Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 105

Onderwerp: Terugroepactie A4-A6-A8

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    mjah dat zou betkennen dat de kranten weer ERG overdreven hebben...

    zou wel zo jammer zijn
    Zou idd jammer zijn,maar ik denk toch dat er wel meer aan de hand is.Want als de media er nu pas achterkomt dat er problemen zijn met de draagarmen,dan lopen ze wel erg achter,dan zijn ze dus niet echt bij de tijd. :? Vind het verhaal van de Pouw uit Deventer idd ook niet echt geloofwaardig..

    Ach,we wachten het allemaal maar af,ben wel benieuwd of ik ook een brief van Pon of de dealer krijg..

  2. #22

    Standaard

    Zo, tijdje niet meer geweest op het forum *schaam*

    Maar ik heb ook de krantenartikels gelezen.
    M'n vader heeft het de dag voor het krantenartikel zelfs al ieder uur gewoon op het nieuws gehoord in duitsland. En daar haddden ze het ook over een terugroepactie, en dat het VAG flink wat knaken ging kosten.

    Maar in de krantenartikels hebben ze het wel over een terugroepactie, maar vervolgens ook over 'extra controle bij een grote of kleine beurt'. Beetje tegenstrijdig dus.

    Dezelfde dag nog gebeld met de dealer, maar die wist het op dat moment ook alleen vanwege het artikel in de krant. En heeft niets gehoord van pon.

    Bij mij zijn eind maart m'n aandrijfashoes, homokineethoes en 1 draagarm vervangen. Grapje heeft iets van 800 euro gekost. Maarja, dealer weet van niets.... en vanuit pon heb ik geen bericht ontvangen.
    Dus ik weet het allemaal ook niet meer. En ik heb pas 140.000km op de teller.

    Meeste dealers zullen natuurlijk lekker niets zeggen... want verhaling op PON schijnt nogal erg rampzalig te verlopen.

    Ben dus ook benieuwd
    Four rings to rule them all.

  3. #23

    Standaard

    Dat van extra controle werd mij dus ook verteld.. Ik vind het maar een vaag gedoe.. Volgens mij is Audi gewoon bang dat het ze te veel gaat kosten en schuiven dus de verantwoordelijkheid weer een beetje af.. Want waarom zou de media er nou opeens een verhaal van maken?? Vind ik persoonlijk helemaal nergens op slaan..
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  4. #24

    Standaard

    Ik denk dat we heel even geduld moeten hebben.

    De importeur is bezig de dealers te informeren. Hierbij gaat een behoorlijke papierwinkel bij om de hoek kijken.

    Ik denk zelf dat we in de loop van volgende week een stuk beter geinformeerd kunnen worden ?

    Zodra ik meer weer, horen jullie het meteen !

    Groeten ,

  5. #25

    Standaard

    Alle dealers zijn inmiddels geinformeerd.

    Uitvoering van controle is gratis.
    Vervanging van de draagarmen echter niet.
    Er wordt geen uitspraak gedaan m.b.t. vergoeding van gemaakte kosten. Er wordt alleen gesproken over een coulante opstelling van Audi AG.

    m.i. komt dit dus neer op een individuele beoordeling per geval, per auto, afhankelijk van kilometerstand en leeftijd etc etc.

    Een Audi dealer kan ten allen tijde een coulance-aanvraag hiervoor indienen bij Audi AG waarna de fabriek hierover een oordeel uitspreekt, ook in gevallen waar reeds een of meerdere draagarmen vervangen zijn dus.


  6. #26

    Standaard

    Gaan ze niet preventief en kosteloos de rubbertjes vervangen?

    Alleen controleren vindt ik een beetje mager beleid... :?
    Huidig transport= iets anders

  7. #27

    Standaard

    Ah.. Het verhaaltje wat mij werd verteld, klopt dus toch aardig.. Jammer..
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Het gaat dus om alle A4's tussen 1996 en 1999, ik neem aan dat de gefacelifte versie die ik heb (modeljaar 2000) niet tussen valt...

    Marco.
    Ja precies, Marco ik denk dat die van mij daar ook onder valt???
    De mijne is van sept. 1999, met de heldere koplampen en het kleine ECC paneel in het dashboard
    Mondeo 2.0 Tddi, 2002

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loslimbo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Het gaat dus om alle A4's tussen 1996 en 1999, ik neem aan dat de gefacelifte versie die ik heb (modeljaar 2000) niet tussen valt...

    Marco.
    Ja precies, Marco ik denk dat die van mij daar ook onder valt???
    De mijne is van sept. 1999, met de heldere koplampen en het kleine ECC paneel in het dashboard
    Juist niet.
    De facelift is vanaf 1999 en deze vallen buiten de groep die teruggeroepen worden.
    Huidig transport= iets anders

  11. #30
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    is er trouwens een manier waarop ik kan controleren of mijn draagarmen al eens vervangen zijn? auto is namelijk nog maar sinds november '03 in mijn bezit dus ik ben wel benieuwd
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #31
    SLIM
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6power
    Ik heb nog vorig maand een draagarm laten vernieuwen. Zou ik hiervoor nog mn geld terug kunnen krijgen dan van Audi?? :roll:
    Dat zul je niet terug krijgen. Je auto heeft ze er 7 jaar onder zitten............... dat is iets te lang voor een terugroep actie

  13. #32

    Standaard

    Mijn A6 van feb 1999 heeft vorige week een grote beurt gehad.
    Netjes en zonder kosten beide draagarmen vervangen.
    Kosten staan wel op de rekening: totaal 425 euro incl. BTW.
    Gelukkig 'verleende coulance'.
    Toch maar liever naar de dealer?

  14. #33

    Standaard

    Mijn '97 A4 Avant is vorige week voor een beurt geweest bij de Audi dealer. Ze hebben gemeld dat ze de controle hebben uitgevoerd, dat het een officiele actie van Audi is, die tevens op de rekening staat en in het onderhoudsboekje wordt genoteerd.

    Het betreft echter een visuele controle...ik rij nu niet met nieuwe draagarmen rond. Dus ik zal uiteindelijk toch wel een keurt aan de beurt zijn voor een dure reparatie.

  15. #34
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leffe 404
    Er wordt geen uitspraak gedaan m.b.t. vergoeding van gemaakte kosten. Er wordt alleen gesproken over een coulante opstelling van Audi AG.
    Een dealer die zich coulant opstelt ???
    That would be a first.
    Arrogante lamstralen zijn het. coulance my ass. Bloeden in je portomonee zal je !
    De dealer in Veenendaal ziet mij in elk geval niet meer terug

    gaat in mijn geval niet over een A4 of draagarmrubbers
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #35

    Standaard

    Jawel, net een belletje gehad van de garage.
    Twee draagarmen (eentje kraakt en piept en een andere klappert) worden vervangen onder de terugroepactie/ garantie!!

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leffe 404
    Er wordt geen uitspraak gedaan m.b.t. vergoeding van gemaakte kosten. Er wordt alleen gesproken over een coulante opstelling van Audi AG.
    Een dealer die zich coulant opstelt ???
    That would be a first.
    Arrogante lamstralen zijn het. coulance my ass. Bloeden in je portomonee zal je !
    De dealer in Veenendaal ziet mij in elk geval niet meer terug

    gaat in mijn geval niet over een A4 of draagarmrubbers
    Ik heb gelukkig andere ervaringen met Pheifer Sneek.
    Met iedere leverancier heb je wel eens een verschil van mening...
    Soms ook is de klant de onredelijke partij.

  18. #37

    Standaard

    Mijn a4 staat ook bij de garage, 2 draagarmen kapot. En deze worden ook onder garantie vervangen !!

    Nu nog even proberen die draagarm van vorige maand gecrediteerd zien te krijgen.

    Vanavond weet ik meer....
    Four rings to rule them all.

  19. #38
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gewse
    Mijn a4 staat ook bij de garage, 2 draagarmen kapot. En deze worden ook onder garantie vervangen !!

    Nu nog even proberen die draagarm van vorige maand gecrediteerd zien te krijgen.

    Vanavond weet ik meer....
    dat vindt ik netjes! zeker voor een auto van '95!

    ik weet het wel, ik blijf gewoon met de auto naar mijn eigen garage gaan, zodra ze over de draagarmen beginnen breng ik hem wel naar de stealer
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  20. #39

    Standaard

    Dan ga ik ook maar eens weer langs de dealer.. Mag ik trouwens wat namen van dealers die het wel vergoeden? Kan ik met een sterk verhaal aankomen bij de plaatselijke Pouw.. En zij maar zeggen dat niks vergoed wordt.. :x
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  21. #40

    Standaard

    Van Mossel Valkenswaard

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •