Misschien moeten de 1.8 TFSI mensen ook het 2.0 TFSI topic lezen (de opbouw van de motor is dezelfde), daar wordt ook de manier van olieverbruik problemen oplossen besproken, de methode waarbij de oude zuigers terug gaan zoals naar alle waarschijnlijkheid bij TSC (met nieuwe zuigerveren) lijkt op de korte termijn de oplossing echter op de langere termijn komt het probleem weer gewoon keihard terug, de enige oplossing is nieuwe andere zuigers met een wafelstructuur olieschraapveer (zuigerveren). De ronde perforering zoals deze door Audi oorspronkelijk worden geplaatst en zo ook de "upgrade" zuiger is onvoldoende van doorvoer capaciteit waardoor de gaatjes opnieuw dichtslippen en de veren (wederom) hun werking verliezen. Omdat de motor al vervuild is (het is geen nieuwe motor) zal de vervuiling veel sneller optreden, was dat eerst misschien na 60dkm / 100dkm dan kan het nu zomaar gebeuren dat je na 30dkm al weer verbruik gaat constateren.