Pagina 5 van 17 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 329

Onderwerp: Show je A6 C5!

  1. #81
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    @algemeen
    Ik doe het hobbymatig, wat onstaan is uit de ergernis van mijn eigen units. Ik ben deze onder handen gaan nemen ná diverse topics hierover goed bestudeerd te hebben. Dit is inmiddels ruim 2 jaar geleden. Door het zichtbaar mooie resultaat heb ik meer verzoeken gekregen om dit voor anderen ook te doen.
    Inmiddels heb ik van diverse auto's de kunststof koplamen gepolijst. Vooralsnog is het resultaat nog steeds goed. Bij mijn eigen units heb ik de verwering en de steenslag eruit geschuurd/gepolijst. Het is nét als het onderhouden van je lak. Je moet het bijhouden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Heeft dat een blijvend effect want mijn glazen zijn wel eens helderder geweest (zitten ook vol kleine krasjes). En ben dus wel geïntresseerd als het blijvend is.
    Ik heb geen ervaring met glazen koplampen. Hierin durf ik je dus ook niet te adviseren. Maar ik stel me voor dat je voorzichtig met wetsanden een klein stukje zou kunnen proberen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Gooi je prijs maar in 't draadje, wil 't ook wel weten..
    € 60,- vanwege de tijd en de materialen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    hier nog 1.. Ik heb origineel xenon.. maar vind dat er niet veel van de lichtopbrengst over is.. dus eerste waar ik aan dacht (ook omdat het optisch super is) is even de koplampglazen te polijsten..
    Ik heb zelf ook xenon. Ná de polijstbeurt vond ik de lichtopbrengst (aanzienlijk) verbetert. En wat je zegt...strakke koplampen zonder steenslag en verwering zijn optisch meteen een hele verbetering.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  2. #82

    Standaard

    Ik ben op moment mijn paraboolvelgen aan het opknappen. En heb na veel schuren na veel afbijt de velgen ook gepolijst. Ik krijg alleen nog niet echt de uiterste hoogglans erop. Het lijkt wel alsof ze een beetje beslagen zijn, nog geen spiegel dus. Maar nu kwam ik er achter dat mijn polijstblok van unipol (blauw) geen laatste stap is. DUs ik ben nog op zoek naar groen. Deze zou wel hoogglans polijsten. Als het op een gegeven moment mooi gelukt is dan probeer ik wellicht mn koplampen ook wel.. Hoelang doe jij erover, en met welke korrel begin je te schuren? 400 ofzo?

  3. #83
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik had net het gevoel dat er wel een minimeet zou komen, Muis, Bastiaan, ikzelf op naar A6-owner om daar de glazen te laten poetsen (wat natuurlijk geen glas is) je spreekt immers over koplampglas en niet over koplampplastik. Maar ik ben nog steeds zeer geïntresseerd.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  4. #84
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Nee, heb je een link naar zo'n filmpje? Enige dat ik steeds vind is de RS6 uitlaat op een 4.2, een Remus op de 2.8 en wat A4-tjes met 2x 1 pijp links, da's toch anders..

    Ik ga overigens binnenkort m'n middendemper eruit halen en twee pijpjes in die plek laten lassen, maak er wel een filmpje van (in-car en erbuiten).
    Hier de link : http://www.youtube.com/watch?v=kF1SYiPGs2k&NR=1
    Zo te zien een ABT -RS6
    Ik weet niet of die "klep in pijp" een ABT produkt is.

  5. #85
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Ik had net het gevoel dat er wel een minimeet zou komen, Muis, Bastiaan, ikzelf op naar A6-owner om daar de glazen te laten poetsen (wat natuurlijk geen glas is) je spreekt immers over koplampglas en niet over koplampplastik. Maar ik ben nog steeds zeer geïntresseerd.
    Op één of andere manier voel ik een bbq aankomen aankomende zomer die ik moet organiseren.
    Maar ik sta zeker open om er een keer een dag aan te spenderen hoor...
    Hapje en drankje wordt dan ook wel verzorgd.

    Maaruhhh...
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3


  6. #86

    Standaard

    Heb op de mijne ook origineel xenon en vond de lichtopbrengst ook zwaar tegen vallen. Nou waren mijn "glazen"ook dof dus ben ik aan het polijsten gegaan en het doffe verdween maar de lichtopbrengst was in mijn ogen nog niet optimaal. Heb de units eruit gehaald en eens ff binnenin gekeken,bleek dus dat van beide lampen de spiegel achter de lens aangetast te zijn door vocht dus de spiegels waren niet echt echt spiegels meer. Dus ik heb er maar nieuwe units ingezet wel imi want origineel iets van €600 per stuk vind ik toch wat te veel van het goede en heb er gister in het donker mee gereden en ........ er ging een wereld voor me open!!!! Eindelijk het licht waar ik naar zocht hahahaha en daarbij gelijk de gedachte,waarom heb ik dit niet eerder gedaan???
    Oftewel ben er super tevreden over.

    Gr Jeroen

  7. #87

    Standaard

    tja, ik denk dat dat bij meerdere auto's aan de hand is.. Mijn Xenon heeft bijna geen voordeel tov de halogeen van mn vorige A2.. Dat had ik niet zo bedacht..

  8. Ad
  9. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanA6 Bekijk Berichten
    klep in uitlaat.............op YouTube zijn er mooie te horen/zien
    eigenlijk zijn de meeste audi's te stil
    zijn er forummers die hiermee rijden?
    Yep!
    Bij mij zitten de kleppen in de dempers verwerkt, en worden aangestuurd door een servo motortje wat op de demper gemonteerd zit. Het geheel is
    met een bijgeleverde afstandsbediening te bedienen. Je kunt de kleppen geheel sluiten, en dan is hij heel stil. De uitlaatgassen gaan dan door de demper heen en komen via een bypass na de klep weer naar buiten.
    Als je de klep openzet, dan gaan de uitlaatgassen rechtstreeks naar buiten en heb je dus feitelijk een soort van 'open' uitlaat (althans 'open' in de laatste demper dan he).
    Ik moet zeggen het werkt perfect! En bij die van mij, een 4.2 V8, klinkt hij heerlijk donker en bruut bij de open stand als je lekker gas geeft, bij stationair is het nog redelijk beschaafd, en bij een totaal gesloten stand is hij heerlijk stil (heb er helaas geen geluidopnames van). Voordeel is dat je in de auto en tijdens het rijden kan beslissen of je 'herrie' wilt of je juist rust wilt. Gewoon op de afstandbediening op knopje A of B drukken.. Deze dempers verkopen ze kant en klaar, incl afstandbediening. Ik heb ze besteld bij een bevriend tuning bedrijf en die heeft ze ook voor mij er ook onder gemonteerd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #89
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Getsie, spuit die bumper man, kleurverschil is wel héél erg groot

  11. #90

    Standaard

    Zo, dat ziet er prima uit. En het systeem lijkt mij perfect.. maar hoe ik het begrijp heb je hier dus ook compleet andere dempers voor nodig? Heb je een indicatie wat dit systeem kost? Lijkt mij een prachtige oplossing.. (al kan ik er nog steeds van genieten dat af en toe tijdens de start en een beetje harder wegrijden de V8 wél aanwezig is, maar niet te schreeuwerig. Mensen die het willen weten horen het toch wel, en mensen waar het niet aan besteed is zullen zich door harder geluid alleen maar harder ergeren..

  12. #91
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Hopelijk krijg ik de foto geplaatst van mijn a6 c5.....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Ronald - lord of the 4 rings

  13. #92
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Dat ziet er strak uit. Ziet er uit als een S6 of gewoon V8
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  14. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Zo, dat ziet er prima uit. En het systeem lijkt mij perfect.. maar hoe ik het begrijp heb je hier dus ook compleet andere dempers voor nodig? Heb je een indicatie wat dit systeem kost? Lijkt mij een prachtige oplossing.. (al kan ik er nog steeds van genieten dat af en toe tijdens de start en een beetje harder wegrijden de V8 wél aanwezig is, maar niet te schreeuwerig. Mensen die het willen weten horen het toch wel, en mensen waar het niet aan besteed is zullen zich door harder geluid alleen maar harder ergeren..
    Ja je moet de dempers in zijn geheel vervangen door kant en klare dempers waar de vlinderklep in verwerkt zit, die door een servomotor die bovenop de demper zit wordt aangedreven, bediend via een afstandbediening.
    De kosten zij geloof ik 190 per demper, en dan komt de montage er nog bij.
    Ik heb ze hier gekocht en laten monteren / linkje:

    http://www.tuninghouse.nl


    Je zou ze even kunnen bellen voor de exacte prijs opgaaf.

  15. #94
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seninha Bekijk Berichten
    Dat ziet er strak uit. Ziet er uit als een S6 of gewoon V8
    Als je mijn auto bedoelt, het is een hele echte originele S6.

    Ronald
    Ronald - lord of the 4 rings

  16. #95
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Strakke S6
    Gimme Some Mo

  17. #96

    Standaard

    FF een update plaatsen de oude foto's kloppen niet meer :-)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    ...Binnendoor is nooit om...

  18. #97

    Standaard

    Dikke V8! Ik heb een originele V8 met S6 grill, maar die RS6 grill blijft ook wel heel dik..

  19. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoeff Bekijk Berichten
    FF een update plaatsen de oude foto's kloppen niet meer :-)
    Die velgen passen echt perfect!
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  20. #99
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Wat is dat kleine cirkeltje naast je kenteken?
    Gimme Some Mo

  21. #100
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohendiz Bekijk Berichten
    Wat is dat kleine cirkeltje naast je kenteken?
    Lijkt op een parkeersensor.
    Maar dan moet er onder koplampunit toch ook nog één zitten?
    Is natuurlijk wel ander type bumper.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 5 van 17 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •