Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 156

Onderwerp: Stragenmitsuko's Oerquattro , de witte

  1. #41

    Standaard

    zo'n Reinz set Janco?
    my first quattro was a wilkinson

  2. #42

    Standaard

    Ik geloof het wel, ja. Anders moet je even in mijn oude revisietopic kijken.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #43

    Standaard

    Weer wat verder .

    Eerst de olieaanzuigbuis met anti slingerschot gemonteerd .
    Daarna het carter erop . Met 24 kraagboutjes M6*14
    He he , die is dicht , daar kan geen troep meer in .

    Daarna de oliefiltersteun met filters en de oliedrukcontacten geplaatst .
    Nu nog met de oude filters erop , meer als afdichting dan dat die ooit nog gaan gebruikt worden .

    In totaal al 5 etka blz klaar .

    Pat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #44

    Thumbs up

    Altijd mooi om zo'n motor-revisie te zien gebeuren.

    Ik begin binnenkort ook aan een MC2, maar zoek nieuwe zuigers. Waar heb jij deze gevonden? Ik vind ze namelijk nergens...

    Zijn er andere zuigers die gebruikt kunnen worden in de MC2?

  5. #45

    Standaard

    De zuiger die ik vervangen heb is een tweedehands die ruud me bezorgd heeft .

    Een MC2 gebruikt andere zuigers dan een WR .
    Je koopt ze ofwel bij de dealer ofwel bij een motorenrevisiespecialist .

    Als je nieuwe zuigers plaatst moet je je blok ook laten boren , of minstens laten honen .

    Richtprijs bij audi voor 1 nieuwe WR zuiger is 260€ . Dat is met de zuigerveren erbij .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko Bekijk Berichten
    De zuiger die ik vervangen heb is een tweedehands die ruud me bezorgd heeft .

    Een MC2 gebruikt andere zuigers dan een WR .
    Je koopt ze ofwel bij de dealer ofwel bij een motorenrevisiespecialist .

    Als je nieuwe zuigers plaatst moet je je blok ook laten boren , of minstens laten honen .

    Richtprijs bij audi voor 1 nieuwe WR zuiger is 260€ . Dat is met de zuigerveren erbij .

    Pat
    Mja, 'k ben al bij audi langs gegaan, en die MC2 zuigers hebben ze niet meer sinds begin 2007. Mijn eigen etka verteld me hetzelfde. Ook mijn revisiebedrijf vind niets voor een MC2 bij hun leveranciers. Wel massa's andere zuigers voor 81mm audi 5-cilinders. Vandaar mijn vraag of er andere te gebruiken zijn. Misschien 20v zuigers laten aanpassen om dezelfde compressie te halen?

    Of misschien toch ergens 2de hands zuigers zoeken, want ik ga er zeker 3, misschien 4 nodig hebben... Die prijs die je daar noemt valt dus lelijk tegen...

  7. #47

    Standaard

    Ik meende trouwens gelezen te hebben dat dit een MC2 was, maar het is een WR dan? In dat geval was mijn vraag behoorlijk off-topic...

  8. Ad
  9. #48
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko Bekijk Berichten
    Bij de papieren die bij de wagen zaten zit een handgeschreven briefje waarop staat
    145.000 km nieuwe motor met 225 Pk .
    Dat briefje zit er oud genoeg uit om authentiek te kunnen zijn .
    Ik ben aan het proberen de eerste eigenaar op te sporen zodat ik meer informatie kankrijgen ;

    Die 225pk , dat is nonsens , dat kan niet met een k-jetronic .

    Maar die nieuwe of revisie motor zou wel eens kunnen de waarheid zijn .
    Nu staat er 161.000 op de teller .
    Het onderblok ziet er veel te goed uit om 161.000 gelopen te hebben .

    Maar het blijft gissen natuurlijk .


    Pat
    pat, de MC2 heeft volgens de rollerbank 226pk met alleen een aangepaste chip.
    hierna hebben we het "takventiel"nog gewisseld van een mc naar een 3B, met een kleine aanpasing aan de slangen
    voor een snellere respons ( maar hierover geen roller test gemaakt)
    en de gewoone Kjet (of is deze beter dan die van de WC ? )
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #49
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Ik meende trouwens gelezen te hebben dat dit een MC2 was, maar het is een WR dan? In dat geval was mijn vraag behoorlijk off-topic...
    MC=MC de 2 is alleen maar een eigenaanduiding omdat de 2e serie een 2e klopsensor erbij kreeg (oke en een paar andere aanpassingen) maar dezelfde zuigers.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    MC=MC de 2 is alleen maar een eigenaanduiding omdat de 2e serie een 2e klopsensor erbij kreeg (oke en een paar andere aanpassingen) maar dezelfde zuigers.
    jep, ik weet dat de motorcode niet echt MC2 is. Maar ook voor de originele MC zijn er geen zuigers meer. En de zuigers zijn volgens etka weldegelijk verschillend tussen de versie met 1 en 2 klopsensoren...

    Maar ik was in dit topic terechtgekomen via een search op MC, en ging er dus van uit dat dit een MC was, vandaar mijn vraag aan stragenmitsuko. Blijkt het dus een WR te zijn... Sorry voor de off-topic dus.

  12. #51

    Standaard

    Ja dit is beslist een WR motor .
    In de oerquattro's 10V zijn enkel WR (WX amerika ) en MB motoren gebruikt .
    De MB is vergelijkbaar met de MC en 1B motoren .

    @Viermaal
    225 met enkel een chip ?
    Dat is neem ik aan met een eigen rollenbanktest geweest en niet iets dat iemand anders je verteld hebt .
    Mij is altijd gezegd dat de k-jet met 220 pk aan z'n maximim zit . Daarboven riskeer je te arme mengsels .
    Ik weet niet of het waar is hoor , maar voor zover ik de k-jet ken lijkt me dat aannnemelijk .
    Het jeukt wel behoorlijk bij mij om de k-jet te dumpen en er een megasquirt voor in de plaats te zetten .
    Maar ja , dat strookt dan weer niet met origineel houden ...

    @Rosse
    Geen probleem met offtopic .
    Zolang je niet over het haarbandje of de sluiting van de jarretellegordel van je schoonmoeder begint
    Ik zal eens informeren of ik nog MC2's kan krijgen .
    Drie of vier zuigers vervangen ??? Leg dat eens uit .
    Dan zou ik er toch vijf vervangen en het blok laten boren .


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko Bekijk Berichten
    Drie of vier zuigers vervangen ??? Leg dat eens uit .
    Dan zou ik er toch vijf vervangen en het blok laten boren .

    Pat
    Mja, de wagen is nog niet bij mij, dus exact weet ik het nog niet. Ik weet nog niet of de schade erg genoeg is om de zuigers te vervangen, dus... De wagen zou het volgens mij wel waard zijn, het is de ex bordeaux type44 van forumlid Steve.

    Ik heb wel wat foto's, dus misschien open ik wel een topic met de foto's, ik weet namelijk de oorzaak nog niet. Ik ga er van uit dat deze MC ergens in z'n leven een schoepenwiel van een turbo "geïnhaleerd" heeft... De zuigers en de kop hebben allemaal putjes. Maar aan de kleppen is dan weer niets te zien...

    Ik hoop hem volgend weekend thuis te hebben, dan kunnen we eens rustig kijken wat er allemaal nodig zal zijn.

  14. #53

    Standaard

    Is he dan niet beter om een okkasieblok te kopen, die MC motoren verkopen ze regelmatig.
    Natuurlijk weet je niet wat je koopt, maar voor een paar honderd euro is zo een blok wel te vinden, laatst hebben ze er nog 1 verkocht voor 430 euro met turbo , ecu en heel de nest erbij, de motor had 83000 km.

    dominique

  15. #54
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    http://http://www.audiforum.nl/forum...-drbuergi.html
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko Bekijk Berichten
    @Viermaal
    225 met enkel een chip ?
    Dat is neem ik aan met een eigen rollenbanktest geweest en niet iets dat iemand anders je verteld hebt .
    Mij is altijd gezegd dat de k-jet met 220 pk aan z'n maximim zit . Daarboven riskeer je te arme mengsels .
    Ik weet niet of het waar is hoor , maar voor zover ik de k-jet ken lijkt me dat aannnemelijk .
    Het jeukt wel behoorlijk bij mij om de k-jet te dumpen en er een megasquirt voor in de plaats te zetten .
    Maar ja , dat strookt dan weer niet met origineel houden ...

    Pat
    nee Pat, alleen de chip en 2x gerold op de 4wd testbank van RICA tunning. 1x met alleen een K&N filter als extra dat was dan p/m 1PK winst
    daarna na de chip wisseling (vitamine B van Buergi ) en een uitdraai van 226pk ipv de 165pk.
    maar de chip prog is ook geupdate door buergi en behaald dan nog veel betere resultaten (bron 100online.de)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #55

    Standaard

    Wow , dat is een indrukwekkend resultaat .
    Bijna 40 % meer vermogen .

    Blijkbaar heeft de MC std nog minder power dan de KG dan .
    KG had iets van een 180 als ik me niet vergis .

    En in wezen zijn al die turbomotoren constructief gelijk .
    Dus moet dat vermogenverschil in software gerealiseerd zijn .
    Je vraagt je af waarom ze dat doen he . Een motor zo begrenzen .
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  17. #56
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko Bekijk Berichten
    Wow , dat is een indrukwekkend resultaat .
    Bijna 40 % meer vermogen .

    Blijkbaar heeft de MC std nog minder power dan de KG dan .
    KG had iets van een 180 als ik me niet vergis .

    En in wezen zijn al die turbomotoren constructief gelijk .
    Dus moet dat vermogenverschil in software gerealiseerd zijn .
    Je vraagt je af waarom ze dat doen he . Een motor zo begrenzen .

    tja, de eerste met kat en de regeltjes maakte het vermogen lager.
    tov de 2/1B die 190 a 200 pk hadden en de "gewone"MC zonder kat was al verschillend.
    maar behalve de pk en Nm winst is de drivebilety ook enorm toegenomen, ik zit nu al te sparen voor een popoff en ander type slangen met grotere doorstroming die Olli W maakt, alle beetjes gaan helpen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    MC=MC de 2 is alleen maar een eigenaanduiding omdat de 2e serie een 2e klopsensor erbij kreeg (oke en een paar andere aanpassingen) maar dezelfde zuigers.
    er zit degelijk verschil in de zuigers van een mc1/mc2
    degene met de laagste compressie verhouding heeft een grotere 'kuil' in de zuiger zitten.
    ik heb er meen ik wel foto's van maar wil pat zijn topic niet vervuilen
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  19. #58
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    er zit degelijk verschil in de zuigers van een mc1/mc2
    degene met de laagste compressie verhouding heeft een grotere 'kuil' in de zuiger zitten.
    ik heb er meen ik wel foto's van maar wil pat zijn topic niet vervuilen
    wel das weer nw voor mij gelukkig heb ik ze nog niet echt nodig gehad.
    maar picca's zijn welkom
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    er zit degelijk verschil in de zuigers van een mc1/mc2
    degene met de laagste compressie verhouding heeft een grotere 'kuil' in de zuiger zitten.
    ik heb er meen ik wel foto's van maar wil pat zijn topic niet vervuilen
    Laat maar komen .
    Die zaken intereseren me ook .
    Eigenlijk zou ik graag eens een database maken vn de verschillende vijfcilindermotoren
    met een aantal basisgevens . Boring , slag , compressieverhouding , nokkenas etc .
    Dat zou handig zijn als je voor een bepaald project een blok wil samenstallen .

    Ik heb met de gauw gauwte een kantelframe ineengelast voor het motorblok .
    Dat werkt toch wat gemakkellijker , zeker nu de krukas er terug inzit .
    En het zal toch m'n laatste vijfcilinder niet zijn die onder het mes gaat .
    Momenteel is het wachten op enkele onderdelen .....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #60

    Standaard

    ik heb effe wat foto's van de mc1 en mc2 bij elkaar gezocht.
    de mc 2 zuiger heeft een minder diepe kom in de zuiger zitten om wat hogere compressie te krijgen.
    op de foto's is het moeilijk te zien,maar heb toen er bij de 200er de kop aflag, de zuigers vergeleken met die van mijn 10vt project.
    de boring/slag en cilinderkop zijn hetzelfde maar de nokkenas is net iets verschillend.
    op http://www.not2fast.com/audi/maxq/ staat ook wat info over de verschillen van de mc motoren.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •