Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Resultaten 121 tot 136 van de 136

Onderwerp: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

  1. #121
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Ja , die cc is bijna universeel bruikbaar . Enkel de bediening van de gasklep is een beetje motorspecifiek .
    De pomp is van vdo , de computer van hella .
    Waarschijnlijk worden die ook in andere wagens -bmw, merc - gebruikt .

    Pat
    alleen zitten er dan andere stekkers op, ik weet het voor jou geen probleem, maar dus niet allemaal plug en play dus.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokxville
    Ik haal omdat ik ook amerikaanse wagens heb regelmatig spullen uit de vs over.Dus als je wilt kan dat geregeld worden. 8)
    VRIEND! :mrgreen:
    Als je wat hebt,laat maar weten.Dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.VRIEND
    Audi coupe gt5e 1982 Groen,Audi coupe Quattro 1986 Grijs,Audi Coupe Gt 5e "Gold Edition" 1983,coupe gt 1987 grijs

  3. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Ja , die cc is bijna universeel bruikbaar . Enkel de bediening van de gasklep is een beetje motorspecifiek .
    De pomp is van vdo , de computer van hella .
    Waarschijnlijk worden die ook in andere wagens -bmw, merc - gebruikt .

    Pat
    Denk je dat ik HIER (klik) iets mee zou kunnen? In de advertentie staat dat het van een S2 komt. Past zoiets met niet al te veel aanpassingen op een AAR-blok? Voor de electronica ben ik niet bang, dat lukt me wel. Als het vacuumgebeuren e.d. maar op de gasklep past...

  4. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bruls
    Past zoiets met niet al te veel aanpassingen op een AAR-blok? Voor de electronica ben ik niet bang, dat lukt me wel. Als het vacuumgebeuren e.d. maar op de gasklep past...
    Het vacuumgebeuren is niet meer dan een onderdrukdoos die via een stang de gasklep opentrekt . Dat is wel passend te maken .
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  5. #125

    Standaard

    Vandaag was het een leuke dag :-D

    De electriciteit is eindelijk afgerond .
    Op twee draden na voor de radio die ik vergeten ben . Dus de middenconsole moet nog effe terug uit mekaar .

    En dan één voor één de diverse systemen terug in dienst gesteld .

    - Remoliebakje gevuld . Koppeling en remsysteem ontlucht .
    Nu werkt de handrem weer . En de voetrem ook natuurlijk .
    De koppelingscilinder lekte als gek . Daar heb ik een andere opgezet .
    Nu heb ik er maar drie meer op overschot
    En nu de koppeling werkt schakelt de achteruit vlot in .
    Zonder koppeling moest ik toch wat aandringen .

    ATF olie erop en stuurpomp /stuurhuis terug in dienst gesteld .
    Tof , de auto op blokken , en dan het stuur langzaam heen en weer draaien . Dan zie je het borrelen in dat atf reservoir . Je voelt het direct aan het stuur als alle lucht eruit is .

    Koelwater /antivries bijgevuld en de motor rustig laten warmdraaien .
    Koelventilator slaat aan bij warme motor , watertempmeter op het dash werkt . Olietemperatuurmeter werkt .
    Kachel binnenin werkt ook terug , was al jaren stuk :-D

    Uitlaat gemonteerd behalve de einddemper . Daar moet eerst nog een trekhaak onder .
    Uitlaat rammelvrij gemaakt door het bevestigingspunt enkele cm te verplaatsen . Nu tikt hij niet meer tegen de achtercardan .
    Waarschijnlijk ga ik er terug een einddemper aanzetten . Niet meer de open pijp die ik op de grijze had . Maakt toch een beetje teveel herrie om comfortabel te kunnen rijden .


    Als ik morgen nog een dagje kan voortwerken , kan ik maandag naar de bandenboer om te laten uitlijnen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #126
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Kijkaan, dat vlot goed!

  7. #127
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Waarschijnlijk ga ik er terug een einddemper aanzetten . Niet meer de open pijp die ik op de grijze had . Maakt toch een beetje teveel herrie om comfortabel te kunnen rijden .
    yep, ik rij nu als ik wat verder weg ga dan t dorp met oorpluggen in :oops: ... ik ga er zo'n klein dempertje voor in de plaats zetten, hopelijk doet dat net genoeg.

  8. Ad
  9. #128

    Standaard

    nog een trukje .

    Bijna elke coupe die ik gehad heb had last van slechte contacten in de achterlichten .
    Lampje brand niet , bij het nakijken blijkt dat niet stuk te zijn , terug monteren en het gaat weer . Week daarop van hetzelfde enz . Soms is
    tik al voldoende om een niet brandende lamp terug tot leven te berengen .
    Stoplichten zijn hier het meest gevoelig voor .

    De reden is dat de koperen contactstrip die de stroom naar de lamp voert gewoon tegen de metalen geleiders geperst zit .
    Niet gesoldeerd , niet geschroefd .
    Het plastic is wat gesmolten van fabriekswege uit om de boel bij mekaar te houden en dat is het dan .
    Met de jaren krijg je oxidatie , contact weerstand en meer van dat fraais totdat de boel oververhit en uitvalt .

    De oplossing is vrij eenvoudig , en toch werkt het bijzonder goed . .
    Op elk verbindingspunt wordt een draadje gesoldeerd aan beide zijden zodat de stroom terug doorkan .
    Dit geeft lampen dioe niet meer uitvallen , en die helder branden .

    Let bij dual achterluchten ook op dat je de verbinding van links naar rechts die onder het plastic zit ook overdoet . Anders blijft het linkerstoplampje problemen hebben .


    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #129

    Standaard

    Verder kan ik nog melden dat ik van m'n hart een moordkuil heb gemaakt , en vandaag met een emmer en een spons aan de slag ben geweest .
    Waarschijnlijk de eerste keer in 10jaar dat ik een auto was . :-D
    Maar er lag een vingerdikke laag stof op , zo erg dar de achterruit gewoon ondoorzichtig was .

    Daarna , ondanks het alleen maar op het zicht uitgspoord zijn van de wielen toch maar eens rond het blokje gereden .
    Leuk leuk leuk . Toch maar met de open eindemper .

    De cruise control werkt ook :-D :-D
    Alleen had ik de rode knop als reprise , en de zwarte als set bedoeld . Das nu net omgedraaid . Niet erg .

    Morgen tanken , uitlijnen en dan de zesde uitproberen

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #130

    Standaard

    Pas maar op, dadelijk sta je nog elke zaterdag te wassen
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #131

    Standaard

    Allemachtig wat een geweldige topic is dit, ik heb van al deze werkzaamheden die hier in vermeld staan geen enkel verstand, dus mijn complimenten je heb een paar gouden handjes.

    gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......

  13. #132

    Standaard

    Spijtig dat daar geen foto's van zijn. , Patriek die de wagen wast.
    Veel plezier met het testen.

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  14. #133

    Standaard Re: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

    Wat een mooi topic/ project.

    Er wordt vaak geschreven dat het moeilijk is om een airco te installeren maar als ik het zo lees dat lijkt het me nog aardig mee te vallen aan de handelingen te zien, of zie ik het verkeerd?
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  15. #134

    Standaard Re: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

    Patrick (stragenmitsuko) is *ietsje* handiger dan de gemiddelde mens... dus het lijkt erg makkelijk altijd bij hem
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  16. #135
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

    Het installeren zal best meevallen als je de halve auto al uit elkaar hebt liggen.
    Het enigste is dat je wel een airco set nodig hebt waarvan je zeker weet dat deze nog werkt en in een goede staat is. Als je dit niet zeker weet zou ik er ook niet aan beginnen. Je bent al gauw een paar 100euro kwijt als er iets mis is. En dan ook nog het feit dat de onderdelen erg schaars zijn...

  17. #136
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1987CQ - 7A - CBL en Airco

    Cool, een ruim 3 jaar oud topic nieuw leven inblazen

    En al werkt de set niet, Pat krijgt 'm toch wel weer aan de praat, linksom of rechtsom.
    En als 't 'm niet lukt....aiaiai, dan horen we net zo lang niks van Pat tot 't eindelijk wel gelukt is.
    En dat verklaard dus de 3 jaar stilte

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •