Ik geloof het wel, ja. Anders moet je even in mijn oude revisietopic kijken.
Weer wat verder .
Eerst de olieaanzuigbuis met anti slingerschot gemonteerd .
Daarna het carter erop . Met 24 kraagboutjes M6*14
He he , die is dicht , daar kan geen troep meer in .
Daarna de oliefiltersteun met filters en de oliedrukcontacten geplaatst .
Nu nog met de oude filters erop , meer als afdichting dan dat die ooit nog gaan gebruikt worden .
In totaal al 5 etka blz klaar .
Pat
De zuiger die ik vervangen heb is een tweedehands die ruud me bezorgd heeft .
Een MC2 gebruikt andere zuigers dan een WR .
Je koopt ze ofwel bij de dealer ofwel bij een motorenrevisiespecialist .
Als je nieuwe zuigers plaatst moet je je blok ook laten boren , of minstens laten honen .
Richtprijs bij audi voor 1 nieuwe WR zuiger is 260€ . Dat is met de zuigerveren erbij .
Pat
Mja, 'k ben al bij audi langs gegaan, en die MC2 zuigers hebben ze niet meer sinds begin 2007. Mijn eigen etka verteld me hetzelfde. Ook mijn revisiebedrijf vind niets voor een MC2 bij hun leveranciers. Wel massa's andere zuigers voor 81mm audi 5-cilinders. Vandaar mijn vraag of er andere te gebruiken zijn. Misschien 20v zuigers laten aanpassen om dezelfde compressie te halen?
Of misschien toch ergens 2de hands zuigers zoeken, want ik ga er zeker 3, misschien 4 nodig hebben... Die prijs die je daar noemt valt dus lelijk tegen...
pat, de MC2 heeft volgens de rollerbank 226pk met alleen een aangepaste chip.
hierna hebben we het "takventiel"nog gewisseld van een mc naar een 3B, met een kleine aanpasing aan de slangen
voor een snellere respons ( maar hierover geen roller test gemaakt)
en de gewoone Kjet (of is deze beter dan die van de WC ? )
jep, ik weet dat de motorcode niet echt MC2 is. Maar ook voor de originele MC zijn er geen zuigers meer. En de zuigers zijn volgens etka weldegelijk verschillend tussen de versie met 1 en 2 klopsensoren...
Maar ik was in dit topic terechtgekomen via een search op MC, en ging er dus van uit dat dit een MC was, vandaar mijn vraag aan stragenmitsuko. Blijkt het dus een WR te zijn... Sorry voor de off-topic dus.
Ja dit is beslist een WR motor .
In de oerquattro's 10V zijn enkel WR (WX amerika ) en MB motoren gebruikt .
De MB is vergelijkbaar met de MC en 1B motoren .
@Viermaal
225 met enkel een chip ?
Dat is neem ik aan met een eigen rollenbanktest geweest en niet iets dat iemand anders je verteld hebt .
Mij is altijd gezegd dat de k-jet met 220 pk aan z'n maximim zit . Daarboven riskeer je te arme mengsels .
Ik weet niet of het waar is hoor , maar voor zover ik de k-jet ken lijkt me dat aannnemelijk .
Het jeukt wel behoorlijk bij mij om de k-jet te dumpen en er een megasquirt voor in de plaats te zetten .
Maar ja , dat strookt dan weer niet met origineel houden ...
@Rosse
Geen probleem met offtopic .
Zolang je niet over het haarbandje of de sluiting van de jarretellegordel van je schoonmoeder begint
Ik zal eens informeren of ik nog MC2's kan krijgen .
Drie of vier zuigers vervangen ??? Leg dat eens uit .
Dan zou ik er toch vijf vervangen en het blok laten boren .
Pat
Mja, de wagen is nog niet bij mij, dus exact weet ik het nog niet. Ik weet nog niet of de schade erg genoeg is om de zuigers te vervangen, dus... De wagen zou het volgens mij wel waard zijn, het is de ex bordeaux type44 van forumlid Steve.
Ik heb wel wat foto's, dus misschien open ik wel een topic met de foto's, ik weet namelijk de oorzaak nog niet. Ik ga er van uit dat deze MC ergens in z'n leven een schoepenwiel van een turbo "geïnhaleerd" heeft... De zuigers en de kop hebben allemaal putjes. Maar aan de kleppen is dan weer niets te zien...
Ik hoop hem volgend weekend thuis te hebben, dan kunnen we eens rustig kijken wat er allemaal nodig zal zijn.
Is he dan niet beter om een okkasieblok te kopen, die MC motoren verkopen ze regelmatig.
Natuurlijk weet je niet wat je koopt, maar voor een paar honderd euro is zo een blok wel te vinden, laatst hebben ze er nog 1 verkocht voor 430 euro met turbo , ecu en heel de nest erbij, de motor had 83000 km.
dominique
http://http://www.audiforum.nl/forum...-drbuergi.htmlnee Pat, alleen de chip en 2x gerold op de 4wd testbank van RICA tunning. 1x met alleen een K&N filter als extra dat was dan p/m 1PK winst
daarna na de chip wisseling (vitamine B van Buergi ) en een uitdraai van 226pk ipv de 165pk.
maar de chip prog is ook geupdate door buergi en behaald dan nog veel betere resultaten (bron 100online.de)
Wow , dat is een indrukwekkend resultaat .
Bijna 40 % meer vermogen .
Blijkbaar heeft de MC std nog minder power dan de KG dan .
KG had iets van een 180 als ik me niet vergis .
En in wezen zijn al die turbomotoren constructief gelijk .
Dus moet dat vermogenverschil in software gerealiseerd zijn .
Je vraagt je af waarom ze dat doen he . Een motor zo begrenzen .
tja, de eerste met kat en de regeltjes maakte het vermogen lager.
tov de 2/1B die 190 a 200 pk hadden en de "gewone"MC zonder kat was al verschillend.
maar behalve de pk en Nm winst is de drivebilety ook enorm toegenomen, ik zit nu al te sparen voor een popoff en ander type slangen met grotere doorstroming die Olli W maakt, alle beetjes gaan helpen
Laat maar komen .
Die zaken intereseren me ook .
Eigenlijk zou ik graag eens een database maken vn de verschillende vijfcilindermotoren
met een aantal basisgevens . Boring , slag , compressieverhouding , nokkenas etc .
Dat zou handig zijn als je voor een bepaald project een blok wil samenstallen .
Ik heb met de gauw gauwte een kantelframe ineengelast voor het motorblok .
Dat werkt toch wat gemakkellijker , zeker nu de krukas er terug inzit .
En het zal toch m'n laatste vijfcilinder niet zijn die onder het mes gaat .
Momenteel is het wachten op enkele onderdelen .....
ik heb effe wat foto's van de mc1 en mc2 bij elkaar gezocht.
de mc 2 zuiger heeft een minder diepe kom in de zuiger zitten om wat hogere compressie te krijgen.
op de foto's is het moeilijk te zien,maar heb toen er bij de 200er de kop aflag, de zuigers vergeleken met die van mijn 10vt project.
de boring/slag en cilinderkop zijn hetzelfde maar de nokkenas is net iets verschillend.
op http://www.not2fast.com/audi/maxq/ staat ook wat info over de verschillen van de mc motoren.