Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 126

Onderwerp: Piepende remmen RS3

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    @ BK RS3
    Ik heb hem gelezen thanks
    Laatst gewijzigd door kens; 06-06-12 om 19:20.

  2. #22
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Op autogespot geen foto te zien van de move it set. Ik zo overal het rs3 logo op de klauwen
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  3. #23
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Ik heb in middels mijn 2e set remmen kapot geremd, het piepen van de remmen komt bij 90% van de Rs3 rijders voor( zie ook audirs3.de forum) pon zegt dat de remmen voldoen voor normaal gebruik(wat is normaal gebruik voor een RS).
    Het grote probleem van de RS is dat je niet op de motor kunt afremmen hierdoor wordt de belasting van de remmen enorm.

  4. #24

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Je kunt wel op de motor remmen als je zelf schakelt toch?
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  5. #25

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    Ik heb in middels mijn 2e set remmen kapot geremd, het piepen van de remmen komt bij 90% van de Rs3 rijders voor( zie ook audirs3.de forum) pon zegt dat de remmen voldoen voor normaal gebruik(wat is normaal gebruik voor een RS).
    Het grote probleem van de RS is dat je niet op de motor kunt afremmen hierdoor wordt de belasting van de remmen enorm.
    Je kan toch met de flippers terugschakelen?


  6. #26
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    Ik heb in middels mijn 2e set remmen kapot geremd, het piepen van de remmen komt bij 90% van de Rs3 rijders voor( zie ook audirs3.de forum) pon zegt dat de remmen voldoen voor normaal gebruik(wat is normaal gebruik voor een RS).
    Het grote probleem van de RS is dat je niet op de motor kunt afremmen hierdoor wordt de belasting van de remmen enorm.
    afremmen op de motor? wat is dit nu voor een poep antwoord.
    als je zou afremmen op de motor, doe je dat op je koppeling. dus slijt je dsg weer meer.

    ik weet wel dat heel veel mensen met een automaat niet kunnen remmen. die rijden continu met hun poot op de rem....als je erachter zit dan zie je van dat zenuwachtige geknipper van de remlichten.... pfff leer gewoon rijden man!

    het enige probleem met de remmen van de tt-rs en rs3 zijn dat de hitte niet goed afgevoerd kan worden bij zwaar gebruik, dan gaan ze koken.
    aangeraden wordt om dan de tarox tweedelige remschijven (niet goedkoop 1100 euro) voor voor te nemen en dan pagid blauw blokken voor (ook niet goedkoop: 400 euro). stalen remleidingen, betere remolie en airducts als je die nog niet hebt. dan de hitteschilden er voor ook af en je kunt gaan....

    van zeer snel slijtenden remschijven heb ik wel gehoord maar heb ik niet ondervonden, maar ik reed dan ook een handbak...

  7. #27
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Rs3nl, wat versta je onder kapot geremd?
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    afremmen op de motor? wat is dit nu voor een poep antwoord.
    als je zou afremmen op de motor, doe je dat op je koppeling. dus slijt je dsg weer meer.

    ik weet wel dat heel veel mensen met een automaat niet kunnen remmen. die rijden continu met hun poot op de rem....als je erachter zit dan zie je van dat zenuwachtige geknipper van de remlichten.... pfff leer gewoon rijden man!

    het enige probleem met de remmen van de tt-rs en rs3 zijn dat de hitte niet goed afgevoerd kan worden bij zwaar gebruik, dan gaan ze koken.
    aangeraden wordt om dan de tarox tweedelige remschijven (niet goedkoop 1100 euro) voor voor te nemen en dan pagid blauw blokken voor (ook niet goedkoop: 400 euro). stalen remleidingen, betere remolie en airducts als je die nog niet hebt. dan de hitteschilden er voor ook af en je kunt gaan....

    van zeer snel slijtenden remschijven heb ik wel gehoord maar heb ik niet ondervonden, maar ik reed dan ook een handbak...
    Blijkbaar is dat dus niet de enige reden. Misschien heb jij dat ondervonden, maar naar mijn idee gaat elke rem van welke auto dan ook wel naar een hoge temperatuur bij extreem gebruik. Deze discussie gaat over een piepende rem.

    Je remt niet op de koppeling... je denkt dit omdat je weer aandrijving hebt zodra je koppeling weer aangrijpt en dat voel je als remmoment. Ik heb het een keer geleerd, maar helemaal zeker weet ik het niet meer -> door de hoge toeren en het niet bedienen van het gaspedaal, waardoor de gasklep dichtgaat, onstaat er een onderdruk in de cilinders, hierdoor remt de auto op de motor af.

    Daarnaast is een automaat niet gelijk aan een handgeschakelde auto, met een automaat rem je inderdaad minder af dan met een handgeschakelde op de motor. Dit wil nog niet zeggen dat een automaat niet op de motor kan afremmen, want dat kan die wel degelijk.

    Je bak slijt alleen sneller als je heel de tijd terugschakelt waardoor je in hele hoge toeren komt te rijden. Het slijtagepatroon zal iets anders zijn door het remmen op de motor, overigens zie je dit weer terug in het patroon van de remmen. Het is het 1 of het ander.

    Met een rs3 wil ik wel terugschakelen en in de 'juiste' versnelling een mooie bocht nemen.. Dat is in principe gewoon hetzelfde. Wat jij dus zeg is niet correct en of je op je taalgebruik wilt letten. Ik ben geen administrator van dit forum, maar om iemands antwoord een 'poep' antwoord te noemen is wel een beetje een no-go denk je niet? Niet helemaal toepasselijk op dit nette forum.

  10. #29
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deccoa3 Bekijk Berichten
    Wat jij dus zeg is niet correct en of je op je taalgebruik wilt letten. Ik ben geen administrator van dit forum, maar om iemands antwoord een 'poep' antwoord te noemen is wel een beetje een no-go denk je niet? Niet helemaal toepasselijk op dit nette forum.
    hahahahaha...... even een traantje wegpinken....

    even on topic:

    elke keer terugschakelen is koppeling slip, dus slijtage. dat als de koppeling dan volledig engaged is en je dan afremt door onderdruk ben ik met je eens, maar om nu telkens hiervoor koppelingslip te creeeren.... gaat het echt wel sneller van stuk...

    en op het circuit doe je eerst remmen voor de bocht, dan terugschakelen en dan met gas erop de bocht uit.... je gaat echt niet eerst afremmen op de motor en remmen en dan de bocht door, dan gaat je blok te snel ver in het rode gebied....

  11. #30
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deccoa3 Bekijk Berichten
    Je kan toch met de flippers terugschakelen?
    Je kunt terug schakelen maar de toeren worden hoger maar er gebeurdt niks met de snelheid, ik vergelijk dit met mijn S2000, waarbij je terugschakeld, de snelheid behoorlijk wordt afgeremd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    hahahahaha...... even een traantje wegpinken....

    even on topic:

    elke keer terugschakelen is koppeling slip, dus slijtage. dat als de koppeling dan volledig engaged is en je dan afremt door onderdruk ben ik met je eens, maar om nu telkens hiervoor koppelingslip te creeeren.... gaat het echt wel sneller van stuk...

    en op het circuit doe je eerst remmen voor de bocht, dan terugschakelen en dan met gas erop de bocht uit.... je gaat echt niet eerst afremmen op de motor en remmen en dan de bocht door, dan gaat je blok te snel ver in het rode gebied....
    , dus jij schakeld in de bocht, lijkt mij niet echt handig
    Laatst gewijzigd door tom; 08-04-13 om 17:09.

  12. #31
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    , dus jij schakeld in de bocht, lijkt mij niet echt handig
    nee, hard remmen voor de bocht, je flippert terug, stuurt in en met gas de bocht uit.....

  13. #32
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Rs3nl, wat versta je onder kapot geremd?
    De remmen worden te heet waardoor het stof van de remblokken vast bakt op de schijven, daar door krijg je een trilling in het stuur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    afremmen op de motor? wat is dit nu voor een poep antwoord.
    als je zou afremmen op de motor, doe je dat op je koppeling. dus slijt je dsg weer meer.

    ik weet wel dat heel veel mensen met een automaat niet kunnen remmen. die rijden continu met hun poot op de rem....als je erachter zit dan zie je van dat zenuwachtige geknipper van de remlichten.... pfff leer gewoon rijden man!

    het enige probleem met de remmen van de tt-rs en rs3 zijn dat de hitte niet goed afgevoerd kan worden bij zwaar gebruik, dan gaan ze koken.
    aangeraden wordt om dan de tarox tweedelige remschijven (niet goedkoop 1100 euro) voor voor te nemen en dan pagid blauw blokken voor (ook niet goedkoop: 400 euro). stalen remleidingen, betere remolie en airducts als je die nog niet hebt. dan de hitteschilden er voor ook af en je kunt gaan....

    van zeer snel slijtenden remschijven heb ik wel gehoord maar heb ik niet ondervonden, maar ik reed dan ook een handbak...
    Leuk dat je een oordeel hebt over de Dsg, maar als je erzelf niet mee rijdt, waar haal je het oordeel vandaan. Tevens wordt door de deskundigen aangegeven om voor een anderre remset te monteren, zoals movit, alleen dan spreken we over een prijskaartje van €6500,00 . Het probleem met de nieuwe Dsg is dat de stapjes bij het opschakelen of afschakelen zo klein is dat de motor niet meer bij remt, bij de oude dsg was dit merkbaar wel aanwezig.
    Laatst gewijzigd door tom; 08-04-13 om 17:12.

  14. #33

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    hahahahaha...... even een traantje wegpinken....

    even on topic:

    elke keer terugschakelen is koppeling slip, dus slijtage. dat als de koppeling dan volledig engaged is en je dan afremt door onderdruk ben ik met je eens, maar om nu telkens hiervoor koppelingslip te creeeren.... gaat het echt wel sneller van stuk...

    en op het circuit doe je eerst remmen voor de bocht, dan terugschakelen en dan met gas erop de bocht uit.... je gaat echt niet eerst afremmen op de motor en remmen en dan de bocht door, dan gaat je blok te snel ver in het rode gebied....
    Elke keer dat je opschakelt ook. Whats your point? Ik schakel altijd terug voor een rotonde of bocht, of rij jij van A naar B volledig in de 6e versnelling als je die eenmaal bereikt hebt? Nee tuurlijk niet.. Aangezien meer dan de helft van alle autorijders afremt op de motor, zijn de onderdelen dusdanig aangepast dat ze tegen de 'extra' slijtage kunnen.

    Zoals ik al eerder zei: het is of je koppeling wat IIIEEETS extra slijt of je remmen die IEEEETS extra slijten. Ik heb zo het idee dat je denkt dat je hier op één of ander comedianten forum zit, met je 'even een traantje wegpinken'. Grow up.

    En we hebben het over rijgedrag op de openbare weg. Niet op een circuit. Terugschakelen is hierin een heel normaal begrip, wat door velen gedaan word.
    Daarnaast heb je op het circuit niet de tijd om eerst te remmen en vervolgens terug te schakelen, dit gaat zowat altijd tegelijkertijd. Of rij jij altijd achteraan (als je sowieso al eens hebt deelgenomen aan een circuitrace..).

    Ik krijg nou niet echt de indruk dat je ontzettend slim en alwetend bent, zoals je jezelf voordoet.

    En wat is er ontopic aan iets wat niet over piepende remmen gaat?!

    Wel nu, eerst het complete topic lezen voordat je reacties op iemand gaat plaatsen die geen betrekking hebben op het topic.

  15. #34

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    De remmen worden te heet waardoor het stof van de remblokken vast bakt op de schijven, daar door krijg je een trilling in het stuur.
    Misschien ligt dat piepen dan toch wel aan de remblokken. Ze hebben misschien een modificatie gedaan aan de remblokken en die blijken niet goed uit te pakken in de realiteit? Iets in die richting zou ik gaan denken.
    Overigens, PON kan er niet onderuit blijven komen. Ze zullen met een oplossing moeten komen mochten er genoeg rs3/tt rs rijders zijn die een klacht hierover hebben. Ben benieuwd naar het resultaat!

  16. #35

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Jongens, wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat je met een DSG nét zo veel kunt afremmen op de motor als met een handbak... Het enige verschil is dat je in de ene zelf je koppeling bedient en in de andere niet...

    Overigens is HJR niet alwetend maar hij heeft wel volledig gelijk... Het argument dat de remmen meer slijten als je met een DSG rijdt kan op vele manieren vernietigd worden, een daarvan is dat auto's met een handbak, zoals de TTRS waar HJR 2 jaar in heeft gereden, exact hetzelfde probleem hebben....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  17. #36
    HJR
    Guest

    Standaard

    ik ben niet alwetend. het is algemeen bekend dat auto's met automaat de remmen harder slijten dan een handbak. het probleem van de ttrs/rs3 komt niet omdat er niet genoeg wordt afgeremd op de motor! dat is een poepverhaal.
    het probleem zit hem in de hitte. omdat de remklauwen 4 zuigers hebben, heb je dus 1 groot remblok. de 8 zuiger remklauwen van de rs4 hebben 2 remblokken per klauw en dus veel meer remoppervlak op de schijf.
    meer oppervlak is betere warmteverdeling.
    nu komt er ook nog bij dat de schijven links en rechts hetzelfde geboord zijn, waardoor de schijf links de warmte minder kwijt kan dan rechts.
    oplossing 1: ttrs remschijven en rs4 remtangen en blokken.
    oplossing 2: tarox remschijven en ttrs remtangen en pagid blauw remblokken.
    sowieso dan de hitteschilden achter de schijf weghalen en stalen remleidingen nemen. als ik de RS niet had verkocht dan had ik als de schijven op waren geweest oplossing 2 genomen.

    nog even over dat opschakelen en afschakelen en slijtage koppeling. afremmen op motor door af te schakelen is meer koppeling slip omdat je van lagere toeren naar hogere toeren gaat. tenzij je tussengas doet, maar dan rem je weer niet genoeg af!
    van lage naar hoge versnelling dan daalt het toerental omdat je het gas loslaat en is dus veel mindere belasting voor de koppeling.
    en kom niet met het verhaal dat er met de dsg rekening is gehouden en berekent is op het extra koppelingslip.... dat is een mooi verhaal van de dealer om je door de eerste 2 jaar garantie heen te praten en daarna de hoofdprijs vragen.

    ow en over de piepende remmen: ik denk dat de remblokken gewoon te groot ze en hierdoor eerder gaan resoneren op de schijf, dus piepen. zal ook wel aan het remblok liggen. de RS-en van 2011 en later hebben een modificatie. hardere blokken en airducts op de draagarmen voor betere koeling. misschien dat de hardere blokken nog meer resoneren.
    Laatst gewijzigd door HJR; 08-06-12 om 13:16.

  18. #37
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaac Bekijk Berichten
    Jongens, wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat je met een DSG nét zo veel kunt afremmen op de motor als met een handbak... Het enige verschil is dat je in de ene zelf je koppeling bedient en in de andere niet...

    Overigens is HJR niet alwetend maar hij heeft wel volledig gelijk... Het argument dat de remmen meer slijten als je met een DSG rijdt kan op vele manieren vernietigd worden, een daarvan is dat auto's met een handbak, zoals de TTRS waar HJR 2 jaar in heeft gereden, exact hetzelfde probleem hebben....
    De rs3 kan niet afremmen met de dsg , zie de eerste testen van deze auto, ook zullen andere RS3 rijders dit kunnen bevestigen.

  19. #38
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    De rs3 kan niet afremmen met de dsg , zie de eerste testen van deze auto, ook zullen andere RS3 rijders dit kunnen bevestigen.
    stel dat dat niet kan, dan nog is het antwoord van de dealer onzin.... de remmen slijten sneller omdat men niet afremt op de motor... uhmmm volgens mij doet niemand dat met een automaat toch. die schakelt pas terug voor je als het dreigt uit te vallen... de dsg doet dat wat eerder met tussengas en dat remt waarschijnlijk niet voldoende af.
    dan zouden alle automaten een zeer hoog slijtage remmen hebben...

  20. #39
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    stel dat dat niet kan, dan nog is het antwoord van de dealer onzin.... de remmen slijten sneller omdat men niet afremt op de motor... uhmmm volgens mij doet niemand dat met een automaat toch. die schakelt pas terug voor je als het dreigt uit te vallen... de dsg doet dat wat eerder met tussengas en dat remt waarschijnlijk niet voldoende af.
    dan zouden alle automaten een zeer hoog slijtage remmen hebben...
    En dat klopt

  21. #40

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    stel dat dat niet kan, dan nog is het antwoord van de dealer onzin.... de remmen slijten sneller omdat men niet afremt op de motor... uhmmm volgens mij doet niemand dat met een automaat toch. die schakelt pas terug voor je als het dreigt uit te vallen... de dsg doet dat wat eerder met tussengas en dat remt waarschijnlijk niet voldoende af.
    dan zouden alle automaten een zeer hoog slijtage remmen hebben...
    Dat hebben automaten ook.. Hoger dan dat van een handgeschakelde auto.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •