En anders ik wel, afgelopen weekend ff op en neer naar Arnhem geweest.
Op terugweg op de A73 de CC aan op 140kmh, OEPS!! 😉
ImageUploadedByTapatalk1365720091.228819.jpg
En daarna de CC op 120kmh gehad, en zie daar 😁
ImageUploadedByTapatalk1365720181.489261.jpg
Let vooral op de lage toeren 😜, lijkt wel of ie bijna zweeft, zo smooth.
Oké, ik geef toe, zo'n V8 klinkt toch erg wel g..l 😊
ik haal met m'n D2 3.7quattro zo 800km op een tank, dat is dus iets onder de 1:10. nu rijd ik rustig en bedaard, maar dan nog vind ik dat eigenlijk best wel zuinig voor een V8 quattro automaat.
btw: wat voor benzine tanken jullie? ik eigenlijk de hele tijd Shell 95, maar dat is vooral omdat ik bijna nergens 98 kan krijgen. heeft dat nog wel voordeel?
Heb zelf tot voor kort een S4 4.2 Tiptronic gereden en zonder snelwegkilometers kwam ik niet boven 1op6 maar ik ruilde de auto in Friesland in (woon in Landgraaf Limburg +-/ 350 Km) en toen was het verbruik met veel cruise-control toch 1op9.5 voor de rest een prachtauto.
Gr. Sjef
domme vraag, let jij op dingen als bandenspanning etc, is jou auto goed uitgelijnd?
heb vandaag nog met een S8 bij 120 constant 1:9 gereden 275/35/20 falken banden.
heb zelf een a8 w12. heb 2 sets wielen, orginele ( 8.5J 19 et45) waar ik 1:8 mee haal,(( als oude sok dan)) en een set ( 9J 19 et 32) 1:7 is dan best haalbare.
beide hebben 255-40-19 banden.
oorzaak is vlgs mij uitlijning, et waarde is anders dus meer druk op kogels etc. had zelf ook niet verwacht dat dit zoveel verschil maakt.
Coen Donkers altijd goed om eens te laten kijken, kleine dingen hebben soms grote gevolgen en hun weten tenminste waar ze naar moeten kijken en niet de stealer.
1:8 -1:9 moet mogelijk zijn met jou auto bij 120. mbt tot jou S500, die weegt minder en geen 4x4, moet je ook meetellen in jou verhaal.
succes, pk
Een grove calculatie geeft mij ergens tussen de €500 en de €600 per maand aan benzine voor draadloos . Een diesel met 1:10 (4.2TDI) zou zo'n €450 per maand zijn (netto €50-150 minder, maar wegenbelasting geheid meer). Bewijst maar weer dat diesel rijden vaak een kwestie van voorkeur is, en niet van kosten (in deze klasse auto's).
Als je beslist een A8 TDI te rijden wel ja . Mijn punt was dat het wel geinig is dat wij A8 rijders bewust kiezen voor deze wagen ondanks de hogere kosten. Doe je bovenstaande sommetje nog maar eens met een Audi A3 1.9 TDI.
[Edit] Ik zie je kanttekening nu pas: (in deze klasse auto's)
Nou.. Ik ging voor een Volvo S40 diesel kijken (Had een S80 diesel hiervoor, en hebben nog 2 auto's) , en daar stond een A8 voor. Die mocht ik even uit de pad zetten, en maar gelijk gekocht. Hobby kost geld, en mijn baas betaald 0,19ct per KM, dus de brandstof haal ik er bijna helemaal uit. Vaste kosten heb je toch wel, en als je een A8 eenmaal hebt, blijft er weinig meer te wensen over...
Ben zelf 12 jaar automonteur / electronica specialist geweest, en nu systeembeheerder. Dan kun je met een A8 je lol op
Volgende wordt een Bentley / Aston Martin denk ik :-)