Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 231

Onderwerp: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

  1. #21
    jandriess
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    http://www.a4-freunde.com/forum/topic,73227.0/

    72000km A4 quatro 2005 zelfde probleem: bij 230km/h loopt de motor inelkaar.

    kettingspanner tussen inlaat en uitlaat nokkenas begeeft het.

    lijkt mij niet prettig dit mee te maken bij die snelheid.

    deze meneer heeft wel van Audi een nieuw blok gekregen.


    Als ik zo jouw verhaal lees dan lijkt het op het vertopte olieaanzuigprobleem van de 1.8T.
    Maar dat heb ik nog nooit eerder gelezen bij een 20TFSI, wel heb ik eens ergens iets gelezen over zwake zuigers bij de eerste series, maar ik kan dat nergens meer terug vinden. Als ik het weer vind zal ik het posten.

    Jan

  2. #22

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Even tijd voor een update:

    Vandaag gebeld door ING Carlease: de diagnose (en volgorde der dingen) is als volgt:
    - oliepomp heeft het bij zware belasting begeven
    - daardoor zijn als eerste de onderdelen in het bovenste deel van de motor kapot gegaan (ze hadden het over een vastgelopen nokkenas en daarmee de zuigers e.d.)
    - de turbo is kapot
    - doordat de motor vastliep, zijn de tanden van het tandwiel rond de distributieriem allemaal afgebroken

    Motor is niet meer reparabel en zal dus moeten worden vervangen. Dit alles gelukkig onder garantie van ING.

    Er wordt op dit moment gezocht naar een ruilmotor (eentje met hetzelfde of minder aantal km's). HELP!. Als dat niet lukt, zal het waarsch een gereviseerde motor worden (het woordje "nieuw" is nog niet gevallen...).

    Ik ben wel erg benieuwd hoe het zit met:
    - zekerheid rond aantal km's (de auto zit er niet meer bij, dus wie verzekert mij dat het blok niet al 2 ton gelopen heeft?)
    - normale regeling rond garantie

    Iemand met ervaring of goede tips? Voorlopig is het helaas nog even "Stilstand door techniek..." een beetje flauw, maar dat is nu toch al 1,5 week de stand van zaken. Gelukkig is het mooi weer en woon ik niet al te ver van mijn werk.

    Dank voor jullie support alvast!

    klaas
    Laatst gewijzigd door klaash1234; 09-03-10 om 21:28.

  3. #23
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaash1234 Bekijk Berichten

    Uiteraard was de motor goed warm en draaide op ca. 5000 toeren de berg op in de vijfde versnelling (vol beladen, maar dat moet voor deze krachtige motor geen probleem zijn, toch?)
    Van een afstand moeilijk oordelen, maar de vraag die mij opkwam, was, of deze motor niet overbelast is geweest?
    Anderen hier een oordeel over?

  4. #24
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaash1234 Bekijk Berichten
    Uiteraard was de motor goed warm en draaide op ca. 5000 toeren de berg op in de vijfde versnelling (vol beladen, maar dat moet voor deze krachtige motor geen probleem zijn, toch?)
    Dit lijkt me wel een zeer zware belasting. Hoe hard rijdt je dan? 170 km/h bergop ?
    Gun je wel een nieuwe hoor maar dat zou betekenen "nieuw voor oud". Dat zullen ze hooguit tegen bijbetaling aanbieden lijkt me.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #25
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Het is een leaseauto, wat maakt het je uit wat voor motor erin terugkomt?


  6. #26

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Het is een leaseauto, wat maakt het je uit wat voor motor erin terugkomt?
    Volgens mij was het een ex-leaseauto, toch?

    Maar dan nog... ik ben op mijn leaseauto's denk ik zuiniger dan menig eigenaar op zijn eigen auto's. Dat komt denk ik omdat ze qua kosten een heel eind in de buurt komen van een eigen auto.
    Audi A6 Avant 2.0T Multitronic

  7. #27
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Oh, ex-lease. Ok.

    Als het een leaseauto zou zijn zou het mij echt niet interesseren, maar bij eigendom wel uiteraard...

  8. Ad
  9. #28

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Oh, ex-lease. Ok.

    Als het een leaseauto zou zijn zou het mij echt niet interesseren, maar bij eigendom wel uiteraard...
    Echt niet? Dat snap ik niet. Als het nou een bedrijfsbus was waar je prive niet mee zou rijden, ok. Maar een Audi zoek je waarschijnlijk zelf uit en betaal je vervolgens een godsvermogen aan bijtelling aan, ik begrijp niet waarom je dat minder zou interesseren dan een eigen auto.
    Audi A6 Avant 2.0T Multitronic

  10. #29
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Daarom rijd ik ook geen lease-auto. Ik ga me niet suf betalen voor een goed dat niet van mij is Ik zou zo een B8 kunnen leasen, maar ben ERG blij met mijn privéauto vergoeding van de baas en tuf dus lekker in mijn reeds-afgeschreven(370.000 km, waarvan 170.000 km zakelijk bereden door mij) B5-je door het land. In plaats van dikke bijtelling betalen krijg ik elke maand honderden euro's toegelegd op mijn oude beestje

  11. #30

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Klopt helemaal, alleen moet je wel appels met appels vergelijken dan. Als je een nieuwe auto wilt rijden (prive of lease) ligt het qua kosten redelijk dicht bij elkaar (afhankelijk van belastingschijf, eventuele eigen bijdrage en cat.prijs natuurlijk). Dat heeft de belastingdienst redelijk goed berekend met de bijtellingen.

    Wil je niet perse een nieuwe auto rijden, dan heb je uiteraard gelijk en kun je veel goedkoper prive rijden.

    Maar dan nog, snap ik niet dat mensen ergens minder zuinig op zijn als het niet van henzelf is :-)
    Audi A6 Avant 2.0T Multitronic

  12. #31
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Dit lijkt me wel een zeer zware belasting. Hoe hard rijdt je dan? 170 km/h bergop ?
    Ik denk nog sneller met een 2.0 tfsi, de bak heeft lange overbrengingsverhoudingen.

  13. #32
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josan Bekijk Berichten
    Maar dan nog, snap ik niet dat mensen ergens minder zuinig op zijn als het niet van henzelf is :-)
    Dat zeg ik niet letterlijk, maar bij een kapotte motor ga ik me ook geen zorgen maken over wat ze ervoor terugplaatsen.
    Of dat blok nu 10.000 of 100.000 heeft gelopen maakt me niet uit. 0km gereviseerd, 10.000km waarin gejaagd is of 100.000km die met een fluwelen voetje bereden is, je weet het toch niet.

  14. #33

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Dat zeg ik niet letterlijk, maar bij een kapotte motor ga ik me ook geen zorgen maken over wat ze ervoor terugplaatsen.
    Of dat blok nu 10.000 of 100.000 heeft gelopen maakt me niet uit. 0km gereviseerd, 10.000km waarin gejaagd is of 100.000km die met een fluwelen voetje bereden is, je weet het toch niet.
    Ah ok, verkeerd begrepen dan. Klopt, je weet het toch niet en dan kun je je er beter ook maar niet al te druk over maken, want dat helpt niks.
    Audi A6 Avant 2.0T Multitronic

  15. #34

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josan Bekijk Berichten
    Ah ok, verkeerd begrepen dan. Klopt, je weet het toch niet en dan kun je je er beter ook maar niet al te druk over maken, want dat helpt niks.
    Mensen,
    Voor het off-topic verder gaat over wel of geen lease-auto / wel of niet voorzichtig:
    het betrof een flauwe helling (ergens onder Dortmunt). 5000 toeren is nog lang niet in het rode gebied. Snelheid zal ongeveer 150 km/u zijn geweest. Daarna was het de bedoeling door te schakelen naar 6. Echt geen extreme belasting hoor. Ik reed gewoon mee in een karavaantje van wat snellere auto's. Hoort geen probleem te zijn met een auto die 230 haalt. Bovendien: jan en alleman rijdt in de zomervakantie plankgas met een caravan een of andere bergpas over. Daar hoort de motor ook gewoon tegen te kunnen, tenzij je hem te hoog in de toeren jaagt en hij voortdurend in de toerenbegrenzer zit. Zo gek heb ik het zeker niet gemaakt. De auto is eigen bezit, maar ik vind dat dat niets uitmaakt. Op andermans bezit mag je ook best zuinig zijn.

    Het lijkt me verder van wezenlijk belang dat de herkomst van de nieuw te plaatsen motor wel duidelijk is en dat er enige zekerheid over de gedraaide km-ers is. Tuurlijk is een enorm afgetrapte motor met 10k op de teller in slechtere staat dan een normaal bereden motor met een veelvoud daarvan. Dat houd je altijd. Maar ik vraag me af of er bijv. een koppeling in een of andere database is met motor aan kenteken of chassisnummer?

    Als je een auto koopt met op het kenteken juli 2006, dan wil je ook niet dat hij 2 jaar ouder blijkt te zijn. Die registratie op het kenteken klopt volgens mij altijd, wellicht is er een koppeling in de archieven van Audi te vinden tussen motor en chassisnummer. Vervolgens zijn misschien de NAP-gegevens van de donor-auto te vinden?

    Maar goed, misschien heeft iemand hier nog wat info over. In ieder geval ben ik natuurlijk blij dat alles keurig onder garantie wordt opgelost. ING wekt bij mij zeker wel het vertrouwen dat er naar een goede oplossing wordt gezocht. Tot nu toe loopt ook de communicatie over de voortgang prima, dus daar moet ik ze toch mee complimenteren!

    Wordt vervolgd!
    Laatst gewijzigd door klaash1234; 10-03-10 om 23:04.

  16. #35
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaash1234 Bekijk Berichten
    het betrof een flauwe helling (ergens onder Dortmunt). 5000 toeren is nog lang niet in het rode gebied. Snelheid zal ongeveer 150 km/u zijn geweest. Daarna was het de bedoeling door te schakelen naar 6. Echt geen extreme belasting hoor. Ik reed gewoon mee in een karavaantje van wat snellere auto's. Hoort geen probleem te zijn met een auto die 230 haalt. Bovendien: jan en alleman rijdt in de zomervakantie plankgas met een caravan een of andere bergpas over. Daar hoort de motor ook gewoon tegen te kunnen, tenzij je hem te hoog in de toeren jaagt en hij voortdurend in de toerenbegrenzer zit. Zo gek heb ik het zeker niet gemaakt.

    Jaja, plankgas met een caravan een bergpas over. Daar hoort een motor tegen te kunnen, mits niet te hoog in de toeren. Jaja.

    En bij 150 in zijn V nog even doorschakelen naar zijn VI om door te stomen naar 230.
    Jaja, dat zijn de normale overbrengingsverhoudingen in een versnellingsbak.

    Een leek zal dit gewoon aanhoren en geloven.
    En dat alles moet kunnen met een auto waar je zelf nog maar 2.000 km mee hebt gedraaid en niet weet hoe een vorige eigenaar hem heeft bereden.

    Voor de techneut:
    2.0 tfsi 147 kW 5e versnelling 1000 rpm: (0,853 x 3,75) x 1,96 m x 60:1000 = 36,8 km/u
    2.0 tfsi 162 kW 5e versnelling 1000 rpm: (0,8 x 3,75) x 1,96 m x 60:1000 = 39,2 km/u

    oftewel 5000 rpm = 184 ~ 196 km/u.

    En daarmee heb ik alles gezegd.
    Oh nee, ik vergeet nog wat. Zoals de titel van dit draadje aangeeft: ONGELOFELIJK

  17. #36
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Eh.. hij zegt toch niet dat hij een caravan heeft getrokken met die snelheden?!.. hij zegt dat hij in een sliert van snelle auto's zat.. en zo de bergpas over ging. Dat is niet meer dan normaal met snelheden van 150/160KM in Duitsland.

    Daarna zei hij.. dat "bovendien".. er genoeg mensen zijn die met die zelfde auto ook een caravan trekken. Trekken met een caravan zorgt vaak voor een nog hogere belasting! <- dat is volgens mij het enige wat Klaash probeerde te zeggen.


    Maar met 150 de bergpas op.. + caravan.. dan tja! geef ik je gelijk.. Het onderstel van de gemiddelde caravan is berekend op maximaal 100KM per uur (zie boekjes).

  18. #37
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Skybump, wat haal je nu een berekening eronderuit die aangeeft dat 5000 rpm 184~196 km/uur is.

  19. #38
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Hahaha ik begreep ook eerst met 150 km/u en een caravan

    Maar dit was volbeladen naar de wintersport. Lijkt met niet met de caravan.
    Sterker nog, ik betwijfel of je het ooit gaat halen die 150 km/u

    Tuurlijk moet je cruisesnelheden van 200km/u vol kunnen houden in Duitsland.
    Glooiend landschap of bagage is niet van belang.

    Met 40 graden een bergpas beklimmen met een 1700 kg zware caravan is wel zwaar belasten en
    dient met verstand te gebeuren.
    Maar daar gaat het hier niet over.

    Ik zou enkel nieuw of gereviseerd accepteren, geen vage ruilmotor.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #39
    pacific's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    315
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    Als je met zo'n auto niet plankgas de bult (Autobahn!) niet op mag als hij goed warm is kun je beter gelijk afscheid nemen.
    Moet gewoon kunnen.

  21. #40
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 2.0 TFSI, motor in de soep - ongelofelijk

    @skybump
    ik lees: "Bovendien: jan en alleman rijdt in de zomervakantie plankgas met een caravan een of andere bergpas over."

    dit zegt iets over de belasting van de motor en niets over de snelheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pacific Bekijk Berichten
    Als je met zo'n auto niet plankgas de bult (Autobahn!) niet op mag als hij goed warm is kun je beter gelijk afscheid nemen.
    Moet gewoon kunnen.
    Daarbij verschil ik van mening met jou.
    Vertel mij dan maar eens wanneer een motor wel wordt overbelast.
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 11-03-10 om 16:25.

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •