Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Voorruit blijft beslaan

  1. #41
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Whaha ja en hij wordt volgende maand 61 dus kun je nagaan
    Nee maar hij stond er recht voor en dan kun je em een beetje tegen die rand van die schutplaat trekken, dus schuin naar je toe en niet recht omhoog
    Hij pakte em ook niet bij de handgreepjes maar gewoon aan de randen van de zijkanten.
    Als je snel bent hoeft het nog geen 10 sec te duren
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  2. #42
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    kijk wel even of er geen water onder de vloerbedekking staat, daar zitten namelijk wat computers die niet tegen water kunnen. als de stekkers gaan roesten komen daar dikke problemen van. alleen onder de mat voelen is niet voldoende, je moet echt onder de vloerbedekking voelen..
    Audi A2 1.4 aua

  3. #43
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    dat wat quattro_Ad beschrijft moet ik ook nog doen, ik had al wel die rubberen dingen uit de parafaan gehaald, maar toch nog een ietwat nat vloerkleed rechts gisteren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerrySwart Bekijk Berichten
    Ja, dat kan wel kloppen, maar ik denk, omdat Audi's standaard met clima geleverd worden, het hele ventilatie systeem er toch op gebaseerd is dat de airco aanstaat. Dat het systeem dat niet meer goed kan in erg natte omstandigheden op de eco stand.
    is ook mijn mening, als het enigzins nat weer is beslaan bij mijn A6 alle ruiten, met geen van mijn vorige Audi's last van gehad


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Daaruit voortvloeiende vraag: kan ik de accu er gewoon uithalen en daarna weer aansluiten. Als in: werken alle systemen dan nog steeds gewoon of moet er eerst wat (met VAG-com) gereset worden oid? Heb hier met een moderne auto eigenlijk helemaal geen ervaring mee
    je moet dan wel de code van de radio weer invoeren, en een aantal dingen zullen zich weer in moeten regelen enzo.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  4. #44
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    kijk wel even of er geen water onder de vloerbedekking staat, daar zitten namelijk wat computers die niet tegen water kunnen. als de stekkers gaan roesten komen daar dikke problemen van. alleen onder de mat voelen is niet voldoende, je moet echt onder de vloerbedekking voelen..
    yep, dus echt de vloerbedekking loshalen (rubber strip weg bij de deur, nog wat andere zooi loshalen) en dan onder de vloerbedekking kijken. is het daar nat, dan heb je eer lekkere droogklus want die vloerbedekking laat niet echt (echt niet) damp door, dus uitdampen doet t niet.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #45

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Ik opteer daarom ook altijd voor de meest rigoureuze oplossing; de hele mat er uit halen.


  6. #46

    Standaard Re: Voorruit blijft beslaan

    Hallo Audi vrienden, HenkJan en 030,

    Wat ook erg goed kan, hanteer een waterstofzuiger,je krijgt heel veel water/vocht weg op deze manier.

    Vervolgens kun je een kacheltje in de auto plaatsen, zet dan wel de auto binnen, als je dergelijk weer hebt als vandaag.
    Je dient de ramen wel op een kier te zetten van goed 4 cm.
    Door de ventilator van de kachel krijg je wat druk, dus het vocht word meegenomen naar buiten de auto.

    Zo heb ik het vocht uit mijn A6 gekregen, en ben er tot op de dag van vandaag nog steeds van verlost.

    Bij mijn A6 type C5 was het de pakkingring die onder de interieur filter huis zat, deze was lek.
    Ik had van te voren even het dashboardkastje gedemonteerd, zodat ik het goed kon bekijken waar het water vandaan kwam.
    Ik heb mijn vrouw met een gieter achter dit filterhuis laten gieten met een flinke straal water.
    Het leek net alsof er helemaal geen afsluiting onder dit huis zat, zo lek als een mandje.
    Ik heb dus het interieurfilter verwijderd, en heb de 10 mm boutjes losgedraaid en het filterhuis verwijderd, je kon na het wegnemen van het filterhuis goed zien dat daar de lekkage zat.
    Ik heb een nieuwe pakkingring gemonteerd, en heb deze vervolgens ingesmeerd met wat butyleenkit, u kunt ook chassiskit nemen, als het maar zacht blijft en geen lijmende werking heeft, anders heeft u de volgende keer de kans dat het filterhuis gesloopt dient te worden.

    Na de montage nog even gecontroleerd, nee, gelukkig geen lekkage meer, wat een geruststelling is dat.

    Geen aangeslagen ramen meer.

    Ik wens u allen veel succes toe, want water hoort niet in het interieur van aan auto, maar er buiten!

    Ik heb echter nog wel een vraag, ik heb dus de vloerbedenking aan de rechterzijde losgehaald,om de bodem droog te maken, maar de afvoer van de airco, waar loopt die eigenlijk heen, ik heb deze niet gezien aan de rechter zijde van de auto!
    Gaat de afvoer dan direct onder het huis van de verwarming/airco door een doorvoer in de cardantunnel heen?

    Met vriendelijke groet,

    Ad

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •