Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 46

Onderwerp: Voorruit blijft beslaan

  1. #21
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Je hebt de recirculatie toch niet aan staan?
    In de Auto stand zou je geen last moeten hebben van beslagen ramen. De airco haalt namelijk het vocht uit de lucht. Hoogstens zou je na het instappen even de Ontdooi stand moeten hoeven in te schakelen.
    De Eco stand gebruik ik alleen de laatste paar kilometers van een rit, om de verdamper droog te krijgen.
    In de OFF positie wordt de airco uitgeschakeld en tevens de toevoer van buitenlucht afgesloten.
    Advies: altijd op de Auto stand laten staan.
    Toevoer van buitenlucht afgesloten, circulatie uit en toch blijven blazen..?
    Blaaskracht kan ik nog steeds alle kanten op verstellen
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  2. #22

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Hallo Funckystuff,

    heb je al eens gekeken of de vloer bekleding aan de rechterzijde wel droog is, je dient de bekleding wel even een beetje op te tillen, staat er niet toevallig een plas water onder de vloerbekleding.

    Je weet het natuurlijk nooit, want er zijn natuurlijk al een paar topics de revu gepasseert, over een natte vloerbekleding aan de rechterzijde.

    Je nattebak hoeft natuurlijk niet vuil te zijn, of dat er de afwaterings gaten verstopt zijn, dat was bij mij nl ook niet het geval.

    In mijn situatie die gelijk was aan die van u, bleek het zo te zijn, dat de pakkingring die onder de interieurfilter houder zat, lek was, en niet zo'n beetje ook.

    Dus bekijk eens de vloerbekleding en het geheel onder de vloerbekleding, dan weet u in elk geval zeker dat wanneer het daar droog is, dat het geen lekkage is van uw interieur filter houder.

    met vriendelijke groet,

    Ad

  3. #23
    JanA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    [QUOTE=Funkystuff;999456]Parafaan is die opvangbak onder de vooruit met die drama afvoer toch?
    Daar heb ik zelf een extra afvoer in gemaakt, daar blijft geen milimeter in staan

    Extra afvoer gemaakt?
    Waar en hoe?
    Ik word nieuwsgierig........

  4. #24
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro Ad Bekijk Berichten
    Hallo Funckystuff,

    heb je al eens gekeken of de vloer bekleding aan de rechterzijde wel droog is, je dient de bekleding wel even een beetje op te tillen, staat er niet toevallig een plas water onder de vloerbekleding.

    Je weet het natuurlijk nooit, want er zijn natuurlijk al een paar topics de revu gepasseert, over een natte vloerbekleding aan de rechterzijde.

    Je nattebak hoeft natuurlijk niet vuil te zijn, of dat er de afwaterings gaten verstopt zijn, dat was bij mij nl ook niet het geval.

    In mijn situatie die gelijk was aan die van u, bleek het zo te zijn, dat de pakkingring die onder de interieurfilter houder zat, lek was, en niet zo'n beetje ook.

    Dus bekijk eens de vloerbekleding en het geheel onder de vloerbekleding, dan weet u in elk geval zeker dat wanneer het daar droog is, dat het geen lekkage is van uw interieur filter houder.

    met vriendelijke groet,

    Ad

    Ik zal daar snel eens kijken, bedankt
    Maar de int. filter zit toch in een kunststof behuizing opgesloten..?
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  5. #25
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    [QUOTE=JanA6;999943]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Parafaan is die opvangbak onder de vooruit met die drama afvoer toch?
    Daar heb ik zelf een extra afvoer in gemaakt, daar blijft geen milimeter in staan

    Extra afvoer gemaakt?
    Waar en hoe?
    Ik word nieuwsgierig........
    Nou rechts van je accu (als je voor je auto staat) gaan er leidingen (kachelradiateur volgens mij) door je opvangbak heen naar beneden.
    Deze leidingen zijn in de bodem van je opvangbak afgedicht dmv van een rond rubber dat in je plaatwerk geklemd zit, deze kun je zo zien zitten.
    Ik heb dat rubber mbv een grote schroevendraaier op 1 punt een beetje opzij gewrikt, en er een plastic pennetje met een kraagje tussen gedaan (zie het als een popnagel die nog niet gepopt is). Dit om een kleine opening te beouden in het rubber.
    Voilá, nieuwe afvoer

    Ik zal er snel ff een pica van schieten
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -


  6. #26

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Er hangt gewoon veel vocht in de auto

    in ontwasemingsstand gaat de airco aan, daarom weg vocht.
    Pas als het enkele weken kouder is en regelmatig de verwarming is aangeweest verdwijnt dit probleem als je nooit met airco rijd.
    De raam een stuk open bij wegrijden wil ook wel eens helpen

    alles ff chechen kan nooit kwaad
    Laatst gewijzigd door azesje; 26-08-10 om 07:24.
    3 keer links is ook rechts

  7. #27
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Damn, vanmiddag toch bak vol water, dus wel beetje natte passagiers mat
    Vond op mijn werk iets wat moet werken

    Wat betekent het trouwens als eco en auto allebei aan staan??
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 26-08-10 om 18:04.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  8. Ad
  9. #28
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.697
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Damn, vanmiddag toch bak vol water, dus wel beetje natte passagiers mat
    Vond op mijn werk iets wat moet werken
    De beide rubberen "vissebekken" uit de waterbak verwijderen helpt ook om verdere verstoppingen te voorkomen (= dealer oplossing).
    Het nut van deze is mij onduidelijk maar ze verstoppen in elk geval prima!

  10. #29
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Tja maar ik heb geen verlies van koelvloeistof

    Oja miss off topic maar kan heel snel afgehandeld zijn:
    Boekje zegt auto aan = airco aan, en eco aan = airco uit
    Maar wat als ze beide uit zijn..??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Damn, vanmiddag toch bak vol water, dus wel beetje natte passagiers mat
    Vond op mijn werk iets wat moet werken

    Wat betekent het trouwens als eco en auto allebei aan staan??
    Auto en Eco zijn los van elkaar. Auto betekent niets meer dan dat de climate control zelf alle kleppen, openingen en temperaturen regelt. Eco is de schakelaar voor de aircopomp. Eco aan = airco uit.

    Auto aan + Eco uit = volautomatische temperatuurregeling, incl airco (ontvochtiging, koeling)
    Auto aan + Eco aan = volautomatische temperatuurregeling, excl airco (dus geen vochtregeling + koude lucht)

    Auto uit + Eco uit = handmatige bediening van de kleppen + fansnelheid, temperatuur automatisch (airco aan)
    Auto uit + Eco aan = handmatige bediening van de kleppen + fansnelheid, temperatuur automatisch (airco uit)

    Druk op 'auto' vanuit elke willekeurige stand, en de auto schakelt normaliter over op 'Auto aan + Eco uit'. Dit omdat-ie het liefst ook de vochtigheid en dergelijke wil regelen, en afkoelen indien noodzakelijk.

  11. #30
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Auto betekent niets meer dan dat de climate control zelf ...... en temperaturen regelt.

    Auto uit + ... = ....., temperatuur automatisch (airco aan)
    Auto uit + ... = ....., temperatuur automatisch (airco uit)
    Euhm??
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  12. #31
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Euhm? Je vroeg toch wat die lampjes en zo deden?

    Als je op 'temperaturen' doelt: hij regelt zelf de hoeveelheid warme en koude lucht; dat kan je niet los instellen.
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 26-08-10 om 19:36.

  13. #32
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Euhm? Je vroeg toch wat die lampjes en zo deden?

    Als je op 'temperaturen' doelt: hij regelt zelf de hoeveelheid warme en koude lucht; dat kan je niet los instellen.
    Ah duidelijk
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  14. #33
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Muis bedoelt met 'Auto uit' de knop auto op je aircopaneel, niet dat je Audi uit is

    Helaas kan ik geen eigen bevindingen met de airco geven, ik ga 9 van de 10 keer met de fiets naar het werk (behalve vandaag met die hoosbuien). Rij wel erg vaak met de Eco-knop aan (dus airco uit). Zet liever het dak open (mits droog).

  15. #34
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Ik heb in principe nooit de airco aan, ik prefeer ook arko
    Doe em alleen soms ff aan omdat het 'moet'...
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 26-08-10 om 23:29.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  16. #35

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    hallo funkystuff,

    Dat interieurfilter zit idd in een kunststof behuizing opgesloten.
    En het gaat dus nu net om die kunststof behuizing, onder deze behuizing zit het schutbord, en tussen het schutbord en de behuizing is een rubber pakking gemonteerd.

    Haal de afdekplaat en het rubber eens van de nattebak, neem het interieurfilter er eens uit.
    Je ziet in de behuizing een 10 mm moertje zitten, zo zitten er aan de linkerzijde, zoals je naar de behuizing kijkt ook nog 2 10 mm moertjes, dus gewoon M6.

    Voor het geheel te kunnen demonteren, dien je de ruitenwisserarmen te demonteren, en de parafaan weg te nemen, nu kun je het gehele interieurfilter en de behuizing goed zien, zo ook alle M6 moertjes.


    Maar voordat je dit hele circus gaat demonteren, probeer eens voorzichtig net achter de behuizing met de tuinslang water achter deze behuizing te laten stromen.
    Je dient dan wel even het dashboardkastje te demonteren, 3 10 mm moertjes aan de bovenzijde en 2 10 mm moertjes aan de onderzijde, je kunt nu het gehele dashbordkastje laten zakken, maak even de connector los van de kast verlichting, en je hebt een zee van ruimte om te kunnen bekijken of er water onderlangs de behuizing loopt tussen de behuizing en het schutbord door.
    Doe dit voor het gemak met zijn tweetjes, de ene ruim water achter de behuizing laten stromen, let op, niet via het interieurfilter!
    De ander kan dan alles even checken onder het dashboard, je kunt precies zien waar je dient te kijken, je ziet de doorvoer van de inlaat lucht schacht direct voor je.
    Het water zou dan direct via het schutbord naar beneden moeten lopen, tenminste zo ging het bij mijn A6 4BC5.
    En er liep een behoorlijke sloot water naar beneden, net alsof er helemaal niets gemonteerd was.

    Als dit nu de oorzaak niet is, dan ben je nu heel erg zeker dat het echt iets anders is.
    Misschien een doorvoer van een kabelboom, of de kachelslangen doorvoer, of die van de airco leidingen, of misschien een verstopt condenswater afvoer, dat is ook nog heel goed mogelijk.

    Raak je ook geen koelvloeistof kwijt, ruikt het zoet in de auto, komt er een blauwachtige waas op de ruiten aan de binnenzijde, dit zijn de kenmerken van een lekke kachelradiateur, of een slechte aansluiting hier van.

    Als je een verstopte condenswater afvoer hebt, dan word de vloer bekleding ook erg vochtig, ik weet niet precies waar de afvoerslang heen gaat, ik heb de vloerbekleding aan de rechterzijde al helemaal weggehaald, inclusief de rechter stoel, en de dorpel belijsting ook, de vloerbekleding kon ik toen helemaal op de cardantunnel leggen, helemaal geen afvoerslang.
    Dus volgens mij gaat de condenswaterafvoer ergens bij de cardantunnel door een doorvoer heen, met een kunststof aansluiting.
    Ik zou het anders ook niet weten.
    De zaak eens via de onderzijde benaderen.

    Maar als de condenswater afvoer verstopt zit, dan dien je als je de verwarming op zijn hoogste stand zet, dan zou je vlagen van wasem over de voorruit dienen te gaan, en dat moet echt goed zichtbaar zijn, het lijkt haast net een rookpluim die over de voorruit heen gaat.( binnenzijde voorruit ).
    Zo herken je een verstopte condenswaterafvoer, want het condens blijft in de behuizing staan van de aanjager en het kachel gedeelte.

    Ik hoop dat je aan deze uitleg nog iets meer zult hebben, beste funkystuff, het is heel erg irritant gedoe allemaal, dat water in je interieur, met de nodege neven schade, als je er niet snel genoeg iets aan doet ( electronica ).

    Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

    Met vriendelijke groet,

    Ad
    Laatst gewijzigd door Quattro Ad; 27-08-10 om 19:55.

  17. #36
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Update:
    Sinds aanbrengen van de extra afvoer geen volgelopen parafan meer gehad en dus ook geen beslagen voorruit

    Voor diegenen die het nog niet weten (ik wist het ook niet tot voor kort):

    Het laagste punt van de parafaan zit onder de accu, hier zit dus tevens de originele afvoer in de vorm van een ronde rubberen tule welke onder de parafaan taps toeloopt (waarom vragen wij ons allen af). Deze tule zat uiteraard helemaal verstopt en ik heb hem dus verwijderd en een harde slinger gegeven...nu helemaal nooit geen volle parafaan meer.
    Het schijnt zelfs dat er voor de A4 B5 ooit een terugroepactie was ivm volgelopen parafaans, waarop de rubberen tulen werden verwijderd.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  18. #37
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Het schijnt zelfs dat er voor de A4 B5 ooit een terugroepactie was ivm volgelopen parafaans, waarop de rubberen tulen werden verwijderd.
    idd, net als bij de b6
    Audi A2 1.4 aua

  19. #38
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Mooi! Moet ik ook maar eens onder accu loeren.
    Niet dat ik bovenstaand probleem heb maar beter voorkomen dan genezen.

    Daaruit voortvloeiende vraag: kan ik de accu er gewoon uithalen en daarna weer aansluiten. Als in: werken alle systemen dan nog steeds gewoon of moet er eerst wat (met VAG-com) gereset worden oid? Heb hier met een moderne auto eigenlijk helemaal geen ervaring mee
    (heb geen alarm en de aftermarket radio heeft geen code, dat kan schelen vermoed ik )

    O, en waar zit de condenswaterafvoer?

  20. #39
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Nou omdat ik ook een beetje huiverig was met die electronica, heb ik mijn pa die accu ff omhoog laten houden en trok ik die montageplaat en die tule er snel onderuit :P
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  21. #40

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funkystuff Bekijk Berichten
    Nou omdat ik ook een beetje huiverig was met die electronica, heb ik mijn pa die accu ff omhoog laten houden en trok ik die montageplaat en die tule er snel onderuit :P
    Sterke papa, ongelukkige houding en zware accu :-)
    3 keer links is ook rechts

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •