Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Motormanagement lampje storing

  1. #41

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten

    Als ik voor een stoplicht stil sta, dan ruik ik ook een vieze geur die waarschijnlijk uit die gat lekt.
    En dan zal er in de omgeving van het gat ook wel een vettige aanslag te zien zijn.

    Als voorlopige oplossing kun je er misschien een stevige plakband om heen draaien.

  2. #42

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Jongens ik ben nu tegen een ander probleem aangelopen waar ik ook al die tijd eigenlijk last had vooral in de wintertijd maar niet veel aandacht aan besteed had. Want nu is er een slang helemaal slap van de rembekrachtigingsleidingen deze gedeelte heeft een bocht en die zuigtie dicht en dan gaat hij harder stationair lopen en als je hem open drukt dan looptie normaal dus deze wil ik vervangen maar kan het hierdoor komen dat er een motormanagment lampje gaat branden? hij is wel al 2 weken uit.

    Als ik hem smorgens start dan remt hij niet moet ik voordat ik aanrijd een paar keer pompen en dan aanrijden anders remtie niet. En als hij warm is dan begint hij onregelmatige toeren te maken dus waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden.

    De deel die versleten is is het onderdruk gedeelte zegt de dealer, en als de slangen van de luchtfilter afkomen en in een T vorm naar de vloeistoftank worden geleid zit daar een bocht in die naar beneden gaat en dat deel is dus helemaal slap en versleten. Hoop dat dit motormanagment probleem is dan ben ik klaar. Hij remt ook niet fijn en heeft minimale druk.

    Vervolgens was ik dus naar de dealer maar zn rotslangsetje kost 62 euroo ex pff..

    Weet iemand het zeker dat dit een mogelijke motormanagment lampje kan veroorzaken?

    Groeten,

  3. #43

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Bedoeld slangetje staat in verbinding met carterventilatie en rembekrachtiger en inlaatspruitstuk?

    Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat het slangetje zichzelf kan sluiten.
    Gebrek aan vacuum (van inlaatspruitstuk) kan verminderde remduk -lees geen rembekrachtiging- geven.
    Of het gebrek aan lucht bij stationair draaien het motormanagement-lampje kan laten branden is mij niet duidelijk,maar blijkbaar heeft het wel effekt op de motorloop.

  4. #44

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Carter ventilatie buisje bij mij vervangen foutmelding reset

    2 dagen later het is weer terug. Lampje brand weer...

    weer uitgelezen, weer de regel lambda die de foutmelding geeft: Mengsel te arm. dus teveel lucht en teweinig benzine.

    Verstopte injectoren? (heb al cleaner ingegooid)
    viese gasklep? (die heeft toch een eigen sensor?)
    Luchtmassameter? (ook een eigen sensor?)
    Verstopte/lekke uitlaatspruitstuk?
    Verstopte/lekke katalysator?

    Iemand enige idee??

  5. #45

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    slangetje is vervangen maar alleen bij een koude start smorgens heeft hij ook geen druk moet eerst pompen voor de rembekrachtiging gaat werken en dan pas aanrijden.... Maar nu draait de motor wel goed en rustig stationair en ook geen onregelmatige touren meer.


  6. #46

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MP4 Bekijk Berichten
    Beste mensen ik heb nog 2 sensors liggen voor de lambdasonde 1 voorste en 1 achterse.
    Mocht je geinterreseerd zijn dan kun je gerust een mailtje achter laten.
    Ik heb een A4 Avant 2.0 uit 2002.
    Heb al sinds 2005 motorstoring veroorzaakt door 'onvoldoende werking' lambdasonde.
    Volgens garage alleen te verhelpen door katalysator te vervangen a raison van veel euri.
    Is het moeilijk om deze sensors te vervangen ?
    Indien dit niet te moeilijk is ben ik wel geinteresseerd.

    Laat me ff wat weten.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •