Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 76

Onderwerp: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

  1. #21
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Meestal worden de klachten ook gewoon weg gestreept omdat het goedkope banden zijn. En zijn mensen blind voor een stukje veiligheid want ze hebben alleen de prijs op dat moment in hun hoofd.

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenum Bekijk Berichten
    Met alle respect voor ieders mening. Feit is er rijden inmiddels vele Audi's met deze banden. Klanten van tevreden zijn niets bijzonders maar gewoon mensen die zonder klachten en zonder poehaa hun kilometers rijden. Sommigen die dageliks op de weg zitten anderen die af en toe rijden. Het helpt wel als je objectief bent. Iedereen succes met zijn of haar (banden)mening.
    En jij bent bandenhandelaar, als ik je verhaal lees?
    Laatst gewijzigd door tom; 28-06-11 om 13:52.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23
    Leuvenum
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    zomaar een mening:

    It seems people only wish to leave negative feedback on these so called 'budget' tyres but i felt it was time to address the balance. I drive an Alfa 159ti and was faced with a cost of £250 per tyre for the Pirellis / Conti's or take a chance on the Acceleras for less than £90 a tyre. I listened to positive feedback from other Alfa owners a took the plunge, i couldn't be happier as they've totally exceeded my admittedly low expectations. In the dry they are equally as good as the previous 'premium' tyres that come with the 159, the wet was where i was expecting problems having read some feedback from other manufactures car drivers like the 645 above and yet they've been absolutely faultless, in fact in the worst weather for decades just before Christmas they never let me down once in the snow even when climbing some nasty hills in North Yorkshire where i live. Maybe i've got a good set or maybe these tyres work well with FWD low profile wheels, i dont know but one things for sure i'll not be paying nearly 3 times as much for premium tyres that for this car anyway seem to offer little if any difference. I've tried pushing the tyres harder than id normally drive in the wet to see where the limit is but my nerve went before the tyres. Even some UK Alfa dealers are recommending these tyres as an alternative to customers - surely they'd not be allowed to do this if they were as dreadful as some might have you believe.

  4. #24
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Maar ondertussen hebben we van A4life zelf al 3 maanden niets meer gehoord over zijn bevindingen.........
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Ik zie 'm hier niet verder komen dan matig. Maar goed, ik wil eigenlijk een professionele -gestandaardiseerde- test lezen en niet van Jan met de pet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26
    tdi tuning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Ik heb die banden ook gehad.....Zeer slecht bevallen.....Ze bleven maar dreunen en trillen ......Heb van ellende Dunlop Sport-maxx erop gelegd.
    Hele fijne band,maar die ging ook na loop van tijd kabaal maken.
    Mijn neefje heeft nu Agillis banden in 19"gemonteerd en die zijn super goed....
    Fijne montage weinig lood en fijn weg gedrag.......Ze komen ook goed uit de test
    Prijs : 100euro voor een 225/35/19...Is geen geld.
    Denk wel dat banden sneller zullen slijten dan een A-merk band.

    groeten marko
    Laatst gewijzigd door tdi tuning; 06-07-11 om 19:57.
    A6 2.4 V6 Eibach verlaagd 18inch BBS RC
    Zilver Avant C5

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenum Bekijk Berichten
    zomaar een mening:
    the wet was where i was expecting problems having read some feedback from other manufactures car drivers like the 645 above and yet they've been absolutely faultless, in fact in the worst weather for decades just before Christmas they never let me down once in the snow even when climbing some nasty hills in North Yorkshire where i live.
    Hihi, lekkere "mening". Deze gebruiker rijd dus met zijn 245 zomerbanden gewoon in de sneeuw een berg op zonder problemen. Wonderbanden dus

    Zijn verhaal is wat we noemen gelul in de ruimte, geschreven door iemand die er baat bij heeft het te schrijven. Het verhaal is te gepoetst en te positief.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Dat is het nadeel van die openbare review-sites: iedere idioot kan er maar een eind raak schrijven, verstand van zaken of niet.

    Lijkt me overigens een aardig onderwerp voor een serieuze bandentest, de nieuwe budgetmerken. Mijn ervaringen zijn tot dusver onverdeeld negatief, maar merken zoals Hankook hebben zich ook opgewerkt van het bagger-segment naar een respectabele middenpositie. In een tijd waarin veel mensen het economisch zwaarder hebben lijkt het me geen gek idee om eens wat aandacht te besteden aan alternatieven voor de A-merken, al was het maar om aan te geven hoeveel verschillen ertussen zitten en wat de consequenties van een verkeerde keus zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Exclamation Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Even nieuw leven in dit Topic:

    Ik heb van niemand iets gelezen over iets niet erg onbelangrijks als 'compound! Of zoiets als 'band constructie'. Leuk dat het profiel van die troep op die van een SportContact 2/3 lijkt. Gefeliciteerd. Mooi hoor...

    (Even een tussenvraagje: Waar denk je dat het prijsverschil in zit? Alleen maar in het merk? In deze zwaar bevochte markt? Yeah right.

    -Research & Development
    -Constructie
    -Uitgebreide testing (Vaak ook in de peperdure racerij)
    -Materialen en materiaalkeuze.)
    -Merk (zet hem er voor de eer ook even bij)

    Geen persoonlijke aanval op iemand hier, maar:
    Leuk al die in mijn ogen 'ons-bent-sunig' gevaren op de weg, die die budget banden kopen en dan vervolgens gaan melden, dat ze heerlijk en stil rijden en goed 'voelen' bij nat weer. Heb je wel eens een noodgreep met 50km/u uitgevoerd met dat autoband wannabe spul? Of een uitwijkproef bij snelweg snelheden? Dat dacht ik al..!!

    Check voor een niet geijkte, maar wel praktijk eerlijke en realistische test deze link maar eens! Dan begrijp je mijn iets vurige betoog over deze complete smackbanden.

    Niemand gun ik een ongeval. Laat ik dat voorop stellen. Gezondheid en geluk voor iedereen. Maar ik houd jou echt verantwoordelijk als jij mijn kind aanrijdt, omdat je remweg achterlijke-C-kwaliteit-band lang is!
    Of zou je het jezelf vergeven, dat je op het allerbelangrijkste aan je auto (: Je contact met de weg!!) het bespaard; je, god betere het, flink moet uitwijken op de snelweg en je eigen gezin en auto helemaal total loss rijdt... Want dat gebeurt dus echt met zulke banden.

    (: Check die link nog maar een keertje voordat je je kinderen op de achterbank goed vastsjort om weer de baan op te gaan met je C,D,E,F kwaliteit rommel onder je auto!)

    Le-vens-gevaarlijk.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Tsja, welke band ik ook koop na een half jaar zijn ze kaal , maar wel altijd A-merk, vind dat wel heel belangrijk zelf. Nu Sport Maxx van Dunlop en GoodYear Eagles F1 eronder... en zelfs in de regen kun je klaverblaadjes echt lekker nemen met die dingen

  12. #31
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Tsja, welke band ik ook koop na een half jaar zijn ze kaal , maar wel altijd A-merk, vind dat wel heel belangrijk zelf. Nu Sport Maxx van Dunlop en GoodYear Eagles F1 eronder... en zelfs in de regen kun je klaverblaadjes echt lekker nemen met die dingen
    Dus dat! En bij een nood ingreep bij 100km/u sta jij wel binnen 36 mrt stil en rijd zo'n onverlaat met neprubber zijn 'hopelijk voor hem airbag deploying' neus zo in de achterkant en de 'bewoonde' kinderzitjes van zijn noodstoppende voorganger. I rest my case concerning Chinese and Indian rubber crap onder je auto.

    Ben er ook erg voor om dit soort rommel te verbieden in Europa en iig in NL.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  13. #32
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Ik snap het echt niet. Ik ben zelf maar een ''arme'' student maar op banden ga ik dus echt niet besparen.
    ik moet er niet aan denken dat ik even 200 euro bespaar maar een maand later jezelf of iemand anders dood
    rijd op de snelweg... Ik heb het al meerdere keren kantje boord meegemaakt, ik was eecht blij dat ik een goede band had.
    als je ziet hoe weinig contact er is met de weg is een goede band een pre ongeacht de prijs.
    En als een 18 jarige student het kan betalen kan iedereen het toch...?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  14. #33
    jojo audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    644
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Dus dat! En bij een nood ingreep bij 100km/u sta jij wel binnen 36 mrt stil en rijd zo'n onverlaat met neprubber zijn 'hopelijk voor hem airbag deploying' neus zo in de achterkant en de 'bewoonde' kinderzitjes van zijn noodstoppende voorganger. I rest my case concerning Chinese and Indian rubber crap onder je auto.

    Ben er ook erg voor om dit soort rommel te verbieden in Europa en iig in NL.
    +1
    bij mij altijd yokohamma, altijd goede ondervindingen bij gehad.
    mvg.
    4 ringen , 4 cilinders , 4 banden , 4 velgen , 4 wieldopjes ;) , kortom audi a4 b7 2.0TDI

  15. #34

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    ik heb momenteel o.a. Wanli onder m'n daily (zaten om de velgen die ik gekocht heb) en met name op nat wegdek is het helemaal ruk. Heb echter eens Ceat winterbanden gehad (Kwikfit huismerk?) en die waren in alle opzichten zéér goed, niet slap en veel grip.
    my first quattro was a wilkinson

  16. #35
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Ik snap het echt niet. Ik ben zelf maar een ''arme'' student maar op banden ga ik dus echt niet besparen.
    ik moet er niet aan denken dat ik even 200 euro bespaar maar een maand later jezelf of iemand anders dood
    rijd op de snelweg... Ik heb het al meerdere keren kantje boord meegemaakt, ik was eecht blij dat ik een goede band had.
    als je ziet hoe weinig contact er is met de weg is een goede band een pre ongeacht de prijs.
    En als een 18 jarige student het kan betalen kan iedereen het toch...?
    +1. Er zijn gewoon dingen waar je niet op bespaard. O.a. banden en remmerij.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  17. #36
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Exclamation Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    ik heb momenteel o.a. Wanli onder m'n daily (zaten om de velgen die ik gekocht heb) en met name op nat wegdek is het helemaal ruk. Heb echter eens Ceat winterbanden gehad (Kwikfit huismerk?) en die waren in alle opzichten zéér goed, niet slap en veel grip.
    Tot je een keer een echte noodstop moet maken. Dan is je mooie quattro totall löss. Beter ben ik niet de auto voor je. Mijn remweg zal bij 100km/u ongeveer 30mtr korter zijn dan die van jou.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  18. #37
    jojo audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    644
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    +1. Er zijn gewoon dingen waar je niet op bespaard. O.a. banden en remmerij.
    +2
    4 ringen , 4 cilinders , 4 banden , 4 velgen , 4 wieldopjes ;) , kortom audi a4 b7 2.0TDI

  19. #38

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Tot je een keer een echte noodstop moet maken. Dan is je mooie quattro totall löss. Beter ben ik niet de auto voor je. Mijn remweg zal bij 100km/u ongeveer 30mtr korter zijn dan die van jou.
    Je hoeft me niet aan te vallen. En ze zitten niet onder 1 van m'n quattro's. Goed anticiperen werkt beter dan hard moeten remmen.
    my first quattro was a wilkinson

  20. #39
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Red face Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    Je hoeft me niet aan te vallen. En ze zitten niet onder 1 van m'n quattro's. Goed anticiperen werkt beter dan hard moeten remmen.
    Ooh, mijn excuses als ik zo over kom! Absoluut niet de bedoeling, quattrostyle.

    Het enige waar ik inderdaad misschien resoluut in ben is het afkeuren van mensen hun bevindingen met dit soort banden. Prachtig dat ze lekker rijden. Dat zegt niks over kwaliteit en veiligheid.
    Heb 1 keer iemand bij mij achterin gehad, waardoor mijn toenmalige lease-auto na 3 maanden geleefd te hebben naar het kerkhof kon. Moest als laatste in de rij, wachtend voor het eerdere rood, plotseling remmen bij een groen stoplicht, omdat een voorganger enkele auto's voor mij de motor liet afslaan. Wij reden ongeveer 20km/u naar stilstand. Meneertje Opel kwam met later bekend 70km/u aanrijden en reed nog 35km/u bij me naar binnen. Anticiperen is leuk. Als je weet hoe lang je remweg is. Bij hem hielp het sowieso niet.
    En die ei had hakkitakki banden onder zijn Omega. Daarom ben ik misschien (te fel) op mensen die het over de aangename rijeigenschappen van dit soort meuk hebben. Rijeigenschappen verteld niks, maar dan ook echt niks over de kwaliteit, remweg, uitwijkmogelijkheden en veiligheid. Nogmaals check de link met de rijtest.

    Met dat gezegd te hebben, zeg ik met alle respect tegen jou: Anticiperen is prachtig. Deden meer mensen dat maar in het verkeer. Maar helaas heb jij, ik, iedereen niet het reactie vermogen van een computer. Als ineens de auto, die schuin voor je rijdt op een aangrenzende baan een klapband krijgt en ineens jouw weghelft opschiet, telt elke seconde en elke meter. En zo kan ik nog wel een 30-tal verschillende situaties bedenken waar anticiperen absoluut niet kan en waar goeie banden met goed profiel iig aanzienlijk zullen helpen ongelukken te voorkomen.

    Nogmaals geen aanval, gozer. Zeker niet persoonlijk. Puur mijn bescheide ervaring en lichte ergernis bij sommige mensen die geld besparen op zaken die levens kunnen redden.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  21. #40
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Overigens wachten we nog steeds op de review van de wokkietokkie XXL-banden...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •