dammmnnn! daarnet even weest piepen bij de dealer (waar sinds vandaag in België de nieuwe A4 te bewonderen is).. pfff.. wat een prachtbak! Er is gewoon niks op aan te merken, helemaal top (zilver-grijs staat 'm kei-stoer).
shit, ik wil 'm
owja.. 't waren in 'mijn' geval sport-zetels in alcantara en leer, prachtig en zaten als gegoten.
De MMI is wel nifty en heel het gevoel in de wagen is heel behagelijk en cocoon-achtig. De knopjes lijken misschien wat goedkoper (na de A4 B5 is 't er optisch wat op achteruitgegaan vind ik wat optische afwerking van knopjes enzo betreft) maar ze voelen heel degelijk en verfijnd aan... tja .. 't zit 'm in de details natuurlijk (maak dat maar eens een niet audi-adept wijs kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt).
Vandaag in de 2.0 TDI gereden na hem 2 weken geleden besteld te hebben.Oorspronkelijk geplaatst door Renio
Wij rijden nu in de 2.0 TDI (B7) en ik kan je vertellen dat de nieuwe echt fluisterstil is. Het is nu een echte Commonrail geworden.
Weet niet of dat het verschil uitmaakt.
Echt een supperstrakke Audi geworden.
Ik ben ook vanmiddag gaan kijken.
Wat vroeger in het hogere gamma standaard was is nu ook allemaal optie geworden. Spijtig. Van buiten vind ik hem geslaagd. Binnen is ie iets ruimer geworden maar het dashboard, dit steek mij echt tegen. Het ligt wel in de nieuwe lijn A6,A5 maar het komt mij zoals reeds door anderen aangehaald wat kitscherig over.
Voor de Belgen rijden kan vanaf dinsdag 18-12-2007 in de contactcenter te Erps-Kwerps.
PS : wat mij is opgevallen is dat de 3.2 rechts vooraan een lens heeft zitten naast het mistlicht. Dit geeft de indruk dat dit er niet thuis hoort. Zou dit te maken hebben met de adaptive cruisecontrol of dat lane gedoe? In de catalogus kon ik er niets van terugvinden.
The Audi A4 has had a brilliant start. About 33,000 consumers unable to wait for first units to arrive at dealers ordered theirs beforehand. In addition the car has won several prizes, such as the “Golden Steering Wheel” as best midsize car by Bild am Sonntag newspaper, among others. Natural to expect the station wagon to face a similar fate, and now we will be able to confirm that, since the A4 Avant has finally been revealed by Audi.
Its first public appearance will happen at the Geneva Motor Show, with sales soon after that in Germany. Besides the new (and attractive) looks, the A4 Avant is 12 cm bigger than its predecessor (reaching 4.70 m long) and its luggage compartment now holds up to 490 l. Considering this is an Audi, performance counts as much as space, and the new engines provide a good deal of that.
The new station wagon will have two petrol engines and two diesels. In the first case, the engines will initially be the 1.8 TFSI, generating 160 hp, and the 3.2 FSI, the most powerful of the line, delivering 265 hp. Concerning the diesel units, the entry level is the 2.0 TDI, which has two specifications, the first one with 143 hp and the second with 170 hp. The top engine is the 3.0 TDI, a mechanical wonder able to pump out 240 hp and to take the A4 Avant to a maximum speed of 250 km/h and from 0 to 100 km/h in 6.3 s.
It seems success will not be limited to the sedan. Expect the A4 line to have even more additions, such as the Allroad version recently spied cold weather testing in Scandinavia. Wait for the months (and auto shows) to come.
Op autoblog beweerd iemand met een zeer uitgebreid verhaal dat er een compressor op komt wegens het snel kapot gaan van turbo's bij het tunen. Maar die verhaal kan nog zo uitgebreid zijn, ik geloof er eigenlijk niet zo in.
De verhaal over een V6 Biturbo is veel te hardnekkig om zomaar af te doen als een broodje aap verhaal