Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 263

Onderwerp: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

  1. #141

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels916 Bekijk Berichten
    Ik zal hem nog concreter maken: Als je de kabel aan de laptop hebt aangesloten knippert het rode lampje. Ik maak nu GEEN connectie met de auto. Ik ga dan VCDS in, en druk op SELECT CONTROL MODULE. Juist op het moment dat ik dit uitvoer verandert het knipperende rode licht naar een permanent brandend rood licht. En daarna blijft de software op UNREGISTERED/UNAUTHORISED staan.
    Vrouwlief maar even vooruit gestuurd naar de Sint

    Bij mij gebeurt wat de lampjes betreft exact hetzelfde echter, de software blijft mij mij gewoon op registered staan.

    Je hebt de software geprobeerd waar ik die link van had gepost ?

    gr.

  2. #142
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Heeft je internet aan gestaan ? Ook zonder dat je vcds gebruikt kan je beter geen internet hebben.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #143

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nachtwacht Bekijk Berichten
    Vrouwlief maar even vooruit gestuurd naar de Sint

    Bij mij gebeurt wat de lampjes betreft exact hetzelfde echter, de software blijft mij mij gewoon op registered staan.

    Je hebt de software geprobeerd waar ik die link van had gepost ?


    gr.
    Jouw link met software heb ik volgens mij nog niet langs zien komen. Zou je die link willen delen? Ik dacht eigenlijk dat cd en kabel bij elkaar zouden horen.

    EDIT: op pagina 6 de link gevonden. Deze gedownload. Resultaat echter identiek. Nadat ik de kabel in de laptop deed en in de VDCS weer linksboven in het menu klikte was de licentie weer verdwenen...
    EDIT2: zojuist een bericht naar China gezonden dat de kabel defect lijkt te zijn met het verzoek tot een oplossing.


    Gr. Niels
    Laatst gewijzigd door Niels916; 23-11-14 om 16:21.
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  4. #144

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    Heeft je internet aan gestaan ? Ook zonder dat je vcds gebruikt kan je beter geen internet hebben.
    Ik heb alle soorten en smaken al geprobeerd. Wel met dien verstande dat ik geen update op de software heb laten uitveoren aangezien hij je liever versie 14 ziet gebruiken.

    Gr. Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  5. #145

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Die melding dat ze wilden dat je versie 14 ging gebruiken kwam uit VCDS ?


  6. #146

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Ja, bij opstarten van vcds. Uiteraard netjes geweigerd.
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  7. #147

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels916 Bekijk Berichten
    Ja, bij opstarten van vcds. Uiteraard netjes geweigerd.
    Oftewel, je hebt de instructies niet goed gevolgd Je had een internet verbinding terwijl je de software op hebt gestart. Anders komt de software namelijk niet met die melding.

    Er zijn 2 mogelijkheden, tijdens die keer is ofwel je kabel onbruikbaar gemaakt (Dit is te herstellen als je voor die tijd met Mprog een backup hebt gemaakt) of je 12.12 software / je windows registry is dusdanig geupdate dat je nu niet meer op die pc kan werken met je kabel.

    Als je een backup hebt gemaakt met Mprog voordat dit alles gebeurde, dan kan je die proberen terug te zetten. Ook kan je het even op een andere pc proberen te installeren en kijken of daar hetzelfde gebeurt.

    Maar er dus wel voor zorgen dat je geen internetverbinding hebt tijdens het opstarten van de software. Het is bekend dat het daar niet tegen kan

  8. Ad
  9. #148

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Installeer je nou wel de driver die apart is meegeleverd met je kabel, of pak je de standaard driver van Rosstech?
    Je moet zowel de bijgeleverde software als de bijgeleverde driver pakken..

  10. #149
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Installeer je nou wel de driver die apart is meegeleverd met je kabel, of pak je de standaard driver van Rosstech?
    Je moet zowel de bijgeleverde software als de bijgeleverde driver pakken..
    Idd, maar vanaf versie 10 en hoger ofzo zit de driver in de softwareinstallatie geintegreerd
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 23-11-14 om 19:02.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  11. #150

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Bedankt voor dit vermanende standje... 😉 😀😆 Verder waardeer ik je hulp ten zeerste!!

    Een andere laptop geprobeerd. En wat denk je wat. De eerste keer bleef de licentie op geaccepteerd staan. De 2e keer echter ging de licentie weer naar niet geautoriseerd. En nu echt 100% zonder Internet. Beetje jammer dit weer. Zou de kabel dan toch gewoon defect zijn, of kan er alsnog iets verkeerd zijn gegaan met het opslaan van de Eepron?

    Groeten, Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  12. #151

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    Idd, maar vanaf versie 10 en hoger ofzo zit de driver in de softwareinstallatie geintegreerd
    Ik verwijs naar de locatie waar de vcds is geïnstalleerd. Verder niets. Is versie 12.12.0.
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  13. #152

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels916 Bekijk Berichten
    De eerste keer bleef de licentie op geaccepteerd staan. De 2e keer echter ging de licentie weer naar niet geautoriseerd. En nu echt 100% zonder Internet. Beetje jammer dit weer. Zou de kabel dan toch gewoon defect zijn, of kan er alsnog iets verkeerd zijn gegaan met het opslaan van de Eepron?
    Ik neem aan dat je Mprog gedraaid hebt voordat je de kabel aan de VCDS software hebt gehangen ?

    Maar het is heel vreemd dat hij het in eerste instantie doet en in tweede instantie opeens niet meer. De eerste keer was het begrijpelijk, dat kwam door de internetverbinding. Waarom het nu mis gaat is mij een raadsel. Hier in het forum hebben mensen er al melding van gemaakt dat indien VCDS ontdekt dat er een illegale kabel aan hangt, dat je kabel dan onbruikbaar gemaakt kan worden. Het idee was dat dit te verhelpen was door een backup van de Eeprom terug te zetten.

    Kan me dus op dit moment alleen voorstellen dat daar dan toch iets mis is gegaan. Daarom de vraag, ben je 100% zeker dat je de backup van de Eeprom hebt gemaakt voordat je de software en kabel samen hebt gedraaid. Anders moet het op te lossen zijn door bijvoorbeeld de backup van mijn Eeprom terug te zetten in jouw kabel. Volgens mij zou dat ook moeten werken. Hopelijk leest er nog iemand mee die daar meer ervaring mee heeft.

    groeten

  14. #153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Nee, op de 2e laptop niet. Ik had al eens een vergelijk getrokken Dussen de opgeslagen Eeprom en de actuele code van het snoer. De zichtbare gegevens waren identiek.

    Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of de volgorde van de week goed is gegaan. Dit vanwege het feit dat de kabel in beginsel niet zichtbaar was. Ik verwacht dat ik Internet toen netjes uit had gezet alvorens aan de gang te gaan en de back-up te maken.

    Groeten, Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  15. #154

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels916 Bekijk Berichten
    Nee, op de 2e laptop niet. Ik had al eens een vergelijk getrokken Dussen de opgeslagen Eeprom en de actuele code van het snoer. De zichtbare gegevens waren identiek.
    Als de actuele code van het snoer gelijk is aan jouw backup, dan kan dat maar 2 dingen betekenen.

    1) Je hebt de backup gemaakt nadat de software er toch iets mee heeft gedaan.
    2) De software heeft helemaal niks met de kabel gedaan, ook niet na het contact met internet.

    Iedereen waarschuwt altijd voor contact met internet en je leest altijd dat dat is omdat er dan iets met de software / kabel gebeurt.

    Je kan jouw Eeprom backup eens vergelijken met mijn backup. Kan ik die naar je sturen op een mailadres of iets dergelijks ? Wellicht woon je toevallig ook in Noord Holland ?

  16. #155

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    Idd, maar vanaf versie 10 en hoger ofzo zit de driver in de softwareinstallatie geintegreerd
    Bij mijn China 'Rosstech' 11.11 zat er toch echt een los stuurprogramma bij op de bijgeleverde CD. Deze moest ik handmatig (apparaatbeheer) toewijzen met 'digitale handtekening verificatie voor stuurprogramma's' uitgeschakeld. Wellicht dat in de softwareinstallatie(-map) ook een driver te vinden is.. Of dit nou een restant is van de originele Rosstech software of dat echt de driver is die bij de nep-kabel hoort, is dan de vraag.
    M'n kabel werkt van Windows XP tot aan Windows 8.1 x64, met en zonder internet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels916 Bekijk Berichten
    Ik verwijs naar de locatie waar de vcds is geïnstalleerd. Verder niets. Is versie 12.12.0.
    Kijk even goed op je bijgeleverde cd of er (net zoals bij mij) nog een apart mapje met een werkend stuurprogramma te vinden is.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 23-11-14 om 22:43.

  17. #156

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nachtwacht Bekijk Berichten
    Je kan jouw Eeprom backup eens vergelijken met mijn backup. Kan ik die naar je sturen op een mailadres of iets dergelijks ? Wellicht woon je toevallig ook in Noord Holland ?
    Ik woon in Utrecht. Hilversum is dan dicht bij. Alkmaar weer wat ver weg.

    Als je mij een printscreen kunt zenden kan ik vanavond even vergelijken. Deze kan naar VOORNAAMversteegAAPhotmail.com

    Bedankt Nachtwacht!

    Groeten, Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  18. #157
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat jou serie nummer waar er 50000 van zijn verkocht is geblokkeerd, op het moment dat je internet aan staat word dit gecontroleerd, jou serie nummer word dus in je kabel ook geblokkeerd en je kabel is defect.
    Als je heel veel mazzel heb kan je hem fixen met mprog, maar de kans is er klein omdat je serie nummer ook met je atemega samen werkt.

    Zie hier de reparatie handleiding.
    http://www.obd2repair.com/news/how-t...ion-a-612.html

    Gezien het werk wat je er aan heb kan je beter een nieuwe kopen,
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  19. #158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Daar gaan we dus niet aan beginnen... Op 2 laptops geprobeerd met meegeleverde software en met de software vanuit de link in dit topic. Tevens via de Eeprom de bij aanvang geprogrammeerde code op beide laptops gehanteerd. Maar geen succes. Nu kijken of ze een nieuwe uit China willen toezenden. Eerste keer bijna direct reactie. Tweede keer blijft het stil. Wordt vervolgd... Maar mocht iemand uit Utrecht hier meelezen dan zou ik toch wel eens willen zien wat ik had moeten zien.

    Groeten,
    Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  20. #159
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Wat wil je zien precies zien dan ? Het beste is een oude laptop zonder internet dan zal hij ook niet blokkeren.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  21. #160

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    De a4 cabrio wil ik uitlezen. Bij de avant side assist in ere herstellen en wat tweaken met onder andere rechterbuitenspiegel adaptieve cruise control en nog wat zaken.

    Gr. Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •