Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aankoopadvies Audi Q5 2.0TFSi quattro

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies Audi Q5 2.0TFSi quattro

    Goedemorgen,

    Ik ben mij aan het orienteren op een Audi Q5 2.0TFSI Quattro automaat. Ik heb gezocht op dit forum, maar ik kon geen aankoopadviezen vinden over een Audi Q5.

    Ik heb wat zaken waar ik wat vragen over heb en ik ben benieuwd of jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

    Ik kijk naar Q5 modellen in de bouwjaren van 2009-2012.

    Overal waar ik kijk zie ik problemen met olieverbruik.

    Wat zijn precies de oorzaken van dit hoge olieverbruik?
    Als er een revisie/modificatie gedaan is, is de kans dan groot dat hij opnieuw olie gaat verbruiken?
    Hoe kan ik dit controleren voor de aankoop?

    Waar ik ook niet helemaal uitkom zijn de automaten bij deze Audi. Volgens mij worden deze types met 2 verschillende versnellingsbakken geleverd (bij deze bouwjaren) en ik ben benieuwd waar ik daarbij precies op moet letten.

    Zijn er verder nog dingen die snel stukgaan bij deze types die ik makkelijk kan controleren bij bijvoorbeeld een proefrit?

    Ik hoor graag of jullie mij verder kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

    Oscar.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 2.0TFSi quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Logitech623 Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    Ik ben mij aan het orienteren op een Audi Q5 2.0TFSI Quattro automaat. Ik heb gezocht op dit forum, maar ik kon geen aankoopadviezen vinden over een Audi Q5.

    Ik heb wat zaken waar ik wat vragen over heb en ik ben benieuwd of jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

    Ik kijk naar Q5 modellen in de bouwjaren van 2009-2012.

    Overal waar ik kijk zie ik problemen met olieverbruik.

    Wat zijn precies de oorzaken van dit hoge olieverbruik?
    Als er een revisie/modificatie gedaan is, is de kans dan groot dat hij opnieuw olie gaat verbruiken?
    Hoe kan ik dit controleren voor de aankoop?

    Waar ik ook niet helemaal uitkom zijn de automaten bij deze Audi. Volgens mij worden deze types met 2 verschillende versnellingsbakken geleverd (bij deze bouwjaren) en ik ben benieuwd waar ik daarbij precies op moet letten.

    Zijn er verder nog dingen die snel stukgaan bij deze types die ik makkelijk kan controleren bij bijvoorbeeld een proefrit?

    Ik hoor graag of jullie mij verder kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

    Oscar.
    Beste Oscar,

    Wat leuk dat je op zoek bent naar een Audi Q5. Heb er zelf ook een. Audi Q5 2.0 TFSI Quattro van bouwjaar 2009 ( http://bit.ly/2wUDdyz ) en vorige jaar gekocht.
    De vorige eigenaar heeft alles netjes onderhouden en ook bewijs dat er nieuwe zuigers in zijn gegaan. Dat is wel een tip, kijk dat wel goed na. Anders gaat die erg veel olie verbruiken.

    Ik heb zelf een 7-traps S-Tronic bak, begin zomervakantie een probleem gehad met met mijn automaat, dus er moest een nieuwe mechatronic plaat in. Beetje balen, maar nu rijdt die weer als een zonnetje.

    Ik hoorde toevallig ook dat er een terugroep actie van Audi is voor het panoramadak! Door lekkage aan het panoramadak, als het niet goed sluit, kan er water achter de bekleding komen, waardoor de gordijn-airbags niet goed corroderen, wat bij een aanrijding de plotselinge verspreiding van minuscule metalen deeltjes tot gevolg kan hebben.


    Voor de rest ben ik erg tevreden over mijn Audi Q5. Rijdt lekker en super voor lange ritten ook. Ik zeg maak altijd een goeie proefrit en succes met zoeken.

    Groetjes,
    Ivan
    Laatst gewijzigd door Ivantrog; 31-08-17 om 12:47.

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 2.0TFSi quattro

    Veel kwalen zijn het zelfde als van de A4 en A5 want daar deelt hij veel van z'n componenten mee, zoals deursloten die vaak kapot gaan, mechatronic van de s-tronic bak, wiellagers en olieverbruik.

    Daarover staat in dit topic veel informatie, nieuwe zuigers zegt overigens niet alles want ze hebben bij Audi een tijd lang de verkeerde zuigers bij revisie toegepast waardoor het probleem X km later weer gaat optreden. Daarbij zijn er ook cheap fixes waarbij de bestaande zuigers werden voorzien van nieuwe ringen en ruimte van de olieschraapveer werd afgedraaid (zodat er een met grotere capaciteit in past) wat dit doet met de zuiger zelf (afnemen van materiaal) daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

    Daarbij blijft bij Audi de distributieketting (ook van de TFSI) een zwak punt, in het Q5 forumdeel staan er een aantal waarbij de ketting is opgerekt, versprongen of geklapt door allerlei oorzaken (kettingspanners, opgerekte kettingen, nokkenasverstellers, verleten distributiekettingtandwielen die niet werden vervangen maar de ketting wel...etc etc

    https://www.audiforum.nl/forum/techn...-2-0-tfsi.html

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi Q5 2.0TFSi quattro

    Bedankt voor jullie informatie!

    Gr Oscar

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •