Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 124

Onderwerp: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Ik zit net even 3 pagina's door te lezen, je mag ongelofelijk blij zijn dat deze mensen zoveel kennis hebben en je kunnen bijstaan, en daar is het forum natuurlijk ook voor. Maar ik ben het wel met Tom eens dat de heren hier wel degelijk een grote bijdrage leveren aan je project, en dus welzeker 'meewerken' .
    Ook ik krijg het gevoel dat er misschien een te groot gebrek aan kennis is om dit project succesvol te laten slagen. Het is ook zeker niet een makkelijke klus.
    Desalniettemin wens ik je veel sterkte en het zou natuurlijk fantastisch zijn als het lukt. Ik blijf het in ieder geval volgen, en probeer nuchter na te denken, hierdoor
    voorkom je onnodige vragen en kom je er zelf ook wel uit op bepaalde punten.
    Succes nog!

  2. #62

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Daar ben ik ook zeker ongelofelijk blij mee! Dat is een ding dat zeker is! En natuurlijk werken ze wel min of meer mee. Maar daarmee is de klus nog niet voor het grootste gedeelte geklaard zeg maar. Maargoed ik blijf alle mensen hier heel erg dankbaar! Laat dat duidelijk zijn!

    Kijk ik ben geen automonteur. Dat is simpel zat. Ik heb wel een paar keer geholpen met blok in en uit bouwen maar dat was bij een golfje 1. Dus een heel stukje simpeler als dit. Ik zal misschien ook wel eens in jullie ogen misschien domme vragen stellen. Maar ik weet iets liever zeker als dat ik het verkeerd doe of dat het kapot gaat. Verder denk ik dat je met een beetje gezond logisch boeren verstand een heel eind komt. En met ondersteuning van de mensen op dit forum moet ik een heel eind komen denk ik!

    Mocht het echt niet meer lukken zit er nog een autodokter bij ons in de schuur! die komt geregeld langs ff kijken of het lukt en of het goed gaat..

  3. #63
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.894
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Er is weinig tot niets wat je van een 7A kunt weglaten. Het beste is om alles aan te sluiten en dan zelf te bedenken wat je niet wilt gebruiken. Je hebt de complete kabelboom van het blok nodig, draden van verlichting en instrumentenpaneel kun je gewoon onaangesloten laten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #64

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Het is een NM Verhaal wordt er overigens niet anders van.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #65
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.894
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Inderdaad, zelfde blok met een andere inhoud.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #66
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    wel een verschilletje; nm heeft geen lambda, en 3 bar benzinedrukregelelaar tov 4.5 bar voor de 7a.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #67

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Een paar foto's zouden dit verhaal een stuk leesbaarder maken...
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Klopt! Ben ik met je eens! Maar vaak denk ik savonds pas ooh ik had ff foto's moeten maken! Ik heb wel 2 foto's op m'n telefoon maar daar is het best donker en zie je niet veel. En foto's plaatsen vanaf m'n telefoon lukt niet. En aangezien ik vaak onderweg op dit forum kijk vanaf m'n telefoon word het lastig. Maar ik ga het proberen te regelen!

  10. #69

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Bij deze een aantal foto's!

    Er is weinig meer van je auto over theeuwke..
    cross audi 2.jpg

    Het blokkie ligt op z'n nieuwe plekkie!
    cross audi 5.jpg
    cross audi 4.jpg

    We hebben alleen een raar probleem.. We hebben de motorsteunen van staal gemaakt en de rubber blokken verwijderd. Dit klopt echt precies met de originele steunen. Blokkie erin gehangen, past perfect in de bak enzo! Ligt aan de rechtse kant mooi op de steun! Maar links... Daar zit gewoon 3,7 cm speling!
    cross audi 3.jpg

    Kan dit misschien komen omdat het een ander type bak is? Lijkt mij vreemd omdat het blok niet scheef ligt ofzo!

  11. #70
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    nou ja, ik had ook niet anders vewacht, andere wagen is toevallig dezelfde kleur? mbt die motorsteun kan ik je niet helpen, blijkbaar zijn 20v bakken anders dan die van de 10v. Ik weet in iig dat de koppeling van een 20v altijd anders is.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  12. #71

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Nee de andere auto is zwart! Maar jou oude Front zit erin! De bak is naar mijn idee precies hetzelfde! De gaten enzo alles klopt! Het blok ligt ook niet raar scheef ofzo! Ik denk dat ze de steunen aan de carrosserie los gehad hebben want daar lijkt aan gelast te zijn.

    Wat is er precies anders aan de koppeling dan? Het past perfect allemaal en het werkt ook gewoon.

  13. #72
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    koppeling van een 20v heeft een grotere diameter.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  14. #73

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Oké! Maar het heeft verder geen gevolgen voor de werking toch?

  15. #74
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    nee, zou alleen maar beter moeten zijn. Die steun is een kwestie van vergelijken met mijn wagen denk ik.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  16. #75

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Oké! Dat is mooi dan! Het enigste schoonheidsfoutje is eigenlijk dat het koppelings pedaal een seconde blijft hangen en dan pas terug komt!

  17. #76

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    heb je alles al ontlucht ?
    '03 Audi S4 avant H6

  18. #77

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Nee dat hebben we nog niet gedaan! We hadden het alleen even in elkaar gezet. Maar als het ontlucht is zal het wel weg zijn denk ik. Moet het bij deze auto nog op een speciale manier? En de remmen?

  19. #78
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    nee, gewoon zoals normaal. Beginnen met de koppeling, en dan de volgorde aanhouden zoals voorgeschreven.
    Ik dacht rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  20. #79

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    In de crosswereld rijdt bijna iedereen met een open luchtfilter. Nu vond ik voor m'n Audi ook wel een filter. Maar heeft het nut? Scheelt het veel? Heeft iemand Van jullie het? Of geprobeerd?

  21. #80
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.894
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Heb je hier al gezocht? Je bent niet de eerste die dit vraagt. Zoektip: K&N.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •