@Quartsgrijs mooie configuratie van de A4, maar ik mis nog iets. Het lichtpakket voor het interieur met de LED verlichting enzo in de deurgrepen.
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Die hoofdsteunen vind ik er vooral gaver uitzien. Ik heb het niet, en mis het ook niet. Maar misschien is het wel zo'n optie die je gaat waarderen als je het probeert.
Wat bevindingen vanuit mijn A4 Avant Design Proline Plus. Ik heb geen lichtpakket gekozen, maar wat is die binnenverlichting standaard FEL en kil. Dus de lampjes aan de hemel. Voorin kan volgens mij ook alleen alles aan of uit. Dus niet leeslampjes voor iedere kant. Da's alleen achterin zo. Als met 'n lichtpakket je ook warmer en minder fel licht krijgt is dat welhaast een must-have.
Ik heb geen leer en geen sportstoelen. En da's "armoe" (nogal een paradox in een auto van 61K ), die standaard stoelen lijken misplaatst in het interieur. Neem als je kan ALTIJD sportstoelen. In vergelijking met de sportstoelen uit de A5 Sportback S-Line die ik hiervoor reed is dat echt een grote stap achteruit. Volledig leer is/was voor mij geen must-have, maar ik heb me vergist in die stoelen.
Lane assist werkt meestal goed maar maakte bij mij in bochten soms zeer onverwachte stuurbewegingen. Dus altijd alert blijven! Active cruisecontrol werkt super, in Nederland betekent het in de praktijk wel dat je hem op de "kortste" stand moet zetten. En je moet er, in mijn ogen, mee leren rijden. Vooral bij invoegen en uitvoegen moet je goed opletten als er auto's voor schieten waardoor de auto abrupt remt wat achterliggers niet altijd verwachten.
In het algemeen rijdt de auto echt fijn! B&O installatie gaat BIZAR hard. Speakers moet je altijd even "inwerken" en de eerste dagen leek het geluid minder vol dan de B&O set in de A5 Sportback. Maar zoals die B&O set merk je dat de bass bij bepaalde muzieksoorten beter werkt. Ik luister veel Hip-Hop en House/Dance/Techno/Hoe-het-tegenwoordig-ook-heet. En de laatste categorie klinkt qua bass echt heel vol en dynamisch, hip-hop wordt snel modderig. Ik heb Carplay, dus in theorie is geluidskwaliteit beter dan via Bluetooth. Tot nu to heb ik Deezer en Apple Music gebruikt. Tidal en Spotify voor streaming wil ik nog proberen. En ik ga nog kijken of FLAC bestanden op SD kaartjes geslikt worden.
Mooie mini impressie, Saberone. Maar als ik zo tussen de regels door lees had je toch liever een A4 sport Proline S gekozen vanwege de sportstoelen.
Nee niet per se. Ik vind de buitenkant van e Pro Line Plus gewoon netjes. Sideskirts waren leuk geweesst, maar ik vind de voorkant en achterkant van de ProLine S niet per se mooier.
Alles wat ik echt belangrijk vind heb ik nu. B&O, Tour pakket, Trekhaak, S-Tronic + 190 PK. Dus ik ben echt wel blij. Maar het is ongebalanceerd zonder de sportstoelen, en die crap binnenverlichting. Maar da's het risico van "pre-orderen".
Ik heb in elk geval "gelukkig" de stoelen besteld en 't tour-pakket. B&O niet daar laat ik aftermarkt een mooie set voor inbouwen. M'n budget was echt meer dan op. Maar weet je in 't eerste geval kun je de stoelen laten vervangen, het is mogelijk of je 't wil is een tweede.
Klopt, hij is niet afneembaar, maar klapt weg. Je hebt een knop in de achterbak waarmee je de trekhaak tevoorschijn tovert, en laatste stukje moet je met de hand doen. En los ook weer via knop en met de hand verder wegklappen.
Trekhaak wilde ik heel graag, en aftermarket werd nog niet aangeboden. Terwijl er standaard wel trekhaak voorbereiding op zit.
Idd wel jammer dat de aftermarket trekhaak er nog niet is, voor de leaserijder toch voor een voordeel.
Sportstoelen ben ik nooit zo over uit. De extra verstelbaarheid (oa kantelen zitvlak) en verlengen vh zitvlak zijn erg fijn. Het smallere zitvlak door die opstaande randen vind ik maar niks, ik heb liever een vlakkere stoel zodat je wat meer kan verzitten. Zijn (elektrische) verstelbare lendesteunen trouwens wel standaard onderdeel vd sportstoel of blijft dat een losse optie?
100%, althans voor mij... Ik beschouw mijzelf een audiofiel (met de middelen die ik heb) en ik heb er heel erg op gelet. Uiteraard is een 320kpbs een goede kwaliteit, maar vrij weinig wordt op die kwaliteit aangeboden. Ik geloof dat Itunes max 192 is , maar ik weet dat niet zeker. Zoals de stap tussen 128 en 320 hoorbaar is, is de stap van 320 naar FLAC absoluut hoorbaar. Het gaat hier niet om een hardere bass en andere goedkope trucjes, maar echt om zuiverheid en de hoogte en diepte van hoog, midden en laag gebied. B&O geeft ook het advies om niet aan de hoge of lage tonen te zitten, de afstelling is (voor mij) perfect met alles in het midden.
Dit blijft allemaal natuurlijk een subjectieve mening, maar ik ben overtuigd door het systeem.
Duidelijk. Ik begrijp waar je vandaan komt, ik heb exact hetzelfde. Ik hoor op mijn hoofdtelefoon en de stereo thuis ook het verschil tussen 192/320/flac. Maar ik ben er van overtuigd dat je geen flac nodig hebt om de meerwaarde van het B&O systeem te benutten. Natuurlijk niet voor de 100%, maar het zal zeker verschil maken (heeft de B9 ook 3D sound? dat schijnt geweldig te zijn). Maar mensen moeten niet het B&O systeem achterwege laten omdat ze bang zijn er niets aan te hebben met hun spotify streaming of 320kbps mp3'tjes. Ook daarmee zal je het verschil horen tussen Audi Sound, Bose en B&O.
Even een quote van mijzelf, die ik graag deel in dit topic. Speciaal voor de lichtpakket 1 of 2 twijfelaars:
Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737
Uitgebreide review van de auto zelf volgt nog. Druk, druk, druk.