Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

  1. #21

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Nee, het klopt. Hij zegt 'I change control arms every 100K', kortom, 'ik vervang de draagarmen elke 100K', en niet 'ik heb ze 100K geleden vervangen'.


  2. #22
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    English zul je bedoelen....

  3. #23
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Ik vind het niet relatief,, als je meer dan 20K kwijt bent geweest om 200.000km te rijden aan onderhoud en revisie,,, ik vind dat erg veel.. Ik was zo iets meer als de helft kwijt voor 100.000km ( ik wil het echt niet optellen om nog meer gefrustreerd te raken) en je kan me veel wijsmaken, maar met een Mercedes of BMW heb je dat echt niet..

    Gegroet G
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #24
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    English zul je bedoelen....
    Tsja, ik schreef het op z'n Duits. Heb ik wel vaker last van de laatste tijd...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #25
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ik vind het niet relatief,, als je meer dan 20K kwijt bent geweest om 200.000km te rijden aan onderhoud en revisie,,, ik vind dat erg veel.. Ik was zo iets meer als de helft kwijt voor 100.000km ( ik wil het echt niet optellen om nog meer gefrustreerd te raken) en je kan me veel wijsmaken, maar met een Mercedes of BMW heb je dat echt niet..

    Gegroet G
    Je moet een ding niet vergeten Bram. Het zijn veel Duitse Autobahn kilometers. Die draagarmen hebben het dan heel zwaar icm. 19". Het slijt gewoon twee keer zo snel.
    Een draagarm krijgt een vreselijke beuk voor z'n kanis als je met 200 en op 19" iets raakt als je het vergelijkt 17" of 18" met 130km/u. De belasting is vele malen groter.

    De S8 is zowieso een draagarmen vreter. Vooral aan de voorkant en mijn auto heeft het onderstel (qua wielen, verlaging) vergelijkbaar met een S8.
    Een A8 staat normaal op ander rubber (17" of 18"). Is niet verlaagd en is dus veel draagarm-vriendelijker.

    Bovendien heb ik geen 20k uitgegeven boven de aanschafprijs hoor. Ik kocht de auto met 192k voor 23.000 (incl. de reparatie van de nokkenassen/koppen en nieuwe distri en schokdempers en remmerij) en daarna heb ik een ton rond gereden zonder echte kosten.

    Toen de auto de 3 ton passeerde kwamen de kosten pas:
    - Distri moest weer;
    - Draagarmen moesten weer;
    - Dynamo kapot;
    - Turbo preventief vervangen (was hard nodig);
    - Automaatbak kapot bij 350k

    Na 3 ton werd het duur. Maar het was steeds goedkoper dan een andere vergelijkbare auto kopen (als in luxe en technische en optische staat).
    Ik schat dat ik, de 3 ton eenmaal voorbij, ca. 12000 euro in de auto investeerd heb. Is veel maar je koopt er geen andere vergelijkbare auto voor terug en als 90% van de mechanische delen dan weer fris zijn gaat ie ook weer een hele tijd mee.


    Daarnaast ben ik een vreselijke perfectionist. Ik geniet alleen van de wagen als ik geen rammeltjes, vibraties en bijgeluiden en dat soort crap heb.
    Jij reed rond met een geel geworden spiegel. Ik kan dat gewoon niet. Dus ik zou een nieuwe gekocht hebben bijvoorbeeld. Ik zit gewoon anders in elkaar


    Ps. een BMW 7er of Mercedes S-klasse in "near-perfect condition" brengen EN houden als ze er eenmaal 3 ton op hebben zitten gaat ook bakken met geld kosten...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #26
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ik vind het niet relatief,, als je meer dan 20K kwijt bent geweest om 200.000km te rijden aan onderhoud en revisie,,, ik vind dat erg veel.. Ik was zo iets meer als de helft kwijt voor 100.000km ( ik wil het echt niet optellen om nog meer gefrustreerd te raken) en je kan me veel wijsmaken, maar met een Mercedes of BMW heb je dat echt niet..

    Gegroet G
    Tjonge jonge Bram, je frustratie druipt er vanaf.
    Waar ik ook een reactie van je lees, het gaat steeds maar over al je onderhoud en
    al die centen per km.
    Maar je koopt wel een toplimo met een 8 cilinder diesel??????

    Ik rijd 15000 km per jaar, schrijf 15000 per jaar af, 3500 wegenbelasting en verzekering per jaar, 1750 euro brandstof en
    500 euro onderhoud. Chiptuning, alarm en winterbandenkosten door 3 delen......1000 per jaar.

    effe rekenen........ ongeveer 1.50 euro per km!!
    Das pas veel.

    Maar dat wist ik van te voren, dat is mijn passie en mijn zonde.
    Zo geldt dat dus wel bij meerdere mensen hier.

    Get over it en geniet van je onnodige luxe.

    Sorry Steef voor de offtopic.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #27
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    moet je eens uitrekenen wat een vrouw kost per km door de winkelstraat, daar ga je pas van over je nek..
    geld moet rollen net als een lekkere auto. steven gefeliciteerd op naar de 8ton
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #28
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten

    Ik ben na 2 jaar al bijna bij de 20.000km.
    nog 38 jaar te gaan (ben ik 78, zal dit dan mijn laatste wagen zijn??)

    Ach, dan heb je je dak inmiddels voor elkaar en zal de kleur ervan net als de rest van de auto hoogstwaarschijnlijk naar de R8 uit Neckarsulm (die chromen) opgepoetst zijn...

    Maaruhhh Steven... netjes gedaan hoor. Keep it up.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  10. #29
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Tjonge jonge Bram, je frustratie druipt er vanaf.
    Waar ik ook een reactie van je lees, het gaat steeds maar over al je onderhoud en
    al die centen per km.
    Maar je koopt wel een toplimo met een 8 cilinder diesel??????

    Ik rijd 15000 km per jaar, schrijf 15000 per jaar af, 3500 wegenbelasting en verzekering per jaar, 1750 euro brandstof en
    500 euro onderhoud. Chiptuning, alarm en winterbandenkosten door 3 delen......1000 per jaar.

    effe rekenen........ ongeveer 1.50 euro per km!!
    Das pas veel.

    Maar dat wist ik van te voren, dat is mijn passie en mijn zonde.
    Zo geldt dat dus wel bij meerdere mensen hier.

    Get over it en geniet van je onnodige luxe.

    Sorry Steef voor de offtopic.
    Heej Poets,
    Dat weet ik ook, ik kan ook een nieuwe kopen ( ga alleen geen 120.000 euro voor een nieuwe uitgeven met 1500,= bijtelling in de maand)... Ik vertel er alleen bij dat een A8 in onderhoud en onderdelen erg duur is.. met andere woorden, heb ik dit nog niet meegemaakt met geen enkele auto,,, Ben aan het reviseren gegaan vanaf 130.000km en daar maar mee gestopt bij 230.000km omdat er altijd wat is bij een A8,, en alleen een Ferrari en een Bentley zijn duurder in onderhoud! En frustraties, ach als je een duitse toplimo koopt, mag je verwachten dat het effe heel blijft, en niet bibbert, fibereert, rammelt of wat so ever.. En dat doet een Audi nou eenmaal! En diesels met 2.5 liter en meer bij audi zijn erg kwetsbaar en blinken niet uit in hoge km standen.. Laten we niet praten over de multitronics en tiptronics! Maar ik moet toegeven er zijn maar weinig auto's die zo fijn rijden als een A8

    En ja over die topics,,, ik schrijf in een topic "wat heeft het je gekost" ik schrijf daar iets over in mijn showroom logbook, ik schrijf er wel eens iets over als iemand een A8 aanschaft.. Is ook wat je ziet, het overgrote deel van de A8's die te koop staat heeft een chronisch gebrek aan fatsoenlijk onderhoud!

    Gegroet Gelato :wink:
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  11. #30
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Zo Steven, dat zijn serieuze kilometerstanden.

    Gefeliciteerd en op naar de volgende 400.000. Hopelijk met wat minder onderhoudskosten.
    Dus....

  12. #31

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Ben aan het reviseren gegaan vanaf 130.000km en daar maar mee gestopt bij 230.000km omdat er altijd wat is bij een A8
    Vreemd. Ik heb mijn bij de Audi dealer gekochte A8 3.7 quattro probleemloos van 117.000km naar 245.000km gereden. Vrijwel geen kosten aan gehad afgezien van regulier onderhoud (en dan ook nog alleen maar de distributie, remmen en een veerpoot die vermoeid was na 230.000km...).

  13. #32

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Van harte Steef! Da's een KM-stand om trots op te zijn! (mijn beide auto's bij elkaar opgeteld zijn nog niet eens zo ver ... )

    Qua kosten enzo ben ik het wel met Poetsertje eens; het blijft een passie natuurlijk, ik bespaar ook niet op onderhoud als het even kan ... in de A2 is er ook al flink wat geld gestoken binnen een jaar, maarja, hij rijdt wel weer perfect, dat telt ook mee!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #33
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Zelf rij ik ook in een A8 en heb ook wel eens gekeken naar een BMW 750i of een Mercedes S430. Beide genoemde auto's hadden gewoon roest ondanks een vrij lage (ongeveer 130000 km) kilometerstand! de onderhoudskosten vind ik ook erg hoog, per jaar ongeveer 2500 euro kwijt aan onderhoud en ik ben ook en perfectionist. Maar de A8 is aan de andere kant wel super betrouwbaar. Ik kan er gewoon op vertrouwen, meer als sommige jappaners!

    Gelukkig kan ik via m'n werk 40% korting krijgen op onderdelen, heb al alles besteld zoals schijfremmen en blokjes, koppakking, bougies, alle filters en olie, Xenon verlichting, distrubutieriemen en andere riemen, spanrollen en lambdasensoren en kathalysators. Dus dat scheelt wel in de kosten. Sommige dingen doe ik zelf, als het niet te veel tijd kost. Heb nu een complete handleiding en dat is echt heel handig. Ik heb niet zo veel ervaring met auto's maar zelf ben ik medisch technicus en ik denk zo als ik een MRI scan kan onderhouden en reparen dan kan ik ook een A8 uit "98 onderhouden. Gelukkig heb ik ook een collega die een S8 heeft en er alles van af weet.
    Laatst gewijzigd door AndriesVA; 17-03-10 om 22:00.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  15. #34

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Ik heb een VW 1.9TDi uit 1996 als leasewagen nieuw grereden tot mijn vut en toen voor een heel zacht prijsje overgenomen.
    Daarna met mijn kinderen tot 500.000 km gereden zonder noemenswaardige kosten. Geweldige wagen. Daarna A6, A6 en nu A8. A6en hebben veel geld in onderhoud gekost. A8 2.5 TDi bij 94.000km gekocht. Tot nu toe bij 135.000 km geen noemenswaardige kosten. Wel een hardnekkig probleem. Hoop dat het is opgelost. Electronica is bij Audi het zwakke punt en maakt de wagens onbetrouwbaar. VW is daardoor ook achteruit gegaan. Audi is qua rijeigenschappen subliem en daarom blijf ik het merk trouw. Onderhoud niet bij Audidealer, maar bij een perfecte eenmansgarage. Zeer betrouwbaar en een uurtarief van slechts € 35. Dure showroom en veel personeel in mooie pakken maakt alles bij Audi bijna niet te betalen.

  16. #35

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Deze Audi heeft dit kilometrage niet helemaal bereikt zonder noemenswaardige kosten.

  17. #36
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    Hij is net ingeruild met meer dan 550.000 km en geen gekke zaken meer nadat de TT
    is vervangen (na dik 2 ton wel weer iets met de bak)
    CD heeft hem opgekocht ivm de mooie staat van onderhoud.
    Voert wat noodzakelijk reparaties uit en klaar maar weer.

    Steven heeft een A8 D3 met 4.2 benzinemotor gekocht
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Me waggie heeft er 400.000km opzitten :-)

    't is toch ff 10x de aarde rond, maare gefeliciteerd. ik weet niet of ik dat ga halen, heb er nu 149000 km op staan en rij gemidd. 25000km p/j!!
    Maar wie weet 't is mijn eerste echte audi en je weet maar nooit he!

    verder hoop ik voor de volgende 100000 km dat ze probleemloos gaan verlopen.....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •