Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: Net voor de inruil ....

  1. #1

    Standaard Net voor de inruil ....

    Gaan er allerlei lampjes branden op m'n dashboard :-?
    Wat nu ? Gewoon zo inleveren en er bij zeggen wat er aan de hand is ?
    Ff geVAGged

    -------------------------------------------------------------------------------

    Address 02: Auto Trans

    Part No: 8D0 927 156 BN

    Component: AG5 01V 1.8l5VT USA 8508

    Coding: 00010

    Shop #: WSC 00000



    1 Fault Found:

    00526 - Brake Light Switch-F

    27-00 - Implausible Signal



    -------------------------------------------------------------------------------

    Address 03: ABS Brakes

    Part No: 8E0 614 111 A

    Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D10



    1 Fault Found:

    01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster

    03-10 - No Signal - Intermittent



    -------------------------------------------------------------------------------

    Address 35: Centr. Locks

    Part No: 8L0 862 257 N

    Component: CV-Pump D11

    Coding: 15208

    Shop #: WSC 00468



    7 Faults Found:

    01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side

    35-00 - -

    01374 - Alarm triggered by Terminal 15

    35-00 - -

    01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

    35-00 - -

    01366 - Opened Due to Crash Signal

    35-00 - -

    00991 - Interior Lights

    28-00 - Short to Plus

    00955 - Key 1

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    00956 - Key 2

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed



    -------------------------------------------------------------------------------

    Iemand een idee om dit makkelijk en/of goedkoop op te lossen cq te traceren ?
    Alvast bedankt
    First you work to drive, then you drive to work

  2. #2

    Standaard

    Tsja... Dacht je van wissen en inruilen...?

    Auto komt toch bij "de handel" terecht....
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  3. #3

    Standaard

    resetten en bidden dat het wegblijft

  4. #4
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    gaar massa contactje, storingen wissen en inruilen maar
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  5. #5
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Waarschijnlijk is je rempedaal sensor aan het doodgaan.

    Wissen en mooi inleveren


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik zou mezelf niet in de spiegel durven aan te kijken nadat ik een auto in de verkoop had gedaan met dit soort gebreken.
    Wissen en doen alsof je neus bloedt grenst bij mij aan crimineel gedrag. Laat dat soort gedrag lekker aan louche handelaren over en "do the right thing".


    Just my two (honest) cents...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Jep, gewoon even zelf fixen. De meeste probleempjes zijn makkelijk te verhelpen zo te zien. En tja, dat ABS probleempje, dat kan nog weleens een groot probleem zijn.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  8. Ad
  9. #8
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    abs storing kan in combi zijn met rempedaal switch...
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    Jep, gewoon even zelf fixen. De meeste probleempjes zijn makkelijk te verhelpen zo te zien. En tja, dat ABS probleempje, dat kan nog weleens een groot probleem zijn.
    Dat meen je niet :cry:
    Wat bedoel je met "een groot probleem" ? Ergens een CPU of bekabeling ?
    Waarom is hier niet een fatsoenlijke garage in de buurt die doen waarvoor ze betaald worden :-X
    Er is op zich geen tijd meer om de fouten te laten repareren dus er zit voor mijn gevoel niets anders op dan "opbiechten" en inleveren op de inruilprijs indien dat aan de orde komt. Volgens mij is dit normaal gesproken als de auto al ingeruild is volgens mij kan men er volgens mij niet meer onderuit. Op de inruilcondities staat "uiterlijke staat inruilwagen goed". Men heeft dus in mijn ogen alleen naar de uiterlijke staat gekeken.
    First you work to drive, then you drive to work

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Ik zou mezelf niet in de spiegel durven aan te kijken nadat ik een auto in de verkoop had gedaan met dit soort gebreken.
    Wissen en doen alsof je neus bloedt grenst bij mij aan crimineel gedrag. Laat dat soort gedrag lekker aan louche handelaren over en "do the right thing".


    Just my two (honest) cents...
    Ik dus ook niet.
    Resetten en niets zeggen doe ik dus mooi niet (al is hij op uiterlijk verkocht). Ik zal één en ander dus overleggen en dan komen we er wel uit neem ik aan. Overigens gaat deze auto niet "de handel" in maar staat op de site van de garage waar hij is ingeruild al te koop. Er is gewoon geen tijd meer om de boel fatsoenlijk te laten checken (weken wachttijd) en dan ook maar hopen dat ze 't kunnen vinden voor een fatsoenlijk bedrag (meestal niet dus )
    First you work to drive, then you drive to work

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimechanic
    Waarschijnlijk is je rempedaal sensor aan het doodgaan.

    Wissen en mooi inleveren
    Kost zo'n sensor c.a. en is die makkelijk zelf te vervangen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rogek
    gaar massa contactje, storingen wissen en inruilen maar
    Tsja, zoiets heb ik ook al wel ergens gevonden als ik google op deze foutcode, maar waar ........... deurpanelen d'r uit ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    En tja, dat ABS probleempje, dat kan nog weleens een groot probleem zijn.
    Inderdaad .... check
    First you work to drive, then you drive to work

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bizar, ineens allerlei ongerelateerde problemen. Lijkt alsof daar iets anders achter zit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Bizar, ineens allerlei ongerelateerde problemen. Lijkt alsof daar iets anders achter zit.
    accuspanning een keer flink te laag geweest o.i.d ? bij mercedes wil dit ook wel eens dit soort taferelen opleveren, vandaar dat ik zeg gewoon wissen en

    als er ECHT iets aan de hand is gaan er alsnog wel allerlei lampjes op het dashboard knipperen en dat ziet de kopende partij toch ook

    DUS geen criminaliteiten

  15. #14

    Standaard

    Net even een stukje op een zandweg gereden en 't ABS werk dus echt NIET met de waarschuwingslampen aan. Als ze uit zijn (ABS+Brake) dan wel. Toch de ABS pomp denk ik ... Dure grap
    First you work to drive, then you drive to work

  16. #15
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou het beetje eerlijk, beetje onwetend doen.

    Boel resetten en vertellen dat je een keer last heb gehad van die en die lampjes die een keer zijn gaan branden.
    Misschien dat ze het in de gaten kunnen houden..... zoiets.
    Zij kunnen beter bepalen wat er stuk is.
    Beetje hun risico ook vind ik na de feitelijke inruil.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Ik zou het beetje eerlijk, beetje onwetend doen.

    Boel resetten en vertellen dat je een keer last heb gehad van die en die lampjes die een keer zijn gaan branden.
    Misschien dat ze het in de gaten kunnen houden..... zoiets.
    Zij kunnen beter bepalen wat er stuk is.
    Beetje hun risico ook vind ik na de feitelijke inruil.
    Denk er ook zo over eigenlijk, is wel een risico wat beiden lopen als je een auto een bepaalde levertijd heeft en je ca. twee weken moet blijven rijden.
    Overigens vraag ik mij af of een ABS pomp van een nieuwer model A4 zou gaan passen. Daarvan zie je namelijk een aantal op Marktplaats staan voor 50-100 euro.
    First you work to drive, then you drive to work

  18. #17

    Standaard

    Ik zou ook eerst even naar de remschakelaar kijken. Er gaan een hoop lampjes branden als die stuk is.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  19. #18
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Jongens jongesn...

    Nooit zomaar eeen ABS Pomp willen vervangen. Wat heb je nu uitgelezen?

    Die rempedaal switch, heeft de ABS nodig. En sowiesow, wanneer een ABS lampje brand wil dat ALLEEN Maar zeggen dat de ABS om EEN reden uitgeschakelt is.

    Gerritspeek zegt het volgende:

    foutcode: 00526
    nl Remlichtschakelaar (F) fout in het elektrische circuit
    du Bremslichtschalter (F) elektrischer Fehler im Stromkreis
    en Brake Light Switch (F) Circ, Malfunction
    Extra info bij de foutcodes. Intermittent


    Mogelijke oorzaken:

    * Draadbreuk of kortsluiting tussen de remschakelaar, de remlichten of de ABS control module
    * Remlichtschakelaar (F) defect
    * Doorgebrande zekering
    * Rem-Lampje kapot

    Mogelijke oplossingen:

    * Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
    * Vervang F
    * Vervang zekering
    * Vervang lampje
    * Kontroleer de remlichtschakelaar met kanaal 5 in het ABS measuringblock of doe een test met VAG-1710


    Dus wat ga je doen? Kijken of je remlichten allemaal werken, dan chek je ff de zekeringen. Daarna vervang je zelf ff de rempedaalsensor. Maar, wij hebben het met een leon gehad.. beide remlichten defect. Zelfde lampjes...

    Succes kerel!

  20. #19
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    oja, door onderspanning krijg je ook de "opened due to crash signal"

    ik denk dat je accuklem niet goed vast zit...

    dus, boel resetten en kijken wat terug komt,.

    evt vantevoren even copy codes doen en in een txt'tje plakken..
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  21. #20
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Ik zou mezelf niet in de spiegel durven aan te kijken nadat ik een auto in de verkoop had gedaan met dit soort gebreken.
    Wissen en doen alsof je neus bloedt grenst bij mij aan crimineel gedrag. Laat dat soort gedrag lekker aan louche handelaren over en "do the right thing".


    Just my two (honest) cents...
    100% mee eens...
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •