Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 75

Onderwerp: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

  1. #41
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Via het Topsnelheden Topic dit Topic gevonden. Wat een bruut apparaat. En wat een sjieke kleurcombinatie. Zou ik zekerrrr kunnen rijden. Op een paar kleine onbeduidende puntjes na echt 1 van de mooiste A4 Avants die ik gezien heb op dit Forum. Zoals ik in de PB al meldde: echt een mod/tuning naar mijn hart.

    Zoals je al eerder schreef: Iedereen heeft zijn smaak en stijl. My 2 cents met alle respect mogelijk voor jullie project: Koplampunits en velgen naar OEM en ook al vind ik de tdi toevoeging op de tellers briljant (die zou ik zeker zo laten...), zou ik de RS4 TDI badges voor en achter eraf halen.

    Jammer dat je deze laat gaan en je eigen wagen houdt en Daytona grijs laat spuiten. Mijn bescheiden mening: Deze kleurcombi is veel aparter dan Daytona grijs (Hoe mooi die kleur ook is natuurlijk!!) en deze verder motorisch naar je smaak maken. But again... That's just me!

    Verder echt een supermooie ombouw. Diep respect hiervoor!
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  2. #42
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Via het Topsnelheden Topic dit Topic gevonden. Wat een bruut apparaat. En wat een sjieke kleurcombinatie. Zou ik zekerrrr kunnen rijden. Op een paar kleine onbeduidende puntjes na echt 1 van de mooiste A4 Avants die ik gezien heb op dit Forum. Zoals ik in de PB al meldde: echt een mod/tuning naar mijn hart.

    Zoals je al eerder schreef: Iedereen heeft zijn smaak en stijl. My 2 cents met alle respect mogelijk voor jullie project: Koplampunits en velgen naar OEM en ook al vind ik de tdi toevoeging op de tellers briljant (die zou ik zeker zo laten...), zou ik de RS4 TDI badges voor en achter eraf halen.

    Jammer dat je deze laat gaan en je eigen wagen houdt en Daytona grijs laat spuiten. Mijn bescheiden mening: Deze kleurcombi is veel aparter dan Daytona grijs (Hoe mooi die kleur ook is natuurlijk!!) en deze verder motorisch naar je smaak maken. But again... That's just me!

    Verder echt een supermooie ombouw. Diep respect hiervoor!
    thanks!! begrijp wat je bedoelt hoor. Maar de velgen en koplampen zijn uitgezocht door de koper van de auto. Wat betreft de kleur...... teakbruin is inderdaad een erg mooie kleur, maar moet samen gaan met een licht interieur. Een licht interieur is super mooi, maar niet altijd even gebruiksvriendelijk.
    Ik heb voor mijn eigen rs4 ombouw een origineel zwart leren RS4-bucketseat set. Heb het inderdaad gehad over daytona grijs, maar er is niets veranderlijker dan een mens en het wordt nu......... dakar beige (LY1Q). Zoals ik al eerder schreef is mijn auto nu zwart metallic, mooi als ie net gewassen is, maar na 5 km de lol er al weer af zeg maar. haha Ben zelf een voorstander van lichte kleuren, maar zilver heeft iedereen al en i've been there. Dak wordt dan glanszwart.
    Mijn auto heeft al origineel xenon, bouw daar alleen koplampen in met kurvenlicht. En wat betreft de velgen heb ik originele audi 20 inch S8 velgen liggen. Is het zelfde design als de RS4 wielen alleen is het front gepolijst.

    Binnen nu en 2 weken gaat de turbo eraf voor een modificatie. Dan het inspuitsysteem aanpassen, uitlaat aanpassen. Hoop dan ergens in de buurt van de 325-330pk en 650-700Nm uit te komen. Misschien dat ik nog aan het stoeien ga met een water injectie systeem.

  3. #43
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Smile Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EcomixAudia43.0TDI Bekijk Berichten
    thanks!! begrijp wat je bedoelt hoor. Maar de velgen en koplampen zijn uitgezocht door de koper van de auto. Wat betreft de kleur...... teakbruin is inderdaad een erg mooie kleur, maar moet samen gaan met een licht interieur. Een licht interieur is super mooi, maar niet altijd even gebruiksvriendelijk.
    Ik heb voor mijn eigen rs4 ombouw een origineel zwart leren RS4-bucketseat set. Heb het inderdaad gehad over daytona grijs, maar er is niets veranderlijker dan een mens en het wordt nu......... dakar beige (LY1Q). Zoals ik al eerder schreef is mijn auto nu zwart metallic, mooi als ie net gewassen is, maar na 5 km de lol er al weer af zeg maar. haha Ben zelf een voorstander van lichte kleuren, maar zilver heeft iedereen al en i've been there. Dak wordt dan glanszwart.
    Mijn auto heeft al origineel xenon, bouw daar alleen koplampen in met kurvenlicht. En wat betreft de velgen heb ik originele audi 20 inch S8 velgen liggen. Is het zelfde design als de RS4 wielen alleen is het front gepolijst.

    Binnen nu en 2 weken gaat de turbo eraf voor een modificatie. Dan het inspuitsysteem aanpassen, uitlaat aanpassen. Hoop dan ergens in de buurt van de 325-330pk en 650-700Nm uit te komen. Misschien dat ik nog aan het stoeien ga met een water injectie systeem.
    Dat begreep ik al inderdaad. En de kleur zilver is inderdaad niet bepaald bijzonder hahaha. Ben ook meer van de niet zwarte en zilveren kleuren. Helaas is voor de tweede keer spuiten voor mij even geen optie meer. Zit al aardig wat centjes in deze auto. Maar het liefste zou ik hem Candy apple red zien of donkerblauw mica. (Zie de bijgevoegde pics maar)

    Heb net even de Dakar beige geGoogled. Dat is ook een erg mooie en sjieke kleur. Zal goed staan bij het zwarte RS interieur. Uhm... Ze zijn echt dik, die bucket RS4's. Maar als jij zoveel km's per jaar rijdt... Zelf ook werkzaam geweest en af en toe nog in de automotive branche: Heb vaak gereden in RS4's met die stoelen. Zijn behoorlijke harde stoelen. Zou zelf liever voor de Recaro's gaan, als ik die km's zou rijden. Anyway. Ze zijn zeker erg mooi.

    Ga dit zekerrrr volgen. Hoop, dat je lekker af en toe een update post.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  4. #44
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Dat begreep ik al inderdaad. En de kleur zilver is inderdaad niet bepaald bijzonder hahaha. Ben ook meer van de niet zwarte en zilveren kleuren. Helaas is voor de tweede keer spuiten voor mij even geen optie meer. Zit al aardig wat centjes in deze auto. Maar het liefste zou ik hem Candy apple red zien of donkerblauw mica. (Zie de bijgevoegde pics maar)

    Heb net even de Dakar beige geGoogled. Dat is ook een erg mooie en sjieke kleur. Zal goed staan bij het zwarte RS interieur. Uhm... Ze zijn echt dik, die bucket RS4's. Maar als jij zoveel km's per jaar rijdt... Zelf ook werkzaam geweest en af en toe nog in de automotive branche: Heb vaak gereden in RS4's met die stoelen. Zijn behoorlijke harde stoelen. Zou zelf liever voor de Recaro's gaan, als ik die km's zou rijden. Anyway. Ze zijn zeker erg mooi.

    Ga dit zekerrrr volgen. Hoop, dat je lekker af en toe een update post.
    Haha, ja ik weet hoe hard die stoelen zijn. Mijn 3.0tdi avant is een originele s-line (zowel binnen als buiten) Had originele Recaro's elektrisch bedienbaar, maar kon die goed verkopen en had het RS4 kuipstoelen interieur al staan. Heb de billen gelukkig niet zo heel dik dus pas er wel tussen.

    Ow ja, forgot to mention...... heb ook een set originele RS4 brakes liggen. Dus deze wordt echt helemaal RS4 op de aandrijf techniek na. Maar nogmaals.......325pk en 680nm moet ook redelijkgoed vooruit komen dacht ik zo.

  5. #45
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EcomixAudia43.0TDI Bekijk Berichten
    Haha, ja ik weet hoe hard die stoelen zijn. Mijn 3.0tdi avant is een originele s-line (zowel binnen als buiten) Had originele Recaro's elektrisch bedienbaar, maar kon die goed verkopen en had het RS4 kuipstoelen interieur al staan. Heb de billen gelukkig niet zo heel dik dus pas er wel tussen.

    Ow ja, forgot to mention...... heb ook een set originele RS4 brakes liggen. Dus deze wordt echt helemaal RS4 op de aandrijf techniek na. Maar nogmaals.......325pk en 680nm moet ook redelijkgoed vooruit komen dacht ik zo.
    Mooi project, maar ga je de versnellingsbak ook aanpassen. Mijn 3.0 is gechipt en tijdens het chippen ging de bak slippen rond de 600 nm. De motor levert nu 580 nm zonder slip. Als je nog 100 nm extra loslaat ben ik benieuwd welke aanpassingen jij gaat doen, waardoor de boel heel blijft.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster


  6. #46

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Volgens mij is er in de a4 ook een 3.0 tdi als handbak geweest. Wellicht dat de ts die heeft... Dan kun je heel wat makkelijker verstevigen.

  7. #47
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    Volgens mij is er in de a4 ook een 3.0 tdi als handbak geweest. Wellicht dat de ts die heeft... Dan kun je heel wat makkelijker verstevigen.
    mijn auto zit nu op ongeveer 285-290pk en 600Nm maar heb geen last van slip. Maar straks met die 325pk en 680 Nm word ook de software van de bak aangepast. En laat de bak eerst spoelen en nieuwe olie erop. Audi zegt oil for life, maar zoals velen hier wel weten uit andere topics, geeft een spoeling en daarna nieuwe olie een verbluffend resultaat.

    Begrijp je opmerking. Mijn vorige had ook ongeveer 280pk en 590-600Nm, maar was hand geschakeld. Op een gegeven moment vond het 2 massa vliegwiel dit niet erg fijn. Heb een andere laten monteren. Als ik met die auto zo maximaal had willen gaan dan had ik daar zelf een vliegwiel voor moeten laten maken en een sportkoppeling erachter met veren.

    Het liefst had ik met deze setup ook een handbak, maar tja kon deze redelijk geschikt kopen en was qua opties bijna vol, dus dan maar een automaat tipptronic ( met schakelflippers). Niet dat die flippers iets uithalen, maar wel leuk dat het er op zit.

    Hij de bak het echt niet gaat trekken bouw ik hem om naar handbak. Maar dat is denk ik niet aan de orde. Er zijn mensen die rijden al met dezelfde setup als ik straks ook heb, en dat gaat al een hele tijd goed. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit het zoeken van de maximale grens is, maar ja als je geen risico’s wilt nemen, kan ik net zo goed een 116pk 1.9 tdi kopen en die origineel laten. 

  8. Ad
  9. #48
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    Volgens mij is er in de a4 ook een 3.0 tdi als handbak geweest. Wellicht dat de ts die heeft... Dan kun je heel wat makkelijker verstevigen.
    euhm helaas, handbak vind het ook niet fijn. zie hieronder.

  10. #49

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Niet fijn in fabrieksspec maar ik denk dat je een handbak toch makkelijker kunt verstevigen dan een automaat. Heftig getunede rs6'en worden ook naar handbak omgebouwd. Het limiet van de van de automaat is de grootste reden waarom we wij eigenlijk geen 3.0 tdi willen maar een uitstapje maken naar bmw. Bakwissel ed zien we niet zo zittrn in de daily helaas, voor.de b5 id het nog wel een keer een optie.. Maar ik ben benieuwd of de bak het gaat houden met 680 nm!

  11. #50
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    Niet fijn in fabrieksspec maar ik denk dat je een handbak toch makkelijker kunt verstevigen dan een automaat. Heftig getunede rs6'en worden ook naar handbak omgebouwd. Het limiet van de van de automaat is de grootste reden waarom we wij eigenlijk geen 3.0 tdi willen maar een uitstapje maken naar bmw. Bakwissel ed zien we niet zo zittrn in de daily helaas, voor.de b5 id het nog wel een keer een optie.. Maar ik ben benieuwd of de bak het gaat houden met 680 nm!

    Haha, niet allen "niet fijn in fabrieks specs", maar ook uit eigen ervaring. Moet wel eerlijk toegeven dat het probleem niet zo zeer in de bak zat, maar in het 2 massa vliegwiel, zoals reeds eerder in dit topic aangegeven. Dat is redelijk simpel op te lossen door een vliegwiel te laten maken, maar zoals ook aangegeven deze auto was automaat en we gaan het gewoon proberen en kijken waar het schip strand. hoop dat deze woordspelling alleen niet letterlijk uitkomt.

    nogmaals er is en auto die met een soortgelijke setup al vele km's probleemloos rondrijd.

    Kijk het mag duidelijk zijn, ff lekker gecontroleerd driften is er met een tiptronic niet bij. Daarvoor had ik mijn vorige auto moeten houden. Maar daar misten de laatste paar pk's en nm's om dat ook goed te doen. Daarvoor heeft de quattro gewoon te veel grip. En met 255 rubbers eronder ligt de grens ook vrij hoog. :

    nogmaals....... de tijd zal het leren hoe dit uitpakt. ik houd jullie zeker op de hoogt. enig geduld is alleen gewenst. Het moet tussen door, in de avond uren, zaterdagen, etc.

  12. #51
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik hou dit topic in de gaten.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  13. #52
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Hallo heren ( en misschien ook wel dames).

    Ik ga vanaf heden de updates omtrent mijn audi RS4 ombouw plaatsen op een nieuw account. mijn nieuwe profielnaam is audirs43punt0tdi330peka.

    Zal daar binnenkort het een en ander plaatsen. De voorbereidingen zijn bijna gedaan en begin dan met de ombouw. Eerst motorisch ( tuning), daarna de RS4 look

  14. #53
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Jij houdt niet zo van een korte nickname...
    Ben wel benieuwd naar de ombouw.
    Vond de vorigen ook erg mooi.
    Dus....

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Geweldig project ! Erg mooi geworden zeg !

    Ben zelf ook aardig op weg .... Binnenkant is al volledig rs4 ga nu aan de buitenkant beginnen.

    Welke koplampen zijn dat als ik vragen mag ?

  16. #55
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen Bekijk Berichten
    Geweldig project ! Erg mooi geworden zeg !

    Ben zelf ook aardig op weg .... Binnenkant is al volledig rs4 ga nu aan de buitenkant beginnen.

    Welke koplampen zijn dat als ik vragen mag ?

    replica bling bling koplampen. haha waren ook niet mijn keuze, maar degene voor wie ik de auto heb gebouwd wilde die graag. Mijn eigen auto heeft de originele xenon koplampen. Ga daar alleen ander in zetten met "kurvenlicht" en de witte knipperlichten.

    Binnenkant heb ik voor mijn eigen de RS4 bucketseats.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Hahahahahaha smaken verschillen hè ik Vind ze namelijk niet verkeerd staan !

    Bucketseats ? Ik heb hetzelfde interieur alleen dan zwart ipv beige en ze zitten heerlijk !

  18. #57
    EcomixAudia43.0TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen Bekijk Berichten
    Hahahahahaha smaken verschillen hè ik Vind ze namelijk niet verkeerd staan !

    Bucketseats ? Ik heb hetzelfde interieur alleen dan zwart ipv beige en ze zitten heerlijk !

    Inderdaad smaken verschillen en gelukkig maar, anders reed iedereen hier een zelfde auto. Ik kan morgen wel kijken wat die lampen me kosten.

    Het mooie aan deze lampen is wel dat er officieel een h7 lamp in zet, maar die tevens dimlicht en grootlicht doet. dus als je er een xenon lamp in zet ( zoals in de bruine) heb je bi-xenon. Dus ook met die klep die van dimlicht naar grootlicht schakeld.

    ja bucket seat's dat zijn die RS4 kuipen. Jij hebt de Recaro s-line stoelen met een RS4 logo erin. Die zitten trouwens een stuk beter dan de bucketseats. Maar ze zien er zo geweldig uit!!!!!!!!!

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Aha oké ben benieuwd naar de prijs ik heb er nu ook een xenon lamp inzitten dus dat is dan mooi over te zetten!
    Zit er een soort van led streep in of heb ik dat niet goed gezien?

    Ja die kuipen zijn inderdaad geweldig ! Maar kwa comfort moet je wel wat inleveren maarja ik denk als ik die tegen was gekomen dan waren die het geworden lol.

    Ben goedkoop tegen dit setje aan gelopen dus dat was snel besloten ! Kreeg stuur deurlijsten handrem alles erbij dusja

  20. #59

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Hoi, Ik vroeg me af of je de complete einddempers van een RS4 gebruikt hebt, en of er ook plaats voor is op een standaard A4 B7 Avant S-line (geen quattro). Ik kan goedkoop aan RS4 einddempers komen, en ze zien er zo vet uit. Een beetje laswerk is ook geen probleem. Alvast bedankt
    If it ain't blown, it musta suck!
    So use Turbo's

  21. #60
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 3.0tdi Avant volledige RS4 ombouw

    Mooi project werk zeg! Zijn er al pics van de RS4 ombouw? Het is tenslotte bijna mei
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •