Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Hallo mede "A'8ers",



    Ik wou een paar vagcom aanpassingen doen, zoals: toon bij ver-/ontgrendelen, needle sweep, hidden menu activeren, pdc via mmi weergeven en hoogte luchtvering aanpassen.


    Maar nu kan ik geen "vcds-tweaks" vinden van: Audi A8 D3 (4e). Wel van audi a3,4,6 maar heb daarvan een paar dingen geprobeerd maar dat werkt (volgens mij) niet op mn a8.


    Er zou vast ERGENS wat staan maar ben al poos aan het zoeken en kan het helaas niet vinden.
    Heeft iemand voor me de goede vagcom aanpassing handleiding? En wat voor opties zijn nog meer mogelijk?


    Alvast bedankt,
    Martijn

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Needle sweep kan sowieso niet. En PDC die moet je origineel al in je mmi hebben. En hidden menu en toon vergrendelen.
    http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=600
    Deze PDF is goed voor tweaks. Alleen sommige long code instellingen kan je niet doen zoals. Needle sweep. Probeer maar uit.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  3. #3
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    PDC grafisch weergeven is afhankelijk van het stuurapparaat (minimaal de letter B aan het einde). Als je de juiste versie hebt kun je hem wel degelijk vrijgeven via VCDS, maar dat zou dan eigenlijk al af fabriek moeten zijn. Maar het stuurapparaat vervangen kost een paar tientjes (zie ook eBay), dus dat is een relatief eenvoudige uitbreiding.
    Voor de needle sweep heb jee een combinatie-instrument nodig van (ik meen) 2009 of later. Met oudere af fabriek CI's gaat het definitief niet.
    Kijk ook even hier:

    http://www.gerritspeek.nl/
    http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a8-4e.php
    http://www.muleit-elektronik.de/Codi...audi-a8-4e.htm
    Audi e-tron S

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Oke, helaas dat needle sweep niet kan. En pdc in het mmi weergave was ik ook al uitgekomen maar helaas verkeerse stuurdoos (A).

    Maar wanneer ik een stuurdoos E/G/H (8 sensoren, weergave mmi + evt camera) is het dan gewoon plug & play en even vrijgeven via vcds, of moet je de stuurdoos zelf ook nog inleren?

  5. #5
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Ja hoor
    Audi e-tron S


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    is plug en play. en dan kan je eventueel via vcds vrijgeven.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Hallo Martijn, heb je met VCDS nog interessante aanpassingen door weten te voeren op je A8?

    Ik heb ook een A8 (2005) en ben van plan dmv VCDS ook eens te kijken welke nuttige en/of handige opties ik kan inschakelen.

    Gr, Fred.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Hallo Fred,

    Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen. Maar mocht ik het een en ander veranderd hebben, houd ik je hier op de hoogte.

    Mvg, Martijn

  10. #9
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Ik heb de verlichting op Nordic gezet zodat de achterlampen altijd aan zijn met de dagrijverlichting. Daarnaast heb ik ook de motorvoorverwarming als "standverwarming" vrijgeschakeld. Je kunt deze in de winter weliswaar niet gebruiken omdat de extra pomp en ventiel ontbreken, maar je kunt dan wel in de zomer de ventilatie in laten komen om de auto wat af te koelen als hij in de volle zon heeft gestaan. Ben benieuwd ;-)
    Audi e-tron S

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Maar is de standkachel geen standaard optie dan? Want dat heb ik er al opzitten en werkt 's winters ook gewoon

  12. #11
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    Ik heb vandaag gevagcomd in een A8L 4E W12 van 2004. Allereerst moet ik zeggen dat het een super mooie en strakke auto is. Er is bij deze Audi helaas niet veel mogelijk, want affabriek is al veel ingesteld. Wel liep ik tegen twee dingen/vraagstukken aan.

    1. auto beschikt over elektrisch inklapbare spiegels. De vraag is of deze met vagcom zo in te stellen zijn dat deze automatisch dichtklappen als de auto vergrendeld wordt?

    2. de luchtvering wilde zich niet laten aanpassen. We wilden de auto iets verlagen maar de waarden worden niet opgeslagen. De procedure heb ik wel netjes gevolgd. Dus eerst voor- en achterwielen verlaagd (deuren gesloten en motor lopend) en dan kanaal 5 op 1 gezet zodat de waarden opgeslagen worden maar tevergeefs.

    Wie weet een antwoord hierop?

    Alvast bedankt.

    Yuxel

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Vcds-tweaks audi a8 d3 (4e)

    1: Kan niet
    2: heb geen info.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •