Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Deur afstellen

  1. #1
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Deur afstellen

    Het viel me net op dat mijn deur aan bestuurderskant een beetje "hangt"
    Als ik de deur gewoon half dicht druk kan je het duidelijk zien aan de lijnen dat de deur lager zit als de rest van de auto, bij de scharnieren zit hij wel goed volgens mij.

    Kan je deze deuren afstellen?
    Zo ja, hoe?

    Als ik de deur helemaal dicht doe zie je hoogteverschil van +- 5 mm.
    Hij gaat ook moeilijker dicht als de andere deuren, dat komt natuurlijk omdat hij niet goed in het slot valt, daar wordt hij dan in "geduwd" ipv in geschoven.
    Ik denk dat de vorige eigenaren moeilijk uit de auto konden komen en zich aan de deur omhoog getrokken hebben ofzo..

    Het gaat hier om een Audi A4 B5 1996.
    Hoop dat het duidelijk is, anders maak ik foto's van het probleem.

  2. #2

    Standaard Re: Deur afstellen

    Bovenste scharnierpunt zit met een TORX vast, althans bij mij wel Audi a4 1998.
    Beste is deze iets los te draaien en dan vervolgens je deur optillen en weer vast zetten.

    Tip: til de deur op als hij bijna dicht is, dan kan je gelijk zien wat je doe.
    En dan vervolgens zo houden en vast draaien.

    Succes
    Audi A4 1.8 1998

  3. #3
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur afstellen

    Bij mij zit hij ook met een torx vast, moet dat maar een ander keertje doen want het enige torx bitje is laatst afgebroken en ik heb geen andere daarvoor
    Ik zal het wel even proberen als ik een nieuwe bitje/sleutel heb gekocht

  4. #4
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur afstellen

    Nieuw setje torx sleutels gekocht..

    Ik dacht dus dat die torx bout die aan de auto zit een stukje los moest, dus die los gedraaid.. de deur een stukje naar voren getikt en kreeg ik hem niet meer dicht! K*TZOOI... Dus ik proberen de deur weer naar zijn normale stand te krijgen.. nooit niet dus, komt geen beweging in en ik kan hem ook niet hier heen tikken omdat het voorscherm ervoor zit, de deur gaat zeg maar achter het spatbord en drukt die dan naar buiten..
    Ik heb nu maar (blijkbaar de bout die ik nodig had) los gedraaid en de deur weer een beetje recht gezet zodat hij nog wel sluit.
    Maar nu.. ik heb nu een veel ruimere opening tussen de voordeur en achterdeur als eerst maar ik krijg de deur niet meer terug!
    Echt balen, en dat is niet het enige.. ik draaide die duivelse bout weer aan (dus tussen de voordeur en het voorscherm door) en opeens schiet me dat ding eraf en HOPPA, ondanks er 4 dikke doeken overal zaten zit er toch een dikke beschadiging aan mijn deur.
    Een stuk lak weg van een dikke cm in doorsnee..!!!!! ik ben echt pissig, en ook nog dat die KUTdeur niet terug wil, heb al een haak in dat oogje gedaan en flinke rukken eraan gegeven, helpt niks.
    Ik ga maar naar een garage en laat het daar wel doen, dit is niks zo.. ziet er niet uit

    Of is er iemand in de provincie Groningen die mij hiermee kan helpen??

    Wel schade, geen betere resultaat! !@#$%^&*((*&^%$#
    Ik baal echt.. als ik met mijn domme kop nou gewoon meteen de goede bout had los gedraaid..

  5. #5

    Standaard Re: Deur afstellen

    Das wel slecht nieuws...
    En helemaal dat hij beschadigd is.
    Ik had toevallig van de week alle 4 mijn deuren opnieuw afgesteld, heb gelukkig geen problemen ondervonden.
    Als ik in de buurt zou wonen had ik je geholpen, maar Groningen is te ver weg.

    Anders even langs de garage, en hopen dat ze willen helpen zonder de hoofdprijs te vragen.

    Succes.
    Audi A4 1.8 1998


  6. #6

    Standaard Re: Deur afstellen

    is dit de torx bout die een klein beetje los gedraait moet worden om de deur t stellen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

  8. Ad
  9. #8
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur afstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R010 Bekijk Berichten
    is dit de torx bout die een klein beetje los gedraait moet worden om de deur t stellen?
    Even een oud topic weer wat leven inblazen. Heb je inmiddels antwoord op je eigen vraag? Mijn portier linksvoor moet namelijk ook worden afgesteld.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •