Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 139

Onderwerp: Verbruik A8 4.2 benzine

  1. #61
    Burito
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    knappe resultaten,
    ik kom met een v6je 3.0 uit 2004 niet verder dan 400 max 450 km op een 60l tank, snelweg ongeveer 600

  2. #62
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Woon gelukkig 2 kilometer van België, dus dat scheelt iig nog :-)
    Haha, en ik van onze Oosterburen.

  3. #63
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    knappe resultaten,
    ik kom met een v6je 3.0 uit 2004 niet verder dan 400 max 450 km op een 60l tank, snelweg ongeveer 600
    Nog altijd ietsi pietsi zuiniger dan ons. Wij moeten er 30 liter meer in gooien voor ongeveer hetzelfde bereik. Maar geen haar op mijn hoofd die een V8 om die reden inruilt voor een V6.

  4. #64
    scheveningen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Posts
    81
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Ik blijf het knap vinden om zoveel te verbruiken. Zowel met mij D2 als D3 haal ik toch echt bijna 1 op 10 gemiddeld over nu bijna 400.000 KM. Beide 4.2 benzine
    voorheen 310, en 335 nu 349 paarden en 1 ezel

  5. #65
    Franky D
    Guest

    Standaard Verbruik A8 4.2 benzine

    Lijkt wel of mensen, pas na aanschaf van een A8, er op gaan letten wat hun bolide verbruikt!!!
    Ik zeg, "lekker belangrijk" had je vantevoren aan moeten denken.
    Gewoon genieten, ongeacht verbruik, anders verkopen die bak!!! En niet zeuren 😎.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
    Laatst gewijzigd door Franky D; 11-06-13 om 17:51.


  6. #66
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Lijkt wel of mensen, pas na aanschaf van een A8, er op gaan letten wat hun bolide verbruikt!!!
    Ik zeg, "lekker belangrijk" had je vantevoren aan moeten denken.
    Gewoon genieten, ongeacht verbruik, anders verkopen die bak!!! En niet zeuren .


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 
    Mag ik mij voor wat betreft het zeuren niet aangesproken voelen? Ik geniet met volle teugen van mijn bak. Hier een aftankfilmpje als bewijslast ervan haha (en ja, mijn maat laat ons ook even een knap staaltje tukkers horen). -->

    http://youtu.be/8gLtep41Sqo

    Toch, een topic als deze vind ik voor elke auto zeer leerzaam! Je wilt toch graag weten of je verbuik "regulier" is en niet sterk afwijkt door bv discutabele uitlijning.

    Dus kudo's voor de TS!

    (Edit typo)
    Laatst gewijzigd door Sven84; 11-06-13 om 22:20.

  7. #67
    Franky D
    Guest

    Standaard Verbruik A8 4.2 benzine

    Hahahahaha, zekers, lachen zo lang het kan, als een boer met kiespijn.
    Maar ff alle gekheid op een stokkie.
    Het was als grap bedoeld hoor 😉.
    Ik zelf moet ook altijd lachen als ik sta te tanken en andere auto's zie komen en weer gaan 😁. 90L diesel, dat duurt wel ff voordat ie vol is net zoals 90L benzine, alleen ik rij er 2x zo lang mee. O ja, ff een tip, stop de dop in het pistool, krijg je geen kramp in je hand 😉.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁

  8. Ad
  9. #68
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Hahahahaha, zekers, lachen zo lang het kan, als een boer met kiespijn.
    Maar ff alle gekheid op een stokkie.
    Het was als grap bedoeld hoor 😉.
    Ik zelf moet ook altijd lachen als ik sta te tanken en andere auto's zie komen en weer gaan 😁. 90L diesel, dat duurt wel ff voordat ie vol is net zoals 90L benzine, alleen ik rij er 2x zo lang mee. O ja, ff een tip, stop de dop in het pistool, krijg je geen kramp in je hand 😉.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁
    Haha, weet ik hoor Franky.

    Om "onverklaarbare" reden vinden bijrijders het heerlijk om mij te zien tanken. Ze zijn natuurlijk helemaal vol van de wagen en zoeken dan voor hunzelf een reden waarom de Kia Pikanto die ze zelf rijden helemaal niet zo'n verkeerde keuze was....

    Op de zaak krijg ik ook continu die uit jaloezie geboren geintjes. Herkennen jullie dat?

  10. #69
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scheveningen Bekijk Berichten
    Ik blijf het knap vinden om zoveel te verbruiken. Zowel met mij D2 als D3 haal ik toch echt bijna 1 op 10 gemiddeld over nu bijna 400.000 KM. Beide 4.2 benzine

    Wat voor kilometers rijd jij? En weet je zeker dat alle 8 cilinders meedraaien?

    1 op 10 gemiddeld? Als iets te mooi klinkt om waar te zijn is dat meestal ook zo?

  11. #70
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scheveningen Bekijk Berichten
    Ik blijf het knap vinden om zoveel te verbruiken. Zowel met mij D2 als D3 haal ik toch echt bijna 1 op 10 gemiddeld over nu bijna 400.000 KM. Beide 4.2 benzine
    Ja zeker continu hellinkje af, windje mee, een blok hout onder je gaspedaal en een trekpleister op je buik en max snelheid 40 km/h..... Volgens mij gewoon BS!

  12. #71
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Ja zeker continu hellinkje af, windje mee, een blok hout onder je gaspedaal en een trekpleister op je buik en max snelheid 40 km/h..... Volgens mij gewoon BS!
    Als ik op de cruise kan rijden, snelweg met 120, rijd ik 1:10,5......

  13. #72
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven84 Bekijk Berichten
    Haha, weet ik hoor Franky.

    Om "onverklaarbare" reden vinden bijrijders het heerlijk om mij te zien tanken. Ze zijn natuurlijk helemaal vol van de wagen en zoeken dan voor hunzelf een reden waarom de Kia Pikanto die ze zelf rijden helemaal niet zo'n verkeerde keuze was....

    Op de zaak krijg ik ook continu die uit jaloezie geboren geintjes. Herkennen jullie dat?
    Yup, was hier wel lachen. De directie had een Cayenne turbo s, Q7, A6 3.0tdi avant en peugeot 607, terwijl ik de Volvo S80 had. Hun gingen downsizen naar 5008 hybrids, kocht ik de A8 :-) Staat wel leuk hier in de parkeergarage, A8 naast hybridgebakjes :-)

    Iedereen vraag ook altijd aan hun welk directielid met de A8 rijd.....

  14. #73
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Als ik op de cruise kan rijden, snelweg met 120, rijd ik 1:10,5......
    Dan hebben we het toch niet over een GEMIDDELDE!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik op CC hellinkje af de Vlakertunnel inrijd is mijn verbruik 0l/100km en dat is gemiddeld over dat stukje hellinkje af!

    Met gemiddelde wordt hier iets anders bedoeld......maar dat ga ik jou niet proberen uit te leggen.....
    Laatst gewijzigd door IHWBD; 12-06-13 om 10:05. Reden: add

  15. #74
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Yup, was hier wel lachen. De directie had een Cayenne turbo s, Q7, A6 3.0tdi avant en peugeot 607, terwijl ik de Volvo S80 had. Hun gingen downsizen naar 5008 hybrids, kocht ik de A8 :-) Staat wel leuk hier in de parkeergarage, A8 naast hybridgebakjes :-)

    Iedereen vraag ook altijd aan hun welk directielid met de A8 rijd.....
    Hahahaha! Zo herkenbaar dit. Ik heb ook 1 keer de wagen meegenomen naar de zaak. Directie en upper management rijdt allemaal A6. Wat een commotie toen mijn A8LLL naast de wagen van onze Vice President stond. Ik heb niemand vertelt dat hij van mij was. In elke wandelgang ging het over de A8 en de vermoedelijke eigenaar. Nooit verwacht dat juist deze nette wagen zoveel priet praat teweeg brengt. Zelfs bij het vrouwelijke geslacht.

  16. #75
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Als ik op de cruise kan rijden, snelweg met 120, rijd ik 1:10,5......
    Klopt, ik ook.

  17. #76
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Dan hebben we het toch niet over een GEMIDDELDE!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik op CC hellinkje af de Vlakertunnel inrijd is mijn verbruik 0l/100km en dat is gemiddeld over dat stukje hellinkje af!

    Met gemiddelde wordt hier iets anders bedoeld......maar dat ga ik jou niet proberen uit te leggen.....
    Niet? Waarom niet? als ik 1200 kilometer lang 120 rij, is mijn gemiddelde 1:10,5. Hoe denk jij gemiddelde anders uit te leggen? Probeer maar hoor, misschien dat ik het snap....

  18. #77
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Dan hebben we het toch niet over een GEMIDDELDE!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik op CC hellinkje af de Vlakertunnel inrijd is mijn verbruik 0l/100km en dat is gemiddeld over dat stukje hellinkje af!

    Met gemiddelde wordt hier iets anders bedoeld......maar dat ga ik jou niet proberen uit te leggen.....
    Ow wacht, nu zie ik het...Je bent Zeeuw en dus zunig en de Vlakertunnel moet nog uitgevonden.. of bedoel je de Vlaketunnel toevallig?

  19. #78
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Dan hebben we het toch niet over een GEMIDDELDE!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik op CC hellinkje af de Vlakertunnel inrijd is mijn verbruik 0l/100km en dat is gemiddeld over dat stukje hellinkje af!

    Met gemiddelde wordt hier iets anders bedoeld......maar dat ga ik jou niet proberen uit te leggen.....
    Niet emotioneel worden hè

  20. #79
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Niet? Waarom niet? als ik 1200 kilometer lang 120 rij, is mijn gemiddelde 1:10,5. Hoe denk jij gemiddelde anders uit te leggen? Probeer maar hoor, misschien dat ik het snap....
    Jij bent waarschijnlijk de enige die ooit 1200 km lang 120 km/h hebt kunnen rijden.... klinkt erg onwaarschijnlijk, nog afgezien van het feit dat je tankinhoud te klein is om deze afstand bij een dergelijke snelheid te kunnen overbruggen. Misschien dat er tijdens het rijden bijgetankt is zoals ze dat een keer gedaan hebben bij Top Gear...


    En idd ik bedoelde de Vlaketunnel. Typefoutje...t en r zitten naast elkaar op mijn qwerty toetsenbord


    Als jij durft te beweren dat je met een 4.2 l achtcilinder motor in een ruim 1700 kg zware auto een gemiddeld verbruik kan realiseren van minder dan 10 l per 100 km, dan durft ik te beweren dat je een grote fantast bent of zelfs een leugenaar!

  21. #80
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Verbruik A8 4.2 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IHWBD Bekijk Berichten
    Als jij durft te beweren dat je met een 4.2 l achtcilinder motor in een ruim 1700 kg zware auto een gemiddeld verbruik kan realiseren van minder dan 10 l per 100 km, dan durft ik te beweren dat je een grote fantast bent of zelfs een leugenaar!
    Jij durft... Dat jij met je S4 dit niet haalt, wil niet zeggen dat andere mensen dat niet kunnen halen. Als je gewoon normaal rijd, hoef je bij een A8 amper naar het gaspedaal te kijken en je rijd al met het verkeer mee. Dat je 4.2l hebt, wil niet zeggen dat je al het vermogen altijd moet aanspreken.

    Als ik jouw was, zou ik maar eens naar de huisarts gaan. Ik denk dat je een probleem hebt met je rechtervoet en je denkvermogen. Zomaar beweren dat andere mensen leugenaars zijn, lijkt me niet verstandig en duid op een geestelijk probleem in je denkvermogen. Je zou dit kunnen oplossen met therapie, maar dat kost denk ik geld. Als zeeuw ben je natuurlijk niet aanvullend verzekerd (kost geld..) dus zul je zelf moeten betalen voor therapie (kost ook geld..). Lijkt me dan de beste oplossing dat je niet zo gefrustreerd moet raken als andere mensen toevallig wel hun rechtervoet kunnen beheersen, en jij dat zelf niet kunt.

    Los van het feit dat je met zulke opmerkingen je jezelf niet echt populair maakt op een forum. Als jij nog eens een probleem hebt, zal ik iig de laatste zijn die daar een reactie op geeft, ook al weet ik de oplossing.

    En dan geef ik nu het stokje over aan..... Sven? :-)

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •