Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 231

Onderwerp: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

  1. #101

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Ik zie postings staan dat je ongestraft uren zou moeten kunnen knallen op de autobahn. Een dikke 3.0l tdi A6 zal dat langer volhouden dan een 2.0tdi A6, maar ook die 3 liter gaat stuk hoor, zonder ingebouwde affabriek waarschuwing....Kom op mensen, even het gezonde verstand gebruiken.

  2. #102

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Maar dan denk je eerder aan lagers oid. Een olie pomp zal toch niet snel stuk gaan bij veel belasting?
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  3. #103

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Nee, daar heeft die oliepomp inderdaad niks mee te maken, ik refereerde aan een aantal postings die ik zag voorbijkomen :-)

  4. #104
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.404
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Je kunt met maten best wel kracht van de motor vragen. Zeker met een caravan is dat een verhaal apart, ik zie genoeg NLérs met de huis achterop 120 knallen, zonder pauzes als eerste op de camping aan komen. Ik kan me voorstellen dat die mate van belasting niet gezond is voor je zelf maar ook niet voor de auto.

    Als ik een tijd flinke bergpassen gepakt heb.. stop ik even om de motor in idle en dus onbelast te laten draaien. Dat doe ik ongeveer 5 minuten.. dat gaat tot dusver perfect!

    Op de vlakke wegen hier in NL zou ik dat niet zo snel doen..maar in de bergen/hellingen in France of Duitsland dan weer wel.

    Alles is kapot te maken.. als je er niet zorgvuldig mee om gaat.
    Laatst gewijzigd door SkyBuMp; 18-03-10 om 08:57.

  5. #105
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy Bekijk Berichten
    Maar dan denk je eerder aan lagers oid. Een olie pomp zal toch niet snel stuk gaan bij veel belasting?
    Gepost door OP
    "Vandaag gebeld door ING Carlease: de diagnose (en volgorde der dingen) is als volgt:
    - oliepomp heeft het bij zware belasting begeven
    - daardoor zijn ....(enz)

    Bedenk één ding: alles wat mechanisch beweegt, kan kapot gaan, door wat dan ook.

    Maar een oliepomp als eerste kapot door hoge of overbelasting is niet de meest voor de hand liggende.
    Maar blijkbaar gebeurt het........


  6. #106
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Hans, er staat "oliepomp heeft het bij zware belasting begeven", en niet "door hoge belasting".

    We weten nu wel dat je een motor kan overbelasten bij hoge snelheden/heuvel op...ik denk persoonlijk dat als je nog half gas over hebt en hij zakt niet terug, dat je nog niet aan het overbelasten bent... vol gas terugzakken, of net aan de snelheid kunnen aanhouden, da's wat anders of course.

  7. #107
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Hans, er staat "oliepomp heeft het bij zware belasting begeven", en niet "door hoge belasting".
    Je hebt je punt, maar daardoor kan je het nog niet uitsluiten.

    Ik schrijf ook:
    Bedenk één ding: alles wat mechanisch beweegt, kan kapot gaan, door wat dan ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    We weten nu wel dat je een motor kan overbelasten bij hoge snelheden/heuvel op...
    Dat vraag ik me af, jij wellicht wel.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 18-03-10 om 14:36.

  8. Ad
  9. #108
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Jep..

  10. #109
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Hoe zouden ze dat doen in de autocross met die standaard motoren in de begrenser alsmaar weer en nog een keer .
    It drives like a boat !

  11. #110
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S1quatro Bekijk Berichten
    Hoe zouden ze dat doen in de autocross met die standaard motoren in de begrenser alsmaar weer en nog een keer .
    Die rijden op die korte baantjes lang niet altijd op vol vermogen.
    Of zie jij ze 200+ die baan in de rondte kachellen ???
    En die wagens draaien dat ook geen uren.
    Hoe lang duurt zo een race, half uurtje ofzo ???
    Dat een paar weekenden, en dan zijn ze soms alweer afschreven.

    En in de begrenzer wil zeggen dat je hoog in toeren zit. Die is juist als beveiliging van de fabriek ingebouwd.
    Maar dan belast je de motor niet superzwaar. Gezond is anders ja, maar je tikt het aan, en dan schakel je door (of terug als je iemand raakt)
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  12. #111

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S1quatro Bekijk Berichten
    Hoe zouden ze dat doen in de autocross met die standaard motoren in de begrenser alsmaar weer en nog een keer .
    Laat 'm in z'n vrij staan en geef gas, kom je met een streepje gas makkelijk in de toerenbegrenzer. Dat is helemaal geen belasting (meer) voor een motor, dat is een beveiliging voor de mechanische delen (voornm. kleppentrein) van de motor.

    PS. Ik denk dat de "ONGELOFELIJK" slaat op de reacties nav. dit topic.

    Iig is het probleem van de topicstarter netjes opgelost door de verkoper. Kunnen veel partijen een voorbeeld aan nemen.
    (Dat er iets stuk gaat is geen probleem, is mechanisch en kan dus gebeuren. Hoe het opgelost wordt, dat is pas belangrijk.)
    Laatst gewijzigd door wjn; 19-03-10 om 13:02.

  13. #112

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Laat 'm in z'n vrij staan en geef gas, kom je met een streepje gas makkelijk in de toerenbegrenzer. Dat is helemaal geen belasting (meer) voor een motor, dat is een beveiliging voor de mechanische delen (voornm. kleppentrein) van de motor.

    PS. Ik denk dat de "ONGELOFELIJK" slaat op de reacties nav. dit topic.

    Iig is het probleem van de topicstarter netjes opgelost door de verkoper. Kunnen veel partijen een voorbeeld aan nemen.
    (Dat er iets stuk gaat is geen probleem, is mechanisch en kan dus gebeuren. Hoe het opgelost wordt, dat is pas belangrijk.)
    Nou inderdaad, daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ing Carlease heeft dit echt netjes opgelost!
    De auto was enorm vies (op de terugweg van wintersport, dus al dat zout enzo...), maar ik kreeg de auto netjes gepoetst terug. Dat is nog eens netjes toch?

    Groet,
    Klaas

  14. #113
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Ik zie postings staan dat je ongestraft uren zou moeten kunnen knallen op de autobahn. Een dikke 3.0l tdi A6 zal dat langer volhouden dan een 2.0tdi A6, maar ook die 3 liter gaat stuk hoor, zonder ingebouwde affabriek waarschuwing....Kom op mensen, even het gezonde verstand gebruiken.
    En toch blijf ik hier mijn bedenkingen bij houden.

    Fabrikanten spenderen miljoenen aan testsesies.
    Duurtesten waarbij auto's langdurig (24 uur) zwaar belast worden zijn geen uitzondering.

    Reden ook waarom auto's ook nog zo goed te tunen zijn.
    Er is voldoende reserve ingebouwd om overbelasting te voorkomen.

    Hij moet starten en goed funktioneren bij -40 in de skandenavische landen maar ook in Zuid Afrika.
    In amerika zal een wagen zelden de top halen, terwijl in Duitsland de wagen rustig eens 3-4 uur op hoge snelheid
    over de autobahn zal knallen.

    Wat kun en mag je dan verwachten van de consument?
    Gezond verstand?
    Wie bepaald de norm wat gezond verstand is.
    Waar ligt de grens dan?
    3 personen is niet zwaar, 4 wel?
    Hoe zwaar mogen die mensen dan wegen?
    Hoeveel bagage is veel en wanneer valt het wel mee?
    En bij welke combinatie van bovenstaande factoren mag je 150 rijden op een 5% hellende snelweg
    En hoe hard mag je dan bij 4 of 6% helling
    Luchtvochtigheid en temperatuur nog meewegen?

    Kun je dit van een consument verlangen, ik zeg nee.

    Als ik een A6 2.0TDI heb die 220 km/u kan verwacht ik dat ik rustig een paar uur met 200 over de autobahn
    mag rijden.

    Het hele verhaal van warmrijden wordt je prima uitgelegd bij allerlei instanties.
    Zelfs bij aankoop van de wagen wordt dit vaak nog eens benadrukt.

    Maar het verhaal van gecontrolleerd na laten lopen een paar minuten na flinke belasting
    hoor ik (buiten dit forum) verder nergens.
    Moet een consument dit weten en kun je hem schuld aan schade verwijten als hij dit niet doet en
    er daardoor dingen kapot gaan?

    Betreft het een auto die zo de fabriek verlaten heeft dan mag je bovenstaande kennis over na laten draaien, belasting inschatten en andere diepgaande technische kennis over autotechniek niet verlangen van een consument.

    Dat heeft niets met gezond verstand te maken.

    De gemiddelde autorijder is al trots als hij olie kan controlleren.
    Maak geen fout door te denken dat heel autorijdend Nederland begaan is met autotechniek zoals wij hier op een forum daarover met elkaar redeneren.

    Ik blijf daardoor van mening dat je op warmrijden na (dat wordt er vaak genoeg ingehamerd) geen verdere technische
    kennis kunt verlangen van iemand die een auto bestuurd.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #114
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Oliepeil controleren hoeft tegenwoordig ook al niet meer.
    Daar zorgt toch de fabrikant voor dat alles pico bello verloopt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JF_ Bekijk Berichten
    Ik zou me meer zorgen maken waar die olie gebleven is - want als je normaal je beurten volgt hoef je bij een gezonde auto niet tussendoor bij te vullen.

  16. #115

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Oliepeil controleren hoeft tegenwoordig ook al niet meer.
    Daar zorgt toch de fabrikant voor dat alles pico bello verloopt?
    Je quote uit een heel ander topic, dat schept nòg meer verwarring, bovendien zet je een medeforummer met minder technische kennis zo voor schut.

  17. #116
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    En toch blijf ik hier mijn bedenkingen bij houden.

    Fabrikanten spenderen miljoenen aan testsesies.
    Duurtesten waarbij auto's langdurig (24 uur) zwaar belast worden zijn geen uitzondering.

    Reden ook waarom auto's ook nog zo goed te tunen zijn.
    Er is voldoende reserve ingebouwd om overbelasting te voorkomen.

    Hij moet starten en goed funktioneren bij -40 in de skandenavische landen maar ook in Zuid Afrika.
    In amerika zal een wagen zelden de top halen, terwijl in Duitsland de wagen rustig eens 3-4 uur op hoge snelheid
    over de autobahn zal knallen.

    Wat kun en mag je dan verwachten van de consument?
    Gezond verstand?
    Wie bepaald de norm wat gezond verstand is.
    Waar ligt de grens dan?
    3 personen is niet zwaar, 4 wel?
    Hoe zwaar mogen die mensen dan wegen?
    Hoeveel bagage is veel en wanneer valt het wel mee?
    En bij welke combinatie van bovenstaande factoren mag je 150 rijden op een 5% hellende snelweg
    En hoe hard mag je dan bij 4 of 6% helling
    Luchtvochtigheid en temperatuur nog meewegen?

    Kun je dit van een consument verlangen, ik zeg nee.

    Als ik een A6 2.0TDI heb die 220 km/u kan verwacht ik dat ik rustig een paar uur met 200 over de autobahn
    mag rijden.

    Het hele verhaal van warmrijden wordt je prima uitgelegd bij allerlei instanties.
    Zelfs bij aankoop van de wagen wordt dit vaak nog eens benadrukt.

    Maar het verhaal van gecontrolleerd na laten lopen een paar minuten na flinke belasting
    hoor ik (buiten dit forum) verder nergens.
    Moet een consument dit weten en kun je hem schuld aan schade verwijten als hij dit niet doet en
    er daardoor dingen kapot gaan?

    Betreft het een auto die zo de fabriek verlaten heeft dan mag je bovenstaande kennis over na laten draaien, belasting inschatten en andere diepgaande technische kennis over autotechniek niet verlangen van een consument.

    Dat heeft niets met gezond verstand te maken.

    De gemiddelde autorijder is al trots als hij olie kan controlleren.
    Maak geen fout door te denken dat heel autorijdend Nederland begaan is met autotechniek zoals wij hier op een forum daarover met elkaar redeneren.

    Ik blijf daardoor van mening dat je op warmrijden na (dat wordt er vaak genoeg ingehamerd) geen verdere technische
    kennis kunt verlangen van iemand die een auto bestuurd.
    ++++1
    It drives like a boat !

  18. #117
    quattro84
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    En toch blijf ik hier mijn bedenkingen bij houden.

    Fabrikanten spenderen miljoenen aan testsesies.
    Duurtesten waarbij auto's langdurig (24 uur) zwaar belast worden zijn geen uitzondering.
    Drie weken terug nog een duurtest opgestart van 1440 uur...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Reden ook waarom auto's ook nog zo goed te tunen zijn.
    Er is voldoende reserve ingebouwd om overbelasting te voorkomen.

    Hij moet starten en goed funktioneren bij -40 in de skandenavische landen maar ook in Zuid Afrika.
    In amerika zal een wagen zelden de top halen, terwijl in Duitsland de wagen rustig eens 3-4 uur op hoge snelheid
    over de autobahn zal knallen.
    Dit verhaal is echt passé.
    Software-matige calibratie voor ECU's is tegenwoordig wel regio afhankelijk. Vroeger was er inderdaad een one-of-a-kind protocol voor motorsoftware, maar dat is inmiddels verdwenen te wijten aan emissie regelgeving.
    Marge voor tuning zal ook kleiner worden, alleen al door de complexiteit aan modes waarin een motor draait tegenwoordig.

    Het high speed knock verhaal is echt gelul; wanneer alle sappen op peil & temperatuur zijn, en van de juiste door de fabrikant voorgeschreven samenstelling loopt je motor niet kapot door detonatie.
    Tijdens het ontwikkelingstraject van een motor worden alle mogelijke factoren die detonatie beïnvloeden getest en software-matig afgezekerd door gespecialiseerde ontwikkelingscentra zodat dit buiten het mogelijke toepassingsgebied van de motor valt.

  19. #118
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84 Bekijk Berichten
    Het high speed knock verhaal is echt gelul; wanneer alle sappen op peil & temperatuur zijn, en van de juiste door de fabrikant voorgeschreven samenstelling loopt je motor niet kapot door detonatie.
    Tijdens het ontwikkelingstraject van een motor worden alle mogelijke factoren die detonatie beïnvloeden getest en software-matig afgezekerd door gespecialiseerde ontwikkelingscentra zodat dit buiten het mogelijke toepassingsgebied van de motor valt.
    High speed knock is geen detonatie maar pre-ignition.
    Tussen die twee zit een essentieel verschil.
    Vaak worden de termen pingelen, detonatie en pre-ignition door elkaar gehaald.

    HSK is ook niet herkenbaar aan het specifieke geluid, zoals bij low speed knock.

  20. #119
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Ik gooi de handdoek in de ring .....tadaa
    It drives like a boat !

  21. #120
    quattro84
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    High speed knock is geen detonatie maar pre-ignition.
    Tussen die twee zit een essentieel verschil.
    Vaak worden de termen pingelen, detonatie en pre-ignition door elkaar gehaald.

    HSK is ook niet herkenbaar aan het specifieke geluid, zoals bij low speed knock.
    Bijna goed.
    Knock = detonatie als in autoignition.
    Pre-ignition is gebaseerd op hotspots in de verbrandingsruimte.

    High speed knock is ook waarneembaar aan het metallische geluid, echter slecht te onderscheiden van de overige mechanische geluiden. Er zijn kits om via de standaard knock sensoren te luisteren, maar een buis monteren aan het onderblok werkt net zo goed.

    http://www.theswansonfamily.us/modul..._s6_onramp.mp3
    http://www.theswansonfamily.us/modul...00bandpass.mp3
    Laatst gewijzigd door quattro84; 21-03-10 om 23:24.

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •