Net even gekeken achter het rooster van de rechter mistlamp, daar zit de luchtpomp dus.
Ik zie alleen dat de slang daarop zit met zwarte kit/lijm, vraag ernstig af of dat nou zo hoort.
Zit wel goed vast
IMG_0056.jpg
Net even gekeken achter het rooster van de rechter mistlamp, daar zit de luchtpomp dus.
Ik zie alleen dat de slang daarop zit met zwarte kit/lijm, vraag ernstig af of dat nou zo hoort.
Zit wel goed vast
IMG_0056.jpg
Nou het was even graven, maar toen kwam het oliefilter er dan eindelijk er uit.
Slang van de secundaire luchtpomp was er uiteindelijk zo vanaf waarna het luchtfilterhuis te verwijderen was.
Dan nog is het een heel gedoe om het oliefilter tussen alle leidingen door naar boven te trekken.
Maar goed, nieuwe olie zit er in, alles netje schoongemaakt en zo kunnen we er weer ff tegen.
Makkelijk is anders.....
oliefilter.jpg
Eigenlijk moet je de PDF nauwkeurig volgen.
Auto op de brug, tapplug eruit en olie aftappen, vervolgens inbus uit oliefilterhuis verwijderen en de olie daaruit opvangen.
Dan aanvoerbuis van de secundaire luchtpomp halen (dikste van de twee). Tap pluggen er weer indraaien (met nieuwe afdicht ringen) en dan auto laten zakken.
Luchtfilter uitbouwen en dan luchtfilterhuis uitbouwen (zit met twee schroeven vast).
Dan zie je pas het oliefilterhuis zitten, tussen allemaal leidingen. Vervolgens draai je het deksel van het filterhuis (filter bleek daar overigens niet aan vast te zitten). Dan heb je eigenlijk vier handen nodig om de leidingen wat opzij te duwen en het filter te verwijderen, doekje er onder houden, daar lekt olie uit!
Luchtfilterhuis weer ingebouwd en leiding op secundaire luchtpomp aangesloten.
Vervolgens olie vullen, na 6 liter leek het op de peilstok goed, motor even kort stationair laten draaien stond toen weer op minimum.
Daarna nog een ruime liter bijgevuld waarna het peil goed bleef, dag later nog even gecheckt.
@Franky D compressor van de luchtvering lijkt weer te werken na vervanging van de pistonring, als ik 'm nu op lift zet staat die ook zo omhoog en weer terug, alleen waren de ophangrubbers versleten en dat maakt een rot geluid/rammel, dus dat heeft nog even wat aandacht nodig.
Zal daarin het juiste topic tzt nog wel eens verslag van doen.
Weet jij trouwens hoe ik met vagcom de servicemelding (SRI) kan resetten, kan het wel vinden in het programma maar weet niet precies wat ik dan moeten kiezen..
Olie aftapplug van filter.jpg
Aftapplug oliefilterhuis (onderzijde)
Hoi, over dat resetten kom ik morgen ff op terug, heb dat zelf pas 1x hoeven doen, de laatste keer (afgelopen zomer) heeft Hartog dat gedaan ivm met de ketting wissel.
Weet wel nog dat ik terug gegaan ben naar om de 15000km een beurt te doen, en dus geen longlife shit meer.
SRI reset al gevonden en gedaan, ging precies zoals in het eerste gedeelte van het You Tube filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=csfhNEAKrOQ
Airsus heeft tegenwoordig ook revisiesetjes met wat extra onderdelen, misschien wat voor jou @Franky D ?
(sorry zit eigenlijk in verkeerde topic )
http://www.airsus.nl/audi-a6-4b-allr...ompressor.html