Pagina 113 van 300 EersteEerste ... 1363103109110111112113114115116117123163213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.241 tot 2.260 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #2241
    Rick1855's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    276
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Toch raar dat jezelf moet nadenken over in welke modus je moet rijden om te optimaliseren! Dat zou juist het brein van de auto moeten doen.
    Doet ie ook. Alleen kan hij niet raden of je een lange of korte rit gaat maken (zou wel mooi zijn als hij de navigatie daarvoor gebruikt, maar zo slim is de e-tron nog niet).
    Hij start altijd in EV. Als je niets doet dan rijdt hij de accu bijna helemaal leeg en schakelt dan over op Hybrid hold. Dan wordt de accu weer wat bijgeladen en rijdt de e-tron verder op de benzinemotor.
    Aanbevolen wordt om tijdens lange ritten de auto op hybrid auto te zetten. Het is dan zuinig om in EV de stad of het dorp uit te rijden en hem dan op hybrid auto te zetten. Als je weet dat je aan het einde van de rit nog een stuk in de stad moet rijden, dan is het weer handig om hem op de snelweg in hybrid hold te zetten en de accu voor de (dure) stadskilometers te gebruiken.
    Ik heb ook in hybrid Charge gereden met een lege accu. Het duurt dan ongeveer een uur om de accu op 80% te krijgen. De auto loopt dan ongeveer 1 op 10 (als je niet te gek doet).
    Hybrid charge is handig als je begint met veel stadse kilometers of in de file terecht komt (beide vaak 1 op 7, dus beter in EV). Als je weet dat je aan het einde van de rit weer veel stadse kilometers maakt, is het handig om voor 1 op 10 de auto op te laden en zo zuiniger de rit te eindigen.
    Voorheen: Volkswagen Passat Bleumotion DSG 7 Highline sedan|exec. plus|dynamic|park-assist|black/black|debadged|full led inside
    A3 e-tron Ambition/S-line Daytona grijs

  2. #2242
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @Rick, ik was inderdaad in de veronderstelling dat de e-tron gebruik zou maken van de informatie van Google over de geldende snelheden op de wegen. Het zou mooi zijn om in een profiel aan te kunnen geven in de steden zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Op de snelweg stayeren met 110. 😊

  3. #2243

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Standkachel .... Ik blijf dat grappig vinden als meest overbodige optie ever in deze auto ......
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmartDriver Bekijk Berichten
    Ik begreep ook dat ACC en standkachel nog steeds probleem zijn. En dat de datums welke hier afgegeven zijn echt niet door PON zijn afgegeven. Denk dat daar bij HMC ook het probleem kan zitten.

  4. #2244
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcosotthewes Bekijk Berichten
    Standkachel .... Ik blijf dat grappig vinden als meest overbodige optie ever in deze auto ......
    Ligt eraan binnen welk referentiekader je je oordeel vormt. Als je je auto dagelijks aan een laadpaal kan leggen dan kan het overbodig zijn. Ben je meer opstap met je e-tron en is er geen laadpaal in de buurt voor enkele dagen dan kan het een zeer nuttige optie zijn.

  5. #2245

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Schouten Bekijk Berichten
    Wanneer is jouw auto met ACC besteld?
    Ik wacht al vanaf half augustus...geen enkel bericht tot nu toe.

    Na veel gezeur de laatste maanden eindelijk bericht vanuit PON dat de auto is ingepland voor week 11. Het betreft een variant met ACC welke is besteld eind juli met oorspronkelijke productieweek 47. Loopt nog een conflict over de compensatie van de veeeeel te late levering.


  6. #2246

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porsche997 Bekijk Berichten
    Na veel gezeur de laatste maanden eindelijk bericht vanuit PON dat de auto is ingepland voor week 11. Het betreft een variant met ACC welke is besteld eind juli met oorspronkelijke productieweek 47. Loopt nog een conflict over de compensatie van de veeeeel te late levering.
    Ondertussen nadat ik er wederom zelf achteraan moet mailen een bericht vanuit de dealer. Auto is ingepland voor week 12.... Rijden in week 16. Ben benieuwd....de lol is er wel een beetje af.

  7. #2247

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Schouten Bekijk Berichten
    Ondertussen nadat ik er wederom zelf achteraan moet mailen een bericht vanuit de dealer. Auto is ingepland voor week 12.... Rijden in week 16. Ben benieuwd....de lol is er wel een beetje af.
    Ben trouwens wel benieuwd wat er mogelijk is mbt compensatie en hoe je dat moet aanpakken?

  8. Ad
  9. #2248
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Schouten Bekijk Berichten
    Ben trouwens wel benieuwd wat er mogelijk is mbt compensatie en hoe je dat moet aanpakken?
    De misgelopen besparing vooral berekenen met hun eigen fabriekscijfers. Je moet nu 2500 kilometer per maand rijden met een verbruik van 1 op 12 ipv 1 op 50. 😊 En natuurlijk de MRB die doorloopt.
    Dat je de fiscale voordelen nog steeds 60 maanden behoudt is geen steekhoudende argument van de dealer/PON/Audi .

  10. #2249
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Net met de dealer gebeld, en er is een voorlopige produtciedatum bekend! Hij staat nu ingepland voor week 13 (23 maart) dus hopelijk week 15 klaar. Nu nog even kijken of ik de in die weken tijd heb voor de fabriekslevering...
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  11. #2250

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Net met klantenservice gebeld omdat na 6 weken nog steeds de auto geen verbinding maakt met de app.
    De dealer heeft alles geprobeerd en weken lang met Pon gecommuniceerd.
    Die moesten het met Duitsland opnemen, maar nog steeds niets gehoord.
    Probeer regelmatig opnieuw maar tevergeefs.
    Vandaag dus zelf weer met klantenservice gebeld, gaan het doorgeven aan de afdeling.
    Daar heb ik dus helemaal niets aan!
    Er zijn hier volgens mij mensen waar het wel is opgelost.
    Weten die hoe? Of werkte het gewoon ineens?

  12. #2251

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AartBis Bekijk Berichten
    Bijlage 204075Bijlage 204076

    Zonder Benzine motor te gebruiken is volgens mij de 30 km niet haalbaar.
    Zie foto's.
    Vandaag wederom met volle accu vertrokken geeft dan 35 of 36 km aan.
    Na 18 km Nog 2 km te gaan dus binnen de 20 km potje leeg.
    En dan rij ik dus niet als een idioot.

    Vanavond voor eerst voor 46 km opgeladen accu. Met op timer opgewarmde auto vertrokken.
    32 km praktisch alleen autoweg met 100 km gereden. Paar km bebouwde kom.
    90% Electrisch en 10% Benzine. Weer bijna 30 km op EV.
    het lijkt met hogere temp echt wel iets beter te worden.

  13. #2252

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het assistentilpakket is weer beschikbaar in Duitsland.
    Alleen maar een klein verschilletje in prijs... 790 vs 2142.

  14. #2253
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wvandervliet Bekijk Berichten
    Het assistentilpakket is weer beschikbaar in Duitsland.
    Alleen maar een klein verschilletje in prijs... 790 vs 2142.
    Wow Dat scheelt een slok op een borrel. Alle opties zijn goedkoper in Duitsland, maar dit is wel een absurd groot verschil.

    Ik zie ook het laaddock staan voor €280, stond die er vroeger ook al in en voor dat bedrag?
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  15. #2254
    scubablue A5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mijn dealer heeft voor mij gisteren ook bevestigd dat mijn auto in week 13 gebouwd zal worden met assistentiepakket! Eindelijk, 8 maanden levertijd!
    Laatst gewijzigd door scubablue A5; 14-02-15 om 17:51.
    Scubablue A5 Sportback S-line Edition 2.0 TFSI

  16. #2255

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wvandervliet Bekijk Berichten
    Het assistentilpakket is weer beschikbaar in Duitsland.
    Alleen maar een klein verschilletje in prijs... 790 vs 2142.
    Ik zeg alle bestellers van het Assistentiepakket en AAC, massaal gaan klagen bij hun dealer!
    De 'early adaptors' onder ons hebben ook een compensatie voor het Panoramadak gekregen, dus voor het Assistentiepakket en AAC lijkt het mij niet meer dan gepast om naast het prijsverschil, zeker ook het lange wachten te compenseren!
    Het zou Audi sieren...

  17. #2256
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Wat zijn jullie ervaringen met het organiseren van een laadpaal op kantoor? Wie heeft installatie verzorgd? En wat waren de kosten hiervan?

    Mijn werkgever heeft nu een offerte van ruim 7K ontvangen, dat gaat dus niet gebeuren...

  18. #2257

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monsoon Bekijk Berichten
    Ik zeg alle bestellers van het Assistentiepakket en AAC, massaal gaan klagen bij hun dealer!
    De 'early adaptors' onder ons hebben ook een compensatie voor het Panoramadak gekregen, dus voor het Assistentiepakket en AAC lijkt het mij niet meer dan gepast om naast het prijsverschil, zeker ook het lange wachten te compenseren!
    Het zou Audi sieren...
    Ongelijklijk weer! Dit is al de zoveelste soap rondom de e-tron. Het begon natuurlijk met de niet kloppende prijslijsten en foutieve optie informatie ( s-line verlaging etc ). Vervolgens het probleem van het dure s-line pakket in vergelijking met Duitsland. Dit is na wekenlang zeuren aangepast. Vervolgens de meerprijs van de 18 inch rotor velgen a 2000 euro t.o.v. Duitsland a 400 euro. Ook dit is uiteindelijk gecorrigeerd. En als klap op de vuurpijl het maar uitstellen van de productie i.v.m. ACC. Mijn bestelling heb ik begin augustus geplaatst en wacht dus al maandenlang op mijn e-tron.

    En nu dus weer discussie over de prijzen van de assistentie opties. Ik trek maandag meteen weer aan de bel. De lol is er bij mij nu wel een beetje af om telkens overal achteraan te moeten gaan.

    ( Zojuist al via twitter contact gezocht met Audi Nederland )
    Laatst gewijzigd door joeprh; 14-02-15 om 08:17.

  19. #2258

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LUV2XLR8 Bekijk Berichten
    Wat zijn jullie ervaringen met het organiseren van een laadpaal op kantoor? Wie heeft installatie verzorgd? En wat waren de kosten hiervan?

    Mijn werkgever heeft nu een offerte van ruim 7K ontvangen, dat gaat dus niet gebeuren...
    Yep. Zelfde hier. Bij ons moet er een kabel onder de (klinker)weg worden gelegd omdat de parkeerplaatsen niet aan het kantoor grenzen. Ook iets van 7K. Gaat dus ook niet gebeuren. Een collega van me wil ook n etron, dus als er wat meer zijn misschien, maar voorlopig zie ik t niet gebeuren idd.

    Satefan

  20. #2259

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik heb vandaag mijn E-tron opgehaald. Ik heb nog maar 10 kilometer (elektrisch) gereden dus echt ervaringen kan ik nog niet delen, maar het voelt en ziet er veel belovend uit. Ook benieuwd wat de actieradius is. Ik ging met 40KM weg en kwam met 22km thuis (werkelijk 12.8km gereden) stad + snelweg.

    Het lijkt mij zoals anderen ook niet om mijn auto toe te voegen in het Audi account. Ik krijg dan een foutmelding. Ga je kijken met firebug (ik ben een software ontwikkelaar) zie je dat de server een error "Account not Created, duplicate user found" terug geeft. Ik heb contact opgenomen met Audi en ze gaan met zo spoedig mogelijk terug bellen..

    Zal wat foto's maken als ik de dakkoffer eraf gehaald heb.
    Vorig: Audi A3 sportback 2.0 TDI 200PK (2007)
    Huidig: Audi A3 E-Tron Ambition Scuba blauw, Proline Plus, S-line, Pano dak, etc

  21. #2260
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satefan Bekijk Berichten
    Yep. Zelfde hier. Bij ons moet er een kabel onder de (klinker)weg worden gelegd omdat de parkeerplaatsen niet aan het kantoor grenzen. Ook iets van 7K. Gaat dus ook niet gebeuren. Een collega van me wil ook n etron, dus als er wat meer zijn misschien, maar voorlopig zie ik t niet gebeuren idd.

    Satefan
    Bij ons binnenkort zakelijk twee e-trons, maar geen oplaadmogelijkheid.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •