Pagina 281 van 300 EersteEerste ... 181231271277278279280281282283284285291 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.601 tot 5.620 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5601

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik krijg nu de standverwarming helemaal niet meer aan de praat. Gisteren de serietimer + laden én de losse timer gebruikt voor klimatiseren (was aldus de app succesvol doorgevoerd); vanochtend gewoon een koude auto. Niks gedaan. Hij doet het nu al 1,5 week totaal niet meer. Nog even en ik rijd naar de dealer. Accu had nog 33km bereik; dus vol.

  2. #5602

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Ik krijg nu de standverwarming helemaal niet meer aan de praat. Gisteren de serietimer + laden én de losse timer gebruikt voor klimatiseren (was aldus de app succesvol doorgevoerd); vanochtend gewoon een koude auto. Niks gedaan. Hij doet het nu al 1,5 week totaal niet meer. Nog even en ik rijd naar de dealer. Accu had nog 33km bereik; dus vol.
    Of even contact opnemen met Audi Customer Care, daar heb ik ook al flink wat mailtjes mee uitgewisseld.

  3. #5603
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heb je die energiemanagement update al wel gekregen?

  4. #5604

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Heb je die energiemanagement update al wel gekregen?
    Sindsdien heb ik de meeste problemen ja. Was een kritieke software update (die zo kritiek was dat het gewoon kon wachten tot de 1e jaars-beurt :/ ). Dit was eind oktober 2016.

  5. #5605
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mijn problemen met de standkachel had ik ook na die update.


  6. #5606

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Mijn problemen met de standkachel had ik ook na die update.
    Je zegt "had". Hoe heb jij het opgelost?

  7. #5607
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Je zegt "had". Hoe heb jij het opgelost?
    Ik ben nog een keer terug geweest voor iets anders. Dezelfde update stond toen ook weer op de to-do lijst.

  8. Ad
  9. #5608

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Heb je die energiemanagement update al wel gekregen?
    Was een behoorlijke update.
    Cruise control reageert heel anders (accelereert nu met 100% power. was 80%)
    Je kan de accu niet meer in 1 keer van 100% naar 0% rijden. Bij 4km gaat de motor aan. Dit was eerst pas bij 0km.
    Overgang bij gas los, weer gas geven (in auto hybrid) is de overgang EV naar verbrandingsmotor iets anders. Blijft net iets langer in EV hangen.
    Maar erger, weer een paar km range eraf! Vorige winter was het bij mij nog 36 - 38km. Deze winter 32 tot 34. Na update nog maar 30 tot 31 km. Effectief: 22 km bij 102 km/u op cruise control geen achterruitverwarming, geen spiegelverwarming, interieur al voorverwarmd. Benzine verbruik is ook aardig gestegen.
    Je zou denken een update is een verbetering maar dit wordt nu wel een heel erg groot verschil met 50km range in de folder. 2,25 uur laden om dan na een kwartier al leeg te zijn
    Laatst gewijzigd door jbr610; 05-01-17 om 08:08.

  10. #5609

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    Was een behoorlijke update.
    Cruise control reageert heel anders (accelereert nu met 100% power. was 80%)
    Je kan de accu niet meer in 1 keer van 100% naar 0% rijden. Bij 4km gaat de motor aan. Dit was eerst pas bij 0km.
    Overgang bij gas los, weer gas geven (in auto hybrid) is de overgang EV naar verbrandingsmotor iets anders. Blijft net iets langer in EV hangen.
    Maar erger, weer een paar km range eraf! Vorige winter was het bij mij nog 36 - 38km. Deze winter 32 tot 34. Na update nog maar 30 tot 31 km. Effectief: 22 km bij 102 km/u op cruise control geen achterruitverwarming, geen spiegelverwarming, interieur al voorverwarmd. Benzine verbruik is ook aardig gedaald.
    Je zou denken een update is een verbetering maar dit wordt nu wel een heel erg groot verschil met 50km range in de folder. 2,25 uur laden om dan na een kwartier al leeg te zijn
    22 km is wel erg weinig. Op 117 km/u cc haal ik deze dagen 30 km.

    wel een issue met hybrid en battery hold setting. In beide standen gaat de motor steeds de batterij bijladen. Met stevig extra benzine verbruik tot gevolg.
    Laatst gewijzigd door Eelcodb; 04-01-17 om 22:15.

  11. #5610

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    117 km/u op cc en dan 30 km?! Wow! ik zal het vanavond proberen, maar ik verwacht dan niet boven de 20 km te komen.

  12. #5611

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    117 km/u op cc en dan 30 km?! Wow! ik zal het vanavond proberen, maar ik verwacht dan niet boven de 20 km te komen.
    Hier hetzelfde, als ik naar mijn werk rijd en rustig aan doe (105 km/h), haal ik ongeveer 22 km. Rijd ik iets harder (125 km/h) haal ik misschien net de 17 km.
    Vind het echt een waardeloze prestatie, had op z'n minst verwacht wel gewoon volledig EV naar m'n werk te kunnen rijden (30.6 km).

  13. #5612

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    117 km/u op cc en dan 30 km?! Wow! ik zal het vanavond proberen, maar ik verwacht dan niet boven de 20 km te komen.
    Nee, dat haal ik ook bij lange na niet in de winter. Zodra het +14 graden celsius is neemt de range behoorlijk toe, maar zoals nu 3 graden boven 0... nee. Dan is met een volle accu (boordcomputer geeft dan 34km aan) ongeveer 24/25 maximaal. Daar zitten dan wel stukken stadsverkeer bij, want cc op de snelweg 100+ red ik dat zeker niet.
    Ik gebruik wel stoelverwarming en airco op 20,5. En natuurlijk navigatie/muziek.

  14. #5613
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Ik krijg nu de standverwarming helemaal niet meer aan de praat. Gisteren de serietimer + laden én de losse timer gebruikt voor klimatiseren (was aldus de app succesvol doorgevoerd); vanochtend gewoon een koude auto. Niks gedaan. Hij doet het nu al 1,5 week totaal niet meer. Nog even en ik rijd naar de dealer. Accu had nog 33km bereik; dus vol.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Mijn problemen met de standkachel had ik ook na die update.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik ben nog een keer terug geweest voor iets anders. Dezelfde update stond toen ook weer op de to-do lijst.
    Gisteren is de e-tron voor z'n 30.000 beurt geweest en vanochtend is ook hier de (elektrische) standkachel niet aangeslagen. Ik neem aan dat ze bij de dealer de laatste update hebben gebruikt? Dus de update die @A3165 de tweede keer kreeg. Maar toch doet hij het niet?? Net getest met een een timer voor 21:00 en wederom geen reactie. Net handmatig in de app de verwarming aangezet en dat lijkt wel te werken.

    Als ik me niet vergis hebben jullie beiden een benzine standkachel. Zijn er andere mensen - zonder benzine standkachel - hetzelfde probleem? Of nog beter: een oplossing?
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  15. #5614

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Niet exact wat je vraagt, maar sinds gisteren (heeft bijna 2 weken niet gewerkt) werkt het bij mij weer wel. En vanochtend ook weer! Ik heb niets veranderd. Het blijft een hit-and-miss systeem, en zeker als je je auto vanuit je raam niet kunt zien weet je dus niet of het gewerkt heeft (om 'm nog aan te zetten als je opstaat, mits dat werkt...).
    Laatst gewijzigd door Soeski; 06-01-17 om 08:29.

  16. #5615

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Woah, vanmorgen met de kou had de elektromotor wel moeite om de auto vooruit te krijgen. Had de CC op 130 gezet, maar op het gegeven moment reed ik 120 en kreeg de auto het niet voor mekaar om weer terug te komen bij de 130, totdat ik de benzinemotor inschakelde.
    Had ook het idee dat de remmen in eerste instantie niet helemaal loskwamen bij het uitparkeren.

  17. #5616

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Is het überhaupt mogelijk om te zien welke software/firmware er in de auto staat vanuit een menuoptie of zoiets dergelijks?

  18. #5617

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    117 km/u op cc en dan 30 km?! Wow! ik zal het vanavond proberen, maar ik verwacht dan niet boven de 20 km te komen.
    Eerst een stukje 56km/u, daarna een stukje 82km/u, niet optrekken boven de 30% power, daarna 117km/u op cruise control, 1 km voordat de motor aangaat terug naar 100km/u om de koude motor niet te zwaar te belasten.
    Geen stoel, spiegel of achterruitverwarming, geen airco, blazer op standje 1, interieur dubbel voorverwarmd, schermpje naar beneden:
    Na 19,5 km is de EV pret over. Er zit dan nog 3 km in. Die laatste 3 zal er ook nooit helemaal uitkomen = 22 km op 1 lading.
    Ik schat dat er nu zo'n 5km minder actieradius in de accu zit (in vergelijk met de winter van vorig jaar). Nu 110.000km op de teller en 7.800KWh geladen (ja, ongeveer 1.000 laadsessies!).
    Gelukkig rijdt de auto nog net zo fijn als toen deze nieuw was maar teleurstellend is het wel. Er is nog een hoop te leren aangaande EV rijden voor de autofabrikanten. Ik vraag me dan ook af of Audi iets doet met dit soort info. Want reken maar dat die app. een hoop info over je auto terug naar de fabriek kan sturen.

  19. #5618

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Auch... Dat is inderdaad niet al te veel.

    Ik zal maandag 2x goed in de gaten houden hoeveel kms ik exact kan maken en met wat voor snelheden.

    Interssant kan nog zijn om te weten hoeveel kwh je in de batterij stopt als je van 0 naar vol hebt geladen?

  20. #5619
    Cheff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    168
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Na de 45.000km beurt kan ik de in de EV modus tot 135km/h. Daarvoor was dit "maar" 130km/h. Iemand dit ook opgevallen?
    TT 8J S-LINE+ 2.0 TFSI dolfijngrijs, o.a. navi, stoelverwarming, extra lederpakket, lichtpakket + A3 8V E-tron. Ambition PL+ S-line, mythos zwart
    A3 8V SB PL+ 2.0 TDI gletsjer wit o.a. leder, stoelverwarming, ASS, lichtpakket.

  21. #5620

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Klopt, je kan nu inderdaad 135km/h volledig elektrisch rijden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •