schuifdak?
Vanmorgen zag ik dat de alarm led's niet meer knipperde. De auto wilde ook niet open met de afstands bediening.
Na opening met de sleutel.......SHIT%&$# water op mijn stoelen en midden console.
Auto start wel normaal, maar geen MMI, geen lampjes meer op console.
Na een tijdje gaan er wel af en toe wat lampje knipperen, moet nu werken vanavond maar eens verder kijken......
Eerst auto maar eens droog geparkeerd.
Anders ik wel, toen ik het dak opende zag ik links een duidelijke plas water staan, dus ik denk dat de slang(en) verstopt zitten.
Onder de bekerhouder in de console kwam ik ook een plas je water tegen
Vanavond maar eens in de suprermarkt garage en leidingen doorprikken met een nylontrekveertje.
Weet iemand hoe ik het bedieningspaneel van de mmi zonder schade er uit kan halen?
Ik denk dat het geklikt zit maar het lijkt muurvast te zitten, wil graag er eens even onder kijken hoe groot de schade is..
Net naar huis gereden, kreeg ik even de melding dat de accu bijna leeg is. Op het mmi bedieningspaneel branden nu een paar lampjes constant. Kan ik voor vannacht gewoon de - van de accu los halen of geeft dat weer allerlei andere problemen?
Normaal gesproken kun je deze gewoon loshalen zonder problemen. In principe moet je de accu dan na aansluiten wel opnieuw inleren.
MMI bedieningspaneel uit de auto gesleuteld (met dank voor de tips Draadloos).
Nu alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt met contactspray.
Morgen alles maar in elkaar zetten, en dan zien we wel weer verder.
Ik heb er een hard hoofd in, print was behoorlijk vochtig...
IMAG0235.jpgIMAG0236.jpgIMAG0237 1.jpg
Ik heb met een nylon trekveer de leidingen doorgestoken, ik kom echter aan beide kanten op een gegeven moment niet verder. Ik dacht eigenlijk dat de trekveer ergens in die wielkast of onder de paravankap te voorschijn zou komen, wie weet daar wat meer van.
De garage vloer was al nat, ik heb dus helaas niet kunnen zien ook er nog water in de leidingen zat.
Ik heb wel een iets andere ervaring... maar dat geeft niet. Zou kunnen dat het niet noodzakelijk is maar dat het afhankelijk van wat er gebeurt wel aan te bevelen is.
De afvoer komt uit achter het spatscherm achter je voorwielen. Pas wel op met het doorsteken. Wanneer je te veel druk uitoefent heb je kans de afvoer ergens lek te stoten.
Het is helemaal niet nodig, want de codering in je BEM verandert niet na loskoppelen van de accu, wel als je de accu vervangt moet je opnieuw coderen (en zelfs dat kan je met plaatsing van een OEM accu overslaan) Ik koppel denk ik 300x een accu los per jaar bij diverse Audi's, coderen daarna hoeft echt niet, dat is onzinpraat van een dealer en niets wetende garagisten..
Is dit wat ik dan kan verwachten?
https://www.youtube.com/watch?v=ZodvM6q0mvk
Zojuist de heleboel weer aangesloten. Nog voor dat ik klaar was hoor ik muziek,ik dacht eureka!!
Maar helaas, direct daarna klapt de MMI display weer dicht en gaat niet meer aan.
Na sleutel uit/in weer het zelfde, MMI klapt open, je hoort muziek maar geen lampjes op bedienings-paneel en volume kan je niet regelen, direct daarna klapt MMI display weer terug en gebeurt er helemaal niets meer.
Met uitlezen ook geen herkenning van navi/audi etc (No respons from controller).
Vrees dat het bedienings-paneel toch echt de geest heeft gegeven.