Moah, wij zitten met een ruim gehalveerd gewicht (ik gok 60% lichter) en hebben een heel rustige stationairloop (http://www.youtube.com/watch?v=oWA9DnjKGfc). Maar zal misschien ook per motor verschillen.
We zijn vandaag bezig geweest om het blok een beetje kaal te slopen. Nou zaten wij is te kijken de oliepomp die erop zit is volgens mij alleen voor de stuurbekrachtiging. Bij de andere 90 hebben ze de de stuurcilinder doorverbonden zeg maar. Is dit een beetje te rijden? Anders zouden we de oliepomp eraf kunnen laten. Dat scheelt iets in pk's en er kan iets minder kapot.
Die jongen waar we de andere 90 van hadden gekocht had zijn luchtfilter naar binnen gelegd. Maar op het luchtfilterhuis zitten nog een aantal stekkers. Hij had dit er allemaal niet meer in zitten. Kunnen we dit weglaten of werkt het dan niet meer?
Was die ander 90 ook een 20V dan?
Volgens mij zit er op de inlaat een luchtaansluiting voor de ISV (stationair stabilisatie regelaar) en de luchtmassameter. Een 2.0 20V heeft geen lambda, volgens mij heb je die LMM wel nodig mischien dat pedro sr. daar iets meer over weet.
Overigens; je rembekrachtiging geschied nu door de hydrolische pomp, dus dan zou je die moeten ombouwen naar een vacuumservo...
je wil dus zonder stuurbekr. gaan rijden? niet zo handig als je het lang wil vol houden lijkt me.het stuurt wel wat zwaarder natuurlijk.ik denk dat het belangrijkste is om je koeling goed voor elkaar te maken en de rest zoveel mogelijk standart te houden.die 3 seconden dat je eerder op gang ben is in een race van een paar uur niet belangrijk.
Ik weet niet of de andere 90 ook een 20v was. Die jongen zei van wel maar hij had ook een lambda zei die. Dus dat klopt dan niet echt. De 2 leidingen op de stuurcilinder zaten gewoon op elkaar aangesloten. Dus is gewoon doorverbonden.
En wat betreft die remmen. Er gaan vanaf de pomp 2 leidingen naar de stuurcilinder en verder niks volgens mij. Of ik moet het net over het hoofd gezien hebben. Bij de andere 90 zit er wel een ander remssysteem op. Er zit daar namelijk een rond huis op.
2.3 20V heeft een lambda, dus dat zou kunnen. Een 2.0 20V heeft dat niet.
Kijk, nu het lijkt het er steeds meer op dat die andere 90 GEEN 20v was.
Een 2.3 10V heeft vacuümbekrachtigde remmen, 20V hydraulisch. 20V heeft geen vacuümpomp, een 2.3 wel, maar die heb je wellicht niet nodig. Dus in principe kan je de 20V wel overlepelen en de vacuümservo voor de remmen gebruiken, deze gewoon aansluiten op de inlaat van de 20V. Dan stuurhuis van een onbekrachtigde 80 gebruiken, hopelijk past dit op het quattro onderstel want volgens mij is quattro nooit geleverd zonder stuurbekrachtiging. En anders kun je het natuurlijk ook gewoon zo laten; doorverbonden, maar ik heb geen idee of dat een beetje werkt.
Het word zo nog een lastige kwestie! Haha maar we zouden voor de stuurbekrachtiging gewoon de doorverbonden leiding eraf halen en dan de pomp + leidingen van de 20v mee overzetten. Dan moet het gewoon normaal werken toch? Want die andere 90 is ook een Quattro dus zit er dan ook stuurbekrachtiging op.
En wat betreft de remmerij. De klauwen enzo zijn toch wel hetzelfde? En die vacuumpomp word dan aangestuurd met vacuüm vanaf het blok? Dit werkt natuurlijk niet als je geen vacuüm hebt. Ik moet dan die leiding op de inlaat zetten zodat die dan vacuüm heeft?
En als dat niet werkt is het een lastige klus als je de vacuümpomp eraf haalt en de hydraulische lomp erop wilt zetten?
Eh, je wilde toch van de stuurbekrachtiging af? Ik weet niet of je alleen de hydrolische pomp kan overzetten en dan vervolgens de 'vacuum' reminrichting kan gebruiken'
Klauwen (van 2.3 10V NG) zijn hetzelfde (als 2.0 20V NM).En wat betreft de remmerij. De klauwen enzo zijn toch wel hetzelfde? En die vacuumpomp word dan aangestuurd met vacuüm vanaf het blok? Dit werkt natuurlijk niet als je geen vacuüm hebt. Ik moet dan die leiding op de inlaat zetten zodat die dan vacuüm heeft?
2.3 10V gebruikt wel een vacuumpompje aangedreven op de nokkenas. Die past op een 20V niet, maar ik denk dat je de vacuum voor de remservo gewoon bij de inlaat kan pakken. Volgens mij heeft stagenmitsuko dat ook gedaan toen hij een 20V in een (10V) coupe quattro zette).
En als dat niet werkt is het een lastige klus als je de vacuümpomp eraf haalt en de hydraulische lomp erop wilt zetten?
Tja, wat is lastig. Je moet de huidige vacuum servo en hoofdremcylinder er af halen. Vervolgens de hydrolische terug plaatsen, met alle leidingen en drukaccumulator (bom). Als je de stuurbekrachtigingspomp toch al overgezet hebt dan is het niet meer zoveel werk denk ik.
Ok, net nog even het topic van stragenmitsuko opgezocht:
http://www.audiforum.nl/forum/projec...efde-cq-5.html
(btw, mijn foruminstellingen staan op 40 posts per pagina).
hydrolische/stuurbekrachtigingspomp van de 20V gaat niet werken als je niet het remsysteem overzet. Dus 3 optie:
a. stuurbekrachtiging en volledig remsysteem overzetten.
b. geen stuurbekrachtiging en vacuumservo blijven gebruiken.
c. hydrolische/stuurbekrachtigingspomp van een 10V bemachtigen en passend maken.
Er is niets bijzonders aan een onbekrachtigd stuurhuis, dat past 1 op 1. De draagarmen zijn anders voor een bekrachtigd stuurhuis, maar dat betekent niet dat het niet past. Verder is er niets anders aan de voorophanging van een quattro ten opzichte van een FWD en quattro heeft geen invloed op de besturing.
Ik ben blij dat er hier gelukkig nog veel reacties op komen! Van te voren denk je er vaak een beetje makkelijk over. Ooooh ff het blokkie overhangen en klaar! Ja mooi niet! Maargoed dat wil niet zeggen dat we niet komen waar we willen komen! in ieder geval allemaal alvast bedankt voor de reacties tot nu toe!
Maar bij nader inzien gaan we toch de stuurbekrachtiging maar gebruiken! Nu valt er stilstaand ook nog wel mee te sturen. Maar als straks het blok erin ligt gaat het natuurlijk veel zwaarder. Dus stuurbekrachtiging blijft. Dus de pomp gaat mee over en de leidingen kunnen gewoon op de stuurcilinder.
Maar vanaf de pomp gaat er dus ook nog een leiding naar de hoofdremcilinder als ik het goed begrijp?
Kunnen we die niet afdoppen en toch het vacuumsysteem gebruiken?
Als dat nou niet gaat en we willen het vacuümsysteem vervangen door het hydraulische systeem dan hoeven we de leidingen toch niet te veranderen? Alleen het gedeelte voor onder de motorkap moeten we dan omwisselen zeker?
Ik durf het niet te zeggen. Ik weet niet of de druk van het stuurbekrachtigingsysteem gereguleerd word oid.
Hier een mooi overzicht; vanaf pagina 43: http://www.isham-research.co.uk/quat...troductory.pdf (is wel van een urquattro maar het principe is hetzelfde).
en deze vanaf pagina 37: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_49.PDF (audi 100, wederom hetzelfde principe, maar het ziet er iets anders uit).
en http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_15.PDF over een 'normaal stuurbekrachtigingssysteem (wel oud document)'
remleidingen kun je dan op de nieuwe/andere hoofdremcylinder aansluiten denk ik. Dus idd alleen wijzigigen 'onder de motorkap'.Als dat nou niet gaat en we willen het vacuümsysteem vervangen door het hydraulische systeem dan hoeven we de leidingen toch niet te veranderen? Alleen het gedeelte voor onder de motorkap moeten we dan omwisselen zeker?
Kijk dat is info waar we wat aan hebben! Moet er eigenlijk nog speciale stuurolie in? Want als we alles losgooien loopt het mooi leeg natuurlijk! Dan kunnen we beter gelijk alles verversen! En nog speciale remolie?
Morgen is het eindelijk weer zaterdag en kunnen we weer verder hobbyen!
Oh ik had nog een vraagje! Aan het eind van de stuurstang zit een rubber waar draadeind uit komt. Daar waar die mee vast zit aan je veerpoot. Die draait bij ons mee dus die krijgen we niet vast. Dan kan je dat wel weggooien zeker? Die krijg je natuurlijk niet meer vast..
wat je ook doet; geen ATF in een Audi stuurbekrachtigingssysteem. Het 'groene goud' moet er in. (G002000). Volgens mij mag je ook Citroen LHM gebruiken, maar dat weet ik niet zeker; zie http://audi100.selbst-doku.de/Main/Gr%fcnesGold
Remvloeistof is gewoon DOT4.
Ik knijp met een grote waterpomptang altijd de stuurkogel in de veerpoot, dan kun je bout meetal wel aandraaien.Morgen is het eindelijk weer zaterdag en kunnen we weer verder hobbyen!
Oh ik had nog een vraagje! Aan het eind van de stuurstang zit een rubber waar draadeind uit komt. Daar waar die mee vast zit aan je veerpoot. Die draait bij ons mee dus die krijgen we niet vast. Dan kan je dat wel weggooien zeker? Die krijg je natuurlijk niet meer vast..
Weet je misschien ook ongeveer hoeveel olie er in gaat? Volgens mij niet zoveel toch?
Ja dat had ik ook al geprobeerd met een kleine tang. Maar dat lukte niet echt. Met een grotere tang moet het wel lukken! Maar zijn die onderdelen makkelijk te krijgen? En misschien zijn ze wel niet zo duur. Ik moet niet hebben dat ik hem met de cross niet los zou krijgen.