Pagina 13 van 23 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 453

Onderwerp: Roest aan dakgoten

  1. #241

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    -dubbelpost-
    Laatst gewijzigd door Kil; 19-10-09 om 17:22.

  2. #242
    coupe20e's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    184
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Thumbs down roest dak a3 tdi '99

    Mijn a3 heeft hier ook wat last van,

    gisteren bij de dealert geweest, nu hebben ze per augustus 2009 de regeling aangepast , het is nu een coulanceregeling geworden, 70% wordt betaald door PON, en de overige 30%!!!!!! mag je zelf even betalen.Dit komt dus voor mij neer op ongeveer €235,- incl BTW
    Heb hen goed duidelijk gemaakt dat het een fabricage-/constructiefout van audi was, en dat ik verwachtte dat het onder volledige garantie gerepareerd werd, (in mijn ogen valt het echt wel onder de lak- en carrosseriegarantie), volgens hen was de lak en carosseriegarantie voor het roesten en loslaten van de lak middenop, jawel middenop!!! een plaatdeel, had hij overigens nog nooit meegemaakt, zei hij.

    Ze hebben foto's gemaakt en die opgestuurd naar PON, (ze moesten groen licht hebben om hem te repareren).

    Heb het papier waar het opstond zelf gezien, er stond duidelijk op "coulance regeling"

    vind t maar een raar iets,eerst alles volledig vergoeden bij een (groot)deel van de a3's, en degene die later komen met een zelfde soort "schade" , die kunnen even fijn 30% zelf aftikken.


    Ben hier niet echt blij mee, kan ik het zelf ook via pon zelf spelen, of moet de dealert daartussen zitten?
    Liever 4 ringen als een ster

    Liever een ster in mijn voorruit als in de grille

  3. #243
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Feit voor mij is dat het garantie is. Niks geen coulance.. Als je een A3 uit 12-1998 rijdt met 10 jaar garantie, en je buurman een 07-1999 met 12 jaar garantie, vind ik een coulance met 70% zeker niet verkeerd voor de A3 uit 1998, maar je buur moet gewoon 100% vergoed krijgen.

    Desnoods via de bekende consumentenrechtenorganisaties spelen, maar ja, hoop werk..

  4. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mauritius05 Bekijk Berichten
    Heb vorige week gemerkt dat ik roest onderaan het portier heb Ben afgelopen weekeinde aan het schuren en spuiten geweest, aansluitend de hele auto gepoetst en zag toen roest op het dak in de regengoten. #&*%$ dacht en zei ik.

    Zondag en maandag op internet gekeken en zag dat het vaker voorkomend probleem is bij de A3.

    Ben dan toch maar gisteren naar de niet zo al te best bekend staande dealer in Den Haag geweest en...

    Die waren heel vriendelijk en zeiden dat dit absoluut niet kan met een A3 uit 2000. Kreeg vandaag al bericht dat PON alles betaalt en dat het dak en het portier overgespoten worden! Voor mij is die dealer en de reactie van Audi dus wel top!

    Voor de duidelijkheid: mijn auto is niet altijd dealer onderhouden (alleen de eerste 100.000 en niet bij Wittebrug; kwam daar zelfs voor het eerst), de roest aan het portier had ik zelf al behandeld en overgespoten. Kortom, ik mag niet klagen, lijkt mij!

    Dus voor al diegene die met een kluitje het riet in gestuurd worden:

    Het valt dus wel onder de garantie!

    PB
    Dus het moet wel helpen, via de dealer even langs gaan? Want ik heb namelijk ook bij het portier roestplekken zitten ja, zelfde als die jij laat zien...
    Zo'n klein ventje, zo'n groot merk..

    Four rings rule the world..!

  5. #245

    Standaard

    Eenzijdig de garantie regeling aanpassen is volgens mij absoluut niet mogelijk.
    Mijne is in Juni ook vergoed voor 100% en is ook nog eens een import.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979


  6. #246

    Standaard

    had ook reactie gehad van de dealer van udenhout in s`hertogenbosch dat ze maar 70% betalen .
    heb nu een mailtje gestuurt naar pon in leusden dat ik het er niet mee eens ben dus moet even afwachten.
    zal de uitslag hier bekend maken als ik bericht krijg.
    gaat dus om mijn a3 bouwjaar 1999 twee kanten verroest dak

  7. #247

    Standaard

    Ben wel benieuwd wat voor reactie je hebt terug gekregen van Pon.
    Ook ik moet zelf nog 30% (230 euro)bij betalen. Is hier echt geen andere manier van aanpak voor waardoor Pon wel alles vergoed? Of verschilt de bijbetaling per dealer.....


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jana3 Bekijk Berichten
    had ook reactie gehad van de dealer van udenhout in s`hertogenbosch dat ze maar 70% betalen .
    heb nu een mailtje gestuurt naar pon in leusden dat ik het er niet mee eens ben dus moet even afwachten.
    zal de uitslag hier bekend maken als ik bericht krijg.
    gaat dus om mijn a3 bouwjaar 1999 twee kanten verroest dak

  8. Ad
  9. #248

    Standaard

    Ik zag ook laatst toen m'n nieuwe velgen gemonteerd werden, onderaan de bestuurdersdeur ook een roestplek (bubbels onder de lak). Normaal valt dat niet zo op, maar de wagen stond op de brug en zag ik et. Was toen naar de dealer geweest in Spijkenisse en zei tegen mij dat ik de wagen maar een dag moest laten staan tot dat er een 'expert' zou komen kijken... Ken ik niet gewoon ergens anders naartoe rijden zodat ze gelijk kunnen kijken. Heb de auto elke dag nodig.

    Mijn dak is bij m'n aankoop ook onder garantie van Audi gerepareerd (dak gespoten en zijachterpanelen). Dus dit zou ook onder garantie gemaakt kunnen worden? Hij is van November 2000

    Grtz Ramon

  10. #249

    Standaard

    heb vandaag bericht gehad van PON .
    dit stond er in de brief.

    de lak garantie is maar 3 jaar maar de carroserie garantie is inderdaad 12 jaar voor doorroesten van binnenuit met uitsluiting van de dakgoot randen .
    dat ze nog 70% betaalde was coulanceregeling en moest daar blij mee zijn .
    dus hebben we pech en moeten we zelf de rest betalen.

    m.v.gr PON

  11. #250
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Maar het is toch geen lak probleem?
    Er komt roest van binnen uit?

  12. #251
    coupe20e's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    184
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Maar het is toch geen lak probleem?
    Er komt roest van binnen uit?
    Dat leek mij dus ook maar ben ook bij de dealer geweest, en die zei hetzelfde.
    Toen heb ik gezegd dat het in mijn ogen roesten was van binnenuit, maar t was niet zo, dat was alleen als het midden op een paneel zat, volgens de beste man. (de beste man had dit nog niet meegemaakt , roest middenop een paneel onder de lak)

    Ik heb dan zoiets van: waarvoor heb je dan die 12 jaar carrosseriegarantie?, roesten van binnenuit middenop een paneel doet ie niet, lekker makkelijk.

    En dan erbij ze sluiten de dakranden en lijsten uit van garantie, hierop zit dus de coulance regeling sinds aug 2009 volgens mij.
    Liever 4 ringen als een ster

    Liever een ster in mijn voorruit als in de grille

  13. #252

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    en de coulance regeling is neem ik aan ook voor 12 jaar en jonger? (waarom heb ik er 1 uit 97 gekocht...)

  14. #253
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Uit 1997 heb je sowieso maar 10 jaar..

  15. #254

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    oh dan kan ik sowieso stoppen met lezen dus..

  16. #255
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn S3 is hiervoor 6 keer terug geweest. Na 6 keer was alles netjes hersteld zonder spuitdefecten.
    Nu heb ik na 5 maanden alweer last van roest die erdoor komt, dus ik ga nu maar een voorstel doen bij PON, want ik wil niet meer terug naar de spuiter waar ik geweest ben. Ze hebben het dus niet goed behandeld en het komt gewoon terug.
    Let hier dus goed op want ze proberen het zo goedkoop mogelijk te herstellen.

    Nu afwachten wat PON voorstelt.

  17. #256
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Na een bezoekje aan de dealer en brief wisseling met Pon kom ik ook niet verder dan de coulance regeling. Kennelijk is er nu besloten dat dit onder een lak fabricagefout valt en niet meer onder roest van binnenuit.....

  18. #257

    Standaard

    weet iemand toevallig hoe het zit met een import auto?
    mijn a3 8l komt uit Duitsland, eind '98, dus model '99.

    Heeft iemand daar ervaringen mee?

  19. #258

    Standaard

    Import of geen import auto maakt niet, voor beide geldt de coulance regel (70% vergoed en 30% zelf betalen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekf Bekijk Berichten
    weet iemand toevallig hoe het zit met een import auto?
    mijn a3 8l komt uit Duitsland, eind '98, dus model '99.

    Heeft iemand daar ervaringen mee?

  20. #259

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem en dit zei Kamsteeg Voorschoten tegen mij:

    Zoals u zelf al aangeeft in uw email is er op uw auto van toepasing:
    * 3 jaar na aflevering geen lakschade en
    * 12 jaar na aflevering geen doorroesting van binnenuit


    Aangezien er van doorroesting van binnenuit geen sprake is, kan er geen aanspraak gemaakt worden op de 12 jaar garantie op doorroesting van binnenuit.

    Het probleem word inderdaad veroorzaakt, zoals u al het audiforum heeft gelezen door de kitnaad. Aangezien dit door de fabriek als een "lakprobleem" word gezien geldt hiervoor een garantietermijn van 3 jaar.

    Gezien de leeftijd en KM-stand van uw auto is hierop eventueel nog een coulancevergoeding van 70% mogelijk. Deze coulancevergoeding word per auto door de fabriek toegekent en is iets waarop wij geen invloed hebben. Dit kan dus per auto verschillen.

    Daar moet ik het dan maar mee doen denk ik. Of heeft iemand nog een goede tip??

    Grtz Anne

  21. #260
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zal morgen of er ook roest in mijn dakranden zit. Wel dom eigenlijk, mijn auto is van 1996 met 116.880 km op de teller 't zou wel raar wezen als je daar geen vergoeding voor krijgt als er wel roest in de dakranden zit.

    Een auto van 2000 kan zeker dik het dubbele op de teller hebben, en daarvan wordt het wel vergoed, dan zou ik dat erge naaierij vinden.

    Als het bij een A3 bekend is, waarom dan niet alle A3 doen? Dat is wel een stukkie service van Pon lijkt mij.
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

Pagina 13 van 23 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •