Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 45

Onderwerp: Q5 houdt in bij constante snelheid

  1. #1

    Unhappy Q5 houdt in bij constante snelheid

    Eindelijk, een week terug (na bijna 6 maanden levertijd) kon ik m'n nieuwe Q5 2.0T Quattro met Tiptronic ophalen. Natuurlijk een hele goede auto met een perfekte bak maar m'n enthousiasme is helaas niet zo groot meer: Bij constante snelheid houdt de auto in, vooral rond de 3000 toeren is er een terugval te zien van 200-300 toeren....en dat voel je! Alsof je constant gas geeft en weer loslaat, lekker misselijk makend!

    Dealer heeft zelfde probleem met hun nieuwe demo (verkoopt dus lekker). Pon's reaktie is dat dit een bekend euvel is aan het motormanagement systeem. En dat ze verwachten dit d.m.v. een software update op te lossen maar niet eerder dan november, misschien ook wel later.

    Erg waardeloos en onacceptabel dus deze reaktie en overweeg m'n advocaat in te schakelen.

    Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

  2. #2

    Standaard

    Gelijk terugbrengen en je geld terug vragen. Dit kan en mag niet op een nieuwe auto gebeuren.

    Gecondoleerd.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  3. #3
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Daar moet een maat tuner zoals JD of Hartog zeker wel raad mee weten.
    PB Pedro sr eens of beter bel hem eens.
    Ik denk dat hij wel raad weet en misschien nog wel een paar zoek geraakte paarden naar boven haalt.

    Kosten Pon of dealer lijkt me.

    verder effe voorstellen natuurlijk he!!
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  4. #4
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisAudi80 Bekijk Berichten
    Gelijk terugbrengen en je geld terug vragen. Dit kan en mag niet op een nieuwe auto gebeuren.

    Gecondoleerd.
    eensgelijk, +1
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  5. #5
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik neem aan dat je S-tronic bedoelt ipv tiptronic.

    De 2.0T met S-tronic is niet een unieke combinatie voor de Q5. Het software probleem verbaast mij dan ook en al helemaal dat het tot november zou duren voor er een oplossing is. Op de A4 is deze combi ook leverbaar dus werkende software moet verkrijgbaar zijn.


  6. #6

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem (zie ook hier http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-0-180-pk.html ). Ik heb weliswaar geen automaat maar een handbak, maar de symptomen klinken redelijk hetzelfde, als zou ik het willen omschrijven als flinke vlagen wind tegen. De 28e gaat mijn A5 naar de dealer voor nader onderzoek (waarbij ik ze al de tip van de magneetklep die in het draadje aan bod komt heb gegeven).


    Ik houd jullie op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door A5-rijder; 21-07-09 om 21:04.

  7. #7
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Zelfde probleem,, alleen met 180km per uur.. en met een V8 diesel.. In het begin dacht ik luchtfilter vervuild. Bij mij is het vervuiling, dus als ik de auto heel erg warm gereden heb dan heb ik er een tijdje geen last van.. Maar je word er inderdaad misselijk van..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  8. Ad
  9. #8

    Angry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ldh Bekijk Berichten
    Eindelijk, een week terug (na bijna 6 maanden levertijd) kon ik m'n nieuwe Q5 2.0T Quattro met Tiptronic ophalen. Natuurlijk een hele goede auto met een perfekte bak maar m'n enthousiasme is helaas niet zo groot meer: Bij constante snelheid houdt de auto in, vooral rond de 3000 toeren is er een terugval te zien van 200-300 toeren....en dat voel je! Alsof je constant gas geeft en weer loslaat, lekker misselijk makend!

    Dealer heeft zelfde probleem met hun nieuwe demo (verkoopt dus lekker). Pon's reaktie is dat dit een bekend euvel is aan het motormanagement systeem. En dat ze verwachten dit d.m.v. een software update op te lossen maar niet eerder dan november, misschien ook wel later.

    Erg waardeloos en onacceptabel dus deze reaktie en overweeg m'n advocaat in te schakelen.

    Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
    Heb dus dezelfde problemen. A5 Cabrio 2.0T Quattro met S-Tronic. Heeft bij constante snelheid een verloop van ongeveer 100-200 toeren. Erkennen ook het probleem, maar nog geen oplossing. Is in onderzoek in Duitsland. Maar als dit in November wordt opgelost, blijf ik daar geen maanden mee doorrijden.

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ai, wat is er met Audi aan de hand? Dat ook het motormanagement problemen geeft had ik niet verwacht. Geldt dit trouwens voor zowel de 180pk als 211pk versie van de 2.0T en ook met handbak?

    Een A4, A5 of A6 met 2.0T staat bij ons op het lijstje als mogelijk volgende auto, maar nu de verhalen over de trillingen en de problemen met het motormanagement lees, begin ik wel te twijfelen.

  11. #10

    Standaard Q5 inhouden bij constante snelheid

    Hi collega q5'ers,

    Heb een splinter nieuwe q5 2.0 Turbo S-tronic met hetzelfde probleem. Van mijn dealer autolichtstad onderdeel van de van Udenhout groep, Eindhoven e.o., ook te horen gekregen dat het een sofware probleem betreft. Oplossing medio november 2009.

    Het is natuurlijk onaanvaardbaar dat Audi een auto laat uitleveren met een dergelijk storend mankement.
    Men gooit haar naam te grabbel, nooit verwacht van Audi.

    Ik kan me niet voorstellen dat Audi dit zelf niet ervaren heeft. Er worden toch enorme testen met deze auto's doorlopen.

    Binnenkort met autolichtstad en de leasemaatschappij Riemersma te Den Bosch hoe deze situatie op te lossen.

    Groet,

    Tom

  12. #11

    Standaard

    Hallo Q5'ers,

    Het duurde even maar na enig aandringen heeft Pon telefonisch gereageerd op mijn aangetekende brief van twee weken eerder...

    Pon erkend het probleem maar zegt niets te kunnen doen en vindt het "vervelend" voor de eigenaars/berijders. Nou ja, "vervelend" is wel een beetje zwak uitgedrukt, het lijkt erop dat Pon het allemaal niet zo erg vindt.

    Inmiddels heb ik uiteraard mijn leasemij (Leaseplan) erbij gehaald en zal ik inderdaad juridisch advies in gaan winnen. Maar ben bang dat het een gevecht tegen de welbekende bierkaai zal zijn. Hoewel een beetje bredere publiciteit misschien wel wat effekt heeft, dus wie weet wat ik daar nog mee kan doen.

    Ik heb in ieder geval wel een idee voor het reklameburo van Audi: Ze kunnen de slogan "voorsprong door techniek" wellicht vervangen door "arrogantie door succes"....

    Hou jullie op de hoogte!

  13. #12
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    ldh, aangezien je geen eigenaar bent van de auto lijkt mij een rechtzaak erg moeilijk uitvoerbaar door jou. Ik denk dat het juridisch advies vooral betrekking moet hebben of jij onder het leasecontract uit kan als de leasemaatschappij niet mee wil werken. De financiële schade die dit met zich meebrengt voor de leasemaatschappij mogen zij dan proberen te verhalen op PON.

    Wat wordt je insteek in het verhaal? Een nieuwe Q5 bestellen en mogelijk moeten wachten tot november voordat je hem hebt? Een andere versie bestellen? Een totaal andere auto gaan leasen?

  14. #13

    Standaard

    Interessant genoeg, en ondanks hun link met VAG, gaat Leaseplan er wel degelijk werk van maken. En dat ik slechts berijder ben en geen eigenaar maakt een rechtzaak inderdaad lastig, en daar rekent Pon waarschijnlijk ook op. Het lijkt dan ook het op de klassieke scenario van dealer wijst naar importeur, importeur wijst naar fabriek en de klant zit met de ellende. En dat gaat deze klant dus simpelweg niet accepteren....

    Mijn insteek is vrij eenvoudig: Het betreft hier duidelijk een serie Q5's met problemen. Problemen die zeer waarschijnlijk onstaan door nieuwe componenten te gebruiken of software wijzigingen. In beide gevallen is dat (zou dat) makkelijk te achterhalen moeten zijn, zeker voor een bedrijf als Audi. En op z'n minst zullen ze een poging moeten wagen om dit probleem snel te herstellen, want november is niet eens gegarandeerd, het kan ook later zijn, wellicht 2010!

    En wat het eindresultaat zal zijn, tja....wie het weet mag het zeggen maar of ik ooit weer een Audi zal nemen is wel zeer twijfelachtig, maar ook daar zal Pon en Audi niet van wakker liggen, klanten genoeg.

  15. #14
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Maar naar wie ga je actie ondernemen? Blijf je rijden in de Q5 terwijl de leasemaatschappij actie richting PON gaat ondernemen of wil je direct van je auto af? Ik weet niet waar je de Q5 least maar als dat bij Leaseplan is zal er niet zoveel gebeuren omdat Volkswagen daar 50% eigenaar van is.
    Of is er een mogelijkheid om met de leasemaatschappij een afspraak te maken dat er een derde instantie onderzoek doet naar het software probleem?
    Laatst gewijzigd door A3165; 27-07-09 om 21:16.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ldh Bekijk Berichten
    Eindelijk, een week terug (na bijna 6 maanden levertijd) kon ik m'n nieuwe Q5 2.0T Quattro met Tiptronic ophalen. Natuurlijk een hele goede auto met een perfekte bak maar m'n enthousiasme is helaas niet zo groot meer: Bij constante snelheid houdt de auto in, vooral rond de 3000 toeren is er een terugval te zien van 200-300 toeren....en dat voel je! Alsof je constant gas geeft en weer loslaat, lekker misselijk makend!

    Dealer heeft zelfde probleem met hun nieuwe demo (verkoopt dus lekker). Pon's reaktie is dat dit een bekend euvel is aan het motormanagement systeem. En dat ze verwachten dit d.m.v. een software update op te lossen maar niet eerder dan november, misschien ook wel later.

    Erg waardeloos en onacceptabel dus deze reaktie en overweeg m'n advocaat in te schakelen.

    Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

    Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb ook de 2.0 Tfsi S-tronic en idd bij 3.000 toeren varieert het toerental. Niet erg bij mijn auto maar het voelt wel hinderlijk in uiteraard is dit onacceptabel voor een auto in zo'n prijsklasse.
    Ik wordt gebeld door de dealer als de software er is en dan laat ik gelijk de MMI updaten want daar zijn ook al weer 2 verbeteringen op
    ; navigatie e spraakbediening.

  17. #16
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.226
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ai ai, volgende hardnekkige probleem bij Audi na hobbelen en trillen van A4 / A5 / A6 nu motormanagement. in ieder geval geeft Audi aan een oplossing in voorbereiding te hebben; bij mijn trilklachten zitten ze nog met handen in het haar omdat ze geen idee van oorzaak hebben...

    anyway, mijn auto rijdt ook bij Leaseplan. ik heb begin deze week de auto bij de dealer geparkeerd en vervangende auto meegenomen. onbekende retourdatum en op rekening van Leaseplan. tel zelf maar uit wat het ze kost; vervangende auto kost per twee weken net zoveel als mijn maandtermijn bedraagt. kosten op A6 lopen door (wegenbelasting, afschrijving) en huurauto erboven op. zwaar verlies per maand dus dat het gaat duren. en nu ondernemen ze wel actie!

    ik raad jullie dat dus ook aan: met zo'n inhoudende Q5 is niet naar redelijke maatstaven (in relatie tot kosten) te rijden, dus stilzetten bij dealer en vervangende auto meenemen. gaat lekker voor een half jaar

    en de suggestie om Hartog of JD eens naar de klacht te laten kijken, zou ik zeker overleggen met dealer en leasemij! als je toestemming krijgt, ben je sneller en beter geholpen dan wat Pon zal kunnen waarmaken.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ldh Bekijk Berichten
    Eindelijk, een week terug (na bijna 6 maanden levertijd) kon ik m'n nieuwe Q5 2.0T Quattro met Tiptronic ophalen. Natuurlijk een hele goede auto met een perfekte bak maar m'n enthousiasme is helaas niet zo groot meer: Bij constante snelheid houdt de auto in, vooral rond de 3000 toeren is er een terugval te zien van 200-300 toeren....en dat voel je! Alsof je constant gas geeft en weer loslaat, lekker misselijk makend!

    Dealer heeft zelfde probleem met hun nieuwe demo (verkoopt dus lekker). Pon's reaktie is dat dit een bekend euvel is aan het motormanagement systeem. En dat ze verwachten dit d.m.v. een software update op te lossen maar niet eerder dan november, misschien ook wel later.

    Erg waardeloos en onacceptabel dus deze reaktie en overweeg m'n advocaat in te schakelen.

    Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
    Net een nieuwe Q5 gekocht die hopelijk volgende week geleverd word. Ik ben benieuwd of deze ook dezelfde problemen heeft...
    Audi Q5 2.0 tfsi 155kw quattro s-tronic

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Germasel Bekijk Berichten
    Net een nieuwe Q5 gekocht die hopelijk volgende week geleverd word. Ik ben benieuwd of deze ook dezelfde problemen heeft...
    Heel eenvoudig te controleren. Je rijdt de snelweg op ga naar ca 3.000 toeren ca 120 / 130 km per uur. Probeer dit toeental / snelhedi vast te houden. Als de auto niet gaat "bokken" heb je geluk gehad. Let goed op de toerental meter je ziet deze spontaan ca 200 a 300 toeren fluctueren zonder dat je gas bij of afneemt.

    Vertoont de auto wel deze kuren niet in ontvangst nemen, nergens voor tekenen, je dreigt anders zwaar de klos te worden.

    Zelf ben ik in gesprek met tuners (met name Ziptune), leasemaatschappij en dealer. Ziet er niet hoopvol uit.
    En hoop gedoe. Ook is er een officiele klacht bij Pon ingediend. Voorlopig weinig voortgang.

    Audi was al in juni 2009 op de hoogte, wellicht al eerder. Een bestuurder kreeg toen al te horen dat men van het euvel op de hoogte was en dat er in september een oplossing zou zijn. Officieel heb ik te horen gekregen dat het medio november 2009 zou worden.

    Er gaan zelfs stemmen op dat het 2010 gaat worden.

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee, luidt een bekend spreekwoord.


    Veel succes,

    Tom van Wanrooij

  20. #19

    Standaard

    Ik heb de audi dealer benaderd en die zijn inderdaad op de hoogte van deze problemen. Hij geeft echter aan dat dit bij 'oudere'q5's is geconstateerd en dat die van mij nieuwer is waarbij hij dus deze problemen niet verwacht. Maar goed bedankt voor de info ik zal het gaan testen zodra ik m heb. Ik wacht er wel met smart op moet ik zeggen!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomvanwanrooij Bekijk Berichten
    Heel eenvoudig te controleren. Je rijdt de snelweg op ga naar ca 3.000 toeren ca 120 / 130 km per uur. Probeer dit toeental / snelhedi vast te houden. Als de auto niet gaat "bokken" heb je geluk gehad. Let goed op de toerental meter je ziet deze spontaan ca 200 a 300 toeren fluctueren zonder dat je gas bij of afneemt.

    Vertoont de auto wel deze kuren niet in ontvangst nemen, nergens voor tekenen, je dreigt anders zwaar de klos te worden.

    Zelf ben ik in gesprek met tuners (met name Ziptune), leasemaatschappij en dealer. Ziet er niet hoopvol uit.
    En hoop gedoe. Ook is er een officiele klacht bij Pon ingediend. Voorlopig weinig voortgang.

    Audi was al in juni 2009 op de hoogte, wellicht al eerder. Een bestuurder kreeg toen al te horen dat men van het euvel op de hoogte was en dat er in september een oplossing zou zijn. Officieel heb ik te horen gekregen dat het medio november 2009 zou worden.

    Er gaan zelfs stemmen op dat het 2010 gaat worden.

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee, luidt een bekend spreekwoord.


    Veel succes,

    Tom van Wanrooij
    Audi Q5 2.0 tfsi 155kw quattro s-tronic

  21. #20

    Standaard

    Inderdaad, ziet er allemaal niet echt goed uit! Het is zelfs twijfelachtig of tuning een oplossing is....hetgeen zou betekenen dat het wellicht geen software maar een mechanisch probleem is. De - goedwillende - dealer is bezig dit verder te onderzoeken. Leaseplan is met Pon in overleg voor een vervangend vervoer optie, hetgeen dan simpelweg een andere Q5 moet zijn, niets meer en ook niets minder.

    En ja, helemaal eens met dhr. van Wanrooij: Eerst rijden met die bak, je merkt het snel genoeg. En indien niet goed, retour afzender, hoe frustrerend dat inderdaad ook is na al die maanden wachten.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •