Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: A6 TDI of 2.4

  1. #1

    Standaard A6 TDI of 2.4

    Help ik zie door de bomen het bos niet meer ik wil of een A6 tdi 1.9 of een 2.4.
    Waar moet ik op letten ik heb er nu een gevonden van 1998 1.9 tdi hele mooie auto voor 8500 euro met 2 ton op de teller.
    Maar het belangerijkste is waar let je op bij zo'n auto, van mercedes golf en opel weet ik het wel maar ik wil perse een a6 wie o wie helpt mij hoe is de prijs om mee te beginnen???

  2. #2

    Standaard

    Eerst:
    Waar ga je hem voor gebruiken? Veel kilometers. Z ja, zou ik gelijk voor een iets dikkere diesel kijken. Die prijzen liggen niet zo ver uit elkaar.

    daarnaast is de 2.4 heel prettig maar rijdt wel een stukje duurder. Maar over de betrouwbaarheid van de 2.4 hoef je je geen zorgen te maken.

    Onlangs heeft mijn 2.4 een grote beurt/apk enz. gekregen. Hij kwam er met een 10 doorheen. Alleen maar een beetje olie en filters verversen. Klaar. En ik rij er best veel en stevig mee.


    Waar je op moet letten?
    De papieren en de NAP. Als die in orde zijn dan ben je al een aardig end op weg. Kijk wat er al vervangen is zodat dat niet straks als verrassing na de garantie periode op je dak valt.

    Garantie van minimaal een half jaar afdwingen. Dat is belangrijk.

    De garage waar je wil gaan kopen moet minimaal BOVAG erkend zijn.

    Wat wil je verder: een sedan of avant. Mijn advies: de avant. Ik heb laast weer in een A6 avant gezeten van 99. Prachtig/ruim/enz.

    De 2.5 v6 tdi schijnt heel sterk en betrouwbaar te zijn. En zuinig niet te vergeten.

    Leuke keuze mag jij maken! Ik ben benieuwd wat het wordt.

    Succes
    Huidig transport= iets anders

  3. #3

    Standaard

    Ik zou eigenlijk niet voor een 1.9tdi, maar een 2.5tdi gaan als ik jou was. Rijdt toch wat beter en soepeler dan de wat zwakkere 1.9.
    Wat betreft de 2.4 kan ik heel duidelijk zijn: super fijn om te rijden, maar niet echt geschikt voor binnen de bebouwde kom. Hij rijdt 1op8 en met een beetje doortrekken wordt t gauw 1op7.. Op de snelweg is hij een stuk zuiniger, makkelijk 1op 11, 1op12 afhankelijk van je snelheid.. Voor de rest moet je bij de A6 letten op een goede onderhoudsgeschiedenis. De distr.riem moet voor de 120ton vervangen zijn en let op of de draagarmen vervangen zijn.

    Als je voor puur rijplezier wilt gaan en niet op de centjes van je brandstof let, zou ik zeggen ga voor een mooie 2.4 (Quattro?). Als je veel rijdt voor bijv je werk etc, met veel snelwegkilometers moet je voor een 2.5tdi gaan. Veel suc6 met je zoektocht en houd ons op de hoogte :wink:
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  4. #4

    Standaard

    ik rij gemiddeld zon 60 km per dag, en 1 op 8 is inderdaad duur rijden dan.
    Weten julie mischien hoe de 1.8 rijdt, ik rij nu in een c180 maar ik moet zeggen dat rijd ook wel.
    Maar is het zo dat de 1.9 tdi niet voorruit te branden is of zo.

    Ik heb trouwens al een paar opties een 1.9 tdi voor 8750,- van '98 mooie nette auto wel 200.000 km gelopen; zwart met.

    en een 2.5 tdi met 175000km ook van 98 voor 8500,- maar de tiptronic die werkt niet en de airco moet gemaakt worden. donker blauw met.

    dus zeg het maar

  5. #5

    Standaard

    Dan moet je dus wel een tdi zoeken ja.. De 1.9 is wel vooruit te branden, maar t kost meer moeite dan de 2.5. Die rijdt gewoon veel soepeler bij alle toeren en je komt makkelijk vooruit zonder plankgas te geven, wat bij de 1.9 soms flink tegen valt. Daardoor verbruikt de 2.5 ook niet veel meer dan een 1.9.
    De opties die jij hebt uitgekozen lijken me niet super.. Ik zou eerder voor een complete auto kijken dan met schade/ gebreken. Een 2.5Tdi met 6bak raad ik je aan. Bouwjaar 98 99, niet meer dan 2ton gelopen.. Ik zou eerder voor zo iets gaan. Dan zit je wel in een wat andere prijscategorie.. Denk rond de 14 15000, maar dan heb je eerder een auto waar je met gerust hart onderweg kan, dan de halve schadeauto die jij opnoemt..
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?


  6. #6

    Standaard

    Ja dat ius zo, ma de 1.9 tdi die is verders geen chade auto hoor.

    En ik kan niet meer dan 10 uitbesteden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AA66
    Ja dat ius zo, ma de 1.9 tdi die is verders geen chade auto hoor.

    En ik kan niet meer dan 10 uitbesteden.
    Tja... dan kom je bij de A6 gauw in de categorie "afgeragd/slecht onderhouden".. Een goede A6 koop je nie voor 10000 euro.. Wat vind je van de oude C4 modellen? Een 2.5TDI 140 pk? Zijn ook super mooie auto's..
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  8. Ad
  9. #8
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Bij 60km/dag zal ik toch voor een benzine gaan, eventueel een LPG G3.
    Een A6 1.8T zijn ook vlot zat, zeker als je er een chipje in laat zetten.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6power
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AA66
    Ja dat ius zo, ma de 1.9 tdi die is verders geen chade auto hoor.

    En ik kan niet meer dan 10 uitbesteden.
    Tja... dan kom je bij de A6 gauw in de categorie "afgeragd/slecht onderhouden".. Een goede A6 koop je nie voor 10000 euro.. Wat vind je van de oude C4 modellen? Een 2.5TDI 140 pk? Zijn ook super mooie auto's..
    Ja ma ja weet je wat het is joh als er wat stuk aan is kan ik dat nog wel maken, ik beoel wat kost nou een kompleet nieuw motorblok 3000 of zo iets.
    Stel dat je voor 8000 zon auto koopt dan heb wel voor 11000 een a6 met een nieuw motorblok erin toch of zie ik het verkeerd.?

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AA66
    Ja ma ja weet je wat het is joh als er wat stuk aan is kan ik dat nog wel maken, ik beoel wat kost nou een kompleet nieuw motorblok 3000 of zo iets.
    Stel dat je voor 8000 zon auto koopt dan heb wel voor 11000 een a6 met een nieuw motorblok erin toch of zie ik het verkeerd.?
    Voor 3000 een blok? Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee.. Maar ik zag gister nog ergens bij een A8 staan dat er een nieuwe Tiptronic-bak was gemonteerd voor 5000 euro! Een defecte airco is ook geen goedkoop klusje.. Ben je ook makkelijk min 500 euro kwijt. Tja.. Ik zou liever voor een complete auto gaan, want reparaties zijn niet zo goedkoop als je denkt. Vooral een automatisch tiptronicbak wat defect was bij die ene 2.5TDI waar je t over had.
    En als je budget echt niet hoger is dan 10000 euro, moet je naar een oude model (C4) A6 kijken zoals ik al had aangegeven. Want als jij een C5 koopt voor een prijs van minder dan 10000 euro garandeer ik je dat die auto niet in orde is en dat je gauw nog een paar 1000 euro's kwijt gaat raken aan reparaties e.d.
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  12. #11

    Standaard

    Ik ga morgen naar een 19 tdi kijken wel ook 2 ton gelopen maar een hele mooie auto om te zien hij is ook zwart metallic echt mijn kleur vrpr, 10500,- hij zegt dat ie de boekjes van de auto erbij heeft maar ik heb gezegt ik wil wel een aankoop keurin g laten doen bij de dealer en dat was goed dus ik ben benieuwd.
    Is zon keuring een beetje betrouwbaar bij de dealer.|?

  13. #12

    Standaard

    wie weet er wat het kost om een draagarm van een a6 te laten maken....?

  14. #13
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    bel eens met coen donkers [voorheen audiparts.nl].
    de beeke 12.
    5469 DW
    ERP.
    0413-319463.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AA66
    wie weet er wat het kost om een draagarm van een a6 te laten maken....?
    Voor één draagarm ben je incl materiaal en montage 200 euro kwijt.
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  16. #15

    Standaard

    Jongens ik heb hem gekocht het heeft me een paar dagen een paar hele moeie ogen gekost maar hier is ie dan A6 1.9 tdi zwart mettalic en het rijd joh echt werelds....bedankt voor de tips nog,.

  17. #16

    Standaard

    :foto:

    Iedereen voor :mrgreen:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  18. #17

    Standaard

    Ik ben heel benieuwd...
    Huidig transport= iets anders

  19. #18

    Standaard

    nou jongens wat een fijne auto en mooiiii ongelofelijk..

  20. #19

    Standaard

    Goed dat je een 1.9 heb gekocht, want de 2.5tdi is niet echt zuinig (in tegenstelling tot wat in het begin van deze thread word beweerd). We hebben er hier thuis een, icm quattro en tiptronic bak, hij rijd ongeveer 1:11 a 1:12. Er word gewoon normaal rustig mee gereden.
    Humm... handgeschakeld dus!

  21. #20

    Standaard

    :foto:

    kon het niet laten :twisted:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •