Pagina 549 van 1181 EersteEerste ... 494494995395455465475485495505515525535595996491049 ... LaatsteLaatste
Resultaten 10.961 tot 10.980 van de 23603

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

  1. #10961

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Linksachter eindelijk nieuwe remschijf, blokken en ook de nieuwe wiellagers gemonteerd gekregen. Moest ff wachten, ik had nergens meer lagervet. morgenvroeg kan rechtsachter en dan mag ie lekker door de herkeuring En dan zet ik 'm ook nog even lekker in het sop!

  2. #10962

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Niet vandaag, maar afgelopen vrijdag; Samen met @water-escape de A4 weer opgehaald bij Hartog.
    Nu wachten op de gepeperde rekening ... zal even slikken zijn, maarja, gauw betalen en weer genieten ...

    Ook de 17 inch zomervelgen eronder, wát een looker (komt niet eens supergoed over op de foto)
    IMAG0110.jpg
    Helaas is de staat van de banden en de grootte van de velgen niet echt een vooruitgang t.o.v. een redelijk vers setje winterbanden op 16 inch, maarja, we kijken het voorlopig eventjes aan. Gelukkig heb ik nog een extra setje 16 inch in de opslag liggen, mocht het écht niet gaan.

    Oja, junior is ook érg blij dat de auto weer terug is
    IMAG0118.jpg
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #10963

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Toch is-ie gaaf hoor Bob. Fijn autootje.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #10964
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Hier een stukje eerder geschreven op het forum alhier, google is your friend 😉.

    Re: Handrem problemen
    Kabels zijn eigenlijk te kort waardoor de stekkerverbindingen onder spanning komen als de auto wordt opgekrikt
    Dit gaat ooit fout
    De rem kan er met de hand worden afgehaald door de stekkers van de klauwen te halen en er spanning rechtstreeks op te zetten
    Even proberen hoe de kabels erop moeten om ze helemaal terug te zetten
    Je kunt dan in ieder geval weer rijden
    Er bestaan trouwens kant en klare reparatiesets
    Kost geloof ik 40e per kant
    Zou je dealer ook moeten weten
    Succes
    B.
    Ahh dat is een duidelijk verhaal. Verklaart ook waarom het ook gelijk mis was na de wielwissel.
    Net ook even gezocht op de reparatiesetjes, 4F0972254F, voor ruim 50 eur idd.
    Maar precies wat je verteld is gisteren gedaan zodat ik weer kon rijden :-) al was dat met lekkere foutmeldingen.
    Vandaag hebben ze hem dan echt gerepareerd, maar details weet ik nog niet, alleen dat ze heel veel langer bezig waren dan verwacht. Eerst was het verhaal dat ze veel problemen hadden het regelapparaat weer ingeregeld te krijgen maar niet direct wilden vervangen en blij waren dat dat gelukt was. Rekening zou oplopen richting 400 eur ... Maar later kreeg ik weer te horen dat ze details niet wisten alleen dat er veel tijd in is gaan zitten en ze me er morgen over terugbellen.
    Schrok wel van het bedrag, zo'n bedrag zou je verwachten bij vervangen regelapparaat (4F0910801C circa 280 eur, ) of vervangen stelmotor (4F0998281 circa 250 eur) en niet nu met alleen kabelbreuk lijkt me. Moet ook nog navragen of ze nu wel ook de andere kant hebben gecontroleerd, liefst ook vervangen hebben ....
    Ben benieuwd wat ik morgen precies te horen krijg.
    Heb zo'n vermoeden dat ik niet ga begrijpen waarom ze zo veel tijd en daarmee kosten hebben moeten maken.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  5. #10965
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Dat is idd ff schrikken ja 😳.
    Ik neem aan uit jou verhaal, dat je zelf niet handig genoeg bent om dit zelf te kunnen maken, das natuurlijk jammer.
    Dat van het regelapperaat snap ik niet, gewoon boel open zetten met VAGCOM, in mijn geval dan, dan repareren, boel weer sluiten met VAGCOM en daarna boel laten calibreren, dus totaal 3x op muisknop drukken 😳.
    Hier blijkt weer dat een dealer geen echte reparaties kunnen uitvoeren.
    Die gene wat dat wel kunnen gaan op in hun vak, staan er mee op en gaan er mee naar bed.
    Iedere keer als ik zo'n verhaal lees over een dealer die het niet snapt of kan, begint mijn bloed weer te koken.
    Door hun onkundigheid, mag jij die uren betalen wat zij lopen te klooien.
    Was er geen mogelijkheid om naar Hartog of Donkers te gaan?
    Ik hoop dat de rekening mee valt, maar ik vrees het ergste.
    Als je in de buurt van Maastricht had gewoont, had ik je best wel willen helpen, ik zie zulke dingen als een uitdaging, netzoals deze ipad waar ik nu op zit te tikken die ik zelf gerapareerd heb.
    Oké, ik ben erg handig in diversen zaken, doe alles zelf en ik zie wel waar het schip strand, maar dat is zelde, ik heb voor alles wel een oplossing, GAAT NIET, BESTAAT NIET!! Zeg ik altijd 😡. Grrrrrrrrrr
    Maar goed, hij doet het straks weer neem ik aan, maar laat je niet een torenhoge rekening in je schoenen schuiven.


  6. #10966
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik had dit gewoon niet verwacht en dacht dit nog wel aan de dealer te kunnen overlaten, ook na verhaal van de monteur van de audihulp. En zelf ben ik niet helemaal handig genoeg nee en heb ook geen vagcom.
    Maar valt nu dus ineens vies tegen. Even verhaal afwachten, krijg ook gevoel dat ik hun onkundigheid mag gaan betalen, maar volgende keer ga ik voor zoiets niet meer gauw naar de dealer idd ...
    En ik heb hem al wel weer terug en werkt ook goed maar de rekening moet alleen nog komen.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  7. #10967
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, zeker omdat het een bekend probleem is van de A6.
    Ze zouden je ergens tegemoed moeten komen in de kosten (coulance??)
    Laat in ieder geval merken dat je weet dat het niet de eerste A6 is die dit heeft, er zijn er al velen je voor gegaan.

  8. Ad
  9. #10968
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ze deden al net alsof dit hoge bedrag de coulante variant was waarbij niet alle tijd in rekening is gebracht. Maar idd, ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

    Nou net de dealer gesproken en schade is 380 eur. Ze hadden vooral nog problemen de andere stelmotor van ra ingeregeld te krijgen, deze gaf storing en kwam niet gelijk met die van la.
    Het was een Audi gecertificeerde monteur en de beste man die ze dit konden laten doen.
    Ze zeggen de helft vd tijd in rekening te hebben gebracht.
    Vind het moeilijk hier nog tegen in te gaan met onderbouwing.
    Wel moet ik nog te horen krijgen of ze rechtsachter ook gecontroleerd hebben hoe deze erbij staat.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  10. #10969

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Question Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Beste

    Ik heb een audi Q7 3.0 TDI Bj 2008.
    Ik wou graarg led lampen zetten in de plaats van de gele dagrijlichten , nu is mijn vraag als het verboden is om met led dagrijlichten verboden is om mee te rijden.




    MVG
    AKI

  11. #10970

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @aki38: ik zou niet weten waarom dat verboden zou zijn. Je lampbehuizing heeft een DRL keurmerk, en dat is voldoende. Wat voor pit je daarin zet maakt volgens mij niet uit.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #10971
    jinx80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    283
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Remklauwen en fusees opgehaald bij de poedercoater, remklauwen gelijk maar inelkaar geschroefd.

    king of the rings

  13. #10972

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    zo de zomerbanden aangeschaft en maar gelijk geplaatst met nieuwe wielsloten en de carkit software update laten doen.

    en heel belangrijk de kapotte linker spiegel vervangen voor een nieuwe met chromekap en dan moet ook gelijk de rechter gedaan worden dus die ook, haalt echt de auto op staat niet kitcherig
    Laatst gewijzigd door GC1980; 04-04-13 om 16:08.

  14. #10973
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GC1980 Bekijk Berichten
    zo de zomerbanden aangeschaft en maar gelijk geplaatst met nieuwe wielsloten en de carkit software update laten doen.

    en heel belangrijk de kapotte linker spiegel vervangen voor een nieuwe met chromekap en dan moet ook gelijk de rechter gedaan worden dus die ook, haalt echt de auto op staat niet kitcherig
    Pics pics pics !


    Sent from my iPad using Diesel
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #10974
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S6Diesel Bekijk Berichten
    Ze deden al net alsof dit hoge bedrag de coulante variant was waarbij niet alle tijd in rekening is gebracht. Maar idd, ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

    Nou net de dealer gesproken en schade is 380 eur. Ze hadden vooral nog problemen de andere stelmotor van ra ingeregeld te krijgen, deze gaf storing en kwam niet gelijk met die van la.
    Het was een Audi gecertificeerde monteur en de beste man die ze dit konden laten doen.
    Ze zeggen de helft vd tijd in rekening te hebben gebracht.
    Vind het moeilijk hier nog tegen in te gaan met onderbouwing.
    Wel moet ik nog te horen krijgen of ze rechtsachter ook gecontroleerd hebben hoe deze erbij staat.
    ZO!!! Das niet misselijk, 380€ voor een kabeltje monteren 😳.
    Dat met die stelmotor is gewoon kolder, zeg dan gewoon, sorry meneer, we hebben er de ballen verstand van!!
    Ben bang dat het dus niet minder gaat worden, en vreemd dat ze niet weten of ze rechts wel of niet gekontroleerd hebben 😳.
    Met andere woorden, we weten niet wat we gedaan hebben meneer, maar dat was al duidelijk.
    Zou wel ff kijken om de rechter preventief ERGENS ANDERS te laten aanpassen, voor het geval dat!!
    Kan alleen maar zeggen, snel vergeten, en weer lekker genieten van je Audi 😉.

  16. #10975
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag mijn, tja? Hoe zou ik het noemen? De "doorverbind stekkers" gemonteerd.
    Dit omdat ik de Ferodo DS2500 blokken heb gemonteerd en deze niet (nooit) voorzien zijn van slijtindicators.

    ImageUploadedByTapatalk1365112908.285440.jpg

    En zo heb ik ze gemaakt,

    Knip de stekkers van de oude versleten remblokken af.

    Verbind de 2 aders aan elkaar.

    ImageUploadedByTapatalk1365113066.179879.jpg

    Soldeer het geheel aan elkaar.

    ImageUploadedByTapatalk1365113162.258068.jpg

    Schuif er een krimpkous overheen en krimp deze met aansteker, maar niet te lang.



    Vervolgens heb ik er nog een stukje orginele kabelhuls er overgedaan met hitte bestendige kit.

    ImageUploadedByTapatalk1365113320.969743.jpg

    En klaar zijn je "doorverbind stekkers" , beter als paperclips met tape, of andere storings gevoelig prutswerk 😉
    Deze stekkers verhelpen nu je melding in je klokkenspel, dat je remblokken "versleten" zouden zijn.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 04-04-13 om 23:15.

  17. #10976
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Hee Franky, al hard op de rem getrapt? Ben benieuwd wat je er van vindt
    Ik heb vandaag de remproef gedaan zoals je eerder beschreef, van 100km naar 20km, 3x met tussenpozen.
    Ik moet zeggen dat ik "nog niet" onder de indruk ben van de werking van 😳.
    Bij het monteren van de doorverbind stekkers verbaasde ik me aan het feit dat de schijven al wat blauw vertoonde 😳, is dat normaal?
    Ook waren de gaatjes al redelijk verstopt, maar ik neem aan dat dat komt door de coating die er nu vanaf geremd is, en dat dit nu opgestroopt zit/zat in die gaatjes.
    Op de volgende foto's zijn duidelijk de kleur en verstopte gaatjes te zien.
    Nu is mijn vraag, is dit normaal? De kleur
    De gaatjes heb ik al vrijgemaakt.
    Morgen ochtend wordt wel nog de remvloeistof vervangen, mss dat dat nog verschil maakt.

    ImageUploadedByTapatalk1365114109.998874.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365114268.523266.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365114279.959723.jpg
    Laatst gewijzigd door Franky D; 04-04-13 om 23:30.

  18. #10977
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    gaatjes verstopt in het begin komt idd door de coating maar die is er nu al vanaf.

    Kleur schijf lijkt me normaal
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  19. #10978

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag de remproef gedaan zoals je eerder beschreef, van 100km naar 20km, 3x met tussenpozen.
    Ik moet zeggen dat ik "nog niet" onder de indruk ben van de werking van 😳.
    Bij het monteren van de doorverbind stekkers verbaasde ik me aan het feit dat de schijven al wat blauw vertoonde 😳, is dat normaal?
    Ook waren de gaatjes al redelijk verstopt, maar ik neem aan dat dat komt door de coating die er nu vanaf geremd is, en dat dit nu opgestroopt zit/zat in die gaatjes.
    Op de volgende foto's zijn duidelijk de kleur en verstopte gaatjes te zien.
    Nu is mijn vraag, is dit normaal? De kleur
    De gaatjes heb ik al vrijgemaakt.
    Morgen ochtend wordt wel nog de remvloeistof vervangen, mss dat dat nog verschil maakt.

    ImageUploadedByTapatalk1365114109.998874.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365114268.523266.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365114279.959723.jpg
    Ziet er goed imo, bij mij oogt 't ook zo. Die gaatjes worden heel snel zo, en blijven zo (bij mij nu al 30.000km zoals op je foto's, eigenlijk sinds begin montage). Stofverdeling en strepen langs de gaten zien er ook keurig uit, uniform over de schijf, en geen gemiste stukken. Reflectie van je vinger/hand is mat en diffuur, geen glanzende stukken dus. Geen zorgen over maken .

    Over remkracht: probeer het regelmatig eens. DS2500 werkt bij koude remmen ongeveer als OEM blokjes, misschien iets minder bijterig, maar da's minimaal. Als ze warmer worden gaan ze echter beter presteren, dus dan moet je wel verschil merken. Vooral een voorspelbaarder remgedrag.

    Kom je nog eens op een meeting? Dan kan je 't in mijn A4 eens proberen. Verschil tussen 1e goede stop en 5e/6e harde stop.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #10979
    Franky D
    Guest

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vanochtend bij de dealer de remolie laten verversen, en moet zeggen dat de rem nu sneller reageerd.
    Ik heb alleen niet meer de remtest gedaan, doe ik later nog wel eens.
    Morgen ff dagje Arnhem op en neer, en zal dan een paar rem acties uitvoeren als ik een flitser tegen kom 😁.
    Voor de rest vandaag een flesje Forté advanced diesel fuel conditioner in de tank gemieterd en afgetankt met diesel V-power.
    Had geen specifieke klachten, maar gewoon preventief, of t helpt 😳, zal mij benieuwen.
    Morgen alleen ff nog diesel intake cleaner in de luchtinlaat spuiten, om het inlaat trajekt te reinigen incl EGR.
    Ook hier geen specifieke klachten, en ook gewoon preventief, ook hier benieuwd of het wat uit maakt.
    Ben wel benieuwd wat dat gaat geven, men zegt eerst niets, en na 5 min (veel zwarte) rook.
    Iemand ervaring mee? Ik hoor t graag.
    @Bastet, zéker kom ik weer eens naar een treffen, de laatse was het nieuwjaars treffen.
    Op een poets treffen zal je me snel niet vinden, of het moet hier in de buurt zijn met een goeie BBQ 😉.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 05-04-13 om 14:35.

  21. #10980
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Hield het vandaag binnen niet meer uit dus ben maar ff dik ingepakt aan de audi gaan prutsen, ziek zijn is niets voor mij blijkt maar weer.
    heb vandaag de asbak weer werkend gekregen, hij wou van de week wel dicht maar niet meer open, schroevendraaier tussen gezet en op hoop van zegen... en warempel, hij ging open. Alles helemaal uit elkaar gehaald en
    gesmeert en nou werkt ie weer perfect.
    Probleempje nummer 2 was dat de schakelaar om met groot licht signalen te geven niet meer werkt. gelukkig had ik van een medeforummer een complete unit gekregen dus die er ook maar ingebouwd(eindelijk, klusje lag al even te wachten). voor vandaag de goede daden weer verricht dus
    Laatst gewijzigd door Bas82; 05-04-13 om 15:42.
    A4 B6 Avant, work in progress

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •