Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 80

Onderwerp: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

  1. #21

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Mij ontgaat de logica in die redenering. Anyhow, we dwalen misschien wat af.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-01-16 om 15:20.

  2. #22

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik mis de logica volledig.
    Dat is duidelijk. Laat ik voorop stellen dat ik niet zeg dat je de winst zal voelen als wereldschokkend en WOW WAT EEN POWER. Wat ik wel stel is dat je een winst van zeg 10% of verlies van 10% beter merkt in een auto die eigenlijk altijd moet werken voor z'n snelheid. Stel je een A4 voor met 75pk. Denk daar 8pk bovenop. Nee, je gaat niet 2 seconden sneller naar de 100, maar je gaat wel merken dat de auto soepeler rijdt. Idem voor 125 > 135pk.

    Het verschil tussen een 1.8 125pk / 170Nm en een standaard 1.8T 150pk / 210Nm is echt groot qua rijgedrag. Natuurlijk komt dat ook omdat de 1.8T z'n koppel al veel eerder vrijgeeft. Maar, de verschillen zijn relatief klein (+25pk en +40Nm). Via een Duitse tuner krijg je - schijnbaar - 12pk en 25Nm erbij op de non-turbo (137pk / 195Nm) (bron). Dat MOET je wel kunnen voelen. Nee, je krijgt niet ineens een duw in de rug. Nee, je gaat niet ineens wel winnen bij het stoplicht.

    Het zal eerder aanvoelen alsof je een passagier kwijt bent, en dat kan NET het verschil maken tussen prettig genoeg rijden, of net niet lekker.

    Als je een 1.8T gaat tunen win je 45pk en 80Nm. Dat verschil is igantisch op de weg: van een vrij tamme auto krijg je ineens een flinke duw in de rug, de neus komt omhoog, en je wint serieus acceleratietijd (8,7 sec naar onder de 8 sec). Het gaat er bij mij niet in dat een verschil van 45pk / 80Nm een enorm merkbaar effect heeft, maar dat 15pk (1/3e) en 20Nm (1/4e) verwaarloosbaar is.

    Ik heb destijds mijn 2.8 30V laten chippen: van 193pk naar 204pk en van 280Nm naar 310Nm. Dat was in een 1650kg zware quattro tiptronic, en ja, dat was te merken. De motor liep soepeler, trok nét een beetje beter door, en raakte pas 150rpm later buiten adem. Nee, ik kon de acceleratieverschillen nauwelijks merken laat staan betrouwbaar meten.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 29-01-16 om 15:28.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    het is gewoon net ff iets meer....oempf..
    Hoeft van mij ook geen 200pk te worden. dan gaat ie automatisch ook meer verbruiken. ik wil uiteindelijk, en dat hoeft niet binnen nu en een week, rond de 140pk hebben. en dat is dan nog wel te realiseren voor niet TE veel geld. zo'n rvs middenpijp is ongeveer 100euro. heb ik adresje voor. en ik zal wanneer filter vervangen moet worden toch zo'n pipercross erin leggen. en de iridium bougies. en daarna chippen.
    nadeel is alleen op het moment ff het geld, dus ik begin ermee van de zomer of net erna.

  4. #24

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Als 140pk je doel is, dan ben je me een chip al bijna klaar. Een middenpijpje gaat je echt niets opleveren behalve wat herrie.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    ach misschien ben ik dan gelijk van dat schorre geluid af Dat schijnt ook standaard te zijn bij een 1.8..
    Dat chippen...dat gaat dus zeker wel gebeuren, en hoe dat tzt bevalt zal ik dan ook plaatsen op het forum.


  6. #26
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Wat gaan die "iridium bougies" volgens jou doen als ik vragen mag ?

    1-iridium bougies €60,-
    2-pipercross €50,-
    3-middendemper €100,-

    Ik zou als ik geen budget zou hebben, zou ik hier bovenstaande 3 een streep doorheen trekken en eerst maar die chip laten afstellen, het zijn 3 investeringen waar je geen pk'tje meer mee zal winnen helaas.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #27

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Wat gaan die "iridium bougies" volgens jou doen als ik vragen mag ?
    Geen ene klap:

    Iridium and platinum plugs are chosen for their longevity only. You shouldn't gap iridiums because of potential damage to the tips. For that reason and their inferior conductivity, they aren't used in modified engines. Keep in mind their price, as well.

    Any claims of more power or fuel efficiency of one type over another are pretty much baseless unless you were using the wrong plugs to begin with. Stick with what your owner's manual calls for unless you have a reason to upgrade/modify. For example, if you have a turbocharged car but are running more boost you might gap your plugs a little smaller to accommodate. The claims by parts stores to upgrade to the Triple-Spark Ultimate Unobtainium plugs are just upsells.
    Voor bougies is gatafstand en weerstand belangrijk; die moet matchen met wat de bobine verwacht. Verkeerde bougies met een te lage weerstand vragen meer stroom, en kunnen zodoende de bobine/eindtrap overbelasten. Voor een bepaald voltage springt de vonk een bepaalde afstand; dat moet matchen (in free-air: circa 29.000V per cm). De lengte van de vonk boog bepaalt hoe het mengsel verbrandt; een te korte boog krijgt het mengsel niet goed ontstoken, terwijl een te lange boog de boel te snel verbrandt (volledig in de voorontsteking etc.) of plaatselijk te veel hitte afgeeft.

    Het grootste punt is dus dat je de juiste gat afstand hebt voor je bougies, om zo de optimale vonk lengte te krijgen. Daarnaast moeten ze een bepaalde weerstand hebben om te voorkomen dat de eindtrappen te veel vermogen moeten afgeven. Of je ze nu maakt van platinum, iridium, nog-wat-anders-ium... dat maakt geen klap uit. Een vonk is een vonk, en bij de juiste gat afstand zit je al optimaal. Tenzij je mengsel zodanig verandert moet je daar dus gewoon vanaf blijven (denk aan hoge boost etc.).

    Een goede intake (grotere inlaat/vrije buis met filter) kan je wel degelijk helpen aan wat meer lucht. Doe dat vóór het chippen; misschien dat je dan niet +11pk maar op +13pk komt. Voor €400,- moet je wel wat kunnen doen, maar nogmaals, verwacht geen wonderen. De uitlaat gaat je niets opleveren, hou die 100 euro lekker in je zak en koop er een extra tank benzine voor.

    Edit: ik hoop wel dat je je realiseert dat enige winst vooral hoog in de toeren zal zijn (oprekken begrenzer, iets meer voorontsteking etc.), waardoor je in het 1500-4500rpm gebied vermoedelijk weinig tot niets wint. In normaal dagelijks rijden zal je dus denk ik vrij weinig tot niks merken van je investering, alleen puur boven 5000rpm wellicht iets. Mede daarom adviseren wij met z'n allen om het gewoon niet te doen...
    Laatst gewijzigd door Bastet; 30-01-16 om 07:46.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Wil je goedkoop sneller dan is er maar 1 oplossing en die levert nog geld op ook.


    Verwijder alle overtollige spullen uit je auto:

    Reservewiel
    Gereedschappen kofferbak
    Achterbank
    Vloerbekleding
    Isolatiematerialen
    Halve dashboard ben je ook niet nodig, alleen je teller.
    Gordels bank achter
    Betumen


    Nu ben je 100 tot 150 kg lichter en dat voelt en klinkt als 30 pk.
    En anders ophouden met ouwehoeren en koop gewoon een turbo, maar ja daar heb je geen knaken voor dus de oplossing is, BEN BLIJ MET WAT JE NU HEBT.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Hoe meer antwoorden, hoe meer het begint door te dringen dat het idd zinloos is... dus oprecht bedankt
    Probleem is...ik ben een autogek, met (door hoop omstandigheden) momenteel te weinig geld. En veel andere hobby's heb ik nooit gehad, en heb al aardig wat auto's gehad in de tijd dat het geld wat beter tot m'n beschikking was, hoogtepunt was m'n bmw e36 m3 met standaard 286pk.
    En dan ga je automatisch met een lager budget zoeken naar de overige "mogelijkheden" die er nu nog zijn, want stilzitten is ook niet mijn hobby.

    Maar ik zal de centen vanaf nu alleen steken in het verder verbeteren van de technische staat, en het uiterlijk. ........... en brandstof

    normaals oprecht bedankt.
    Laatst gewijzigd door Sanderm3; 30-01-16 om 12:12.

  11. #30

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderm3 Bekijk Berichten
    Maar ik zal de centen vanaf nu alleen steken in het verder verbeteren van de technische staat, en het uiterlijk. ........... en brandstof

    normaals oprecht bedankt.
    Of even doorsparen; een B5 of B6 met 1.8T kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer (€2000-6500), en daar heb je in elk geval meer pret mee.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik heb hier nog een AEB blok staan zonder kop, mag voor heel weinig weg..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    nee, deze gaat de komende 5 jaar niet meer weg. dat heb ik mezelf bezworen
    ik wil er 5 jaar of tot 300.000km mee doen (nu 208.000).

    Ik heb een paar (goedkope) opleuk ideetjes, waarvan ik al een paar onderdelen in huis heb.
    zoals eibach verlaging, spoiler onder de voor en achterbumper, zijskirts.

  14. #33
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik dacht altijd dat er twee manieren zijn om een N/A blok de tunen met serieuze vermogenswinst:

    1) Turbo/supercharger
    2) Distikstofmonoxide injectie (N2O/nitro/NOS).

    Ik heb alleen geen idee of dat laatste legaal is in NL.
    Laatst gewijzigd door JW A6; 30-01-16 om 20:19.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW A6 Bekijk Berichten
    Ik dacht altijd dat er twee manieren zijn om een N/A blok de tunen met serieuze vermogenswinst:

    1) Turbo/supercharger
    2) Distikstofmonoxide injectie (N2O/nitro/NOS).

    Ik heb alleen geen idee of dat laatste legaal is in NL.
    Er bestaat(bestond) voor dit blok wel kompressor-kit van K-power uit DLD.
    Dan ga je van 125pk naar 245pk. Wat er allemaal word aangepast weet ik verder niet precies maar hier een filmpje op youtube ervan:

    https://youtu.be/bFnKd1rKqEQ

    Ik laat t wel bij 125pk dan maar :P
    Laatst gewijzigd door Sanderm3; 30-01-16 om 22:12.

  16. #35

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Die motor zit 90 graden gedraaid ten opzichte van die van jou. Zelfs als de bovenkant zou passen krijg je 't denk ik niet onder de kap geschroefd .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Die motor zit 90 graden gedraaid ten opzichte van die van jou. Zelfs als de bovenkant zou passen krijg je 't denk ik niet onder de kap geschroefd .
    Ik ga t niet proberen haha. Maar ik vond het wel een grappig project, gewoon s4 cijfers met een 1.8..

    Iemand bekend met dit? lijkt me serieus wel gaaf als alternatief voor xenon, weer ens wat anders in je OEM koplampen:
    http://www.ebay.nl/itm/141713586689?...%3AMEBIDX%3AIT

  18. #37

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Geen eerstehands ervaring, maar er staan zo al drie verschillende licht opbrengsten in de omschrijving (50W en 146lm/W, 2400lm, 1800lm). Dat lijkt me al vreemd. Daarnaast: een led werkt anders dan een gloeilamp, en zal dus nauwelijks beter presteren in een gloeilamp reflector. That said, probeer het eens...

    Ik ben oprecht benieuwd,maar heb er een serieus hard hoofd in. De leds zijn niet 50W (50x 146lm = 7300lm!), en zo'n klein fannetje kan nooit langdurig 10W koel houden. Als dit soort leds echt genoeg waren zou de auto branche dit ook wel gebruiken op budget auto's ipv al die matrix led zooi..
    Laatst gewijzigd door Bastet; 31-01-16 om 21:55.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik vraag me ook af of het is toegestaan. Je mag officieel al niet een DRL h7 LED in een mistlamphouder steken, als de mistlamphouder-unit er niet voor geschikt is.
    En halogeen/xenon projectorlenzen zijn niet ontworpen voor LED. Bij apk zal t verder wel ok zijn als het lichtbeeld maar goed is.

    Ik denk dat ik gewoon weer voor 5000/6000K xenon ga. Setje reserve koplampkapjes (achterkant) halen en knutselen.

  20. #39

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderm3 Bekijk Berichten
    Ik vraag me ook af of het is toegestaan. Je mag officieel al niet een DRL h7 LED in een mistlamphouder steken, als de mistlamphouder-unit er niet voor geschikt is.
    En halogeen/xenon projectorlenzen zijn niet ontworpen voor LED. Bij apk zal t verder wel ok zijn als het lichtbeeld maar goed is.
    Klopt, het zal officieel niet mogen, temeer omdat fittingen een bepaalde specificatie hebben. H1 mag bijvoorbeeld maximaal 1550 lumen produceren (bij 13,2V) +/- 15%. Elke (legale) H1 lamp zal (in Europa) dus binnen 1317 lumen en 1780 lumen zitten (@ 13.2V), anders krijgen ze simpelweg geen keurmerk (en mogen ze officieel niet verkocht worden). Ongeacht de bron: H1 is ontworpen als halogeenlamp, en daar zijn de regels voor. Xenon heeft z'n eigen fittingen (D, voor Discharge) en z'n eigen regels: een xenonlamp in een H-voet (H voor Halogen) is dus per definitie illegaal.

    LED idem - daar zijn geen fittingen voor (geen gestandaardiseerde), maar elke LED lamp in een H-voet mag dus niet. Bij de APK wordt daar niet (direct) naar gekeken, mits de lichtsterkte en het lichtbeeld kloppen. De politie kan daar anders over denken!

    That said: voor die 40 euro kan je het nog eens proberen. Als het werkt, waarom niet? Het is wel véél sneller opgewarmd dan xenon, en als de output en het beeld gewoon goed gaan...

    Tip: koop niet meer dan 5000K, daarboven wordt het blauw en zie je geen klap meer als 't regent.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 01-02-16 om 21:13.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Bedankt voor de info wederom, ik ga er nog wel ff over brainstormen, duur is het sowieso niet (op de verzendkosten na..).
    Ik heb in t verleden al vaker xenon sets gehad en ingebouwd, waarvan 1x 4300k, 3x 6000k, 2x 5000k. het verschil is niet echt groot, hangt ook van het type koplamp zelf af.
    Ik vind 5000k wel wat meer OEM ogen dan 6000K. Dus het zal die wel gaan worden, leds voor de stadlichtjes heb ik nog liggen.
    Die covers achterop de koplampunits.. nog een tip om daar ergens makkelijk een reserve setje vandaan te toveren? In de huidige wil ik niet boren voor als ik het weer eens terugbouw naar halogeen.
    PS. de spoiler voor de voorbumper was binnen, die gaat er ergens in de zomer op, te samen met skirts en achterbumper spoiler.
    Foto:
    Van:




    Naar:



Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •