten wat er nu in zit:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  14. #33

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    mooi setje heh? Misschien had ik ze moeten houden. Maarja heb sinds dit weekend eenzelfde setje in de coupe quattro
    my first quattro was a wilkinson

  15. #34

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Hee gaaf zeg. Ik heb al eens horen prutellen bij jullie, het was alleen afstellen en wat kleine dingen toch?
    Zal wel gaan als de brandweer straks.

    Oja, geef maar effe een gil als de carburateur weer terug moet hé, die heb ik hier nog steeds (dankbaar) in bewaring.

    @Mario.... Herken je die 'grijze' Coupé niet dan? Foei!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #35
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    bekende stoelen, zitten heerlijk!
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    hoi,
    mooie audi, hij is inderdaad niet zo standaard meer(mischien zelfs nog wel mooier dan standaard!)
    zijn die velgen verbreed wat je er onder hebt zitten?
    grtzz herby

  18. #37
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herby Bekijk Berichten
    hoi,
    mooie audi, hij is inderdaad niet zo standaard meer(mischien zelfs nog wel mooier dan standaard!)
    zijn die velgen verbreed wat je er onder hebt zitten?
    grtzz herby
    Thnx Herby, en de velgen die eronder zitten zijn inderdaad verbreed staal. Voor is het meen ik 7,5J met 195-40-14 banden, en achter 9J met 225-5-14 er op.

    @Theeuwke, ze zitten inderdaad heerlijk, en je word goed op z'n plaats gehouden. Vanavond ook nr 3 op wezen halen. De wangen en bekleding zijn identiek, allen heeft hij geen uitschuifbare zitting. Maar hij heeft daaintgen wel weer een oppompbare lendesteun.

    Met de carroserie zit het nog niet echt mee. Rechtonder op de kont is er ondertussen een nieuwe plaat ingezet, en staat hij rechtsachter weer gedeeltelijk in de spuitplamuur na het herstellen van diverse roestschade.
    Alleen nu is gebleken dat de rand van de kofferbak, waar de slotvanger van de achterklep zit, ook behoorlijk aan het doorroesten is. Alleen is dit een probleem bij de meeste 80's en 90's van die bouwjaren, dus het vinden van een geschikte donor valt niet mee.
    Zaterdag had ik nog wel even bij Coen gekeken, maar die 2 die hij had staan waren in dezelfde staat als de mijne.
    Ik denk dat ik op het werk maar zelf iets in elkaar ga knutselen.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  19. #38

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    bekend plekkie, Is het niet aan te helen met stripstaal-overlap?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #39
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    bekend plekkie, Is het niet aan te helen met stripstaal-overlap?
    Eh.............., met wat?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  21. #40

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Sja... slechte plekken eruit en stukken plaatstaal (strip) er als overlap op/over lassen. Hoe leg je dat uit?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •