Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 231

Onderwerp: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

  1. #41
    pacific's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    314
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Motor op de Autobahn overbelasten???
    Ik zou het niet weten, of je moet niet boven de derde versnelling uitkomen?

  2. #42
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pacific Bekijk Berichten
    Motor op de Autobahn overbelasten???
    Ik zou het niet weten, of je moet niet boven de derde versnelling uitkomen?
    Kan dat niet dan in de 5 of 6e versnelling?

    In zijn 3e lijkt me dat wat moeilijker, zolang je binnen het witte toerengebied blijft.

  3. #43
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    @skybump
    ik lees: "Bovendien: jan en alleman rijdt in de zomervakantie plankgas met een caravan een of andere bergpas over."

    dit zegt iets over de belasting van de motor en niets over de snelheid.
    Ik ben ervaren caravan trekker en reed tot voor kort met een Citroen C5 2.0i 136PK zonder turbo. Als je een flauwe pas tegen komt en je dus niet voortijdig hebt kunnen anticiperen op zo'n heuvel, dan moet echt even doortrekken. De 2de of 3de versnelling met 4,5K aan toeren is dan niet zo héél vreemd.

    Dat ging prima met de motor in de C5.. dit zou met de TFSI ook geen probleem moeten zijn. Meestal kom je prima weg in de 4de of 5de (was een 5bak in mijn Cit). Denk bijvoorbeeld aan files..heuvel op dat is ook ff werken hoor. Dit vind ik wel onder zware belasting van de koppeling/motor vallen, maar als dit niet structureel is zou dit geen probleem moeten zijn! Gewoon op letten dat je de motor niet forceert qua toeren en temperatuur.

    Je ziet op de autobahn genoeg mafkezen met 130KM + de heuvels beklimmen met carvan...maar met gezond verstand en wetende dat de gemiddelde caravan "maar" 100KM/u mag maximaal. Mij niet gezien.. gewoon netjes de snelheid aanhouden

    Gelukkig wordt alles opgelost voor de TS en zal hij binnenkort weer van z'n A4 kunnen genieten. Durf je het nog aan .. 200+ op de Autobahn straks?
    Laatst gewijzigd door SkyBuMp; 11-03-10 om 17:05.

  4. #44
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    @SkyBuMp
    Ook ik heb caravanervaring. “Beklom” de hellingen van 5% op de autobahn of de brenner met mijn toenmalige auto + caravan in zijn 2e versnelling met 4.500-5.000 rpm. En de brenner is lang hoor. Van plankgas was dan echter geen sprake, ik hield nog genoeg gas over om hem zonodig tot aan rpm max door te trekken.

    NB: merk het verschil tussen de auto maximaal beladen en een lege auto met 600 kg erachter.

  5. #45
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk




    het caravan verhaal dreigt een eigen leven te gaan leiden.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #46
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Lightbulb re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    sorry, even terug naar die meneer met het probleem:

    Er staan een aantal van die motoren te koop, met uiteenlopende kilometers erop, in Duitsland.
    vanaf iets van 1500 euro

    Kijk gewoon eens op ebay.de en zoek op 2.0TFSI

    succes, we leven met je mee.

  7. #47

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    hmmmmm als dit onder garantie valt hoeft deze meneer toch niet zelf op zoek naar een motor?
    A4 (B7) 3.0 V6 TDi - quattro - Hartog tuned...

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Jaja, plankgas met een caravan een bergpas over. Daar hoort een motor tegen te kunnen, mits niet te hoog in de toeren. Jaja.

    En bij 150 in zijn V nog even doorschakelen naar zijn VI om door te stomen naar 230.
    Jaja, dat zijn de normale overbrengingsverhoudingen in een versnellingsbak.

    Een leek zal dit gewoon aanhoren en geloven.
    En dat alles moet kunnen met een auto waar je zelf nog maar 2.000 km mee hebt gedraaid en niet weet hoe een vorige eigenaar hem heeft bereden.

    Voor de techneut:
    2.0 tfsi 147 kW 5e versnelling 1000 rpm: (0,853 x 3,75) x 1,96 m x 60:1000 = 36,8 km/u
    2.0 tfsi 162 kW 5e versnelling 1000 rpm: (0,8 x 3,75) x 1,96 m x 60:1000 = 39,2 km/u

    oftewel 5000 rpm = 184 ~ 196 km/u.

    En daarmee heb ik alles gezegd.
    Oh nee, ik vergeet nog wat. Zoals de titel van dit draadje aangeeft: ONGELOFELIJK
    Wat een onzin dit! Als je 120 rijdt en je wilt even versnellen dan schakel je even van 6 naar 5. Je trekt op tot ca. 150 en laat daarna de motor lekker verder in 6 draaien (wie zegt dat ik 230 tegen helling aan zou willen rijden??). Als bij 150 km/h de toeren lager zijn in zijn 5, versterkt dit alleen mijn verhaal dat ik er niets geks mee heb uitgehaald. Zoals gezegd "een flauwe helling". Ik heb het in mijn rit niet over een bergpas oid. Ik refereer alleen aan mensen die plankgas met een caravan erachter de helling op proberen te komen. Veel auto's hebben de kracht niet om dan boven 4000 toeren uit te komen (tenzij je naar 2 schakelt ofzo). Ik kan me de auto van mijn ouders goed voor de geest halen: Austin Montego, hele gezin (6 personen), aanhanger met tent, 6 fietsen en de hele zooi. Een helling in Frankrijk was dan plankgas in 5, maar uiteindelijk plankgas in 3 (bij 3500 toeren). De heuvel op tuffen dus. Die 1.6 motor hielt dat prima vol. Dat was dus mijn punt.

    Maar goed, je was er niet bij, dus kunt er ook niet over oordelen.

  10. #49

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomaggio Bekijk Berichten
    hmmmmm als dit onder garantie valt hoeft deze meneer toch niet zelf op zoek naar een motor?
    Tijd voor een update!

    Gisteren gebeld door ING Carlease: ze hebben een motor gevonden!
    Er was keuze uit 2: eentje met 66.000 km en eentje met 16.000 km. Om mijn leed wat te verzachten, hebben zij gekozen mij tegemoet te komen en de motor met 16.000 km erin te plaatsen. Ik heb wel gevraagd of zij de herkomst van de motor kunnen achterhalen (daarmee bedoel ik leeftijd, eventueel NAP-gegevens etc). Dit blijkt in praktijk lastig, maar ik heb weinig te kiezen. De motor komt van een bedrijf waar ING al jaren zaken mee doet, dus onderlinge belazerij zou grote gevolgen hebben. Ze proberen nadere gegevens van de herkomst van de motor op te halen. Ik krijg de km-stand als verklaring op papier.

    Lijkt me een goede oplossing zo. Met een beetje geluk rijd ik volgende week weer in mijn Audi!

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Groet,
    klaas
    Laatst gewijzigd door klaash1234; 12-03-10 om 22:23.

  11. #50
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Je hebt volkomen gelijk. Mijn doel is ook om onzin te verkopen.


    En hetgeen staat geschreven in je openingsbijdrage, waarin je het hebt over 5000 toeren (en niet de snelheid in km/u), en "de berg op", dat moeten we achteraf allemaal niet zo nauw nemen.
    We moeten dit vertalen in ± 3500 toeren en “een flauwe helling”.

    De van Brienenoordbrug heeft ook flauwe hellingen. Slechts 5%. Waar ben ik dat getal meer tegengekomen?
    Je zou haast gaan denken: bang dat ING meeleest?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaash1234 Bekijk Berichten
    Uiteraard was de motor goed warm en draaide op ca. 5000 toeren de berg op in de vijfde versnelling (vol beladen, maar dat moet voor deze krachtige motor geen probleem zijn, toch?)

  12. #51

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Je hebt volkomen gelijk. Mijn doel is ook om onzin te verkopen.


    En hetgeen staat geschreven in je openingsbijdrage, waarin je het hebt over 5000 toeren (en niet de snelheid in km/u), en "de berg op", dat moeten we achteraf allemaal niet zo nauw nemen.
    We moeten dit vertalen in ± 3500 toeren en “een flauwe helling”.

    De van Brienenoordbrug heeft ook flauwe hellingen. Slechts 5%. Waar ben ik dat getal meer tegengekomen?
    Je zou haast gaan denken: bang dat ING meeleest?
    Hansyii, inderdaad gaf mijn openingsbijdrage reden tot speculatie. Ergens halverwege deze draad heb ik een nuance aangebracht. Geen berg, maar flauwe helling etc. Toen het euvel zich voordeed had ik op geen enkele manier het idee dat ik de auto aan het pijnigen was. De oliepomp heeft het op een slecht moment begeven. Dan houdt natuurlijk alles op...
    Ik zal waarschijnlijk niet te weten komen waarom die pomp ermee gestopt is...

  13. #52
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaash1234 Bekijk Berichten
    Ik zal waarschijnlijk niet te weten komen waarom die pomp ermee gestopt is...
    Dat zal waarschijnlijk niemand je kunnen vertellen of er moet diepgaand onderzoek gedaan worden.
    De omstandigheden hebben helaas er daarna toe bijgedragen dat de motor in puin is gedraaid.
    Bij een rustige rit was waarschijnlijk het controlelampje gaan branden en was je op tijd gestopt

    By the way: aan de hand van je verhaal mogen je ouders mogen echt van geluk spreken dat de Austin niet in puin is gedraaid. Ik denk aan verbrande kleppen oid.

    Het moge m.i. duidelijk zijn dat jij (en ik denk ook vele anderen) zich moeten bezinnen wanneer er sprake kan zijn van overbelasting van de motor.

    Als voorbeeld: met een vorige auto van 136 Pk liep mijn topsnelheid van 200 km/u in V op een 6% helling (Autobahn in D) terug naar 140 km/u met een lege auto. Dit houdt in, dat als je deze helling neemt met 140 km/u in V, je de motor aan het overbelasten bent.

    Dit speelt des te meer wanneer je een auto hebt met een versnellingsbak met lange overbrengingsverhoudingen, zoals met de Tfsi motoren.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 13-03-10 om 13:23.

  14. #53
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Motor, bak en koeling moeten het gewoon doen.
    Als consument moet je daar niet over na hoeven te denken.
    Vandaar het grote verschil tussen Amerikaanse wagens en Duitse bv.

    Een duitse wagen moet makkelijk 5 uur lang 200km/u op de autobahn kunnen knallen
    een US-bak 60-70 mph.

    Hellend vlak, filerijden met de caravan (das pas overbelasten) of bosweg, daar moet je niet over na moeten denken.
    Als de wagen het kan/mag moet het zonder nadenken kunnen. Dat mag je als consument nooit verweten worden.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #54

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    off-topic:

    Ja, en gechargeerd: Tegen een boom aan rijden moet kunnen, moet een auto gewoon tegenkunnen.

    Het is en blijft een stuk techniek, sommige mensen kunnen alles kapot krijgen door mishandeling.
    Laatst gewijzigd door wjn; 13-03-10 om 14:18.

  16. #55
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Dat slaat als een tang op een varken.

    Het rijden moet zonder nadenken kunnen.
    Als de wagen gewoon 200 kan moet dat niet voor de sier zijn.

    Je moet niet moeten rekenen hoeveel kg bagage x het percentage van de weg
    delen door het gereden aantal minuten minus de breuk van de toeren per minuut.

    Maar we dwalen nu wel af.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #56
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    ook gechargeerd:
    ren maar eens een trap op 4 hoog
    daarna nog een keer met 30 kg aan boodschappentassen aan de hand

    moraal: een auto kan echt niet alles, wij zijn in ons vlakke land wat dat betreft niet gewoon wat bergen (laat staan bergen in combinatie met volle belading dan wel een zware aanhanglast) van de auto vergt.

    net zomin als dat vele NL'ers niet beseffen wat het betekent naar de linker baan te gaan met 120 km/u, terwijl jij aan komt suizen met 230 km/u

    je hebt ook nog zoiets als natuurkundige wetten.....
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 13-03-10 om 15:19.

  18. #57
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    nee, niet mee eens.

    Er mag geen beperking op liggen.

    Het kan, of het kan niet.
    Niet ter beoordeling aan de chauffeur.
    Die kennis kun/mag je niet verwachten van de gemiddelde bestuurder.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  19. #58
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    nee, niet mee eens.

    Er mag geen beperking op liggen.

    Het kan, of het kan niet.
    Niet ter beoordeling aan de chauffeur.
    Die kennis kun/mag je niet verwachten van de gemiddelde bestuurder.
    Dat mag jij vinden, ik ben bang dat je zelf die auto moet gaan ontwerpen.......

    Verder zou ik ze niet graag de kost geven, die door onkunde/onwetendheid/overbelasting de motor in de soep draaien.....
    En reken er maar op, als dit het geval is en de fabrikant kan aantonen dat er sprake is van overbelasting, je garantieaanspraken komen te vervallen.

  20. #59
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Deze meneer heeft dikke pech een motor trap je niet binnen 2000 km kapot die afstand haal je in de begrenser nog wel zij het op een vlakke weg.
    It drives like a boat !

  21. #60
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S1quatro Bekijk Berichten
    Deze meneer heeft dikke pech een motor trap je niet binnen 2000 km kapot die afstand haal je in de begrenser nog wel zij het op een vlakke weg.
    Echt waar, ik heb een reactie in mijn hoofd, maar ik laat het maar...........

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •