Pagina 286 van 300 EersteEerste ... 186236276282283284285286287288289290296 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.701 tot 5.720 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5701
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vraagje over Audi Connect... Als ik in de auto Audi connect wil openen dan staat er "plaats simkaart", maar met de Audi Connect app kan ik wel de laadstatus, parkeerlocatie e.d. zien.

    Welke functies mis ik nu?

  2. #5702

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Volgens mij niet veel bijzonders. Denk dat dit plaatje het wel ongeveer opsomt:

  3. #5703
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dank voor de reactie kipusoep!

    Nog een andere vraag: gister de e-tron gekregen en opladen ging prima, vandaag bij de paal echter problemen: paal geeft aan dat er geladen wordt (blauwe kleur) maar het lampje op de auto knippert groen en gaat na 10-15 seconden op geel, en daarna begint het weer opnieuw (groen knipperen > geel). Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb al een andere paal geprobeerd (zelfde resultaat) en de kabel opnieuw aansluiten werkt ook niet.

  4. #5704

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heb je een laadtimer ingesteld staan toevallig? En wat als je bij het aansluiten op de onderste knop drukt, onder het lampje? Gaat deze dan wel groen pulseren?

  5. #5705
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Geen laadtimer ingesteld. Knopje indrukken geeft hetzelfde resultaat, hij gaat even groen knipperen en daarna weer op geel. Ook via de Audi Connect app drukken op "Start opladen" geeft dit resultaat.

    -- Update 05-04-2017 09:01 --
    Opladen met aan het 220 net thuis met het omvormblok werkt wel gewoon. Morgen op het werk nog maar eens proberen met een andere kabel.

    --Update 05-04-2017 13:46 --
    Na een stukje rijden werkt ook de thuislader niet meer met hetzelfde probleem: 5-10 seconden laden (groen lampje) gevolgd door geel lampje en na verloop van tijd rood knipperent lampje. Audi klantenservice kon niets doen en verwees me naar de lokale dealer. Daar langs geweest konden ze ook niets vinden en heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week zodat ze er naar konden kijken.

    -- Update 06-04-2017 14:09 --
    Vandaag deze melding gezien tijdens het opladen:
    photo_2017-04-06_14-08-41.jpg
    Laatst gewijzigd door Nick A3; 06-04-17 om 13:10.


  6. #5706
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Sinds twee dagen veelvuldig de foutmelding GW412. Meer die deze foutmelding krijgen bij het inschakelen van de voorverwarming?
    Nee, niet gezien deze melding...

  7. #5707
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ok, nu 60.000km met mijn E-tron gereden. Ik rijd 42% elektrisch en 58% op benzine. Niet slecht naar mijn mening. Ben best tevreden met de auto, maar helemaal vlekkeloos is hij niet:

    - laadunit in grill is vervangen, doordat deze niet waterproof bleek,
    - het stuur 'plakt' irritant in de middenstand. Dealer kon het 'niet merken' bij de vorige beurt. Wordt volgende beurt opnieuw naar gekeken. Vooral goed merkbaar bij rijden rond de 100km/u, zoals bij de trajectcontrole op de A2.
    - sinds een paar dagen herkent de nav unit mijn simkaart niet meer, dus geen Google Maps. Haperde afgelopen weken al een paar keer. Nieuwe simkaart werkt ook niet. Unit stuk?

    Kortom, toch wel wat issue's bij een auto van bijna 50k...

  8. Ad
  9. #5708
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Ok, nu 60.000km met mijn E-tron gereden. Ik rijd 42% elektrisch en 58% op benzine. Niet slecht naar mijn mening. Ben best tevreden met de auto, maar helemaal vlekkeloos is hij niet:

    - laadunit in grill is vervangen, doordat deze niet waterproof bleek,
    - het stuur 'plakt' irritant in de middenstand. Dealer kon het 'niet merken' bij de vorige beurt. Wordt volgende beurt opnieuw naar gekeken. Vooral goed merkbaar bij rijden rond de 100km/u, zoals bij de trajectcontrole op de A2.
    - sinds een paar dagen herkent de nav unit mijn simkaart niet meer, dus geen Google Maps. Haperde afgelopen weken al een paar keer. Nieuwe simkaart werkt ook niet. Unit stuk?

    Kortom, toch wel wat issue's bij een auto van bijna 50k...
    Ik zit ongeveer op dezelfde percentages. Ik had boven de 50% elektrisch willen komen maar dat valt zonder eigen oplaadpaal toch niet mee.
    Gemiddeld zit ik nu op ongeveer 1 op 20.

    Ik heb sinds een week hetzelfde probleem met de simkaart. Heel irritant! Haperde inderdaad al eerder maar toe volstond het om even de simkaart er opnieuw in te steken.

    De app werkt trouwens ook niet meer. Kilometerstand klopt niet meer van, accu indicator klopt niet. Laatste rit is van eind maart. Nu al een paar keer geprobeerd de app van de telefoon te halen en opnieuw te installeren maar het lukt niet om een cleane nieuwe installatie te doen. Cache gewist en alles maar bij bij opnieuw downloaden en opstarten krijg ik weer alle verouderde gegevens binnen.

    Samen met nog wat 'dingetjes' is dit zeer waarschijnlijk wel de laatste nieuwe Audi die ik heb gekocht. Kwalitatief voldoet het niet aan de verwachtingen en wat ik ervoor betaal.

  10. #5709
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @A3165 Opvallend dat bij jou de simkaart ook haperde, inderdaad even opnieuw insteken hielp. Hebben hier meer mensen last van? (zouden ze een hakkitakki chinese simhouder hebben gebruikt?)

    De MMI connect app werkt wel goed bij mij en toont de actuele gegevens.

  11. #5710

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    @A3165 Opvallend dat bij jou de simkaart ook haperde, inderdaad even opnieuw insteken hielp. Hebben hier meer mensen last van? (zouden ze een hakkitakki chinese simhouder hebben gebruikt?)

    De MMI connect app werkt wel goed bij mij en toont de actuele gegevens.
    Jep, hier ook. Elke 2 maanden (niet met vaste regelmaat) moet ik de SIM opnieuw insteken. Ofwel, eruit halen en weer insteken. Dan werkt hij weer. Het lijkt dan wel alsof de SIM toch een klein beetje naar buiten is gekomen soms, dus het zal een relatief slap houdertje zijn (veertje)?

  12. #5711

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    @A3165 Opvallend dat bij jou de simkaart ook haperde, inderdaad even opnieuw insteken hielp. Hebben hier meer mensen last van? (zouden ze een hakkitakki chinese simhouder hebben gebruikt?)

    De MMI connect app werkt wel goed bij mij en toont de actuele gegevens.
    Ja vorige week ook diverse keren niet 'online' Opnieuw insteken en werkte weer goed!

  13. #5712
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Onze e-tron hebben we sinds afgelopen dinsdag twee jaar. Km stand is 32.000 en daarvan 81% elektrisch gereden. Enige wat kapot is gegaan is de ontgrendeling van de vier ringen bij de laadstekker. Verder geen problemen mee gehad behalve dat de app een kansloos verhaal is.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  14. #5713
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het feit dat er hier al meerdere rijders problemen hebben met het insteken/functioneren van de simkaart geeft wel aan dat het een zwak punt van de unit is.....

  15. #5714
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Over sim kaarten gesproken, wat voor abo/prepaid hebben jullie?

    Ik heb nu een simyo prepaid om te zien of google maps / traffic handig is en zou me willen orienteren op abonnementen. De vraag is, hoeveel data is genoeg?

  16. #5715

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick A3 Bekijk Berichten
    Over sim kaarten gesproken, wat voor abo/prepaid hebben jullie?

    Ik heb nu een simyo prepaid om te zien of google maps / traffic handig is en zou me willen orienteren op abonnementen. De vraag is, hoeveel data is genoeg?
    Dat is geen zwart wit antwoord denk ik, maar ik heb de auto nu 1,5 jaar met 4G kaart er in en nu 3GB dataverkeer gehad geloof ik. Ik verstook zo'n 150MB per maand aan data, en dan gebruik ik de hotspot functie ook nog (mijn toestel zit dus in de auto op Wifi, wat ook weer 4G is... dus dan wordt er ook geupdate met apps e.d., naast de file- en kaartdata). Ik vind het peanuts

  17. #5716
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    ik heb in die 2 jaar dat wij de etron hebben alleen een kapotte simkaartunit gehad. Deze is onder garantie vervangen. Is naar mijn idee idd een zwak punt. Verder vind ik dat bij koud weer de benzinemotor veel te lomp bijspringt met wegrijden bij stoplichten etc. Als het warmer is heb ik dat probleem niet.
    '01 rs4 641 ps

  18. #5717

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    Onze e-tron hebben we sinds afgelopen dinsdag twee jaar. Km stand is 32.000 en daarvan 81% elektrisch gereden. Enige wat kapot is gegaan is de ontgrendeling van de vier ringen bij de laadstekker. Verder geen problemen mee gehad behalve dat de app een kansloos verhaal is.
    Die is bij mij ook vervangen inderdaad. %elektrisch weet ik niet maar de afgelopen 4 maanden leveren een gemiddeld verbruik op van 1,7 liter op 100km. Als het weer nou eens wat warmer wordt gaat dat nog wel omlaag verwacht ik.

  19. #5718
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eelcodb Bekijk Berichten
    Die is bij mij ook vervangen inderdaad. %elektrisch weet ik niet maar de afgelopen 4 maanden leveren een gemiddeld verbruik op van 1,7 liter op 100km. Als het weer nou eens wat warmer wordt gaat dat nog wel omlaag verwacht ik.
    % Elektrisch kun je vinden in MMI > Car > Car systems (oid) > e-tron statistiek. Ik verwacht inderdaad ook dat komende zomer de elektrische range omhoog gaat dus wordt het verbruik ook weer wat beter.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  20. #5719
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ja, van de zomer eens kijken of we weer boven de 40 kilometer kunnen laden. 36 is maximaal nu...

  21. #5720

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Jep, zo'n 36 heb ik nu ook staan elke dag. Daadwerkelijke range met deze kou is nog steeds maar 26-27.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •