Garage heeft contact gehad met dealer en ik heb te horen gekregen dat het ook voor mij de 30% regeling wordt. Ik ben het met Marcel_VAG eens dat 12 jaar "garantie" misleidend is in dit geval.
Ik zie dat jou post van Augustus 2010 is.....
De auto is gekocht in 2007..
Waneer heb jij die roest ontdekt en is de auto gespoten?
Net na de aankoop of pas geleden..?
Ik kom nl al jaren bij die dealer in Steenbergen en heb nu ook "'aangifte" gedaan van roest langs de daklijst..
Ik moet het doen met een vergoeding van 70%.....
En het advies is, niet te lang wachten met repareren, want het kan zomaar weer veranderen...de coulance regeling
Ik denk eraan om eens voor een "second opinion " te gaan naar de vw dokter hier in Spijkenisse..
Ik ga morgen naar mijn eigen VAG-specialist om eens te horen wat hij ervan vindt. De auto is nog smerig van de vakantie maar ik was die stukken wel even schoon en ga er in ieder geval detailfoto's van maken. Ik ben nog niet bij de officiële Audi-dealer geweest en de kans is redelijk groot dat ik mij eerst tot PON ga richten voor ik naar een dealer stap. Ik vind dat als er 12 jaar lak-garantie op een auto wordt afgegeven dat daar de voorwaarden niet tussentijds maar zo van gewijzigd kunnen worden omdat hun dat toevallig beter uitkomt. Dat is net zoiets als een grote beurt uit laten voeren en dan achteraf zeggen: nee ik betaal alleen de kleine beurt want dat komt mij beter uit.
Oke ben erg benieuwd, ik moet namelijk ook nog weg heb ook het probleem. En vind die 30% eigen kosten eigenlijk niet acceptabel. Laat je even weten wat het word.
Reactie van het Audicentrum (Excellent dealer 2010 !) te Doetinchem:
Over het blaasje wat op de achterkleplijst ontstaat: Dit is een los onderdeel en valt niet onder de carrosseriegarantie. Ofterwijl de achterkleplijst is sowieso voor mijn eigen rekening.
Overigens noemde de beste man ook dat de deuren niet onder de carrosseriegarantie zouden vallen maar hij ging toch een en ander even uitzoeken of er toevallig een regeling/garantie van toepassing was op dit probleem. Hij kende dit probleem niet, de daklijsten wel, en vroeg zelfs of de strips onderop de portieren en voor- en achterschermen wel origineel waren en niet later gemonteerd! Heb hem gemeld dat ik via audiforum toch meerdere a3-rijders heb gezien met hetzelfde probleem onderaan de deuren. Het lijkt mij ook zeer sterk dat de portieren buiten de carrosseriegarantie zouden vallen
Ik wacht rustig af, carrosseriegarantie loop nog tot februari 2013 , maar denk dat ik wel alvast een keer een mooie brief voor PON in elkaar ga zetten met wat juridische termen erin
Hoi allemaal,
binnenkort kan ik mijn A3 uit '98 ophalen (september), ik heb de auto nagekeken en er is me niets van opgevallen dat er blaasjes in de lak zitten. Maar stel dat het nu wel zo is, kan ik dan alsnog naar de dealer hiermee of ben ik daar nu te laat mee (auto is momenteel dus 12 jaar en 1 maand..).
Groetjes,
Joshua
/edit;
heeft zichzelf al beantwoord denk ik (30% regeling?)
Zo ik heb al reactie terug en dat is het volgende: "Met betrekking tot de roestvorming/blaasjes onderop de portieren kunnen wij niets voor u betekenen". Pon zou hier 0,0% garantie/coulance op toepassen ( deuren = geen carrosserie zegt men !?! ). Ik ga me er binnenkort maar eens wat verder in verdiepen maar ik ben het er vooralsnog niet mee eens. De 12 jaar carrosseriegarantie dan dus gewoon een lachertje als deuren, achterklep, motorkap, voorschermen allen al niet meetellen !
Nee je zit buiten de 12 jaar dus 0,0% of je moet heel veel mazzel hebben.
Ik heb begin deze maand een a3 uit 1999 gekocht. Nu heb ik geen last van de roest. Natuurlijk de eigenaar gevraagt of hij op de hoogte was van de kwaaltjes. Ja dus, lak is vorig jaar voor 100% vergoed door de dealer. Na 10 jaar dus... Weet niet of de regels dit jaar veranderd zijn maar laat je niet te snel afleveren...
Was overigens bij audi ergens in de buurt van Elsloo, kan zo even niet meer op de naam komen, maar heb het focwa garantie papier mocht het in de toekomst weer optreden...
Heb twee week terug een claim ingediend, krijg een coulance regeling, 70% betaald pon 30% zelf betalen, dit komt neer op 199 euro. Helaas kan het enkel en alleen bij schadenet gerepareerd en niet bij het schadebedrijf van mijn oom. 6 december moet hij heen dus ik ben benieuwd!
IK vraag mij af of PON een database bijhoud van welke auto's terug zijn geweest voor deze kwaal?
Mijn auto zit gewoon goed in de lak en ik kan bij de betreffende punten geen roest vinden.
Word een dossier aangemaakt als het goed is, en het is Pon het is namelijk een naam en geen afkorting .
Ik heb inmiddels een andere dealer benaderd en m.b.t. de voorportieren te horen gekregen dat het geen garantie is. Pas als je je vinger erdoor heen kan steken dan valt het onder de carrosseriegarantie...Jaa...jaa, dát wil ik nou juist voorkomen
Audi maakt bij mij nu een zeer slechte beurt, ik heb onder andere gekozen voor een Audi A3 en geen Golfje vanwege de verzinkte carrosserie en de 12 jaar carrosseriegarantie.