Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 174

Onderwerp: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

  1. #21
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    dankjewel voor je reactie.
    ik heb vandaag de kapotte slangetjes en dergelijke vervangen. heb ook een o-ring geplaatst bij de aansluiting op het onderblok. leek me wel zo logisch.
    morgen hoop ik de diverter klep nog te vervangen. maar dat heeft met dit probleem niks te maken. dan nog een lange rit gaan maken om de boel eens goed schoon te branden. (zit een goedje in van forte)
    dan gaan we wel verder kijken, sinds de kapotte slangetjes vervangen zijn loopt hij al veel beter, en na een proefrit nog wat beter.. dus wie weet..
    auto loopt op stationair na gelukkig weer top.

  2. #22
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Heb je het groene terugslagklepje in de carterontluchting vervangen?
    Dit klepje moet openen bij stationair en sluiten bij turbo druk.
    Hoeveel km heeft de motor gelopen? na 150000km is de LMM wel op....
    Alle plastic onderdelen zijn in principe gaar na 10 jaar gebruik.

    Ik heb dergelijke ellende mee gemaakt met een niet originele LMM.
    Alleen een originele LMM gebruiken. (of Bosch als je weet wat je doet)
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  3. #23
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    Heb je het groene terugslagklepje in de carterontluchting vervangen?
    Dit klepje moet openen bij stationair en sluiten bij turbo druk.
    Hoeveel km heeft de motor gelopen? na 150000km is de LMM wel op....
    Alle plastic onderdelen zijn in principe gaar na 10 jaar gebruik.

    Ik heb dergelijke ellende mee gemaakt met een niet originele LMM.
    Alleen een originele LMM gebruiken. (of Bosch als je weet wat je doet)
    wat bedoel je met groen klepje? bedoel je het klepje in de T-splitsing bij het onderblok? daar zag ik een groen randje, voor de rest heb ik geen groen klepje gezien. de auto heeft overigens bijna 2 ton gelopen. kan ik de LMM niet op de een of andere manier controleren? geen weinig zin om zomaar alles te vervangen tot het probleem weg is..

  4. #24
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    inderdaad het groene klepje bij de T-splitsing, dit is een simpel ding maar wel belangrijk.
    Als je in de regio Den Haag-Delft woont kun je mijn oude LMM meter komen halen, die werkte nog toen ik hem verving.
    Bij interesse kun je een persoonlijk berichtje sturen.
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  5. #25

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    geen weinig zin om zomaar alles te vervangen tot het probleem weg is..
    Moet je ook proberen te voorkomen.
    Heb je de luchtmassameter al schoongemaakt?
    Als die vervuild is heb je een te arm mengsel.
    In mijn geval heeft dat veel verschil gemaakt, o.a. betere trekkracht in lage toeren en goed reageren op gaspedaal.


  6. #26
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    inderdaad het groene klepje bij de T-splitsing, dit is een simpel ding maar wel belangrijk.
    Als je in de regio Den Haag-Delft woont kun je mijn oude LMM meter komen halen, die werkte nog toen ik hem verving.
    Bij interesse kun je een persoonlijk berichtje sturen.
    aah dat klepje, dat leek voor zover ik kan oordelen goed te functioneren. een simpel klepje met een veer erachter. dat voelde gewoon goed aan.
    jou LMM proberen zou ik erg tof vinden alleen woon in niet in de buurt helaas. kom uit Berkel-Enschot vlakbij Tilburg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Moet je ook proberen te voorkomen.
    Heb je de luchtmassameter al schoongemaakt?
    Als die vervuild is heb je een te arm mengsel.
    In mijn geval heeft dat veel verschil gemaakt, o.a. betere trekkracht in lage toeren en goed reageren op gaspedaal.
    Nee nog niet eerlijk gezegd, heb er wel over zitten googlen en durf het mede daardoor niet zo goed aan.
    het schijnt zo'n fragiel ding te zijn dat het met reinigen vaker kapot gaat dan dat je er iets aan hebt.

  7. #27

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten



    Nee nog niet eerlijk gezegd, heb er wel over zitten googlen en durf het mede daardoor niet zo goed aan.
    het schijnt zo'n fragiel ding te zijn dat het met reinigen vaker kapot gaat dan dat je er iets aan hebt.
    In dat Youtubefilmpje was goed te zien hoe het moest. Echt niet zo'n kwestie. Probleem is eigenlijk dat er waarschinlijk niks aan te zien is.
    Maar schoonmaken kan een groot verschil geven. Heb het ingespoten met remreiniger en laten drogen.

  8. Ad
  9. #28
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    In dat Youtubefilmpje was goed te zien hoe het moest. Echt niet zo'n kwestie. Probleem is eigenlijk dat er waarschinlijk niks aan te zien is.
    Maar schoonmaken kan een groot verschil geven. Heb het ingespoten met remreiniger en laten drogen.
    ik heb het filmpje zitten kijken net, zal morgen weleens kijken.
    wel mooi dat die mannen op dat filmpje precies kunnen zien waar het probleem zit, of het valse lucht is, de lambdasonde of de lmm.
    helaas heb ik geen vagcom maar als ik eind van deze week niet tevreden ben over het resultaat breng ik hem even weg.

  10. #29

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    wel mooi dat die mannen op dat filmpje precies kunnen zien waar het probleem zit, of het valse lucht is, de lambdasonde of de lmm.
    Maar ook goed te zien dat de inspuitduur veel langer wordt; er wordt dus meer brandstof ingespoten wat resulteert in beter reageren op gaspedaal maar ook veel beter trekken.
    In mijn geval heeft dat als resultaat dat het nu geen enkel probleem meer is om laag in toeren te rijden. Schakelen bij 2000-2500 tpm. Iets wat in het verleden onherroepelik het bekende (en gevreesde) lampje deed branden..

  11. #30
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    Heb je het groene terugslagklepje in de carterontluchting vervangen?
    Dit klepje moet openen bij stationair en sluiten bij turbo druk.
    Hoeveel km heeft de motor gelopen? na 150000km is de LMM wel op....
    Alle plastic onderdelen zijn in principe gaar na 10 jaar gebruik.

    Ik heb dergelijke ellende mee gemaakt met een niet originele LMM.
    Alleen een originele LMM gebruiken. (of Bosch als je weet wat je doet)
    vandaag de lmm eens gedemonteerd, gloeiende.. kan daar niet gewoon een normaal torx schroefje in..
    maar goed, naar aanleiding van jou reactie over de bosch lmm's. Is daar iets mee?
    Er zit bij mij namelijk een bosch in, en zijn deze ook gewoon te reinigen?
    hij ziet er overigens helemaal niet vies uit maar wil hem best proberen te reinigen.. wil alleen even zeker weten of dat met deze types ook mogelijk is.

    hieronder wat foto's:
    DSC_0162[1].jpgDSC_0163[1].jpgDSC_0165[1].jpg

  12. #31

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Heb zelf een Hitachi en dat ziet er iets anders uit. Zie je bij deze nergens 2 draden met een klein weerstandje ertussen?

    Heb ook de complete lmm uitgebouwd en op het rooster vlak voor deze sensor zat in mijn geval best veel zwarte roet.
    Neem aan dat dat dus ook op de weerstand zat. Maar was slecht te zien. Na voorzichtig afspuiten met remreiniger en goed laten drogen wel een groot verschil vooral in lage toeren.

  13. #32
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    zal hem morgen weleens incl. behuizing demonteren. had nu niet echt veel tijd eigenlijk.
    onderin kon ik in een gat kijken en zag daar wel een draadje zitten maar geen weerstandje.
    morgen ook meteen een sigaar halen, eens kijken of ik nog een lek in het systeem kan vinden, proberen kan toch geen kwaad.

  14. #33
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Heb je ook al je CO uitstoot laten meten zo nee, dan ben ik benieuwd hoe hoog die is, ik denk dat die te hoog is.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  15. #34
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Heb je ook al je CO uitstoot laten meten zo nee, dan ben ik benieuwd hoe hoog die is, ik denk dat die te hoog is.
    nu je het zegt heb ik het daar wel met Thomas van THS over gehad maar niet meer naar gekeken. weet ook niet of hun dat zelf kunnen meten.
    wat kan ik daaraan zien?
    anders ga ik maandag even naar een oude bekende en laat ik het daar even meten. moet ik gewoon een 4 gas test laten doen zoals bij de apk?

  16. #35

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    morgen ook meteen een sigaar halen, eens kijken of ik nog een lek in het systeem kan vinden, proberen kan toch geen kwaad.
    hihi :-)

  17. #36
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    nu je het zegt heb ik het daar wel met Thomas van THS over gehad maar niet meer naar gekeken. weet ook niet of hun dat zelf kunnen meten.
    wat kan ik daaraan zien?
    anders ga ik maandag even naar een oude bekende en laat ik het daar even meten. moet ik gewoon een 4 gas test laten doen zoals bij de apk?
    Ja doe dat maar eens en noteer die waardes maar eens. Wat je daar aan kan zien, ik denk dat die te hoog is CO en HC

    En heb je ook een AWT motorcode.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  18. #37
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Ja doe dat maar eens en noteer die waardes maar eens. Wat je daar aan kan zien, ik denk dat die te hoog is CO en HC

    En heb je ook een AWT motorcode.
    motorcode is BFB.

  19. #38
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    motorcode is BFB.
    Oké dat kan ook, maar goed je heb dus storing 16555 P0171 brandstof mengsel te arm, en dat is geen leuke storing op te vinden
    En dit kan er dan gebeuren: Mogelijke verschijnselen:
    Waarschijnlijk is er rijdend geen enkele probleem te merken
    Misschien enig gebrek aan vermogen of een hikje tijdens het accelereren
    Emissielampje brandt
    Storingslampje (MIL) brandt

    Ik heb deze storing ook gehad en daarom vraag ik aan je of je CO en HC wilt laten meten en opschrijven.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  20. #39
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Oké dat kan ook, maar goed je heb dus storing 16555 P0171 brandstof mengsel te arm, en dat is geen leuke storing op te vinden
    En dit kan er dan gebeuren: Mogelijke verschijnselen:
    Waarschijnlijk is er rijdend geen enkele probleem te merken
    Misschien enig gebrek aan vermogen of een hikje tijdens het accelereren
    Emissielampje brandt
    Storingslampje (MIL) brandt

    Ik heb deze storing ook gehad en daarom vraag ik aan je of je CO en HC wilt laten meten en opschrijven.
    ik ga er maandag mee aan de slag en zal de resultaten even hier vermelden.
    bedankt voor je hulp!

  21. #40
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Gisteren even weg geweest met de auto..
    ik ging voor een 4-gastest maar die is uiteindelijk niet gedaan aangezien we toch nog sissen hoorden door het aanzuigen van valse lucht ergens. (was me eerder niet opgevallen)
    vandaag maar weer eens met frisse moed en een ranzige sigaar aan de gang gegaan.. gadver, die sigaar smaak blijft maar hangen.. smerige bocht!!!
    maar goed, daardoor heb ik wel weer het een en ander ontdekt.
    nu maar weer eens wat onderdelen gaan bestellen.

    een vraagje voor de heren hier, wat me ook opgevallen is aan de auto.. het lijkt wat te zweten bij de injectoren.
    de (runners noem je dat toch??) kanalen die naar de cilinder gaan zijn wat nat (olie achtig) en dat komt van het punt waar de injector in het spruitstuk zit.
    deze injectoren, hebben die ook een pakking of afdichtring? anders zit ik te denken de hele boel even los te halen en schoon te maken.
    dan voorzien van nieuwe pakkingen en weer terug zetten, inlaatspruit zit zo te zien lekker makkelijk daar..

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •