@RS3NL: zijn er ook foto's van je auto...?
redelijk bullshitverhaal dit.
met een uitlaat op maat en chip op maat kom je op 430... en jij komt met de standaard uitlaat op 425? ding flowt van geen meter, maar blijf lekker geloven in je abt/pon bullshit. kijk maar eens wat mtm, mrc en jd eruit halen met alleen een chip.... en dan doet abt het beter? laat me alsjeblieft niet lachen!
zet hem maar bij jd op de bank en kijken of je 425 haalt.....
Waarom? Het is een beetje bot gezegd, maar wel waar.. 425pk haal je zeker nietmet alleen een chip.Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL
Volgens mij moet iedereen respect voor elkaar hebben, wat je denkt hoef je nog niet op te schrijven en de mensen die een beetje technisch verstand hebben van een auto weet dat je de turbodruk bijv. Met 0,1 bar verhoogd dat de auto andere waarden krijgt, dus wie zegt dat JD, MTM of ABt dezelfde waarden gebruikt.
Rs3nl Kijk dat chiptuning is toch een vak apart en dan kun je nog technisch zijn maar zoals jd het zegt en vele andere is het echt niet even alleen de turbodruk verhogen want anders kon iedereen het wel je had beter wat meer research kunnen doen op internet en forums over de ervaringen van andere de meeste staren zich zelf alleen maar blind op de motorgarantie van abt. als een auto door een goeie tuner is getuned hoef je daar echt niet bang voor te zijn dat de motor gelijk kapot loopt. Zeg niet dat abt slecht is maar het kan vaak beter ze geven vaak vermogens op die niet kloppen kijk bv naar golf r de s3 motor met abt tuning die heb ik gezien op de bank die gaf gewoon minder vermogen dan orgineel en daar betaald degene dan rond de 1600 euro voor.
origineel blijkt beter dan abt.... je levert dus 10pk in en een kartel aan het einde voor 1800? euro? hahaha
@rs3nl ik reageer zo bot omdat je hier in het verleden ook een uitgesproken mening hebt die kant nog wal raakt. dan krijg je gewoon scherpe antwoorden terug.... maar ga dan niet verkondigen dat ons verhaal onzin is.
het forum heeft ook een zoekfunctie en mensen kunnen in de toekomst jouw mening lezen. het is dan wel zo eerlijk dat ze die van mij en anderen ook mogen lezen en zelf kunnen oordelen wat ze onzin vinden en niet...
Ik denk dat jij niet kunt zeggen of HJR zijn ervaringen niet eerlijk zijn.
Waar haal je dat dan vandaan?
Wat ik als buitenstaander vooral ervaar is dat jij ABT gewoon heel erg goed vindt, terwijl andere waaronder ik, gebaseerd op o.a. indertijd je eigen soap v.w.b. je afstelling er heel anders over denken.
Misschien kun je op een ander forum de mensen wel overtuigen van ABT, hier gaat dat schijnbaar moeilijker.
ik heb echter wel waardering dat je zo volhardend blijft in ABT terwijl JD in mijn ogen gewoon beter is en vooral voor minder geld.
Ter illustratie even een uitdraai van een RS3 met een Milltek systeem.
450pk is echt niet haalbaar met de standaard turbo daar hij dan gewoon niet betrouwbaar meer is.
Voor de rest no hard feelings mijner zijde en vind ik het jammer dat jij je ervaringen niet meer op het Audi forum deelt.
Ik wil helemaal niemand overtuigen van abt, ik vertel gewoon mijn ervaringen en als je goed had gelezen heeft de miltek uitlaat feen toegevoegde waarde in de pk alleen als de kats verwijderd.
Ook hebben jullie kunnen lezen dat ik 2 uitdraaien heb van 2 verschillende vermongensbanken, waar bijna geen verschil tussen zit.
Tevens is het piepen van de remmen in middels opfelost door het monteren van stoptech remmen en schijven, Ze moeten alleen nog getest worden op de ring.
Ik begrijp dat mijn 1.4TSI met ABT totaal wat anders is dan een RS3 met ABT tuning maar het klopt wel dat ik één van de vele voorbeelden ben waarbij ABT tuning niet haalt wat ze beloven. Ik zou 160pk moeten hebben met 250NM en een mooie rechte koppelcurve. Op de rollerbank is 150pk gemeten met 240nm en een koppel wat boven de 4800 inploft als een pudding. Totaal niet wat de grafiek van ABT laat zien. Ben niet ontevreden maar dat is wel bijna 30% minder dan wat ze beloven!
Gewoon weer een voorbeeld een ABT klant die niet krijgt wat belooft is.
Haha..lees dan m'n topic maar eens door gaat pagina's lang over die tuning. Of die van twee andere gedupeerden die met 135pk van de rollerbank terug kwamen. Eén van die mannen is zelfs met de auto naar Duitsland geweest (jij ook begrijp ik?) en zelfs toen was het nog niet de volledige 160pk.
Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met 150pk omdat na zoveel gedoe ik het gevoel had dat er niet meer in zat maar wou daarop de prijs ook aangepast zien en dat heeft uiteindelijk geresulteerd tot 500,- korting (1000,- ipv 1499,-). Maar ergens had het toen al een wrange nasmaak. Echter reed het met de 150pk nog altijd een stuk beter dan met het standaard vermogen dus vandaar dat ik akkoord ben gegaan.