Pagina 9 van 73 EersteEerste ... 56789101112131959 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #161

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    198
    Kudos
    9
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik ben sinds kort eigenaar van een S4 2.7 biturbo, maar tot de zomer rijd ik nog met een lease-Octavia RS, met 147kw uitvoering van het 2.0TFSI blok van dit topic. Ik ben daar uitermate tevreden over: lekker soepel, maar ook behoorlijk snel als je dan toch terugschakelt. Mijn olieverbruik over inmiddels 83000 km: ongeveer 1 liter per 15000km met 5W30 longlife olie (die de auto zelf na altijd iets meer dan 20000km vervangen wil hebben, dat schijnt aan de mate van belasting te liggen). Ik trek regelmatig maximaal door en rijd ook nog ongeveer 4000km per jaar met een caravan erachter. Maar: ik rijd de auto altijd netjes warm en ook de cooling down neem ik serieus. Vroeger was dit een bekende noodzaak bij elke turbo, tegenwoordig heb ik vaak het idee (al helemaal bij de 1.4TSI-tjes) dat berijders zich daar niet meer zo van bewust zijn.
    Met het risico dat ik veel boze reacties krijg: mag ik de stelling neerleggen dat een hoger olieverbruik een sterke relatie kent met de manier van opwarmen en afkoelen van de turbo?? Ook het inrijden van de auto kan hierbij meegenomen worden wat mij betreft: ik geloof er niet in dat hedendaagse auto's niet meer hoeven te worden ingereden, misschien minder dan vroeger vanwege betere maatvoeringen met kleinere toleranties, maar meteen in de eerste 1000km "zien wat de auto kan" kan volgens mij niet goed zijn...
    B5 S4 2.7 biturbo '99; A2 1.4 Color Storm Sprintblau '03

  2. #162
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    veel van wat je zegt, klopt helemaal.
    d.w.z. in het algemeen.
    echter, ik heb het nodige gelezen over het olieverbruik van met name de 2.0 TFSI, zoals Audi die gebruikt.
    maar een "nette" behandeling is zeker geen garantie voor een "normaal" olieverbruik.
    netjes ingereden en een olieverbruik van meer dan 1 liter op 2500 km of meer komt net zo vaak voor als stevig of helemaal niet ingereden.
    er is bij een aantal motoren gewoon iets mis.
    Audi heeft niet voor niks een TPI gemaakt.

  3. #163

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    198
    Kudos
    9
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik geloof ook meteen dat er pechgevallen tussen zitten en dat is erg frusterend natuurlijk: wel netjes ermee omgaan en dan "beloond worden" met een olieverbruik van die omvang. Alles wat meer is dan 1 op 5000km vind ik eigenlijk al veel, ondanks wat alle merken nog als "acceptabel" in hun boekjes zetten.
    Overigens is het dus mis zijn van sommige motoren en prima zijn van anderen ook weer een bewijs dat die toleranties zo klein helemaal niet zijn: en dat onderbouwt dan weer het belang van goed inrijden, wat ze ook beweren bij aflevering...
    Mijn stelling komt trouwens ook door dingen die ik gelezen en gehoord heb over eerste generatie TDI motoren: ook daar denk ik dat veel hoge olieverbruiken verklaard worden door berijders die denken dat het warmrijden van een turbo bij een TDI niet nodig is (veel, dus niet alle...). Ik zie hetzelfde aankomen bij die 1.2 en 1.4TSI motor(tjes): menig gebruiker heeft die gekozen om het lekkere verbruik, niet om de heerlijke turbo techniek, dus zullen ze ook niet weten hoe daar mee om te gaan...
    B5 S4 2.7 biturbo '99; A2 1.4 Color Storm Sprintblau '03

  4. #164
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    wat mij opvalt is, dat het probleem dus eigenlijk niet in de motor zelf zit, maar in onderdelen, die er aan zitten.
    wat doet een carterdrukregelventiel ??
    er voor zorgen dat de druk in het carter op een bepaald niveau blijft.
    we hebben het dan over overdruk (neem ik aan).
    dus als dat ventiel niet goed werkt en te veel carterdampen doorlaat, naar de inlaat-kant van de motor,
    dan gaan er ook te veel oliedampen mee, die vervolgens verbrandt worden.
    of zoiets ??
    toch ??

  5. #165

    Standaard

    Vandaag is mijn auto gemodificeerd met een nieuw oliedrukventiel en nieuwe software. Olieverbruik was 1 liter op de 3.000 km.
    Ik ben benieuwd of dit gaat helpen. Ik houd jullie op de hoogte.

    Michel


  6. #166
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvdkloos Bekijk Berichten
    Vandaag is mijn auto gemodificeerd met een nieuw oliedrukventiel en nieuwe software. Olieverbruik was 1 liter op de 3.000 km.
    Ik ben benieuwd of dit gaat helpen. Ik houd jullie op de hoogte.

    Michel
    meen je dat echt ?? oliedrukventiel ??
    in de genoemde oplossing gaat het over een carterdrukregelventiel.
    hoe heb je de dealer zo ver gekregen om bij een olieverbruik van 1 ltr. / 3.000 km een dergeljke modificatie te doen ??

  7. #167

    Standaard

    Sorry, Ik bedoel inderdaad een carterdrukregelventiel.

  8. Ad
  9. #168
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvdkloos Bekijk Berichten
    Sorry, Ik bedoel inderdaad een carterdrukregelventiel.
    ja, maar, dan nog.
    hoe krijg je het voor elkaar om dat te laten vervangen, terwijl je niet meer dan een "behoorlijk" olieverbruik hebt.

  10. #169

    Standaard

    Ruim 1 liter op 3.000 km vind ik absoluut niet acceptabel. Dan sta ik iedere 3 weken olie bij te vullen.

    Dit heb ik ook zo gecommuniceerd naar mijn dealer. Deze heeft een officiele meting gedaan en mijn auto kwam in aanmerking voor de modificatie :-).

    Ik ben benieuwd of dit soelaas biedt. Wordt vervolgd........

  11. #170
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.252
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    wat mij opvalt is, dat het probleem dus eigenlijk niet in de motor zelf zit, maar in onderdelen, die er aan zitten.
    wat doet een carterdrukregelventiel ??
    er voor zorgen dat de druk in het carter op een bepaald niveau blijft.
    we hebben het dan over overdruk (neem ik aan).
    dus als dat ventiel niet goed werkt en te veel carterdampen doorlaat, naar de inlaat-kant van de motor,
    dan gaan er ook te veel oliedampen mee, die vervolgens verbrandt worden.
    of zoiets ??
    toch ??
    Zat ik er toch niet ver naast....
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...tml#post983289
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #171
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvdkloos Bekijk Berichten
    Ruim 1 liter op 3.000 km vind ik absoluut niet acceptabel. Dan sta ik iedere 3 weken olie bij te vullen.

    Dit heb ik ook zo gecommuniceerd naar mijn dealer. Deze heeft een officiele meting gedaan en mijn auto kwam in aanmerking voor de modificatie :-).

    Ik ben benieuwd of dit soelaas biedt. Wordt vervolgd........
    dat je 1 ltr. olie op 3.000 km veel of te veel vind, kan ik wel volgen.
    maar het is een beetje verbazend, dat de dealer dat kennelijk onder garantie op lost.
    want er zijn anderen met een hoger olieverbruik, waarbij de "oplossing" wordt geweigerd, omdat het olieverbruik niet hoog genoeg is.
    in de handleiding staat nml. 0,5 ltr. op 1.000 km.

  13. #172
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    zoals eerder gemeld, heeft m'n schoonzoon een 1.8 TFSI met ABT.
    kilometerstand is nu 12.000 km en het oliepeil staat netjes op 50%
    er worden relatief veel korte ritjes gemaakt, want olieverversen moet over 8.000 km
    dat wordt dus gehaald zonder bij te vullen.
    ze kunnen het dus wel

  14. #173

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Mijn auto is maandag aan de beurt dus ik ben benieuwd.

  15. #174

    Standaard

    Een update: inmiddels 1.200 km gereden na modificatie en het oliepeil staat nog steeds op maximum niveau. Dat was voor de modificatie wel anders.

  16. #175

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Zelde als Fred44NL. Mijn A4 2.0 TFSI (aug 2010) verbruikte ook 1 liter op 3000km. Zeer vervelend om elke 3 weken dure olie er in te gooien. Dealer heeft 3 officiele metingen gedaan en vervolgens carterdrukventiel vervangen. Werkt dit niet, dan wordt de motor vervangen. Tot nu toe gaat het goed met het olieverbruik (na 1200km nog max).

  17. #176

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI

    Hallo,

    Vorige week werd mijn carterdrukventiel vervangen door de dealer.
    Ik heb nu 9450 km gereden en mijn verbruik na meting was 300 ml per 1000 km.(normaal te weinig verbruik voor garantie?)
    Mijn dealer kreeg toch het akkoord van Duitsland om het carterdrukventiel onder garantie te vervangen.
    en een software update uit te voeren.
    Nu afwachten wat de ingreep zal opleveren.
    Hou jullie op de hoogte.
    Groeten
    Maphi

  18. #177
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI

    @muizenissen: Als je dik €50.000 moet betalen, omdat het premium moet zijn dan verwacht je ook premium. Elke twee weken onder de motorkap duiken om een liter dure olie bij te vullen vind ik daar niet bij passen. Natuurlijk kan het voorkomen dat er een product de poort uitgaat die niet 100% is, maar dan verwacht je dat het goed opgelost wordt. En juist daar schort het nog wel eens aan.

    De 2.0 TFSI is blijkbaar gevoelig voor een hoog olieverbruik en je maakt mij niet wijs dat Audi dat onderhand niet weet (ook in Duitse fora lees je hetzelfde). Ze maken mij niet wijs dat ze niet weten wat de oorzaak is. Blijkbaar is aanpassing van het ontwerp/productieproces duurder dan eventuele garantiegevallen en imagoschade. Hetzelfde geldt voor het trillen van de A4 B8. Dat is ook iets dat bij te veel mensen voorkomt en waar het probleem steeds weer wordt afgeschoven op verkeerde velgen, banden, balanceren, ...

    Een VW uit 1950 had een maximaal toegestaan olieverbruik van 1l op 1000km en 60 jaar verder doet Audi/PON een olieverbruik van 1l op 2000km nog steeds af als "binnen de toleranties". En dan moet je nagaan hoe de productieprocessen t.o.v. toen zijn geperfectioneerd...
    Laatst gewijzigd door bugboy; 06-04-11 om 07:53.

  19. #178
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    De 2.0 TFSI is blijkbaar gevoelig voor een hoog olieverbruik en je maakt mij niet wijs dat Audi dat onderhand niet weet (ook in Duitse fora lees je hetzelfde). Ze maken mij niet wijs dat ze niet weten wat de oorzaak is.
    natuurlijk weten ze precies wat er aan de hand is met de 2.0 TFSI motoren.
    daarom is er ook een oplossing voor, in de vorm van de vervanging van het carterdrukregelventiel, een software aanpassing en een afdichtingsring.
    in de meeste gevallen lost dit het probleem heel goed op.

  20. #179

    Standaard

    Zijn er mensen op dit forum die de modificatie van het carterdrukventiel op hun 2.0 TFSI hebben laten uitvoeren en waarbij het olieverbruik ook echt significant is afgenomen?

    Zoals eerder vermeld kom ik 1000 km verder met een liter olie (1 liter op 4000km t.o.v. 1 liter op 3.000 km voor de modificatie). Ik ben benieuwd of dit nog verder zal verbeteren.

  21. #180
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.404
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A5 2.0 TFSI

    @Bugboy, het is inderdaad duidelijk dat bepaalde forum members zelf niet zo'n bedrag bij de dealer hebben achter gelaten. Voor dit soort bedragen moet het gewoon netjes opgelost worden, dit is ook wat je mag verwachten van "een Audi".
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

Pagina 9 van 73 EersteEerste ... 56789101112131959 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •