leuk, krijg zin om ook weer aan iets nieuws te beginnen!
Die goedkope set kan heel goed, ik heb 256pk gedraaid met een K04-001 (opgewaardeerde K03S) met originele koppeling vanaf 200dkm op 380nm als ik het goed heb..
Thanks! Niks vergeleken met jouw project, maar goed ik moet ergens beginnen
Waar zit je aan te denken?
Ja precies, kost wel even wat maar daar kan ik later alleen maar blij om zijn dat ik het nu gedaan heb.
Vandaag allemaal slangetjes, pakkingen e.d. besteld bij de dealer dus morgen kan ik hopelijk weer verder.
Ik ga zo de Sachs koppeling bestellen dus dan ben ik al weer een eind op weg
Je heb 100% gelijk dat je het op deze manier aanpak.
Koppeling vervangen als de motor er in zit gaat niet zo makkelijk als nu.
Olie pomp is ook geen pretje als de motor er in zit dan is het een hele operatie.
Dus als je allemaal slangetjes, pakkingen e.d. nu ook mee pak dan ben je er mooi van af voor een tijd, ik ga er van uit dat je de thermostaat ook heb gedaan, die gaat ook nog wel eens kapot, en de waterpomp is misschien ook verstandig om te doen.
Kan iemand mij voorlichten over wat ik het beste kan doen met de Diverter valve, N75 klep en die paddestoel achtige klep?
Ik heb wel wat proberen te googlen, maar ik word er helemaal niks wijzer van.
Wat is nou goed om te nemen op een standaard blok als vervanger van het originele spul met toch een oog op meer power in de toekomst?
voor een gechipte T is een 710N een aanbevolen upgrade aangezien die sterker is qua membraam dan een originele:
Als de N75 goed functioneert hoef je daar niks aan te doen. Welke paddenstoel bedoel je?
Dat mag ook, dat is een 710P ipv 710N, je zal geen verschil vernemen denk ik, beide zijn even duur.
06A 145 710N van een S3 S4 TT
06A 145 710P van een RS6 ( en nieuw nummer voor S3 etc..)
die puck valve is van je carterventilatie, die zou ik gewoon vervangen aangezien er gewoon een rubber membraam in zit wil dat nog wel eens slechter worden.
N75 is wel uit te lezen in meetwaardenblok 114 ofzo, ik zou sowiezo bij een AEB 1.8T een losse drukmeter plaatsen, je kan dan heel mooi zien hoeveel druk er gedraaid word, tijdens rustig rijden zul je zien dat je veelal in het vacuüm rijdt(0 tot -1bar) volgas doet een originele ca 0,5Bar druk.
Wederom bedankt
Dan weet ik wat ik binnenkort ga bestellen.
Tijdje niks kunnen doen omdat de motortakel kapot was (cilinder wou niet meer naar beneden)
Komende week de versnellingsbak weer aan het blok monteren inclusief nieuwe koppeling en dan weer zoveel mogelijk delen aanbouwen en wachten op de bouwvak voor het echte werk!