Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Fotoformaten

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Fotoformaten

    Het valt me op, dat foto's in allemaal verschillende formaten weergegeven worden. Zelfs op mijn 24" schermpje op 1920x1200 zijn de foto's in dit topic totaal niet te overzien. Maar als ik zelf dan weer een foto van mijn DSLR op 10 megapixel upload dan wordt ie weer op 640x480 ofzo weergegeven... Is het niet mogelijk om dat een beetje gelijk te trekken?

  2. #2
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Als jij ze hier als attachment upload, dan resizen ze netjes. als iemand ze op eigen hosting zet, dan kan ik moeilijk in die IMG tag zorgen dat vanaf de externe server de image kleiner showed.

    aangezien het script de foto van extern leest, en hier verder geen bewerking op loslaat.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    bij tweakers (gathering) worden externe plaatjes wel gerezised, misschien daar eens naar kijken?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    er staan wat nieuwe ontwikkelingen op de plank, die krijgen atm even voorrang. waarschijnlijk zit het daar wel in.

    voorlopig moet dit even blijven zoals het is hier
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Gouden tip voor de fotoridders onder ons: verklein je fotootjes aub. Ik verklein naar 25% (mooiste resultaat, rare resolutie van 968x648), of anders naar 800x600 ofzo.

    Software: MS Paint, Photoshop (betaald), Irfanview, en Irfanview Thumbnails voor massaproductie (batch verwerking).. Zo moeilijk is dat niet


  6. #6
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Af en toe was inderdaad zichtbaar dat bij het bladeren tussen foto's in een topic dat "PREV" en "NEXT" zo buiten beeld viel en "CLOSE" daaronder al helemala niet meer te vinden was. Trek het boetekleed aan. Ikzelf zal daar ook eens op letten want zojuist weer wat links geupload. Groter is niet altijd beter.

  7. #7
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Gouden tip voor de fotoridders onder ons: verklein je fotootjes aub. Ik verklein naar 25% (mooiste resultaat, rare resolutie van 968x648), of anders naar 800x600 ofzo.

    Software: MS Paint, Photoshop (betaald), Irfanview, en Irfanview Thumbnails voor massaproductie (batch verwerking).. Zo moeilijk is dat niet
    Ik gebruik VSO image resizer, is gratis. Maar het zou beter zijn als alle foto's vanaf een resolutie van bijv. 800x600 automatisch op dat formaat weergegeven konden worden, en alles wat nog kleiner is uiteraard gewoon kleiner.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Heb laatst een serie foto's geupload ... allemaal verkleind naar hetzelfde formaat..
    In de viewer kwamen ze verschillend door ... echt vreemd.
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Heb laatst een serie foto's geupload ... allemaal verkleind naar hetzelfde formaat..
    In de viewer kwamen ze verschillend door ... echt vreemd.
    +1, en soms zelfs wanneer ik via IMG tags werk, heel gek. Maarja, niet prio 1 imho.

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Het formaat kan me ook niet echt boeien ... maar als het echt om een sterke verkleining gaat zie ik dat er scherpte verloren gaat.. en er soms ook kleurverschil kan optreden.
    En dat vind ik wat minder
    One liter, driver's licence eater...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •