hier een Audi A4 2005 B7 1.9 TDI 115Pk 285Nm / (118Pk 310Nm effectief) naar 140Pk 340Nm
Maar het was niet door de chiptuning was mij verzekerd door diegene die het deed. Het was een lokale hier tegen Brugge in België. Maar echt wel iemand die er iets van kent, want ie moet geregeld programma's nakijken of zelf maken en doorsturen naar kleinere chip-tuners.
Er werd mij verteld dat de koppeling al op springen moeten gestaan hebben, en door de +/-50Nm extra erop moet deze zijn gezwicht. De koppeling zou zeker tot 160Pk aan moeten kunnen.
Uiteindelijk toch nog geluk dat alles in garantie was. En doordat de koppeling's-schijf zelf kapot is gesprongen is het koppelingspompje verder dan zijn einde-slag gegaan en ook kapot gesprongen.
YES!!!
Voor tuning:
232 Pk
468 Nm (gegevens van testbank bij JD)
Na tuning door Pedro:
~275 Pk
600 Nm
Goede en mooie combi van een blijkbaar goed blok en een Super Tuner!
Hangt lekker aan t gaspedaal. Erg goede response.
Iedereen is lovend over hartog echter zie ik bijna geen resultaten op papier. Het is allemaal "gevoelsmatig" tevreden maar ik zou graag willen zien hoe hartog tuned op papier.. Je kan wel zeggen dat je 350nm hebt maar misschien is dat wel een kleine piek en daarna zak het naar gemiddeld 300nm... Bij wijze van
Op een vagcom uitdraai zie je deze gegevens niet. Maar als je wat zoekt naar de uitgebreidere omschrijvingen van mensen die naar Hartog zijn geweest zul je zien dat ze gewoon goed werk leveren.
Weet je het zeker? Ik weet wel dat je sowieso met de g/s waarde van de lmm ongeveer de pk's kan berekenen. Maar dat je direct de pk's en nm's kan loggen is mijn niet bekend. Daarbij is de berekening van de g/s waarde maar een schatting.
Dat kan niet, en sowieso niet met elke versie van VAGCOM/OBD/CAN in auto's. Je kan een benadering maken via de hoeveelheid opgenomen en gewenste lucht, maar er zit geen dyno-meter in een motor (krachtmeter). Een accurate meting van het vermogen kan je dus NIET maken - het enige dat kan is een logisch te verwachten berekening op basis van ingenomen lucht en ingespoten brandstof, en daarvan de verbranding te controleren.