Pagina 4 van 73 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #61

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Circa 6.000 km in 3 maanden (A4 Allroad met 2.0 TFSI) en vanochtend de mededeling dat er een liter bij moest. De dealer gebeld en die adviseert 3/4 liter. Olieverbruik zou langzaam minder moeten worden volgens hem. We zullen zien...

  2. #62
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Is lager houden beter fred? of maakt het niks uit?
    dat weet ik niet.
    ik heb een 1/2 ltr. bijgevuld, toen het peil ca. 25% was.
    en dat ga ik over een poosje gewoon weer doen

  3. #63
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burchet Bekijk Berichten
    Circa 6.000 km in 3 maanden (A4 Allroad met 2.0 TFSI) en vanochtend de mededeling dat er een liter bij moest. De dealer gebeld en die adviseert 3/4 liter. Olieverbruik zou langzaam minder moeten worden volgens hem. We zullen zien...
    goed advies
    een hele liter bijvullen kan soms nèt iets te veel zijn.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Een A4 Avant 2.0 TSFI sinds augustus 2010. Bij 3500km 0.6 liter olie. Bij 6100km 1 liter olie. Nu mid oktober, bij 8800km en de auto is 2 maanden oud nog een keer 1 liter olie. Audi dealer is nu begonnen met meetpunten hetgeen 3 keer moet gebeuren voordat de dealer actie mag ondernemen. Abnormaal verbruik zeker gezien ik vrij rustig met deze auto rij (wel hogere snelheden maar lage toeren). Over 2 weken naar Munchen. Bij terugkomst (+2000km) zal er weer een liter bij moeten. Iets klopt niet met deze auto..... Ben benieuwd naar het verloop hiervan, maar wel zeer irritant en onverwacht.

  5. #65

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik snap er niks van. Ik ken veel mensen met een Golf Gti met deze motor en ik heb er zelf ook één gehad. Daar hoefde nooit olie bijgevuld te worden.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014


  6. #66
    michieldg
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Is niet echt normaal, ik heb sinds 4 maanden een 2.0 TFSI s-edition 180PK (wel hartog tuned naar 240 pk). Heb er nu rond 13000KM opstaan, nog niets bijgevuld en staat net iets onder de helft.

  7. #67
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ja, het olieverbruik is bij elke motor weer anders.
    bij ca. 5.000 km is er een 1/2 liter bijgevuld.
    nu ben ik op ca. 13.500 km en het peil staat ongeveer op 25%.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    18
    Kudos
    0

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik heb me laten vertellen dat er een speciale coating (waar Audi patent op heeft) op de zuigers zit. Na ongeveer 10.000km, en bij de een zal het wat langer duren als bij de ander, moet volgens Audi het olieverbruik afnemen tot zelfs "helemaal" weg zijn. Ook het bezineverbruik zal minder worden.

    Ik weet niet of meerder mensen dit verhaal gehoord hebben? Ik vond dit in ieder geval de moeite waard om te plaatsen

    Gr
    Laatst gewijzigd door GvG; 08-11-10 om 14:05.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Nog nooit van gehoord...en navraag bij de dealer over het olieverbruik hebben ze mij hier ook niets over verteld.
    Lijkt me eerder een broodje aap verhaal
    In der Heimat des Audis

  11. #70
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.203
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Lijkt me ook ja, het is namelijk de olieschraapveer die het moet tegenhouden vanaf de onderkant, maar het lijkt "opgegeten" te worden via de carterventilatie. Ik denk ook niet dat audi zulke slechte jaren 60 motoren maakt die olie verbruiken via de zuigers.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Domme vraag, wat doet de carterventilatie precies?
    In der Heimat des Audis

  13. #72
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    dat is de ventilatie van het carter
    in het carter bevindt zich o.a. de krukas.
    verbrandingsgassen worden voor een klein deel langs de zuigers het carter in geblazen; lekkage dus.
    en die gassen moeten daar ook weg.
    vroeger ging dat gewoon de blauwe lucht in.
    als je achter een old-timer rijdt, dan kun je het zelfs ruiken.
    tegenwoordig worden cartergassen weer de motor ingevoerd.
    beter voor het milieu

  14. #73
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.203
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Doordat je zuigers een op en neer beweging maken krijg je drukverschillen in je carter (onder de zuigers waar de olie zit) , dat moet geventileerd worden naar buiten. In de jaren 60 was dit gewoon een slang naar buiten en later een filter vanwege het millieu, maar de laatste 20 jaar word dat terug het luchtfilter/inlaat gestoken zodat hij die oliedampen nog een keer verbrand. Hier wringt ook de schoen , er is iets constuktiefs fout bij deze motoren in dit systeem en daardoor heb je de grote zwarte vervuiling in de inlaat en olieverbruik, er zijn oplossingen voor door er een soort potje (olieafscheider) tussen te plaatsen die dit opvangt, dan zal je zien dat het verbruik wel meevalt als je het opgevangen deel van je verlies aftrekt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    En voor de dreigende koolstofaanslag was ook een oplossing: na ieder (lang) stuk op lage toeren te hebben gereden, hem even hoog in toeren opjagen Dan komt er genoeg druk om de deeltjes (die nog niet zijn verkoekt) eruit te blazen.

    We zullen het zien hoe mijn motor eruitziet bij de volgende servicebeurt...
    In der Heimat des Audis

  16. #75
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    We zullen het zien hoe mijn motor eruitziet bij de volgende servicebeurt...
    ik denk niet dat ze bij een normale servicebeurt het inlaatspruitstuk gaan inspecteren op koolaanslag

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Das waar...maar zolang ik geen vermogensverlies heb, dan is het wel goed, toch?
    In der Heimat des Audis

  18. #77
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    klopt helemaal.
    alleen, 1/2% per maand ga je niet merken

  19. #78

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Rij nu 6 maanden met een nieuwe Q5 2.0 tfsi. Motor gebruikt inderdaad veel olie zoals jullie op dit forum zegen. Staat nu 16.000 km op de teller en al 3 liter olie moeten bijvullen. Zo om de 5000 km een liter. En heb de indruk dat het niet vermindert!
    Heb daarvoor 10 jaar BMW 5 gereden. Hier heb ik nooit olie hoeven bijvullen, gewoon van beurt naar beurt gereden.
    Daarnaast heeft de Q5 een hinderlijke fluit welke spontaan opkomt als je een constante snelheid van ongeveer 65 a 70 km/u. Bij gaslossen verdwijnt het, lichtje gas erop en het komt weer terug. Boven de 75km/u is het volledig weg, om weer van zich te laten horen bij 130 a 140 km/u. Dealer weet niet wat het is. Praat over een comfort probleem...(?) Maandag zal ik meer hierover horen, ze gaan nml in en andere Q5 met zelfde motor rijden om na te gaan of deze dit euvel ook heeft. Hebben jullie wel eens van dit probleem gehoord.

    Had misschien bij BMW moeten blijven...

  20. #79

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerardhilde Bekijk Berichten
    Rij nu 6 maanden met een nieuwe Q5 2.0 tfsi. Motor gebruikt inderdaad veel olie zoals jullie op dit forum zegen. Staat nu 16.000 km op de teller en al 3 liter olie moeten bijvullen. Zo om de 5000 km een liter. En heb de indruk dat het niet vermindert!
    Heb daarvoor 10 jaar BMW 5 gereden. Hier heb ik nooit olie hoeven bijvullen, gewoon van beurt naar beurt gereden.
    Daarnaast heeft de Q5 een hinderlijke fluit welke spontaan opkomt als je een constante snelheid van ongeveer 65 a 70 km/u. Bij gaslossen verdwijnt het, lichtje gas erop en het komt weer terug. Boven de 75km/u is het volledig weg, om weer van zich te laten horen bij 130 a 140 km/u. Dealer weet niet wat het is. Praat over een comfort probleem...(?) Maandag zal ik meer hierover horen, ze gaan nml in en andere Q5 met zelfde motor rijden om na te gaan of deze dit euvel ook heeft. Hebben jullie wel eens van dit probleem gehoord.

    Had misschien bij BMW moeten blijven...
    Dat lijkt me een erg irritant probleem, hopelijk lossen ze het netjes voor je op. Qua kwaliteit kan ik me niet voorstellen dat je beter BMW had moeten blijven rijden. Lijk me erg vergelijk en pech kun je bij iedere auto hebben.

    Om meer kans te maken op reacties ivm het fluitje, lijkt het me slim om (voor zover je het nog niet gedaan hebt) je probleem in het juiste forum te posten!



    Succes!

    JD

  21. #80
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ik zit nu op ruim 14.000 km met een oliepeil van ca. 10%
    bij rond 5.000 km is er een 1/2 ltr. bijgevuld.
    dat lagere oliepeil komt natuurlijk door de kou.
    dan krimpt de olie gewoon een beetje

Pagina 4 van 73 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •