Mag ik vragen hoe oud je auto is ?Oorspronkelijk geplaatst door Lucy
Dat hangt af van het type auto. Niet elke auto heeft evenveel olie in het carter, bij de ene moet het int luchtfilter elke 30K, bij de ander om de 60.Oorspronkelijk geplaatst door LangeNeef
Prijzen zijn landelijk vastgesteld en variëren licht door iets verschillende uurtarieven, deze liggen in het westen hoger dan in het oosten.Oorspronkelijk geplaatst door Lucy
Als dealermedewerker jeuken mijn handen altijd bij dit soort topics. Vooral mensen die de dealer niet eens kennen schreeuwen altijd het hardst! Dat 20 jarige jochie heeft bij ons namelijk ook zijn diploma moeten halen anders komt hij niet aan de auto van de klant...
Ik weet dat ik kan zeggen wat ik wil, de vooroordelen zitten zo diepgeworteld. Klopt, we zijn niet goedkoop, maar we hebben wel alle middelen voorhanden om jullie geliefde Audi in topconditie te houden.
Huibert
ik gooi een balletje op,
sleutel ervaring / probleem gericht repareren..
zulke dingen leer je door de jaren heen en niet vanuit een computer.
is precies hetzelfde als het rijbewijs.. je behaalt je rijbewijs na een examen, betekent dit ook dat je perfect kunt autorijden?
dit gaat globaal wel echt op bij die "knulletjes" van 20, uitzonderingen daargelaten die het met de paplepel ingegoten krijgen en die dan vanaf bijvoorbeeld hun 15e aan auto's geschroefd hebben.......
my 2 cents
Ik ben 38 (zou je niet zeggen inderdaad, ik zie er erg goed uit voor m'n leeftijd) en ben van mening dat je altijd tekort ervaring heb, als ik terugkijk hoe ik dacht dat ik alles wist toen ik ~20 was dan denk ik ; wat wist ik toen weinig...... Alle diploma's altijd gesleuteld, alle cusrsussen enz. enz. maar ik was niet half zo'n "goede" monteur toen ik 20 was als ik nu ben en nog elke dag in de boeken en bijleren.
Een goede monteur is 120 met de instelling van een 14 jarige, niet zo'n oude zeikerd die maar door blijft klagen dan contactpuntjes en webers zo geweldig waren.
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 26-02-12 om 16:29.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Een 30k beurt is voordeliger dan de 60k beurt die 'ie volgende keer moet hebben, dus reken je nog niet rijk :-) Bij mijn A3 was de 90k beurt nog te overzien met 450 euro, maar voor de 120k die 'ie vorige week moest hebben wilden ze maar eventjes 680 euro rekenen (llbeurt+remvloeistof+haldex-olie). En dan nog zonder alle extra's die er bij kunnen komen (o, en voor iemand de prijzen gaat vergelijken met z'n eigen rekening - dit is een 3.2V6, die is tamelijk duur in onderhoud...)
Heb 'm naar een algemene garage gebracht, voor 513 euro klaar. Een jaar lang mobiliteitsservice voor 36 euro erbij, en nog steeds steek ik ruim 150 euro in m'n zak. De auto is bijna 8 jaar dus dealergarantie heeft 'ie al niet meer, en als er wel problemen zijn doet deze dealer toch geen moer behalve me een financiele poot uitdraaien zonder 't probleem op te lossen...
Hoi Rogek,Oorspronkelijk geplaatst door rogek
Ga geen eindeloze discussie met je aan! Het jochie van 20 doet de beurt, de ervaren 1e monteur richt zich op specifieke problemen en lost ze samen met hem op. Hij leert hem zo on the job.
Aan het einde van het proces wordt de auto afgecontroleerd door de wpl chef
My 2 cents ;-)
@gluibert en VdeJong
Uiteraard generaliseer ik nu geweldig en overdrijven leest vaak wat smeuiger weg.
Maar het gevoel en de rekening zijn niet in overeenstemming bij mijn dealer
En ik vind ook de relatie die je met elkaar hebt een van de meewegende faktoren.
Die is gewoon niet in orde bij de lokale dealer.
En als er dan een, in mijn ogen, veel te hoge rekening aan vast kleeft dat ga ik alternatieven zoeken.
Maar uiteraard is de ene 20 jarige de andere niet.
En sommige monteurs van 38 zoals hier in dit topic......ik gaf ze mijn honda nog niet in onderhoud........
(geintje Pierre)
Een monteur van 20 bij een Audidealer een 5 cilinder laten nakijken is nooit grappig zeggen ze ook wel eens ik heb een keer gehad dat ik dat ventje nog dingen moest gaan uitleggen maar ik wil niet generalisren, maar ik snap wel dat een oudere monteur gewoon meer ervaring heeft en makkelijker mischien dingen en specifieke issues signaleert dan een newbee.. en dus ook de daarbijbehorende oplossingen.. maar zoals gezegd zullen er ook goede monteurs van 22 zijn
En het gezeur over hij rijdt een ....dus niet zeiken over een rekening van $$$$ raakt eerlijk gezegd ook kant nog wal.
Tussen willen en kunnen zit ook nog een verschil.
Ouderwets gesproken een kleine 1000 gulden betalen voor een simpele oliewissel is echt van de ratten besnuffeld.
Al raakt het kant noch wal, toch vind ik het erg grappig dat men over een 30K beurt van 400 euro bij de dealer zo uit de slof kan schieten wat had je dan verwacht denk ik dan? 65 euro en 54 cent?
trouwens http://www.autoforum.be/archive/inde...15251-p-4.html hier een quote uit een post vrij aan het begin uit 2009:
"Schnippy
21 december 2009, 05:33
Factuur 30.000 km Audi A5 bij B&O Diest voor 475 euro
Sorry voor de slechte kwaliteit :oops:
ook 51€/u bij mijn dealer, kga wel voor onderhoud naar een ford garage (klant van onze zaak) bij die is het 29€/u"
edit: Tja en wat je voor 1000 Oud-Hollandsche florijnen kon doen, kun je nu voor 1000-1250 euro, dus zo duur is die 400 dan niet toch? maar ik snap je punt tussen willen en kunnen wel hoor, daar ben ik het zeker mee eens
Bij de mijne is de 1e longlife grote beurt uitgevoerd, 30.000 km of 2 jaar, bij een km stand van 26.200.
Geen bijzonderheden verder, van de extra werkzaamheden is er een nieuw interieur filter geplaatst.
Ik was er totaal € 316,= voor kwijt. (Beurt was € 288,= interieur filter + omwisselen was € 28,=)
Audi dealer, auto Poppe Zeeland
Peet
Lucy, het is handig om een onderschrift in te stellen, dan weet iedereen om welk type het gaat.
Verschil diesel/benzine, verschil cilinder inhoud, (dus meer of minder smo) enz.
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
En niet iedereen doet 30k in 2 jaar .. Ik rij 60k in een jaar. Dus dat is al meteen bijna 2 beurten per jaar... Nee. Doe mij Pedro maar! Klaar met de dealer.
sorry hoor, maar een aantal kennissen van mij zijn monteur en die vertellen mij hetzelfde verhaal.
de monteurs krijgen een bepaalde vastgestelde tijd voor zo'n onderhoudsbeurt en kunnen in die tijd die gehele lijst nooit afwerken.
dus worden de dingen random gedaan op de lijst.
dus je betaalt als klant uren die er nieteens aan je auto zijn besteedt.
dan het uurloon.... sorry maar 80€ excl btw per uur slaat helemaal nergens op. en als je dan een rs of s hebt dan betaal je 90-100€ per uur.
de tarieven binnen de ict zijn zelfs niet zo hoog.
ja meneer onderhoud aan uw auto is exclusiever en de monteur heeft hier cursus voor gevolgd.... sorry? die exclusiviteit heb ik al afgetikt bij de koop!
ik ga inderdaad ook niet voor onderhoud naar de dealer. ik ben helemaal klaar met die bloedzuigers... ik neem wel een dag vrij en rij naar hartog...