Eh ja. Lees je eigen tekst nog maar eens.Oorspronkelijk geplaatst door et1961
En kunnen jullie eens ophouden met dat kinderachtige welles nietes verhaal waarbij elk topic waarin dat gebeurd op slot gegooid wordt?!
iedere mogool weet dat LC je auto sloopt, gewoon gebruiken en hier niet gaan liggen janken als het stuk is, want dan krijg je alleen maar zie je wel reacties.
Dealers raden het zelf af om te gebruiken. Vast niet omdat het zo goed voor je auto is. Verder is dit weer een enorme nondiscussie. Slot zal wel de uitkomst worden.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Oneens, ik pas me dan ook niet aan.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Af en toe denk ik dat hansyi terug is, of heb ik dat?
boeiende discussie hoor. Zoeken de beide heren elkaar een beetje op of zo? Op elkaar reageren moet altijd kunnen toch? maar aan beide kanten meteen dat toontje hoeft natuurlijk niet..
Ik hoor liever inhoudelijk op welke vlakken LC echt slecht is voor je auto , onderbouwd als het kan...........
Omdat er een markt voor is, simpel. Als morgen roze pinguins in de mode zijn zul je overmorgen bench vinden voor roze pinguins in de optie lijst. Autofabrikanten maakt het geen ruk uit of het goed of slecht is, slechts dat het na de acceptabele garantie periode uit elkaar valt.
Momenteel is het de trent om zoveel mogelijk vermogen te persen uit kleinere blokken (relatief gezien) niet gehinderd door enige kennis van autotechniek vraag ik me af of dergelijk motoren straks probleemloos 3, 4 of meer ton zullen draaien (gemiddeld gezien)
De topicstarter vraagt letterlijk of het sklecht is, krijgt antwoord: ja het is heel slecht. Duidelijk toch.
Dan komt er iemand die dat niet met me eens is en daarmee tegen elke natuurkundige wet ingaat.
Weet je, daar is niet aan te beginnen, als je echt helemaal geen flauw benul heb en ik moet beginnen bij nul met uitleggen, daar heb ik geen zin in, zeker niet op deze manier, ga je eerst eens een klein beetje verdiepen in autotechniek/krachten/natuurkunde voordat je een mening hebt, het begint met: als je heel hard tegen een muur loopt doet dat zeer, als je dat begrijpt ben je al aardig onderweg en begrijp je al beter waarom launchcontrol slecht is.
Het werkt bij mij zo: als iemand iets weet dan luister ik en leer ik daarvan en houd ik m'n grote mond dicht, als ik het ook weet en ik ben het er niet mee eens dan kunnen we op niveau een respectabele discussie starten, als ik van niets weet hou ik in ieder geval zeker m'n grote mond dicht, zo werkt dat. Ik heb helemaal geen zin meer om een verhaal van 20 pagina's over launch-control te typen als je op het niveau van et moet beginnen, waar je voor je gevoel Fred Flintstone met een te grote bek (wat het niet leuk maakt) moet uitleggen waarom de space-shuttle technisch achterhaald is.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik vind het jammer dat er op zo'n onprofessionele en kinderachtige manier gediscussieerd wordt. Nagenoeg iedereen geeft hier een mening en geen onderbouwde reactie. Al het gebruik is slecht, wil je goed voor je auto zorgen, dan moet je hem conditioneren en met de wielen in de lucht onder een luchtzak bewaren (en vooral niet gebruiken). Elk gebruik zorgt voor meer of minder slijtage. De simpele natuurwetten zorgen ervoor dat bij zwaarder gebruik de materialen ook aan meer belasting en daarmee meestal slijtage onderhevig zijn. Launch control zit erop om te kunnen gebruiken, gebruik je het vaak moet je ook niet zeuren dat zaken als aandrijflijn en banden sneller zullen slijten en op een gegeven moment vervangen of gerepareerd moeten worden.
In die toon: honey, wegknallen of lanceren met een handbak en veel vermogen is óók slecht voor de auto. Kijk eens naar de oudere modellen met defecte 1e en 2e versnellingen (synchromeshes) door veelvuldig stoplichtsprintjes trekken. En dan gaat daarvan de helft nog met een slippende koppeling, of met te weinig gas. Kan je na gaan hoe fout dat zou gaan als dat 100% van de gevallen goed gelanceerd zou zijn: ik denk dat geen enkele auto met 4WD, handbak en meer dan 200pk over de 100.000km zou gaan met een koppeling en dezelfde bak.
Pedro: +1. Laat je niet op de kast jagen, maar een simpele onderbouwing zou wel op zijn plaats zijn. Iets in de zin als: bij een launch control word je als bestuurder in je stoel gedrukt door de enorme explosie van kracht. Diezelfde kracht komt ook op alle bewegende delen te staan, en zorgen voor een enorme plotse wrijving en een gigantisch moment in alle onderdelen. Dat alleen al kan niet goed zijn op de lange termijn.
Zojuist een website gevonden waar bij een Audi R8 uitgelezen wordt hoe vaak launch control gebruikt is, en een slijtage "waarde" voor de koppeling die ook te zien is. Je kunt dus vrij eenvoudig zien of een auto afgetrapt is klaarblijkelijk...
Duidelijk, zonder onderbouwing? Hoe kan dat nou duidelijk zijn?? Ik geloof ook niet dat de topic starter op een antwoord ja of nee zat te wachten... maar ik kan me vergissen
Ik heb het gevoel dat er sommige mensen helemaal niet willen discussieren.. Als je nou van mening verschilt, dan is er toch niks mis mee om met goede argumenten of onderbouwingen een ander te overetuigen of omtot andere inzichten te laten komen? Alleen beweringen doen en geen onderbouwing geven schiet toch niet op....is zo iets als naar de hoe&%n gaan zonder je lul, of om maar ontopic te blijven; bij een stoplicht wegrijden zonder LC te gebruiken
Dat is wat ik al eerder schreef, maar dan in iets andere woorden. Hier een quote, let ook op de vet gedrukte tekst!;Nagenoeg iedereen geeft hier een mening en geen onderbouwde reactie. Al het gebruik is slecht, wil je goed voor je auto zorgen, dan moet je hem conditioneren en met de wielen in de lucht onder een luchtzak bewaren (en vooral niet gebruiken). Elk gebruik zorgt voor meer of minder slijtage. De simpele natuurwetten zorgen ervoor dat bij zwaarder gebruik de materialen ook aan meer belasting en daarmee meestal slijtage onderhevig zijn. Launch control zit erop om te kunnen gebruiken, gebruik je het vaak moet je ook niet zeuren dat zaken als aandrijflijn en banden sneller zullen slijten en op een gegeven moment vervangen of gerepareerd moeten worden.
Ik vertel nb. dat het zwaarder belasten van de aandrijflijn, meer slijtage tot gevolg heeft. Daar hoef je geen mechanica, werktuigbouw of natuurkunde aan de Technisch Hogeschool voor gevolgd te hebben...Met je auto rijden is ook slecht, slijt ie van. Beter onder een dekentje in je verwarmde garage. Euhu!
Wat ook jammer is dat sommige lieden, in dit geval Pedro allerlei vooroordelen heeft naar andere forum leden, in dit geval mij.
Hier enkele quotes;
als je echt helemaal geen flauw benul hebga je eerst eens een klein beetje verdiepen in autotechniek/krachten/natuurkunde voordat je een mening hebtals ik van niets weet hou ik in ieder geval zeker m'n grote mond dicht,Ik heb helemaal geen zin meer om een verhaal van 20 pagina's over launch-control te typen als je op het niveau van et moet beginnen,Naast het feit, dat dit volgens de forum regelementen niet eens mag, vind ik het behoorlijk respectloos en niet getuigen van een overdaad aan intelligentie. Wat hij suggereert wel te hebben... Ben benieuwd naar meneer zijn hoogst genoten schoolopleiding, dan kunnen we dat onderling even vergelijkenwaar je voor je gevoel Fred Flintstone met een te grote bek (wat het niet leuk maakt) moet uitleggen waarom de space-shuttle technisch achterhaald is.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar ik wil best in een discussie mijn mening herzien als iemand met goede en onderbouwde argumenten komt. Dat is toch waar discussies voor bedoeld zijn?
Vervolg op mijn vorige post http://www.audiforum.nl/forum/motor-...ml#post1267856 :
Iedereen snapt toch wel dat het afraggen van je auto slecht is voor het voortbestaan van je auto. Nu heb je bij launchcontrol een knop die dat voor je doet!
Dan hoef je toch technisch niet te onderbouwen dat dat nie goe is voor je voiture?
p.s.
Leuk dat Hansiiiii weer terug is, gezellig!